Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NickyVielo: tips gevraagd rondreis Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis NickyVielo: tips gevraagd rondreis Florida.

Bericht door NickyVielo »

Hoi allemaal,

Na een prachtige rondreis te hebben gemaakt door West-Amerika, ga ik in juni naar Florida! Ben zo benieuwd!

Ik heb al wat reisverslagen gelezen en me verdiept op het internet in 'the sunshine state', maar twijfel toch nog over mijn eerste concept route. Ik zou heel graag jullie advies willen over de route die ik nu heb bedacht;

5 juni: Aankomst Orlando en ophalen huurauto
6 juni: Orlando: Kennedy Space Center
7 juni: Orlando: Pretpark
8 juni: Orlando - St. Augustine (hier twijfel ik over; wel of niet bezoeken en overnachten?)
9 juni: Orlando - Sarasota (Hagelwitte stranden en blauwe zee/Almost Heaven: Kayak Adventures)
10 juni: Sarasota (Lido Key en Siesta Key (stranden)/musea/historische landhuis Ca'd'Zan)
11 juni: Sarasota - Fort Myers (Stranddag Tampa en Ft Myers/evt. via Venice (30 min.rijden))
12 juni: Fort Myers (Sanibel Fietsdag)
13 juni: Fort Myers - Naples (stad verkennen)
14 juni: Naples - Key Largo (Halverwege: Everglades boottocht)
15 juni: Everglades - Key Largo (Snorkelen koraalrif/Biscayne National Park - Mangroves)
16 juni: Key Largo - Key West
17 juni: Key West (Catamaran snorkelen/Huis Ernest Hemmingway)
18 juni: Key West - Miami (inleveren huurauto)
19 juni: Miami (South Beach, Little Havana, Art Deco District)
20 juni: Miami (Evt. Lincoln Road Mall of Aventura Mall (winkelcentra))
21 juni: Naar huis

Ik twijfel of St. Augustine de moeite waard is om voor 'om' te rijden. Wellicht slaan we dat over en rijden we direct naar Sarasota.. Ook twijfel ik of we de eerste 5 nachtjes in Orlando willen overnachten of wellicht dichter bij het strand? Of is het beter om vanuit Orlando alle punten te bezoeken? Als ik info opzoek over Orlando als stad, zie ik niet heel bijzondere zaken voor mijn gevoel. Anders zouden we wellicht een dagje stad doen ipv St. Augustine.

Daarnaast wil ik jullie vragen wat jullie van de rest van de route vinden. Stoppen we op de juiste plaatsen (op bovengenoemde plaatsen wil ik hotelletjes regelen)? Gaan we de juiste dingen bezichtigen en verkennen? Blijven we niet te lang of te kort hangen in bovengenoemde plaatsen? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening, alvast super bedankt voor het mee denken! :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tips gevraagd rondreis Florida

Bericht door Vito »

Zelf vinden wij Orlando niet heel bijzonder. Ik zou zelf misschien eerst een pretpark doen, dan Kennedy Space Center en dan alvast richting Daytona en daar overnachten. Daytona Beach is ook best leuk met de auto op het strand. Dan daarna doorrijden naar St. Augustine en dan weer terug richting de Westkust. Ik vind St. Augustine zeker de moeite waard.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wij vonden St. Augustine tegenvallen, hebben er even rondgelopen en geluncht en zijn toen snel weer doorgereden.
Daytona Beach vonden we wel leuk, met auto het strand op.
Ik zou Kennedy Space Center niet als dagtocht vanaf Orlando doen maar ergens aan de kust overnachten, bijvoorbeeld in Cocoa Beach.
Maar goed, Orlando trekt mij echt helemaal niet (en ben ook niet van de pretparken) dus wij hebben het helemaal overgeslagen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
NickyVielo
Amerika-ontdekker

Vito schreef:Zelf vinden wij Orlando niet heel bijzonder. Ik zou zelf misschien eerst een pretpark doen, dan Kennedy Space Center en dan alvast richting Daytona en daar overnachten. Daytona Beach is ook best leuk met de auto op het strand. Dan daarna doorrijden naar St. Augustine en dan weer terug richting de Westkust. Ik vind St. Augustine zeker de moeite waard.
Dit was inderdaad precies hoe ik de planning eerst had! Hoorde goede verhalen over Daytona Beach :). Mag ik vragen wat je hebt gedaan in St. Augustine? Gewoon lekker daar rondgelopen of echt nog dingen bezichtigd?
NickyVielo
Amerika-ontdekker

annet2009 schreef:Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wij vonden St. Augustine tegenvallen, hebben er even rondgelopen en geluncht en zijn toen snel weer doorgereden.
Daytona Beach vonden we wel leuk, met auto het strand op.
Ik zou Kennedy Space Center niet als dagtocht vanaf Orlando doen maar ergens aan de kust overnachten, bijvoorbeeld in Cocoa Beach.
Maar goed, Orlando trekt mij echt helemaal niet (en ben ook niet van de pretparken) dus wij hebben het helemaal overgeslagen.
Hmm ik heb van sommige mensen gehoord dat zij het ook vonden tegenvallen.

Ik twijfel ontzettend over die eerste dagen. Of vanuit Orlando pretpark en Kennedy Space Shuttle Center doen en dan vanuit Orlando naar de westkust, of al eerder richting Daytona Beach of Titusville zodat we niet te lang hoeven te rijden 's ochtends naar Kennedy Space Shuttle center. Maar dan zouden we 's avonds vanuit het pretpark al richting Titusville moeten gaan om de volgende dag lekker op tijd in Kennedy Space Shuttle center te zijn. Ik heb nu ineens een ander idee: Vanuit Orlando de eerste dag meteen naar Titusville, daar overnachten en de volgende dag naar Kennedy Space Shuttle Center. 's Avonds terug naar Orlando en dan daar overnachten en volgende dag pretpark en volgende ochtend naar Sarasota.

Heeft iemand hier nog goede ideeën over..? Bedankt voor jullie reacties! :D
NickyVielo
Amerika-ontdekker

Nieuw idee! Wat vinden jullie hiervan?

5 juni: Aankomst Orlando, ophalen huurauto en doorrijden naar Titusville voor overnachting
6 juni: Titusville: Kennedy Space Center. Daarna doorrijden naar Daytona Beach voor overnachting
7 juni: Daytona Beach: Relaxen bij Daytona Beach. Einde van de middag/'s Avonds naar Orlando voor overnachting
8 juni: Orlando - Pretpark Orlando
9 juni: Orlando - Sarasota

Eigenlijk alles hetzelfde qua dagen, maar dan ipv St Augustine een dagje Daytona Beach.

Wat denken jullie..? Of zou ik beter die ene dag niet in St Augustine of Daytona Beach kunnen steken en meteen doorrijden naar de Westkust en daar mooie plekjes opzoeken :clap: ?
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ik weet niet of ik nou een hele dag voor Daytona Beach zou inplannen.
Zelf zou ik het gebied rond Orlando een dag inkorten en bijvoorbeeld een extra dag aan de westkust.

Dan krijg je zoiets:
5 juni aankomst Orlando
6 juni pretpark
7 juni Kennedy Space Center, overnachten daar in de buurt
8 juni via Daytona Beach (paar uurtjes daar: stuk over strand rijden en zonnebaden/zwemmen) naar Clearwater Beach
9 juni naar Sarasota
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis NickyVielo: tips gevraagd rondreis Florida.

Bericht door winterpark »

Wij hebben het omgekeerd gedaan: even rondgekeken in Daytona (september, dus laagseizoen daar!m) en doorgereden naar St Augustine en daar geslapen. Leuk plaatsje vonden wij!
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Ik vind St Augustine wel een aanrader. Het is heel anders en je vindt er veel geschiedenis. Dus het is zeker leuk om even rond te kijken.
Misschien kun je een beetje een indruk opdoen in mijn reisverslag: http://www.stripesandstars.nl/dag-12-st ... n-amerika/

Succes met keuzes maken ;)
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Het is al weer even geleden dat wij daar waren, maar St Augustine vonden wij leuk voor een paar uurtjes. Wij hebben toen overnacht in de buurt van Daytona Beach wat toch wel erg leuk is, uiteraard met de auto het strand op. Wij zijn toen ook naar de Daytona Race Track geweest, dat was echt erg leuk! Vooral de rondleiding over het circuit was meer dan de moeite waard. Zie ons verslag van 2011.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer