Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen reizen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Alleen reizen?

Bericht door Silent Dream »

Hallo allemaal,

Sommige kennen me misschien nog wel. In 2007 ben ik met Djoser naar Amerika gegaan. In de tussentijd ben ik nog naar Maleisië en Guatemala geweest, ook via Djoser. Toen ik vorig jaar een overstap had in Houston om naar Guatemala te gaan, begon het weer enorm te kriebelen. Ik heb nou eenmaal een passie voor Amerika en ik moet er dus weer een keer heen.

Nu is het de bedoeling om volgend jaar juli die kant op te gaan. Ik wil 4th of july meemaken in Amerika. Ik zou dan weer een rondreis kunnen boeken, maar wellicht ook eens proberen om zélf die kant op te gaan.

Ik ben nu 27, volgend jaar 28en heb sinds 2007 mijn rijbewijs. Hier rij ik al overal heen, dus waarom niet in Amerika? Er zijn alleen dingen waar ik nog wel wat twijfels/vragen over heb:

- Is alleen reizen door Amerika goed te doen? Wat zijn de dingen waar je tegenaan kunt lopen of waar je rekening mee kunt houden?
- Hoe zit het met grote steden? Ik heb in 2007 gezien hoe druk en chaotisch L.A. is en ik zou hier al liever niet willen rijden. Of valt dit allemaal toch wel mee?
- Een kleine rondreis, waarbij je niet teveel uren achter elkaar in de auto zit, is dat mogelijk? Desnoods blijf ik in één staat en verblijf ik tussendoor in wat kleinere plaatsen. Ik wil immers niet de 'druk' te hoog leggen bij mezelf.

Eerder heb ik een sociale fobie gehad. Daar heb ik gelukkig geen last meer van, maar soms ervaar ik toch nog wel een beetje moeilijkheden. Alleen naar Amerika reizen zou voor mij een enorme stap zijn (een waarvan ik tien jaar geleden niet had gedacht dat ik er zo serieus over na zou denken). Ik weet dat ik ook zeker mezelf zal tegenkomen en dat is ook een reden waarom ik het niet direct te gek en te groot wil gaan doen.
Overigens weet ik nog niet welke hoek van Amerika ik zou willen bezoeken. Ik wil me eerst oriënteren om te kijken of het überhaupt een goed idee is om dit alleen aan te pakken en wat de struikelblokken kunnen zijn.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :)
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Alleen reizen?

Bericht door Katja »

Ik reis graag alleen dus kan het je alleen maar aanraden. Je kunt gaan en staan waar je wilt en ik merk dat je makkelijk contact maakt met mensen als je alleen bent zeker Amerikanen zijn erg spontaan.

Heb je een voorkeur voor een gebied om te bezoeken? Mijn ervaring is dat de afstanden aan de oostkust wat makkelijker zijn en doordat je niet door extreem stille gebieden rijdt voelt het minder eenzaam.
LA is druk qua verkeer maar ik vind het goed te doen om er te rijden. De Tomtom is wel mijn beste vriend in drukke gebieden, dat geeft veel meer rust en als je een keer een afslag mist dan berekent hij gewoon een alternatief.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Silent Dream schreef:- Is alleen reizen door Amerika goed te doen? Ja
- Wat zijn de dingen waar je tegenaan kunt lopen of waar je rekening mee kunt houden? Belangrijkste is dat je niemand hebt om al die ervaringen mee te delen, maar ook dat je daardoor compleet vrij bent
- Hoe zit het met grote steden? Ik heb in 2007 gezien hoe druk en chaotisch L.A. is en ik zou hier al liever niet willen rijden. Of valt dit allemaal toch wel mee? LA is prettig om in te rijden, ik heb het nooit vervelend of lastig gevonden
- Een kleine rondreis, waarbij je niet teveel uren achter elkaar in de auto zit, is dat mogelijk? Ja, maar wat is jouw maximale rijtijd?
Silent Dream
Amerikafan
Contacteer:

Het gebied ben ik nog niet helemaal over uit. In de hoek van Maine lijkt het me erg mooi, maar in de richting van Oregon bijvoobeeld ook.

Maximale rijtijd, oei. Liefst niet meer dan 4 uur. Eventuele uitschieters naar boven kunnen wel, zolang het maar niet te vaak voorkomt.
Info over mijn boeken:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Maximaal 4 uur rijden is wel in te plannen. Doch je zal dan niet altijd op de spannendste plaatsen overnachten.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Jeetje, jouw verhaal lijkt veel op die van mij! Ik ben ook 27 jaar oud en ik ga in mei een rondreis maken in mijn eentje (als het goed is, haha) en ik heb mezelf dezelfde vragen gesteld als jij. Maar ik ga het gewoon doen. Ik heb steeds meer de instelling van: Lukt het echt niet, valt het tegen, dan ga ik gewoon eerder naar huis. Ja, dan heeft het me wel geld gekost, maar dan heb ik het wel geprobeerd.

Voor mij is mijn Amerika-reis ook meer dan een reis alleen. Voor mij is het ook een enorme stap en prestatie. Het lijkt me gewoon super als ik dat voor elkaar krijg!

Ik kan je eigenlijk niet zoveel tips geven, ik kan je alleen vertellen hoe ik erin sta. De reistijd was voor mij ook wel een lastige. De route die ik nu gepland heb (zie mijn blog in mijn onderschrift) is volgens mij redelijk rustig. Van de dagen dat ik rij is de gemiddelde reistijd 3 uur en maximaal 5 uur. Op zich lijkt 5 uur rijden me best veel, maar anders kom je gewoon niet zo ver. En trouwens, een uurtje of 2 rijden stelt eigenlijk niet zoveel voor. En als je vaak tussendoor stopt zal het vast meevallen.

Ik ga dit topic zeker blijven volgen en ik ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit!
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik reis altijd alleen en dat gaat prima. Maar ik ben dan ook een echte alleenganger. Als je echt gewend bent om met meerdere mensen te reizen dan is het wel een omschakeling als je alleen reist. Dan kan het inderdaad tegenvallen. Het ligt ook aan je instelling.
Silent Dream
Amerikafan
Contacteer:

Ik ben ook een alleenganger, kan heel goed alleen zijn. Ik weet alleen niet of het met het reizen ook goed gaat.

Orange Daisy, ik ga je blog volgen :) Leuk! Ik denk ook dat ik het gewoon ga proberen. Anders blif ik het maar uitstellen en doe ik niet datgeen wat me geweldig lijkt.
Info over mijn boeken:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hou bij het rijden wel rekening dat je soms veel langer dan uur rijdt omdat je continu stopt om dingen te bekijken. De kustroute van LA naar SF (of omgekeerd) is erg mooi en je zal dan ook regelmatog stoppen en uitstappen, waardoor je al snel meer dan 4 uur onderweg bent, maar dat zal je niet erg vinden.
Silent Dream
Amerikafan
Contacteer:

Lang onderweg zijn vanwege tussenstops vind ik niet erg :)
Info over mijn boeken:
Xander&sandra
Amerika-ontdekker

Bericht door Xander&sandra »

In 2009 heb ik in mn eentje een 10 daagse rondreis gemaakt door californie (na eerst 2 weken een taalcursus te hebben gevolgd in San Diego).
Hierbij heb ik het volgende rondje gemaakt:
San diego, LA (universal studios), Las Vegas(hoverdam/Valley of fire), Deathvalley, yosemite, cambria, highway 1, big sur, monteray, santa cruz, san fransisco.
Dit was allemaal erg goed te doen qua afstanden en rijtijden. Omdat ik maar 10 dagen had, ben ik nergens lang kunnen blijven. De enige lange rijdag was tussen lone pine en yosemite, omdat zowel de tioga pass als de eerstvolgende pass gesloten waren. Hierdoor heb ik dus een hele grote omweg moeten maken.
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Ik heb deze zomer 3 weken lang alleen in het westen rondgereisd. Ik heb daarbij eigenlijk juist het tegenovergestelde gedaan van wat jij wilt, en wel hele grote afstanden afgelegd (8900km in 3 weken).
Het hangt natuurlijk heel erg van je persoonlijkheid af, maar ik weet van mezelf dat ik als ik niet zo'n strakke planning had een heleboel tijd zou verknoeien. Veel te lang in bed blijven liggen 's ochtends, toch nog even een boek uitlezen op de hotelkamer, etc. Ik had daarom bewust bijna elke dag grote afstanden ingepland, en dat is me goed bevallen. Je vertrekt niet al te laat 's ochtends, en hebt vervolgens de hele dag tijd om op je bestemming te komen, en kunt onderweg overal waar je maar wilt stoppen en dingen bekijken.
Het enige grote nadeel van alleen reizen vind ik het alleen zijn tijdens het eten 's avonds, en tijdens de avonden in de hotels. Maar ook dat kun je beperken door een best drukke planning te maken, waardoor je eigenlijk de hele dag bezig bent en pas laat in het hotel aankomt.

Vantevoren had ik ook het idee dat ik mischien veels te veel dingen en te grote afstanden had gepland, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Juist doordat je alleen reist kun je daar heel erg flexibel mee omgaan.
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Ik ga eigenlijk altijd met anderen naar de VS, maar twee jaar geleden ben ik ook in m'n eentje gegaan. Ik had lang vrij en m'n vriendin studeerde af in het buitenland. Ik vond het geweldig! Niemand om rekening mee te houden en lekker je eigen plan trekken. Van te voren ook niks gepland en uiteindelijk in 2 weken ruim 8000 km gereden door Colorado, Montana, Utah, Wyoming en New Mexico. Dus ik had wel gemiddeld dagen van meer dan vijf uur rijden. En ik heb niet bepaald last van fobieën, dus ik heb met heel veel mensen contacten gehad.

Maar ik vind het heel stoer dat je het gewoon aan doen! Ik heb eigenlijk geen tips voor je, maar behalve dat je denk ik niet te strak moet plannen. Dan kan je er plekke op je gevoel afgaan en beleef je er meer plezier aan.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik vertrek volgende week (nog maar 7 nachtjes slapen :P ) alleen voor een 3.5 weekse vakantie naar de VS. Heerlijk; alle tijd aan jezelf.
Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik wel alles tot in detail gepland en gereserveerd en onderweg is Tomtom mijn beste vriend. Daarmee rij je probleemloos door de drukkere gebieden en de grote stad (zoals LA). Door de vooraf uitgestippelde route weet ik precies waar ik aan toe ben en wat ik per dag kan/moet doen (bezienswaardigheden, activiteiten, aantal km te rijden). Voor mij voorkomt dat dagelijks gedub of verloren tijd (door halve dagen in bed of hotelkamer te verlummelen zoals al eerder gezegd).
Reizen door de VS is heel goed te doen op eigen gelegenheid: er is zoveel info te vinden op internet en veel kan je vooraf al boeken/vastleggen als je wilt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik ga in oktober ook alleen op reis naar het Westen, terwijl de eerste 2 USA reizen groepsreizen waren. Ik hou me wel bezig met mijn hobby daar (fotografie), dat neemt dus ook vooral het meeste tijd in beslag (samen met het rijden). Ik heb dus zoals Frasi ook alles tot in detail gepland & gereserveerd, ik ben op dat vlak een beetje controlefreak :lol: Sommigen houden er van om zonder grote plannen op reis te gaan & ter plaatste zien ze wel waar het hun brengt, persoonlijk ben ik daar geen fan van. Ik moet altijd een houvast hebben, ligt ook een beetje aan mijn karakter denk ik. Mijn roadbook is ondertussen al meer dan 70 pagina's dik, je merkt dus ook waarom. Ik besef ook wel dat het 50% van die plannen voorbarig zijn & je je op de dag zelf laat leiden door je gevoel, ik bekijk het meer als iets om achter de hand te hebben.

Tips die ik kan geven zijn:

- Zorg dat je een backup plan hebt indien je er alleen op uit trekt, denk aan de simpele dingen zoals altijd teveel water & eten bij hebben, een EHBO kit, etc. Dat zijn dingen die je ook in groep moet bij hebben in principe, maar alleen ga je er misschien niet zo snel aan denken. Zelf heb ik een Satelliet communicator gekocht zodat ik in onherbergzame gebieden altijd de hulpdiensten kan verwittigen. Iets simpel als in je hotel aan de balie even melden dat je er alleen op uit trekt die dag kan ook al helpen.
- Zorg dat je elke dag een duidelijk doel hebt, anders ga je je misschien vervelen & blijf je in je hotel. Een luie dag mag natuurlijk hier en daar, maar probeer elke dag goed in te vullen, zo dwing je je zelf een beetje om er op uit te trekken natuurlijk. Zoals Frasi al zei, het voorkomt het "lummelen" ;)
- Zorg dat je qua geld altijd iets achter de hand hebt. Zelf heb ik 2 credit cards, mijn normale bank kaart & cash geld bij. Probeer kaarten op verschillende plaatsen te bewaren, bv eentje in je rugzak & eentje in portefuille. Indien alles ineens gestolen wordt, dan sta je daar zonder iets & dan kan het een heel vervelende situatie worden. In groep heb je meestal kans dat iemand anders je in zo'n situatie kan redden, in eentje heb je dat niet.
- Las voldoende pauze's in tijdens het rijden, zeker naar het einde van de dag. Alleen rijden, lange afstanden doen & vermoeidheid gaan niet zo goed samen.

Verder heb ik er zelf dus ook voor gekozen om een vrij drukke planning in elkaar te steken, ik ben iemand die constant bezig is, gewoon liggen niksen is helemaal niets voor mij. Ik moet het constant het gevoel hebben dat ik iets nuttig aan het doen ben. Voor jou is dat misschien anders & wil je graag eens een dag gewoon aan het zwembad liggen, zelf ben ik er niet zo voor te vinden. Zelf heb ik dus ook vrij grote afstanden ingepland, alles bij mekaar denk'k ik toch dat een 5000km zal worden op 3 weken tijd (is de helft van wat ik hier in België op een jaar rij :lol:). Ik ga dus ook proberen elke dag rond 5u30 à 6u op te staan, wat uiteindelijk zijn tol wel zal eisen. Maar toch liever dat & het gevoel hebben dat ik iets gedaan heb, dan tot 10u in bed te blijven liggen & er al meteen spijt van hebben. In groep doe je dat niet zo snel om dat je elkaar wat pusht, maar in je eentje blijf je misschien al eens sneller wat liggen ;)

Die afstanden vallen trouwens al bij al nog mee hoor, de langste afstand voor mij is vanuit Twentynine Palms, CA (Joshua Tree NP) naar Bishop, CA. Dat is zo'n 500km, maar ik voorzie er wel een hele dag voor eigenlijk. 's Morgens vertrekken & onderweg bepaalde dingen zien om uiteindelijk tegen de avond in Bishop aan te komen. Zo breek je die afstand op in kleinere stukken & rij je telkens maar stukjes van 1u30 bv. Grote afstanden moet je dus ook niet zien als iets wat vervelend is, het hoort er gewoon bij. Je moet er gewoon het beste van maken & je dag plannen rond die afstand, zoals ik net al aangaf.

Maar het ALLER ALLER ALLER belangrijkste is toch wel: GENIET ER VAN! 8)
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Iets simpel als in je hotel aan de balie even melden dat je er alleen op uit trekt die dag kan ook al helpen
ik wil je zeker geen ongelijk hierin geven als je in hetzelfde hotel overnacht, maar als je elke dag naar een ander hotel trekt is dit toch wat anders.

Ik ben 2 jr geleden alleen naar Florida geweest en had in het vliegtuig van New York al contact met een meisje die me de volgende dagen Miami wel wilde laten zien. Zo kan het ook gaan. Dit jaar met zn 2-en naar het westen geweest en dat was ook goed te doen.
Ik heb trouwens in LA de highways vermeden en ik vond het zeker niet onplezierig om te rijden en buiten de steden is het helemaal relaxt. We hebben een aantal dagen van 9 tot 18 ofzo wel afstanden afgelegd waarbij we regelmatig even uitstapte om wat te eten of om wat te wandelen/ bekijken. Afhankelijk van hoeveel dagen je kunt vind ik 500km een eitje om te rijden.

Mbt het autorijden zorg ik wel dat ik eerst alles van spiegels en stoel goed heb afgesteld voor ik aanrijd en dat ik eerst een rondje binnen of om de autoverhuur rij om wat dingen te cheken. Verder is het met een automaat gewoon peanuts, alleen even opletten met de stopstreep voor de stoplichten, het rechtsaf door rood en de stopborden.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik reis ook regelmatig alleen en heb daar geen problemen mee. Maak altijd wel een plan met wat ik wil gaan doen maar hou het flexibel zodat je niet voor iedere dag vastligt. Zo heb ik de planning voor wat ik in november wil gaan doen in de grote lijnen al klaar. Doe gewoon wat je leuk lijkt om te gaan doen en zorg dat je, voor als dat nodig is, een alternatief hebt. Ik wil een paar dagen Vegas gaan doen, paar dagen Zion en White Pocket. Hotel boeken doe ik de avond ervoor of ter plekke. Alleen het eerste hotel na aankomst boek ik altijd wel.
Alleen eten heb ik niet zo een probleem mee. Vroeger wel dan geneerde ik me wel eens als je ergens midden in de zaak aan een tafeltje voor 1 of 2 werd neergezet. Tegenwoordig geef ik gewoon aan als ik dat niets vind en krijg je vaak wat anders.
Silent Dream
Amerikafan
Contacteer:

Dank jullie wel voo de tips allemaal :)

Ik ga de komnde tijd eens kijken of ik wat kan plannen, een soort begin van een route. Ik weet helaas nog niet wat mijn budget is. Eind dit jaar ontvang ik een geldbedrag en ik roep het hele jaar al dat ik daarvan naar Amerika ga. Wel wat lastig, maar ik kan natuurlijk altijd al wat in elkaar zetten qua route.
Info over mijn boeken:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Misschien een stomme vraag, maar durven jullie ook lange natuurwandelingen maken door de NP's alleen? Want op zich is alleen zo'n wandeling maken wel een stuk gevaarlijker.

Overigens vond ik het verkeer in LA toch best tegenvallen. De weg vinden was gemakkelijk dankzij de gps. Maar het is er gewoon erg erg druk, en je bent er niet door op een half uurtje.
Silent Dream
Amerikafan
Contacteer:

L.A. noemde ik trowuens als voorbeeld, omdat ik die stad ken. Ik wil daar niet echt heen de volgende keer, ben er immers al geweest. :)

Wandelingen maken in de NP spreekt me veel meer aan dat stukken rijden. Wandel hier in Nederland ook veel en dat vind ik heerlijk als ik alleen ben. Lekker genieten van de natuur. Beetje wegdromen.
Info over mijn boeken:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer