Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het fijnste strand van Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bello
Amerikakenner

Het fijnste strand van Amerika

Bericht door bello »

Ja, het is een nogal algemene vraag, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar jullie bevindingen, want ik hou erg van de zee. Wat vinden jullie het fijnste/mooiste/leukste strand in Amerika?

Ik speurde hier eens op het forum om te kijken welke stranden mensen in het verleden aanbevolen:
  • San Francisco: Ocean Beach
  • Los Angeles: Huntington Beach, Venice Beach, Santa Monica, Laguna Beach, Newport Beach
  • San Diego: Coronado Island
  • Florida westkust: Bahia Honda, Clearwater, St Pete, Naples, Anna Maria Island, Gasparilla Island, Siesta, Sarasota
Zelf was ik erg gecharmeerd van Montauk/The Hamptons, Provincetown/Cape Cod, Carlsbad/Oceanside en Billionaire's Beach/Malibu. Jammer dat deze stranden zo slecht openbaar toegankelijk zijn, maar daardoor wel leuk om tóch te bezoeken. En op Malibu na (saai) zijn de stadjes die erbij horen vaak ook heel aardig. Op mijn 'nog te bezoeken' lijstje staan onder meer Tofino (Vancouver Island) en de westkust van Florida, maar ik breid het graag uit!

Jullie tips?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Het fijnste strand van Amerika

Bericht door Ruud2004 »

Sinds afgelopen zomer voor mij een makkelijke vraag "Lanikai Beach - Oahu Hawaii"

http://en.wikipedia.org/wiki/Lanikai_Beach
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bello, welk soort strand zoek je dan? Ik heb zelf heel weinig met strand, ik vind het al snel saai worden als er alleen maar zand te vinden is :lol: En als er dan ook nog veel half-naakte mensen te vinden zijn, houd ik het helemaal voor gezien. Niet mijn kopje thee zeg maar . Maar ik houd wel ontzettend van ruige kusten, die waar je niet kunt bakken en flaneren, maar wel kunt wandelen en klimmen, waar je getijdepoelen vind bijvoorbeeld of mooie planten.

In die categorie staat bij mij bovenaan de kust van Oregon. Prachtig! Niet zozeer vanwege de route, maar wel vanwege de vele state parks en vuurtorens, die allemaal een ander karakter hebben. Waar je zeesterren kunt zien, en mooie plantjes, tussen de rotsen of keien. Met vogels en prachtige uitzichten.

En als ik jullie voorkeur voor reizen zo'n beetje beschouw, wordt het volgens mij ook eens heel hoog tijd dat jullie naar Vancouver gaan. Een stad die mijn hart heeft gestolen! Ook mooie stranden op verschillende plekken, in allerlei variaties. De prachtige markt op Granville Island, met daartegenover de mooie artistieke winkeltjes en de kunstenaarswijk. De stad waar je het mooiste park hebt van Noord Amerika (ja echt, mooier dan Central Park!), met geweldige vergezichten over de stad. Het wemelt er trouwens van de parken en stranden, echt iets voor jullie! En mooi te combineren met Vancouver Island. Want de stranden in de omgeving van Tofino staan bij mij op de tweede plaats!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Het strand wat ons het allerbeste bevallen is tijdens al onze reizen door de USA:

Clearwater Beach!

:thumbup:
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Vandaag in de zondag krant ( gratis bij de bakker op zondag )

De mooiste stranden van de V.S.
Niet in California of op Hawaii liggen de mooiste stranden van de V.S. maar wel in Clearwater in florida.
TripAddvisor riep dit strand in 2005 al uit tot Amerika's mooiste strannd wat ook in 2008 en 2009 opnieuw gebeurde.
Is ook het zonnigste plekje ter wereld.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En als er dan ook nog veel half-naakte mensen te vinden zijn, houd ik het helemaal voor gezien.
Persoonlijk heb ik dan met het knappere gedeelte van het vrouwelijk volk weinig moeite als dat er ligt ;) Ik ben niet zo'n ligtype en meestal ben ik dan ook in het water te vinden, maar als ik dan op het strand lig moet er ook iets te zien zijn. Om de een of andere reden vind ik het op het strand altijd bloedirritant om te lezen.

Ik denk dat ik ook voor Clearwater ga, al vond ik Fort DeSoto ook helemaal niet slecht, maar daar lag ik toen ook echt helemaal alleen. Miami Beach vond ik eigenlijk wat tegenvallen. Niet slecht, maar ik had daar een compleet andere voorstelling van dat het in werkelijkheid was.

Mooiste strand overall is toch een strand op curacao, 10 meter de zee in ging het 100m omlaag en op dat randje zwommen 1000-den vissen en andere zeedieren. Even snorkelen, de kant het witte strand op, onder een palmboom liggen en een kokosnootschil met een heerlijk drankje erbij.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Cape Cod National Seashore. Voor het eerst in 1963 gezien, en na heel veel stranden over de hele wereld te hebben gezien sinds die tijd, is dit nog altijd het mooiste.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Bahia Honda, Florida vond ik mijn hoogtepunt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoveel, want het bijzondere aan de stranden hier vind ik dat ze allemaal hun eigen karakter hebben. Ik vind Rehoboth Beach, Delaware, erg leuk, want het heeft een mooi strand en een leuke boardwalk. Assateague National Seashore is prachtig en heel rustig. De Outer Banks hebben mooie stranden. Verder naar het zuiden moet ik de stem voor Clearwater ook herhalen en sowieso de stranden aan de westkust. En natuurlijk is Miami's South Beach een ervaring op zich. Aan de Pacific vind ik Santa Monica leuk en inderdaad Coronado Island. Verder naar het noorden zijn de stranden mooi door de wilde natuur en dieren, maar natuurlijk (meestal) niet echt om een dag in het zand door te brengen. Vergeet ook de stranden langs de Grote Meren niet. Mijn schoonvader woont dichtbij een schitterend strand en bij Traverse City heeft het water zulke kleuren dat je je in het Caribisch gebied waant. Er is zoveel kust hier, een heel moeilijke vraag, want ik bedenk me nu ook dat de New England stranden ook prachtig zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn afgelopen zomer naar Hunting Island Beach in Beaufort, SC geweest. Dat vond ik een heel mooi strand en mooi park. Ook Fort de Soto in Florida vond ik mooi. Maar goed, ik ben helemaal geen strandmens, ben het vaak na een uur al zat al dat zand :mrgreen:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

We zijn totaal niet van op het strand liggen, maar ik hou (als geboren en getogen Hagenees met familie op loopafstand van de Zeeuwse stranden) wel erg van de zee, de lucht, het uitzicht, het uitwaaien en de dorpjes die erbij horen. Het liefst in de herfst, winter of lente, want we houden niet van extreme hitte en de drukte/prijzen van het hoogseizoen.

Mijn fijnste Amerikaanse strandherinneringen zijn dan ook aan Santa Monica in december, Cape Cod in mei, Long Island in maart, Carlsbad in mei en Chesapeake Bay in januari. Op het lijstje stonden al de kust bij Rehoboth - Ocean City (dank, Petra) en Vancouver Island.

En ik word nu wel heel nieuwsgierig naar de kust boven San Francisco, plus de westkust van Florida. Iemand nog iets over de Key Largo/Key West te vertellen? Dat klinkt zo exotisch, maar misschien is het in vergelijking met andere kustgebieden niet echt de moeite?

@ Jasmino Jouw verslag hielp bij mijn Vancouver-wens, Jasmino! We hadden in 2011 bijna geruild met een familie daar, op een superleuke plek in de stad. Maar helaas bleek de eerste kennismaking zo stroef te verlopen (het leek wel een sollicitatiegesprek, in plaats van de opgewonden, blije sfeer die we gewend zijn van onze ruilfamilies), dat we het niet hebben doorgezet. Ik heb je volgens mij ook al eens verteld waarom we niet naar een potentieel ruilhuis aan het 'strand' van Lake Tahoe zijn afgereisd - en anders hou je die tegoed :wink:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bello, ik ben benieuwd naar de verhalen! En Vancouver moet dus echt weer terug op je ruil-to-do-lijstje!

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat Key West voor jullie ook erg leuk is, ik zou het zelf wel heel benauwend vinden om daar 3 weken te moeten zijn, maar het is echt een gezellig eilandje met prachtige zonsondergangen en mooie uitzichten. Key Largo, en ook de andere eilandjes op weg naar Key West vond ik persoonlijk niet zo heel bijzonder.

En ik denk dat Oregon ook op jullie lijstje moet dan als ik dat lees (of bedoel je dat ook met stranden boven San Francisco?). Als het niet gaat om het liggen en bakken, maar vooral om het uitwaaien en mooie uitzichten, is Oregon echt super! Veel plekken met getijdepoelen, prachtige uitzichten en uitwaaiplekjes, en veel leuke kleine dorpjes. Ik weet net of je onze foto's van de kust in Oregon al eens hebt gezien, maar anders kijk ze hier nog eens. Dat geeft een beeld. Bij Bandon aan de kust in Oregon vind je ook het West Coast Game Park, een heel kleine dierentuin, maar wel een bijzondere. Hier hebben ze namelijk fokprogramma's voor de grote zoo's op aarde (ook San Diego bijvoorbeeld) en opvang van bijzondere dieren (een blinde oppossum bijvoorbeeld), en de baby's mag je hier aaien. Onder begeleiding natuurlijk, maar wel ontzettend bijzonder! Waar krijg je de kans nu om een baby luipaard te aaien?

En zijn jullie al eens in San Diego geweest? Dat is volgens mij ook een leuke plek voor jullie. Mooie stad, veel te zien en te doen, en ook lekker aan de kust. En Miami? Dat vond ik persoonlijk ook een heel leuke stad.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Ik ken er een paar van onze vakantie in 2000 naar florida.
Daar sprong sanibel island bij Fort Myers voor ons er wel tussenuit...

http://en.wikipedia.org/wiki/Sanibel_Island
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Rialto beach/Kalaloch, Washington State. Indrukwekkend mooi met al die bomen op het strand en de mist die kwam aanrollen. Maar niet geschikt voor het betere zonnen.

Bahia honda sp, Florida. Een klein pareltje op weg naar Key West. Heerlijk rustig.

Waikiki Beach, Hawaii. De naam en het feit dat je er echt bent en dan wil je ook gezien worden. Al zijn er mooiere en rustigere strandjes op Oahu.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik vind stranden schitterend, zolang ik er aktief kan zijn. Bij mij in de buurt: cape cod, crane beach in ipswich, ons prive strandje aan een meer in Maine.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Het fijnste strand....waar je de zegen van boven hebt natuurlijk.
https://anonfiles.com/file/8beba7913bc8 ... 3d96630861
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer