Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ivy84: New York & Florida! Tips zijn welkom!!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
ivy84
Amerikafan

Reis Ivy84: New York & Florida! Tips zijn welkom!!

Bericht door ivy84 »

Dag Allemaal,

Heerlijk om weer mee te mogen lezen op dit forum. In 2008 zijn we met onze vrienden groep 3 weken naar Florida geweest en in 2010 wederom met onze vrienden groep naar Californie & Hawaii, het waren twee onvergetelijke reizen geweest en heb toen veel aan dit forum gehad, dus dat was helemaal top.

En nu, nu mag ik weer :clap: we gaan in sep/okt 2012 naar New York & Florida !!! Maar kan zeker wel wat tips gebruiken ....

We hebben nu 1 Amerika avond gehad waarin iedereen zijn of haar wensen doorgaf, die liggen vrijwel bijelklaar, aanstaande zaterdag hebben we weer een Amerika avond en dan willen we de route een beetje bespreken met o.a. hoelang we overal willen blijven. Een aantal dingen staan vast, 4 dagen NYC en 10 dagen Orlando, de rest kunnen we nog inplannen !!

Hier mijn opzetje !!

Dag 1: Vertrek NYC
Dag 2: Volle dag NYC
Dag 3: Volle dag NYC
Dag 4: Halve dag NYC en vertrek Atlantic City (hoelang we nog voor NYC hebben ligt aan de vertrek tijd van de trein naar Atlantic City)
Dag 5: Atlantic City
Dag 6: Vertrek naar Miami (hoe we dat doen, geen idee, terug naar NYC en dan vliegen naar Miami, misschien wel een vlucht vanuit Atlantic City naar Miami
Dag 7: Miami
Dag 8: Miami
Dag 9: Miami - The Keys
Dag 10: The Keys
Dag 11: Vertrek The Keys, stop bij de Everglades

Dag 12: Dag 13 t/m 22: Orlando
Dag 23: Vertrek Amsterdam

Waar ik dus niet helemaal uitkom is hoelang hebben we nodig voor Mimi, The keys en Everglades, wat is er allemaal te doen? Tips? In Miami huren we de auto en leveren deze weer in Orlando in!

Nou ben benieuwd wat jullie ervan vinden en mij kunnen helpen!
Alvast bedankt, groetjes IVY
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Reis Ivy84: New York & Florida! Tips zijn welkom!!

Bericht door laanvdj »

Hoi

Wij hebben deze route ook gedaan in 2009.
Waarom willen jullie naar Atlantic city?
Wij zijn er ook geweest omdat ik als 17 jarige ook daar was geweest. Een soort memorytour.
Vonden er echter niets meer aan, veel gokken maar voor de rest niet veel te beleven.
Kunnen jullie beter een keer Las Vegas doen. Misschien dat je vanuit NY naar Washington DC kunt gaan en van daar uit doorvliegen naar Miami. Washington is erg mooi en genoeg te doen. Wij hadden destijds een binnenlandse vlucht geboekt.

Gr

Marina
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

Hoi Marina,

Bedankt voor je bericht. We zijn vorig jaar 6 dagen in Las Vegas geweest tijdens onze Californie & Hawaii reis en dat was helemaal te gek, we zijn jongeren tussen de 25 en 30 jaar en zijn daar helemaal los gegaan, gokken, stappen, shoppen en hotels bekijken en nu willen de boys haha, van de meiden hoeft het niet per se, toch graag kijken hoe Atlantic City is, we gaan daarom ook maar 1 nacht heen. Ik denk dat ik dit niet kan veranderen 6 jongens voor en 4 meiden tegen, toch in de minderheid :roll:

En Washington DC, tja wel naar gekeken maar het trok ons niet zo ...

Ik ga morgen even je reisverslagen door spitten aangezien jij dezelfde reis hebt gemaakt !!

Gr. Yviera
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

Hey Hey,

Ik ga weer een poging doen want had op wat meer reacties gehoopt en wat leuke tips :oops:, we hebben ons Amerika avondje gehad en hebben de route iets aangepast voor nu, maar zijn toch niet helemaal zeker of we te weinig of te veel dagen ergens hebben. Dag 8 t/m Dag 13 is voor ons nog wat onbekend, omdat we daar nog nooit zijn geweest en niet echt een idee hebben wat we daar allemaal kunnen doen in de tijd die we ervoor gepland hebben.

Ik hoop dat iemand hier nog eens naar wil kijken en mij wat of weg kan helpen!

Dag 5: Reisdag Atlantic City --> Miami
Dag 6: Miami
Dag 7: Miami
Dag 8: Miami - The Keys - Key West (helemaal doorrijden naar key west met ondertussen al wat NP bezoeken, is dit haalbaar?)
Dag 9: Key West (tips)
Dag 10: Key Largo (tips)
Dag 11: Key Largo - Everglades (waar onderweg slapen)
Dag 12: Everglades (waar onderweg slapen, is Napels iets of een andere stad aan de westkant?)
Dag 13: Reisdag Everglades --> Kissimmee

Wat is nog meer de moeite waard aan de wetskant? Caladesi Islands, is dat wat?

Nou hoop op wat leuke reacties...

Groetjes IVY
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hee Ivy84, ik vind Key West een aanrader, heerlijk relaxt eiland, met Duval street, Mallory square, spectaculaire zonsondergang, jetskien rond het eiland (erg leuk voor jullie jongeren), maar wel een behoorlijk eind rijden hoor, NP's kom je daar volgens mij niet echt tegen, ook niet er onderweg naar toe, misschien op een vd andere eilanden, maar wij waren doelbewust op weg naar KW. Tesnlotte het zuidelijkste punt van de VS en maar 90 miles van Cuba. Ik vond het jammer dat we er maar 1 nachtje waren, zou een volgende keer zeker 2 nachten reserveren.
Mooie route er naar toe.
Miami beach: Lincoln Road en Ocean Drive moet je natuurlijk gezien hebben.

Vanuit Kissimmee hebben wij uiteraard ook de pretparken bezocht, maar dat zal gezien het aantal dagen ook wel bij jullie op het program staan, maar ook van daaruit naar Kennedy Space center en Daytona Beach geweest. Veel plezier iig alvast met voorbereiden
Aan de westkust moeten o.a. Sanibel Islands erg mooi zijn, hebben zelf in Naples overnacht, mar te zkort geweest om je daar info over te kunnen geven.
:thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Hi Ivy,

Sowieso een tip om eens op het Florida Forum te kijken, dat gaat echt alleen maar over Florida :)

Op de route van Miami naar Key West zou je kunnen overwegen om een stop te maken in het Bahia Honda State Park

Bij Key Largo in de buurt is het John Pennekamp Reef Park waar je met een boot naar de koraalriffen kunt om te snorkelen.

Ook dichtbij is het Theater of the Sea, een kleinschalig dierenpark waar je eventueel kunt zwemmen met dolfijnen.

De Westkant van Florida is zeker de moeite waard. Caladesi Islands ken ik niet maar ligt ook echt weer een stuk hoger dus om daar heen te rijden vanuit de Keys is wel een aardige onderneming. Ik vond zelf aan de westkant Sanibel Island absoluut de moeite waard en voor extreem goed shoppen heb je tussen Naples en Ft. Myers de Miromar Outlets.

De Everglades zijn we alleen maar door/langs gereden, dus daar kan ik je verder niet mee helpen.

Veel plezier :)
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Nog een aanrader is met een airboat de Everglades op, een bezoek aan Big Cypres Nat. Preserve, zoals reeds gezegd Bahia Honda en John Pennekamp, Fort de Soto, de dogtracks (voor 1$ of een paar $ kan je een gokje wagen op jouw favoriete greyhound). Shoppen zou ik vooral doen in Orlando: jullie hebben daar toch tijd genoeg en er zijn een massa malls en de chelsea premium outlets zijn geweldig.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

Iedereen onwijs bedankt voor de reactie, echt leuk om te lezen :thumbup:

@ Ingrid, de pretparken gaan we ook zeker bezoeken, het gaan er 3 worden. We hebben met dezelfde vriendengroep 3 jaar geleden 3 weken Orlando gedaan en alle pretparken zijn we toen ingeweest dus nu willen we andere dingen gaan doen o.a. Kennedy Space Center en Daytona Beach (vorig x niet van gekomen, iets teveel gefeest in de avonden waardoor we te lui waren overdag haha) ...

Kun je bij Key West ook snorkelen vanaf het strand, is er uberhaupt stramd jha toch haha of moet je echt met een bootje weg? We willen misschien een mangrove tour per bootje doen dus dat je zelf mag sturen en per twee personen in een bootje zit !! Ik bedoel meer van die parken op de route naar Key West, soort national parken zijn dat ...

@ Rick, Bahaia Honda Sate Park staat al op m'n lijst, daar kun je toch vanaf het strand zo de zee in en snorkelen? Mijn probleem is dat ik snel zeeziek word dus echt een toch met een boot om te gaan snorkelen zit er voor mij niet in, dus zoek ook een plek waar dat vanaf het strand kan ... dus ik weet ook niet of dat John Pennekamp Reef Park
iets voor mij is? Dan ga je ect met een boot de zee op om naar een koraalrif te gaan. Hoelang ga je varen dan?
Dat caladesie zouden we doen vanuit de Everglades, daar overnachten we ergens en de dag daarna rijden we via de westkant naar Kissimmee. Is dan Sanibel Island leuker om te overnachten dan napels?????

@ Lilo, thnx voor de vele tips ik ga ze van het weekend even op google zoeken, wat daar allemaal te doen is. En dat shoppen, daar zijn wij meiden expers in geworden, koffers vol ging er met ons mee naar huis haha, we mochten toen nog 2 koffers mee nemen, dus dat was helemaal super!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

ivy84 schreef:
Dag 4: Halve dag NYC en vertrek Atlantic City (hoelang we nog voor NYC hebben ligt aan de vertrek tijd van de trein naar Atlantic City)
Dag 5: Atlantic City
Dag 6: Vertrek naar Miami (hoe we dat doen, geen idee, terug naar NYC en dan vliegen naar Miami, misschien wel een vlucht vanuit Atlantic City naar Miami

Ik vraag me af of er wel een trein is van New York naar Atlantic City. Amtrak had ooit een verbinding maar die is al heel lang geleden afgeschaft. Voor de reis van Atlantic City naar Miami zou je het beste vanaf Philadelphia kunnen vliegen. Atlantic City heeft volgens mij een kleine luchthaven met niet al te veel verbindingen.
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ MTL, nu ga ik ook lopen twijfelen of die verbinding er wel is, op deze website http://www.acestrain.com/ staat dat er een trein gaat in 2 uur en 50 minuten, alleen als ik dus de tijden inboek dan zie ik het staan maar zodra je tickets wilt boeken kom ik terecht op de site van Amtrak en omdat jij nu zegt dat die is opgeheven, ai ai ai even goed research doen voor ons !!

Alleen we zitten nog te denken om dat atlantic city niet te doen, want op de vrijdag heen te gaan vanuit new york en op de zaterdag weer te vertrekken is misschien wel iets te veel van het goeie, mijn route van een extra dag daar blijven was al niet meer up to date !!

En idd er gaan niet veel vluchten vanuit Atlantic City en als die gaan zijn ze erg duur !!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

De Amtrak 'express service' van NY naar Atlantic City is inderdaad afgeschaft (of rijdt heel beperkt, pin me daar niet op vast), maar er gaat wel een Amtrak van NY via Philadelphia naar Atlantic City. Je doet er dan alleen wel zo'n 3 1/2 uur over, waarbij je een klein half uur overstap tijd hebt in Philadelphia. Misschien kan je de bus pakken vanaf NY...
Maar je zou ook kunnen kiezen voor een avondje Coney Island. Tot eind september wordt hier iedere donderdag en vrijdag 'Burlesque at the Beach' gehouden, dat vinden de mannen in jullie groep vast ook wel leuk om naartoe te gaan!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Figment, thnx voor je bericht !

Maar wat ik dan niet snap, waarom bestaan die website dan nog en laat je ook daadwerkelijk de tarieven en vertrek tijden zien. Dan zou daar toch ook een melding moeten staan van ,,hij is opgeheven,,?? En via PHL gaat hem echt niet worden, wij dachten even een avoond Atlantic City te doen, doet ons toch aan 2 jaar geleden denken Las vegas haha maar misschien moeten we daar nog even goed over nadenken. Anders gaan we een dag aan NYC bijplakken en een dag aan Orlando!

Heb jij enig idee hoe ik hier 100% uitleg over kan krijgen of ie nou wel gaat of niet?
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik denk dat het te maken heeft met het seizoen, dat de trein wellicht alleen in de zomermaanden gaat... Maar dit is puur giswerk, het beste kan je contact opnemen met ACES zelf: 001-877-326-7428

Succes ermee!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb die website ook bekeken. Bij het boeken wordt je inderdaad doorverwezen naar Amtrak maar die zeggen dat de verbinding niet bestaat. Ik kan die verbinding ook niet terugvinden op de Amtrak site. Heel vreemd.
nance30
Amerika-newbie

Bericht door nance30 »

HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHA
Hey Yviera!!!
Ik zit je verhaal te lezen en ik denk wat komt dit me toch bekend voor.....ben jij 't ! :thumbup: en nu denk jij.....ja leuk...en wie ben jij dan??....Nancy (schiphol) :wink:
Hoe is het meis? Alles lekker, nog op SPL? Wat leuk om te lezen dat jullie weer gaan! Ik kwam via 't florida forum op jouw berichtje hier... te grappig! Wij gaan 29 februari weer, dit keer voor 25 dagen naar florida.
We beginnen in Miami en gaan van daaruit 2 nachten naar Key Largo en Key West, daarna naar de westkust naar Tampa.
Dan hebben we voor 17 nachten een villa in Kissimee gehuurd. Dan via de oostkust met wat overnachtingen weer terug naar Miami.
Het word alleen dit keer weer wel allemaal wat anders en rustiger aangezien onze kleine meegaat :thumbup:
Hebben jullie eigenlijk een reisverslag gemaakt bij jullie vorige reizen? misschien dat ik daar wat Orlandotips uit kan halen :wink:

Leuk om je zo "tegen te komen" :thumbup:

xxx Nancy
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

Haaaai Nancy,
Tuurlijk ken ik jou nog en wat toevallig dat je me hier tegenkomt haha :clap: Jhaaaa op spl is alles top, zit lekker op m'n plek, werk jij d'r nou ook nog. Ik heb je ook op hyves of facebook en wist idd dat jullie een zoontje gekregen hebben!

En dan naar Florida, wat super gaaf. Was jij toen niet ook naar Californie geweest, zoiets staat me nog bij. Wij zijn nu ook al meerdere malen in Amerika geweest ....
2000 Florida (met mijn vriend zijn familie)
2002 Califoenie en New York (met mijn vriend zijn familie)
2004 Florida (met mijn vriend zijn familie)
2008 Florida (met onze vrienden groep)
2010 Californie en Hawaii (met onze vrienden groep)

En nu jha nu gaan we weer, maar pas volgend jaar oktober dus ik heb nog genoeg tijd om alles uit te zoeken en veel te lezen op het forum, ik zie dat jij vrij nieuwe bent, ik heb echt heel veel aan dit forum gehad, mensen denken echt met je mee en helpen je graag, erg fijn. Maar jullie hebben ook een super mooie reis voor de boeg, 17 dagen in een villa echt heerlijk en idd alles rustig aan doen met de kleine, gelijk heb je !!

Heb jij al wat uitgezocht voor de keys, wat wil je daar allemaal gaan doen?

Ik zou even moeten zoeken of ik nog ergens die verslagen heb, laat ik je nog even weten, ik had dacht ik van die weblogs of reismee sites bijgehouden!!

XxX Ivy
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij zijn vorige week 3 dagen op Key West geweest.
Er is zeker strand daar, maar of je vanaf 't strand kan snorkelen betwijfel ik.
Wij zijn niet eens de zee in geweest vanaf het strand omdat het er heel onaantrekkelijk uitzag.
Was heel bruin water en veel waterplanten/zeegras.
Weet niet of dit altijd zo is.
Wij hebben een snorkeltrip met een catamaran geboekt bij fury adventures.
Dan vaar je 45 min naar een rif en daar kun je snorkelen.
Ook een dag fietsen gehuurd en het eiland rond gefietst.
Succes met jullie planning!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
ivy84
Amerikafan

Tips gevraagd, the Keys, Everglades en westkust Florida !!

Bericht door ivy84 »

Heeey Florida-gangers,

Wij zijn aangekomen bij ons laatste stukje reis inplannen, 4 dagen New York, 3 dagen Miami en 12 dagen Kissimmee staan al vast maar we hebben nog een 6 tal dagen die we vrij kunnen indelen en daar heb ik even jullie hulp bij nodig, de keys, everglade en Westkust in voor ons een onbekend terrein dus vandaar ook de vraag of jullie ons in de goeie richting willen sturen !!

We zijn 10 jongeren tussen de 25 en 30, houden van gezelligheid, feestje hier en lekker relaxen zwemmen, snorkelen etc etc

Dag 1: Vertrek Miami naar Key West
Dag 2: Key West
Dag 3: Key West
Dag 4: Vertrek Key West naar Everglades, slapen waar in tja Napels, Sarasota, Venice, géén idee :shock: ???
Dag 5: Vertrek naar Caleesie of Honymoon island
Dag 6: Vertrek na het ontbijt naar the villa in Kissimmee

* Wanneer kunnen we het beste Key Largo en islamorada en alle andere eilanden aan doen, onderweg of vanuit key west uistapjes maken?
* Hebben we genoeg aan een halve dag everglades, we willen airboat tour doen, de trail lopen?
* Caleesie of Honymoon island, is dit echt waar het mooiste stukje strand en wat is er allemaal te doen?

Dit schema heb ik zelf een beetje opgezet, heeft iemand suggesties of tips, alles is welkom !!

Alvast bedankt,
Groetjes Ivy84
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Tips gevraagd, the Keys, Everglades en westkust Florida

Bericht door asv60 »

Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar op de keys zijn de hotels meestal in het weekend een stuk duurder.
Dus als het mogelijk is kan je daar misschien rekening mee houden.
Wij hebben vorig jaar gefietst en gesnorkeld op Key West. Het eiland rondfietsen is heel leuk. Het snorkelen vonden wij zelf wat tegen vallen.
Weinig te zien onder water. Maar misschien is het op Key Largo bij John pennekamp beter.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd, the Keys, Everglades en westkust Florida

Bericht door Jostravels »

Van Key West naar Napels in 1 dag én ook nog van de Everglades genieten is wel druk. Je zou ook de avond vantevoren al in de buurt van Key Largo kunnen slapen.

Tussen Miami en Key West zou ik zeker even gaan snorkelen in Bahia Honda SP.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer