Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Joepie, weer terug naar Florida; maar nu als toerist ;o)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
nettie
Amerikafan

Joepie, weer terug naar Florida; maar nu als toerist ;o)

Bericht door nettie »

We hebben ruim een jaar [2009] in Titusville gewoond en zijn nu super blij dat we met z'n 4en in okt-nov'12 voor 14 dagen op vakantie naar Florida gaan!
De reis hebben we "zo goed als" geboekd met Arkefly, we landen dus op Sanford. Maar nu heb ik even twijfels of we vanaf Sanford terug vliegen [en dan dus een tussenlanding in Miami hebben] of dat we zelf [een paar dagen eerder] naar Miami zullen rijden [zijn we in dat jaar niet geweest :oops: ] en vanaf daar terug vliegen.
Een auto huren is compleet nieuw voor mij en vind het allemaal [nog?] erg onoverzichtelijk hoe dat werkt :roll: dus ik hoop dat ik mijn vragen op jullie kan loslaten!
Allereerst ik ga er vanuit dat als we de auto oppikken in Sanford en weer willen inleveren in Miami dat dan de prijs duurder zal zijn... maar is dat ook zo?
Ik heb bij een paar maatschappijen al even een proefboeking gedaan maar vraag me af wat voor 14 dagen auto ongeveer de prijs zal zijn. Bij de ene is het een prijs van € 350,- en bij een andere € 900,- .... zit er een groot verschil in de maatschappijen met wat er in een huurpakket zit?
Hopelijk is er iemand die me een beetje op weg kan helpen!
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Joepie, weer terug naar Florida; maar nu als toerist ;o)

Bericht door monster »

Wij hebben zelf afgelopen maart/april met Arkefly gevlogen. Heen inderdaad rechtstreeks en terug van Sanford via Miami naar Amsterdam. Wij moesten op Miami uitstappen, kregen daar een transit pasje mee en na een half uurtje mochten we weer terug aan boord, al met al viel die tussenstop ons dus enorm mee.

Ik heb nog nooit drop off kosten hoeven te betalen tussen Orlando-Miami, volgens mij geldt dat voor de meeste verhuurmaatschappijen dat als je in Florida huurt en inlevert dat er dan geen drop off charge is...... In vergelijking met het westen vind ik de autohuur in Florida redelijk goedkoop, dus 900 euro voor 14 dagen lijkt me wat veel .... (maar e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van jullie huurdatum en type wat je graag wilt huren.)

Heb je gekeken bij de duitse usa reisen site? Of wellicht via Hertz (bieden soms ANWB korting), wellicht kom je daar nog mooie tarieven tegen. Let wel goed op je verzekeringen en extra te betalen kosten, kan soms een hoop geld schelen om vooraf een extra bestuurder, eerste tank benzine ed erbij te hebben.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Auto huren is meestal het gunstigste bij USAReisen.de (engelse site is http://www.driveusa.de/ ).
Huur daar minimaal het Super-Saver-Plus pakket. Je bent dan overal goed voor verzekerd. Mocht je een extra bestuurder willen dan kan het goedkoper zijn om het Super-Inclusive-Plus pakket af te sluiten. Hier zitten dan nog de extra bestuurders en een tank benzine bij.

Je kan overigens ook nog even kijken bij eautohuur.nl . Die heeft vergelijkbare pakketten.

In Florida is het het handigste om bij Alamo te huren. Op sommige wegen rond Miami kun je namelijk enkel nog electronisch betalen bij de Toll. Bij Alamo betaal je hier eenmalig $6 voor en de rest wordt op je credit-card afgeschreven.

Als je de auto binnen dezelfde staat inlevert betaal je geen Drop-Off kosten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Super bedankt voor jullie antwoorden, ik zag door de bomen haast het bos niet meer!
Ik had gisteren al een reactie geschreven maar ik zal wel op verkeerde knopjes hebben gedrukt want het is niet geplaatst.

Fijn dat die tussenlanding is mee gevallen aangezien wij die toch ook gaan maken. Gisteren contact met het reisbureau gehad; zouden we vanuit Miami terug vliegen [ipv Orlando Sanford] dan zou dat € 400,- extra gaan kosten [en dat voor een stukje korter vliegen :wink: ] tja dat vonden we toch wel wat veel dus nu toch maar een keer extra opstijgen en landen. Ik neem aan dat je bij zo'n tussenlanding je handbagage mee van boord moet nemen? En ws ook weer een ander stoelnummer krijgt?
Wij vliegen trouwens Comfort Class en ik ben zeer benieuwd of we verschil zullen gaan merken.

Nu we ook weer vertrekken vanuit Sanford zijn evt drop-off kosten helemaal niet meer aan de orde, zal van het weekend even kijken op de verschillende sites die jullie hebben vermeld. Wel fijn om een link naar die Engelse USAreisen nu te hebben, ik had al op de Duitse gekeken maar ik denk dat die Engelse wat makkelijker zou kunnen volgen.
Wat ik me nog wel even afvraag is of de prijzen van autohuren regelmatig wijzigen, aanbiedingen doen of dat het verstandig is om zo snel mogelijk een auto te "bespreken" of juist wachten tot op het laatste moment, ik heb geen idee hoe die "handel" is! Wat ik in iedergeval wel weet is dat we allebeide zullen rijden in de auto.

Het is een heerlijk idee dat we de reis nu geboekt hebben en dat onze dochters [13 & 11 jaar oud] al extra vakantieverlof van school hebben gekregen... onze voorpret is volop aan de gang!!!
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ik zit net even op de site van ArkeFly te kijken en kom het volgende tegen;

Ruimbagage
Hoeveel gratis mee te nemen bagage:

Reisklasse - Comfort Class - Maximaal 35 kg
Overige voorwaarden ruimbagage
Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kg wegen

Dus als ik het goed begrijp moet je als je 35 kg mee wilt nemen dit over 2 koffers verdelen, aangezien 1 koffer niet zwaarder dan 32 kg mag wegen!
Klopt dat wel? Lijkt mij wat raar, het is toch zo dat je maar 1 koffer mag meenemen?
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Dat klopt; ik heb ze vlak voor ons vertrek even gebeld, je mag die 35 kg in 2 koffers aanleveren!
Wij waren zo blij hiermee, meestal hebben we na het outlet shoppen zoveel meer bagage dan op de heenreis..... Alleen viel het outlet shoppen ons dit jaar wat tegen in Florida, dus hadden we het niet nodig.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Tjee, heb ik vorig jaar net een aantal koffers via Marktplaats verkocht!
Toen wij eind 2008 naar Florida verhuisden mochten we per persoon 2 koffers meenemen maar een jaar later zijn de regels veranderd en mocht het nog maar 1 per persoon, gelukkig hebben we toen, na enig zoek werk, toch nog net een vliegmaatschappij gevonden waar we [begin 2010] toch onze 8 koffers mee terug konden nemen. Eenmaal terug in NL hadden we maar besloten om een aantal koffers te verkopen aangezien het nooit :? meer voor zou komen dat je meer dan 1 koffer mee mag nemen! :roll:
Nou ja, geloof wel dat we nog al wat ruim in die handbagage trolly's zitten, dan maar 1 of 2 extra van meenemen want ook wij willen gaan outlet shoppen!
Naar welke Outlet Mall ben je geweest? Mijn meiden [dan 13 & 12 jaar] beginnen nu echt "merk"bewust/ bekend te worden dus die verheugen zich er erg op!!
Spocky
Amerika-ontdekker

Bericht door Spocky »

Ik heb nu al een paar keer een auto gehuurd via http://www.eautohuur.nl. De prijzen die je hier betaald zijn beduidend lager dan huren via de officiele verhuurbedrijven.
2000 Florida
2002 New York
2003 Florida
2004 Rondreis California en Las Vegas
2005 Florida
2006 Florida
2007 Florida
2008 Florida
2009 California en Florida
2010 Florida
2011 Florida
2012 Las Vegas en Grand Canyon
2013 Florida en Disneycruise
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ik heb ook op eautohuur.nl gekeken maar ik heb inmiddels een auto geboekd op drive-use.de [met een Super-Inclusive-Plus Pakket] Eautohuur was zo'n € 30,- duurder. Blijft idd raar dat deze sites goedkoper zijn dan als je bij bv Alamo rechtstreeks een auto zou boeken.

Vrij van school [voor mijn dochters] + de vliegtickets + huurauto zijn nu allemaal geregeld dus nu "the Fun part" bedenken waar we allemaal heen willen... ik vrees dat 14 dagen VEEEEEEL te kort zijn!
Een aantal dingen die op ons lijstje staan zijn;

Kelly Park [Apopka]
Primium Outlet Shoppen [Orlando]
Cheesecake Factory [Millenis Mall, Orlando]
M&M shop [Florida Mall, Orlando}
Airboat ride St John River [Chrismas/Titusville]
Wet'n Wild [Orlando]
Old Town/ Celebration/ Down Town Disney [Orlando, moet ik me nog even in verdiepen; hoe en wat is leuk]
Cruise schepen zien vertrekken vanaf het terras van Milliken's Reef [Port Canaveral]
Halloween bij vrienden in Titusville

En ws toch ook naar Key Largo om bij John Pennekamp Coral Reef State Park te gaan snorkelen!
En eigenlijk zou ik ook wel 2 nachten op Sanibel willen verblijven maar ik weet niet of dat gaat lukken aangezien we het ook leuk vinden om vrienden te ontmoeten/ terug te zien.

Nog bijna 4 maanden de tijd om overal eens rustig overna te denken!
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Even een vraagje;
Naar Wet'n Wild zijn we al eens een keertje geweest en vonden we super maar ik vraag me nu af of we daar weer heen zouden gaan of nu een van de Disney zwemparken zouden bezoeken? Heeft iemand ervaring/ vergelijking tussen die parken, welke heeft je/ jullie voorkeur?
Spocky
Amerika-ontdekker

Bericht door Spocky »

Seaworld heeft ook een mooi zwempark, Aquatic. Wet'n wild heb ik nog nooit gedaan maar de twee zwemparken van Disney zijn helemaal geweldig waarvan Typhoon lagoon toch wel mijn voorkeur heeft
2000 Florida
2002 New York
2003 Florida
2004 Rondreis California en Las Vegas
2005 Florida
2006 Florida
2007 Florida
2008 Florida
2009 California en Florida
2010 Florida
2011 Florida
2012 Las Vegas en Grand Canyon
2013 Florida en Disneycruise
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ok, dus zwem-pret-parken keuze uit 4;
*Disney's Thyphoon Lagoon
*Disney's Blizzard Beach
*Sea World's Aquatica
*Wet'n Wild
Wordt nog een moeilijke keuze!
Thyphoon ziet er heel leuk uit en dat tropische spreek me ook meer aan dan de nep sneeuw van Blizzard Beach.
Verder zag ik dat ze bij Wet'n Wild Afternoon Admissions tickets hebben voor $ 25,- ; in oktober gaat dat kaartje in om 2 p.m dus ja dat geeft weer opties om naar 2 zwem-pret-parken te gaan :lol:
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ik ben me even aan het verdiepen;
Old Town is dat het zelfde als Celebration?
Ik weet dat de gebouwen gebouwd zijn in opdracht van Disney maar wat moet ik me er van voorstellen; leuk centrum, mooie gebouwen, restaurants, winkels??
En wat is jullie ervaring/mening over Down Town Disney?
Kan me niet zo goed voorstellen wat ik er van kan verwachten dus wie kan er wat meer over vermelden?
ShoppingGirl
Amerika-newbie

Bericht door ShoppingGirl »

Hoi Nettie,
Net terug van New York/Orlando.
Down Town Disney is niets meer dan Disney Village in Parijs. (Leuke) winkeltjes met Disney spullen. Leuk voor een middagje als je daar de tijd voor hebt.
Mijn kids (9 & 11) vonden Wet 'n Wild geweldig. Naar de Disney waterparken hoefden ze niet perse nog eens terug maar Wet 'n Wild wel. Mocht je nog pretparken overwegen dan zou ik zeker Universal Adventure land proberen en "Spiderman" en "Harry Potter" doen.
Geniet van de voorpret en van je vakantie straks!
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Bedankt voor je reactie!
Jou kids vinden Wet'n Wild dus eigenlijk leuker dan de Disney waterparken, fijn om dat van iemand te horen die met alle 3 parken ervaring heeft!
Ik denk dat wij het ws alleen bij Wet'n Wild laten, eerst dacht ik aan de afternoon tickets maar nu zag ik "Buy a day and get the rest of your vacation FREE, up to 14 consecutive days" dat klinkt ook erg aantrekkelijk! Stel dat het druk in het park is, met afternoon tickets heb je maar 3 uur... tja met een beetje wachtrijen is de tijd dan zo voorbij!
Dit jaar dan toch maar "gewoon" [evt 2x] Wet'n Wild en een volgende keer dat we in Orlando komen wordt het zeker weten een ander waterpark :thumbup: .

Down Town Disney & Celebration blijft een beetje op een "reserve lijstje" staan, weet niet goed wat ik er van voor moet stellen en moet eerst maar eens even kijken hoeveel tijd we overhouden, vrienden bezoeken en Outlet Shoppen staan hoger op het lijstje :)

Ik heb nu een beetje een planning gemaakt dat we eerst een week in Titusville/ Cocoa Beach verblijven en dan verschillende uitjes richting Orlando zullen maken;
Wet'n Wild, Cheesecake Factory/ Mall at Millenia, Outlet Shoppen, M&M/ Florida Mall.
En dingen daar in de buurt;
Een airboot ride op de St. Johns river en de school bezoek [waar onze meiden naar toe gingen toen we er woonden] verder op het terras van Milliken's Reef [Port Canaveral] de cruiseschepen zien vertrekken, bioscoop in de Merritt Square Mall of bij The Avenue in Viera, sushi eten bij Thai Thai [Cocoa Beach of Cocoa Village].

Vervolgens willen we 3 dagen/ 2 nachten richting Miami gaan;
Een nacht Art Deco District/ South Beach; daar een tour doen [ws GoCars of Ducktours], het Holocaust Memorial bezoeken en misschien ook de skyline van het terras van Rusty Pelican op Key Biscane bekijken/ fotograferen.
Volgende dag naar John Pennekamp Coral Reef State Park op Key Largo; om te snorkel en daarna op Islamorada bij Robbie's de Tarpons voeren. Overnachten in Miami [een ander hotel] en de volgende ochtend shoppen bij Sawgrass Mills en vervolgens weer naar Titusville om bij vrienden Halloween te vieren en natuurlijk gaan de meiden verkleed de deuren langs voor "Trick or Treat".

Voor de laatste 4,5 dag staat in ieder geval een bezoek aan Kelly Park nog op de planning en ws nog een keer Wet'n Wild :wink:
Lijkt me al een aardige planning :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer