Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
koffers op slot of niet
koffers op slot of niet
Mogen je koffers nou wel of niet op slot zijn als je naar Amerika reist. Het geeft mij wel een zo veilig mogelijk gevoel als ik ze gewoon op slot doe....
-
Magnolia87
- Amerikakenner
Als je je koffer op slot doet ben je ook verplicht toegang te geven. Speciale sloten zijn te koop op de luchthavens voor zo'n 6 euro/8 dollar. Deze sloten kunnen door de Amerikaanse Douane met een speciaal aparaatje worden geopend, zonder dat de sloten worden beschadigd. Tevens kun je aan het slot zien of de bagage is geopend als de groene indicatie is gewijzigd in de kleur rood. Ook op Schiphol kun je deze sloten kopen !
Zonder dit speciale slot zou ik zowel op de heen- als de terugreis je koffer niet op slot doen, je riskeert namelijk dat de douane in de USA je koffer openbreekt als er iets verdachts in lijkt te zitten. Eventuele schade aan de koffer wordt niet vergoed!
Zonder dit speciale slot zou ik zowel op de heen- als de terugreis je koffer niet op slot doen, je riskeert namelijk dat de douane in de USA je koffer openbreekt als er iets verdachts in lijkt te zitten. Eventuele schade aan de koffer wordt niet vergoed!
Sandy
Zo ziet zo'n slot eruit. Ik heb er vorig jaar ook een gekocht, gaf op zich wel een gerust gevoel.
http://www.safeskieslocks.com/
http://www.safeskieslocks.com/
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: koffers op slot of niet
Elk kofferslot is niet meer dan schijnveiligheid.....met een scherpe zakdoek maak je ze al open.Anneli schreef:Mogen je koffers nou wel of niet op slot zijn als je naar Amerika reist. Het geeft mij wel een zo veilig mogelijk gevoel als ik ze gewoon op slot doe....
Ja en nee .. ik geloof wel dat een kofferslot (en eigenlijk elk slot wel) makkelijk is open te krijgen.Pete.Z schreef:Elk kofferslot is niet meer dan schijnveiligheid.....met een scherpe zakdoek maak je ze al open.Anneli schreef:Mogen je koffers nou wel of niet op slot zijn als je naar Amerika reist. Het geeft mij wel een zo veilig mogelijk gevoel als ik ze gewoon op slot doe....
Maar ik denk dat een koffer zonder slot eerder wordt opengemaakt, dan een koffer waar je toch enige moeite voor moet doen ...
Voor mijn gevoel heb ik dan ook liever een slot ...
Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Soms is het geen kwestie van of ze er iets uit halen maar dat ze er iets instoppen!
Ik heb wel eens gehoord dat je je bagage kunt laten insealen. Zodat als je op plaats van bestemming aankomt, je in ieder geval kunt aantonen dat er gerommeld is met je bagage.
Maar dat is voornamelijk van toepassing op risicogebieden wat drugs betreft, denk ik.
Ik heb wel eens gehoord dat je je bagage kunt laten insealen. Zodat als je op plaats van bestemming aankomt, je in ieder geval kunt aantonen dat er gerommeld is met je bagage.
Maar dat is voornamelijk van toepassing op risicogebieden wat drugs betreft, denk ik.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Dat heb ik inderdaad ook laten doen toen we naar Indonesie en Latijns-Amerika gingen. Vind het niet zo'n prettig idee dat als je bij de douane je koffer open moet laten maken, dat er ineens een kilo'tje of wat aan coke je koffer uit komt.antonia schreef:Soms is het geen kwestie van of ze er iets uit halen maar dat ze er iets instoppen!![]()
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Sealen geeft geen bescherming. Als men de koffer wil onderzoeken, wordt het sealplastic gewoon verwijderd.antonia schreef:Soms is het geen kwestie van of ze er iets uit halen maar dat ze er iets instoppen!![]()
Wij laten de bagage ook open.
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Als iemand werkelijk in je koffer wil hou je hem toch niet tegen idd maar aangezien we onze koffers gratis kunnen laten sealen van de verzekering leek me dat wel een redelijk tussenoplossing.markro schreef:Sealen geeft geen bescherming. Als men de koffer wil onderzoeken, wordt het sealplastic gewoon verwijderd.antonia schreef:Soms is het geen kwestie van of ze er iets uit halen maar dat ze er iets instoppen!![]()
Wij laten de bagage ook open.
Niet voor de douane uiteraard.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Laat je koffer (op de heenweg) gerust sealen of doe je koffer gewoon op slot. (voor wat dat waard is) Deze hele discussie vwb het wel of niet afsluiten van je koffer slaat namelijk op de terugweg, vertrekkend vanuit de VS !!! Het is een Amerikaanse regel.
Als je echter in Amerika moet overstappen, dan reis je Amerika in en dan heb je wel kans dat je koffer daar open moet omdat de Douane er in wil kijken.
Als er bij vertrek op Schiphol of andere Europese luchthaven voor wat voor reden ook in je koffer moet worden gekeken, wordt je er toch echt bijgehaald.
Als je echter in Amerika moet overstappen, dan reis je Amerika in en dan heb je wel kans dat je koffer daar open moet omdat de Douane er in wil kijken.
Als er bij vertrek op Schiphol of andere Europese luchthaven voor wat voor reden ook in je koffer moet worden gekeken, wordt je er toch echt bijgehaald.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sandy schreef:Ja en nee .. ik geloof wel dat een kofferslot (en eigenlijk elk slot wel) makkelijk is open te krijgen.Pete.Z schreef: Elk kofferslot is niet meer dan schijnveiligheid.....met een scherpe zakdoek maak je ze al open.
Maar ik denk dat een koffer zonder slot eerder wordt opengemaakt, dan een koffer waar je toch enige moeite voor moet doen ...
Voor mijn gevoel heb ik dan ook liever een slot ...
Een koffer met mooie sloten zit vermoedelijk iets waardevols in......
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De vorige twee keren dat we naar de States gingen werden de koffers niet gecontroleerd, ik weet ook niet meer precies of we ze op slot hadden.
Maar toen we twee jaar geleden naar de Dom. Republiek gingen, werd 1 koffer gecontroleerd en ja, toen moesten we eerst de koffer van het slot halen.
Nu nemen we twee van die weekendtassen met wieltjes mee en 1 hardschalen koffer. Aan die weekendtassen kan je wel een hangslotje hangen. Zonder slotje kunnen die tassen zo opengeritst worden. Vind ik toch best een eng idee dat er misschien wat ingestopt kan worden.
Louise
Maar toen we twee jaar geleden naar de Dom. Republiek gingen, werd 1 koffer gecontroleerd en ja, toen moesten we eerst de koffer van het slot halen.
Nu nemen we twee van die weekendtassen met wieltjes mee en 1 hardschalen koffer. Aan die weekendtassen kan je wel een hangslotje hangen. Zonder slotje kunnen die tassen zo opengeritst worden. Vind ik toch best een eng idee dat er misschien wat ingestopt kan worden.
Louise
Hoi,
wij maken de koffers en bagpack altijd dicht met tie raps. Aller ritsen etc aan elkaar vast binden. Werkt prima, en als ze er in willen dan lukt dit zonder de koffer te beschadigen.
Vorig jaar zowel op de heen als terugweg waren er een aantal tassen gecontroleerd. Vooral de tas met camping pannen waren ze dol op want daar kunnen ze niet doorheen kijken.
In je koffer vind je dan een kaartje waarop staat dat deze is gecontroleerd.
Gewoon meenemen die tie raps en elke keer je tassen dichtknopen.
Is een scherpe zakdoek ook geschikt om aardappels mee te schillen??
wij maken de koffers en bagpack altijd dicht met tie raps. Aller ritsen etc aan elkaar vast binden. Werkt prima, en als ze er in willen dan lukt dit zonder de koffer te beschadigen.
Vorig jaar zowel op de heen als terugweg waren er een aantal tassen gecontroleerd. Vooral de tas met camping pannen waren ze dol op want daar kunnen ze niet doorheen kijken.
In je koffer vind je dan een kaartje waarop staat dat deze is gecontroleerd.
Gewoon meenemen die tie raps en elke keer je tassen dichtknopen.
Is een scherpe zakdoek ook geschikt om aardappels mee te schillen??
Dirk Jan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 11644 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-