Het DS230 formulier lijkt een beetje op de vragen die je ook bij een VWP ziet.. alleen veel uitgebreider... ik heb voor mijn K1 visum ook een deel van het formulier moeten invullen...kastelke schreef:Ik ken DS230 niet, denk dat het uit 2 delen bestaat? Waar gaat het juist over?
Hier is een link naar het DS230 formulier (laden kan even duren, tis een PDF bestand). Ook kun je hier een ingevuld voorbeeld bekijken

edit: oops, zag niet dat jsalien24 ook al gepost had.. ach ja, maakt niet uit =)
edit 2: over de poverty line, je kunt hier de 2009 poverty lines zien: http://aspe.hhs.gov/poverty/09poverty.shtml ....ik weet echter niet of ze hetzelfde rekenen als bij de K visums, als ze hetzelfde gaan rekenen als bij de K visums dan zul je aan 20.000 euro niet genoeg hebben. De sponsor moet (bij een K visum in ieder geval) kunnen aantonen dat hij/zij voor tenminste 5 jaar lang een bepaald bedrag (dus eigen persoon + de te sponsoren personen en andere dependents) kunnen onderhouden, dit wordt via de tabel gedaan. Als iemand dan niet aan het bedrag komt, dan wordt het ontbrekende bedrag x5 gedaan en dat moet er dan in assets zijn..
Als iemand bv de poverty line van $18,310 halen (3 personen, dus de sponsor + 2 dependents) en heeft deze persoon maar een salaris van $15.000 per jaar, dan moet er een bedrag van $18,310 - $15.000 = $3.310 x 5 = $16.550 in assets aanwezig zijn (huis, contanten, bank etc). Als ze dus net als bij de K visums van deze berekening uitgaan dan moet je, in bovenstaand geval, bij geen sponsor, rekenen op assets met een waarde van $18.310 x 5 = $91.550...
Ik zeg nogmaals dat ik absoluut niet weet of ze dezelfde berekening erop na houden als ze bij de K visums doen maar ik denk dat het wel de moeite zal lonen om dit te achterhalen, bv door het consulaat te bellen of zo. Niets is zo rot als daar te komen en dan te horen 'sorry maar je kan geen GC krijgen want je hebt niet genoeg assets en wordt mogelijk een liability" of iets dergelijks.
edit 3: ik blijf bezig met editten haha, ik zag net weer wat waar ik even op wilde reageren (en dan hou ik weer eventjes op lol), komt ie..
Ik hoorde afgelopen week van mijn schoonmoeder dat wanneer iemand nu een huis wilt kopen en er een hypotheek voor wilt afsluiten, dat men dan minimaal een goede credit history moet hebben van 2 jaar.. het opbouwen duurt dus al even (alhoewel ik al wel onlangs gezien heb dat ik na een half jaar al een goede credit heb opgebouwd) maar je moet dan ook nog eens 2 jaar lang een history hebben, anders is het tegenwoordig gewoon te kort. Ook vragen ze tegenwoordig bewijs van inkomen en dat soort zaken.. snel even een lening afsluiten is tegenwoordig niet zo gemakkelijk meer in de VS... tenzij je torenhoge rentes wilt betalen natuurlijk maar dat lijkt me niet bevordelijk.kastelke schreef:Wel, dan ga je in ieder geval geen huis kunnen kopen tot dat je een goede credit score hebt opgebouwd. Reken daar minstens 1 jaar voor, maar ga maar uit van 2 jaar.