Sommige kennen me misschien nog wel. In 2007 ben ik met Djoser naar Amerika gegaan. In de tussentijd ben ik nog naar Maleisië en Guatemala geweest, ook via Djoser. Toen ik vorig jaar een overstap had in Houston om naar Guatemala te gaan, begon het weer enorm te kriebelen. Ik heb nou eenmaal een passie voor Amerika en ik moet er dus weer een keer heen.
Nu is het de bedoeling om volgend jaar juli die kant op te gaan. Ik wil 4th of july meemaken in Amerika. Ik zou dan weer een rondreis kunnen boeken, maar wellicht ook eens proberen om zélf die kant op te gaan.
Ik ben nu 27, volgend jaar 28en heb sinds 2007 mijn rijbewijs. Hier rij ik al overal heen, dus waarom niet in Amerika? Er zijn alleen dingen waar ik nog wel wat twijfels/vragen over heb:
- Is alleen reizen door Amerika goed te doen? Wat zijn de dingen waar je tegenaan kunt lopen of waar je rekening mee kunt houden?
- Hoe zit het met grote steden? Ik heb in 2007 gezien hoe druk en chaotisch L.A. is en ik zou hier al liever niet willen rijden. Of valt dit allemaal toch wel mee?
- Een kleine rondreis, waarbij je niet teveel uren achter elkaar in de auto zit, is dat mogelijk? Desnoods blijf ik in één staat en verblijf ik tussendoor in wat kleinere plaatsen. Ik wil immers niet de 'druk' te hoog leggen bij mezelf.
Eerder heb ik een sociale fobie gehad. Daar heb ik gelukkig geen last meer van, maar soms ervaar ik toch nog wel een beetje moeilijkheden. Alleen naar Amerika reizen zou voor mij een enorme stap zijn (een waarvan ik tien jaar geleden niet had gedacht dat ik er zo serieus over na zou denken). Ik weet dat ik ook zeker mezelf zal tegenkomen en dat is ook een reden waarom ik het niet direct te gek en te groot wil gaan doen.
Overigens weet ik nog niet welke hoek van Amerika ik zou willen bezoeken. Ik wil me eerst oriënteren om te kijken of het überhaupt een goed idee is om dit alleen aan te pakken en wat de struikelblokken kunnen zijn.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp