Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hans_Belgium »

Zoals bij @MUSA4 heb ik ook het AT&T kaartje bij Arieli bestelt, die was ook 1 week later binnen.

De dag voor vertrek heb ik het kaartje geactiveerd op de website van Arieli en bij aankomst in Las Vegas direct een LTE signaal en goed bereik.

Het bereik was in gebieden waar er ook mensen wonen heel goed, in Nationale parken meestal geen of weinig signaal.

Voor mij is dit een aanrader. Ik zal zeker weer bestellen bij een volgende reis. :thumbup:
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ik was ook tevreden over het at&t unlimited plan een aantal maanden terug. (van Arieli)

Maar eind september ga ik voor een kortere periode (2 weken) en zal ik vooral in druk bevolkte gebieden zitten. Dus ging ik opzoek naar een iets goedkoper alternatief voor deze reis en dan kom je al snel bij T-mobile uit. Iemand heeft me deze simkaart op ebay aangeraden met 10gb. Ik heb er gisteren 2 besteld en ze werden onmiddellijk verzonden. Ik laat na de reis even weten hoe de verkoper/simkaart het deed. Ik heb nog altijd liever een originele t-mobile simkaart tov een simple mobile simkaart ivm prioriteit op het t-mobile netwerk. (zeer slechte ervaring gehad met simple mobile)

Ook belangrijk: ik heb voor de aankoop van de 2 kaarten even aan de verkoper gevraagd hoe het zit met de douanekosten aangezien 2 simkaarten het aankoopbedrag van 22 euro overstijgt en je in principe btw+inklaringskosten moet betalen wat het minder interessant zou maken. Hij antwoordde vrij snel dat hij normaal gezien een waarde van 10 dollar aangeeft. Het zijn tenslotte ook maar blanco simkaarten die hij opstuurt. Het plan laadt hij op wanneer je de simkaart nummers doorstuurt via bericht.
Voor 58 euro (inclusief verzending) zou ik dus 2 t-mobile simkaarten met elk 10gb plan moeten hebben.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1179
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door chippie777 »

Wij zijn net terug van onze trip door deep south. Wij hebben ter plaatse een AT&T prepaid sim gekocht in een AT&T winkel. Prima geholpen en met een werkende telefoon de winkel uit gelopen. Het was een 8GB pre-paid plan van 50$ waar je ook je telefoon als hotspot mocht gebruiken. Mocht je data op zijn dan blijft het wel werken maar ga je naar een lagere snelheid (128 Kbps)
Het heeft prima gewerkt maar zoals verwacht in bepaalde gebieden in de Great Smoky Mountains geen dekking. Verder geen dekking problemen gehad. Hotspot functie werkte prima. Bellen naar nummers buiten de VS werkt niet. Binnen de VS is onbeperkt.
Onze Junior heeft de data prima verbruikt, tijdens het wachten op onze vertrekkende vlucht bleek er nog 250 Mb over te zijn van de 8Gb, hij heeft dus aardig z’n best gedaan in 19 dagen :-) (waarschijnlijk hielp de hotspot daar ook goed mee)
Moet wel zeggen dat ik het hebben van een databundel prettiger heb ervaren dan van te voren gedacht. Uiteraard heb je in bijna alle hotels wifi en ook in veel restaurants en malls, maar we hadden een paar keer onderweg informatie nodig en dan is het toch wel erg handig. Wij vonden het de de vijftig dollar wel waard.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Hele topic doorgenomen, en nog steeds geen besluit genomen, wat te doen.

Maar in ieder geval wel al wat vragen....

Ik heb in Nederland een redelijk basic sim-only abo en dat kan ik per 1ste van de maand tijdelijk (dus bijvoorbeeld voor 1 of 2 maanden) verhogen naar 50 GB wereldwijd incl. USA.
Dat kost me iets van € 75 meer per maand, dan wat ik nu betaal.
Voordeel is dat ik gewoon mijn kaartje kan laten zitten, gebeld kan worden, en dat ik mijn telefoon als hotspot kan gebruiken.

Maar ik dacht dat er wellicht nog een voordeel is.
Lees her en der de verschillen over de verschillen tussen de dekking van de verschillende Amerikaanse providers zoals AT&T en T-Mobile.
Maar is het niet zo dat ik met KPN handmatig kan kiezen tussen de verschillende providers?
Volgens mij is AT&T de vaste partner, maar je kan toch ook handmatig naar een andere aanbieder gaan?
TheTraveler007
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018, 14:14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door TheTraveler007 »

Over een week ga ik naar de USA, begin in Youngstown in Ohio en ga ik op mijn gemak naar NY. Zijn er paketten met MiFI + 4GB internet voor rond de 50 dollar?

Anders heb je bij T-Mobile 6GB voor 25 dollar + 10 dollar Sim, heb een Nederlandse iPhone 6s. Hoe is het bereik met T-Mobile in Ohio en New York icm een Nederlandse iPhone 6s?

Of zijn er andere alternatieven? Ik heb gelezen over een Three simkaart maar ben bang met een week te gaan wel erg krap wordt betreft levertijd.
Gebruikersavatar
Mitico
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 apr 2014, 01:09
Locatie: Nederland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mitico »

Zojuist een SIM kaart besteld bij Arieli Mobile met dit data plan (unlimited data, telefonie en tethering voor een duur van 30 dagen en tevens gemakkelijk te verlengen naar 60 dagen).

In een ouder topic kwam ik nog een couponcode tegen voor 10% korting (STSF2016) en heb 2016 vervangen door 2018, en het werkte! :thumbup:
Mocht je dus gaan bestellen gebruik dan de kortingscode STSF2018

Omdat wij zelf maar twee weken gaan is er misschien iemand die hem van ons over wil nemen voor een leuk prijsje? Wij vertrekken de 15e september en zijn de 29e september weer terug.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door US-fanboy »

Misschien even goed om te laten weten waar je zit 8)

En om hierbij aan te sluiten:
Wij vertrekken vanaf LAX op zaterdag 15 september en dan heb ik een Arieli kaart over met unlimited datagebruik die nog 7 dagen gebruikt kan worden dan.
Wie dan in de buurt is en hem graag wil hebben kan hem krijgen. We kunnen wel wat afspreken waar ik hem kan afgeven. We hoeven er niets voor te hebben (we kunnen afspreken bij een Starbucks in LA en dan is een beker cappuccino wel lekker, maar dat is geen verplichting 8) )
Hij is eventueel op 14 september ook ´s avonds op te halen in Hollywoord bij ons hotel.

Laat maar even weten per pb.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Emootje »

Wij zijn net terug uit (zuid-west) Amerika en ik wil even mijn ervaring met de ZTE MF915 mifi router delen. Ik heb deze besteld bij Aliexpress voor 42 dollar en heb er een Arieli T-Mobile simkaart in gedaan (die van 58 dollar, inclusief 10GB hotspot).
Totaal dus 100 dollar voor 3 weken internetgebruik. Overigens gaat de router de kast in voor een volgende reis want dit is wel een mooi apparaatje hoor.
Thuis kun je hem al prepareren: naam van je router, wachtwoord etc. Alles is via de webbrowser in te stellen.
Dan simkaart erin, activeren en klaar ben je. Daarna is het aanzetten en draaien. Batterij gaat verbazend lang mee, langer dan dat je je telefoon als hotspot zou gebruiken, en het is vrij makkelijk terug te halen wat je verbruik is.
Behalve de wat moeilijker bereikbare plekken (NP's, hoger in de bergen) was het bereik prima. Vaak 4G/LTE, soms 3G en een keer 2G.
Ik heb hem steeds in mijn broekzak gehad, heel soms in een heuptasje maar het formaat is gewoon prima. Het heeft ons veel geholpen, met name zoeken naar tankstations of supermarkten. Dus mocht er nog iemand op zoek zijn naar een in de VS werkende mifi router: https://www.aliexpress.com/item/Unlocke ... 01946.html
Gebruikersavatar
Mitico
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 apr 2014, 01:09
Locatie: Nederland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mitico »

US-fanboy schreef:Misschien even goed om te laten weten waar je zit 8)
De 15e september landen wij op LAX en gaan de 29e ook weer terug via LAX. Thuis zitten we in de regio Rotterdam.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ruudzaan »

roelb schreef: Het saldo dat je stort verlengt inderdaad de geldigheidsduur. Maar de tijdsduur waarmee wordt verlengd is afhankelijk van het bedrag dat je stort. Het miminumbedrag dat je kunt storten is $10.

Stort je minder dan $24.99 dan wordt de nieuwe vervaldatum t+1 maand, met t het moment van opwaarderen
Stort je ten minste $25 dan wordt de nireuwe vervaldatum t+3 maanden, met t weer het moment van opwaarderen
Stort te ten minste $100 dan wordt de nieuwe vervaldatum t+12 maanden, met t weer het moment van opwaarderen.

Als de huidige vervaldatum verder in de toekomst ligt dan de nieuwe datum dan blijft de oude datum actief (en heb je dus geen "nieuwe geldigheid" gekocht met het storten van saldo.

Het meest voordelige is dus $100 storten, je verlengt daarmee de geldigheid met 1 jaar. Maar het is zonde als je dat saldo niet gebruikt, dus uitgaande van het $45 monthly plan moet je dus gemiddeld 2,2 keer per jaar dat plan activeren om geen geld weg te gooien.
Dit gaat over AT&T.
Mooi systeem voor wie vaker gaat en zijn nummer wil behouden of niet steeds een nieuwe kaart wil kopen.
Maar als je niet wil storten, maar met AutoPay zou willen betalen, hoe krijg je dan voor elkaar dat je dat $100/jaar - systeem laat werken?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Dat kan niet. Autopay betekent dat je automatisch een maandelijks plan afneemt en daar elke maand automatisch per credit card voor betaalt. In ruil daarvoor krijg je wat korting.

Voor de klant fijn, je kunt nooit vergeten te storten of verlengen, voor de telco fijn, want ze hebben een klant die maand na maand hetzelfde produkt afneemt.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Aha.

Wij gaan 40 dagen.
Van 9 september t/m 19 oktober.
Dan zouden we dus - of we nu AutoPay of voor stortingen gaan - toch 2 x 30 dagen moeten kopen?
Bij het ingaan van de 2de keer 30 dagen, zouden we dan nog 20 dagen overhebben, die we niet kunnen gebruiken?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Als je twee keer een maandelijks plan activeert is dat inderdaad zo.

Je kunt het echter ook anders oplossen, afhankelijk van hoeveel data je verbruikt en wat je nog meer wilt doen. Je zou die 10 dagen kunnen overbruggen met het $2 daily plan. Dat plan kost je namelijk niets zolang je niet belt of SMS't. Alleen als je op een dag ten minste een telefoongesprek plaatst, onvangt of een SMS verzend wordt er $2 in rekening gebracht.

Data reken je in dat pakket apart af in bundels van 100MB voor $1. Die bundel is dan telkens 1 dag geldig en moet je via att.com/myprepaid wel telkens opnieuw activeren. Het is dus wat bewerkelijker, maar als je niet veel data verbruikt en niet belt/SMS't is het een stuk voordeliger dan een hele maand activeren. Je hebt dan voor maximaal $10 1GB data gedurende die 10 dagen.

Dit kun je natuurlijk ook verdelen tussen de start en het eind van je trip. Het actieve plan switchen gaat met een druk op de knop via de hierboven genoemde URL.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Goede tip, maar inderdaad wel een beetje bewerkelijk.

Het liefst zou ik gewoon mijn KPN tijdelijk opwaarderen.
Voordelen:
- Het minste gedoe
- Geen kaartjes wisselen
- Volgens mij kan ik dan in de VS handmatig tussen netwerken switchen
- 100 GB per maand
- Hotspot functie / thetering
Nadelen:
- Duur. Kost me waarschijnlijk € 75 tot € 85 per maand meer dan mijn huidige abo
- Amerikanen in de VS zullen me niet zo snel terugbellen.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

ik heb persoonlijk geen ervaring met deze verkoper, maar hij krijgt wel goede reviews: ebay

Hij verkoopt 2 month plans voor ongeveer 50 usd (voor 10gb/maand) en 75 usd (voor unlimited).
Stuur hem een berichtje en vraag of hij eventueel de waarde bij aangifte van de simkaarten die hij opstuurt onder de 22 euro kan houden zodat u geen btw en inklaring moet betalen en u heeft normaal gezien een goed werkende oplossing voor minder dan 50 euro
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Jozs schreef:ik heb persoonlijk geen ervaring met deze verkoper, maar hij krijgt wel goede reviews: ebay

Hij verkoopt 2 month plans voor ongeveer 50 usd (voor 10gb/maand) en 75 usd (voor unlimited).
Stuur hem een berichtje en vraag of hij eventueel de waarde bij aangifte van de simkaarten die hij opstuurt onder de 22 euro kan houden zodat u geen btw en inklaring moet betalen en u heeft normaal gezien een goed werkende oplossing voor minder dan 50 euro
Ik denk als je een 2 month plan koopt, dat je dan gewoon 2 x $ 50 betaalt. Plus nog eens bijna $ 20 verzendkosten.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ruudzaan »

roelb schreef: Stort je minder dan $24.99 dan wordt de nieuwe vervaldatum t+1 maand, met t het moment van opwaarderen
Stort je ten minste $25 dan wordt de nireuwe vervaldatum t+3 maanden, met t weer het moment van opwaarderen
Stort te ten minste $100 dan wordt de nieuwe vervaldatum t+12 maanden, met t weer het moment van opwaarderen.

Als de huidige vervaldatum verder in de toekomst ligt dan de nieuwe datum dan blijft de oude datum actief (en heb je dus geen "nieuwe geldigheid" gekocht met het storten van saldo.

Het meest voordelige is dus $100 storten, je verlengt daarmee de geldigheid met 1 jaar. Maar het is zonde als je dat saldo niet gebruikt, dus uitgaande van het $45 monthly plan moet je dus gemiddeld 2,2 keer per jaar dat plan activeren om geen geld weg te gooien.
Roelb, I quote je nogmaals. :)

Je geeft aan dat als je $100 stort, dat je kaart dan een jaar lang geldig blijft.

Stel nu, ik koop bij Walmart o.i.d. een Bring Your Own Device sim card van AT&T voor ongeveer $1.
Dan volg ik jouw Portland, Oregon stappenplan online. Dit om sales tax te omzeilen.
Ik kies een plan, bijvoorbeeld het $ 50 plan met 8GB en hotspot mogelijkheid.
Kan ik dan al meteen $ 100 storten, zodat ik voor de 1ste 30 dagen $ 50 kwijt ben en dan nog een tegoed op mijn account van $ 50 houdt?
Of moet ik eerst bij AT&T een bedrag aftikken, en kan ik pas later die $ 100 storten? (om zo mijn kaart een jaar lang geldig te houden)
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Yvonne62 »

Mitico schreef:
In een ouder topic kwam ik nog een couponcode tegen voor 10% korting (STSF2016) en heb 2016 vervangen door 2018, en het werkte! :thumbup:
Mocht je dus gaan bestellen gebruik dan de kortingscode STSF2018
.
Thanks!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ruudzaan schreef: Kan ik dan al meteen $ 100 storten, zodat ik voor de 1ste 30 dagen $ 50 kwijt ben en dan nog een tegoed op mijn account van $ 50 houdt?
Of moet ik eerst bij AT&T een bedrag aftikken, en kan ik pas later die $ 100 storten? (om zo mijn kaart een jaar lang geldig te houden)
Ja, dat kan.

Let wel op dat de BYOD starter kit bij een Wal mart niet $1 kost, maar een paar dollar (laatste keer betaalde ik $8 geloof ik). Je koopt dan een "leeg" account, zonder saldo erin. Na het activeren kun je saldo storten. Als je $100 of meer stort is je SIM/account geldig tot 1 jaar na dat moment (nog iets langer, want na dat jaar krijg je nog een aantal weken de kans om alsnog geld te storten om je SIM actief te houden).

Ga je naar een AT&T winkel dan kost de SIM je maar $1, maar moet je, zoals ik uit de verhalen hier begrijp, ter plekke je SIM laten activeren door de winkel en je account direct "laden" bij aanschaf. Op zich ook prima, zolang je er maar voor zorgt dat dat dan ook $100 is, en wel in 1 keer. Voor het afrekenen even checken op att.com/myprepaid. Daar staat de vervaldatum van je saldo:
2018-08-20.jpg
Klik op de link
2018-08-20 (1).jpg
Houd er wel rekening mee dat een lopend plan automatisch verlengd wordt als je niets doet en voldoende saldo hebt. Dus als je het $50 plan activeert en daarna nog $50 saldo hebt moet je goed in de gaten houden dat je uiterlijk op de laatste actieve dag van het plan, net voor middernacht, switcht naar het $0.50/minute of $2 daily plan (beide kostenloos als je niets doet) om te voorkomen dat je plan automatisch wordt verlengd.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Emootje schreef:Wij zijn net terug uit (zuid-west) Amerika en ik wil even mijn ervaring met de ZTE MF915 mifi router delen. Ik heb deze besteld bij Aliexpress voor 42 dollar en heb er een Arieli T-Mobile simkaart in gedaan (die van 58 dollar, inclusief 10GB hotspot).
Totaal dus 100 dollar voor 3 weken internetgebruik. Overigens gaat de router de kast in voor een volgende reis want dit is wel een mooi apparaatje hoor.
Thuis kun je hem al prepareren: naam van je router, wachtwoord etc. Alles is via de webbrowser in te stellen.
Dan simkaart erin, activeren en klaar ben je. Daarna is het aanzetten en draaien. Batterij gaat verbazend lang mee, langer dan dat je je telefoon als hotspot zou gebruiken, en het is vrij makkelijk terug te halen wat je verbruik is.
Behalve de wat moeilijker bereikbare plekken (NP's, hoger in de bergen) was het bereik prima. Vaak 4G/LTE, soms 3G en een keer 2G.
Ik heb hem steeds in mijn broekzak gehad, heel soms in een heuptasje maar het formaat is gewoon prima. Het heeft ons veel geholpen, met name zoeken naar tankstations of supermarkten. Dus mocht er nog iemand op zoek zijn naar een in de VS werkende mifi router: https://www.aliexpress.com/item/Unlocke ... 01946.html
En ook sluit me hier volledig bij aan. Ontvangst van T-Mobile is gewoon goed te noemen. In stedelijke gebieden zelfs uitmuntend, volgende keer kiezen wij weer voor Arieli, in combinatie met de ZTE mf915! Super ook in LA en San Diego om met google maps een weg te vinden door de ongevallen en de files te vermijden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer