Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Express card KLM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bedeve
Amerika-expert

Re: American Express card KLM

Bericht door bedeve »

roelb schreef: Overigens vlieg je met een award ticket nog steeds niet "gratis", je moet de belastingen en surcharges (YQ) wel nog betalen. Dat maakt het voordeel van award tickets in economy vaak minimaal ten opzichte van goedkope economy fares, waar de base fare vaak heel laag is en de volledige ticketprijs eigenlijk bestaat uit taxes en surcharges. .
Het is een kwestie van goed bepalen wat je zelf wilt en je marges daarin scherp hebben en daarnaast goed rekenen.
Ik heb voor mijn komende vlucht naast de 53000 FB Miles 178.50 Euro pp. aan belastingen en kosten betaald.
Voor dat bedrag vlieg ik rechtstreeks am-sfo en lax-ams terug.

In mei had ik een BA vlucht DUS-LAX voor 307 Eur.
Voor een komende AA of BA of Iberia vlucht heb ik genoeg Avios uit 2 vluchten overgehouden om nog eens 100 Eur korting op de ticket te krijgen.
Dat betekent vliegen via London,
Maar KLM vliegt met ouwe meuk en bij BA zit je in een A380.
Tsja ; het is kiezen
En vooral rekenen om dat aantal FB Miles niet te "verbranden "

Bij Amex hebben ze me verteld dat er in oktober weer een aktie komt met serieuze aantallen bonus FB Miles
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Lennartc schreef:even ter mijn eigen verduidelijking;
moet ik dus eerst 27.000€ hebben uitgegeven om daar aan te komen?

De kaart kun jij aan vrienden en bekenden een jaar lang gratis aanbieden . i
Dat betekent dat jij vrienden , familieleden en wie dan ook een kaart kunt aanbieden waarmee ze 15 % korting op autohuur bij Hertz hebben.
En er ook nog eens extra FB Miles zijn op basis van de uitgave bij Hertz
Waarmee ze aktiematig leuke FB Miles als bonus kunnen krijgen bij Avis
Die een top reis / annuleringsverzekering voor de kaarthouder en diens hele gezin heeft.

Voor jouw aanbevelingen wordt je beloond met bonus FB Miles.
In juli was er een aktie waarbij zowel de nieuwe kaarthouder als de aandrager 24000 FB Miles kregen.
Op dit moment is dat teruggeschroefd naar 6000 miles, mnaar dat aantal gaat steeds aktiematig op en neer.

Je bied serieus voordeel aan degene die je de kaart aanbrengt.
Degene heeft het voordeel een jaar lang gratis te testen of die voordelen voldoende voor hem/haar zijn .
en daarnaast heb je een aanbrengbonuus

The proof of the pudding is in the eating !

http://www.americanexpress.nl/introduce ... XLINK=MYCP
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:Euh? Er zijn volgens mij normaal geen overstapaanbiedingen tussen de reguliere kaarten en FB kaarten. Die produkten staan los van elkaar. En de reguliere 24k welkomstbonus is inmiddels weer verleden tijd, we zitten nu op 6k voor gold.
PFF @Roelb wat ben je toch altijd weer heerlijk eigenwijs.... begint echt beetje irritant te worden....

Maar vooruit, hierbij mijn screenshot:
AMEX upgrade.PNG
Bijlagen
AMEX upgrade 2.PNG
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het kan echt niet. Probeer het formulier maar eens in te vullen. Je moet selecteren welke kaart je nu hebt, en in het lijstje waar je naartoe wilt upgraden staan dan alleen de kaarten binnen het geselecteerde produkt.

Dus als je bij huidige kaart kiest voor de reguliere "Green", dan krijg je als upgrade opties alleen de reguliere silver, gold en platinum. Heb je nu een FB Silver, dan krijg je als opties de FB Gold en FB Platinum.

Maar goed. Zelfs als je dus eerst een gewone green neemt, en later upgrade naar gold, dan betaal je het eerste jaar voor die gold card de volle mep: 170 euro. Je krijgt dan wel 24000 punten (waarde 96 euro) kado, dus netto opbrengst: 74 euro negatief.

Gebruik je direct een referal van iemand voor dezelfde kaart: je krijgt dan de kaart een jaar gratis en 6000 punten (waarde 24 euro) kado. Netto opbrengst: 24 euro positief.
Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan »

Ik heb ook de Amex FB Silver.
Wat ik echt absurd vind, is - dat alhoewel de kaart dus een samenwerking is tussen KLM en Amex - dat wanneer ik mijn KLM ticket met Amex wil betalen, ik iets van € 14 meer betaal, dan wanneer ik het met iDeal betaal.
Dus je promoot eerst een kaart, en vervolgens 'bestraf' je de mensen die hem nemen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ruudzaan schreef: Wat ik echt absurd vind, is - dat alhoewel de kaart dus een samenwerking is tussen KLM en Amex - dat wanneer ik mijn KLM ticket met Amex wil betalen, ik iets van € 14 meer betaal, dan wanneer ik het met iDeal betaal.
Het is zelfs zo erg geweest dat een KLM vlucht boeken en met Amex card betalen via airfrance.fr of .ie goedkoper was dan direct via KLM
Die schande is uitgewist !
Voorbij die tijd.
Geen extra kosten meer.
:offtopic: Koop je een vliegticket dan nooit of te nimmer betalen met Ideal .
Betaal altijd met je credit card.
Daarmee sta je als consument steviger in je schoenen.
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Gewoon bij Delta boeken, geen extra kosten.
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

Aangezien ik nu "in between USA trips" zit en mijn FB goldcard in november weer verlengd moet worden ben ik aan het bekijken of het misschien beter is om naar de reguliere goldcard van AMEX over te stappen. De loungetoegang is grappig, het sparen van punten die je dan weer kunt gebruiken bij andere maatschappijen dan KLM/Delta is op zich ook een goed punt en dan natuurlijk de hotelupgrades.
Ik zie alleen de CDP voor Hertz niet meer terug.
Loont het om nu over te stappen of kan ik gewoon beter blijven zitten waar ik zit? Hij bevalt prima in ieder geval, in Amerika is hij maar 1x geweigerd maar verder nul problemen.
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Emootje schreef:zie alleen de CDP voor Hertz niet meer terug
Die kun je toch alsnog ik invullen van je flying blue gold card. Desnoods hou je die in bezit na opzegging als je dat een beter gevoel geeft bij huren met de code ;)
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Of probeer een jaartje Platinum. Ben je meteen 5-star bij Hertz, je krijgt ook fors meer korting (20%) en lounge toegang is onbeperkt, inclusief 1 gast. Als je de gratis tweede platinum kaart aan je partner geeft en ook daar de priority pass aanvraagt kun je samen met 2 gasten gratis onbeperkt alle Priority Pass en Amex lounges in. Als je in de USA bent en DL vliegt kun je ook gratis de Delta Skyclubs in.

Sparen gaat ook harden: 1.5 MR punt per euro. Daarnaast gold status bij Hilton (dus gratis ontbijt) en Marriott/SPG (helaas per 18/8 wat uitgekleed door merger SPG/Marriott). Maar ook status bij Melia (als je richting Zuid Europa gaat interessant) en bij Radisson/Carlton. Ook nog een veel uitgebreider verzekeringspakket (inclusief dekking voor huurauto, dus nooit meer extra verzekeringen hoeven af te sluiten of eigen risico afkopen als je buiten de USA huurt). Plus 1 keer per jaar 150 euro korting bij Amex Travel, mits je boeking >500 euro is.

Maar ik zou wel even wachten totdat er weer een interessanter welkomstaanbod komt (ergens in oktober begreep ik). Als je dan de korting bij Amex travel kunt gebruiken en een keer een auto buiten europa huurt en de afkoop eigen risico bespaart dan heb je die 350 euro kaartbijdrage al snel terugverdiend. Vergeet niet om de kaart via een referal aan te vragen, daar maak je weer iemand blij mee. Je mag mij natuurlijk altijd om een referal vragen per PB ;-).
Pineapplestate
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Pineapplestate »

Momenteel zijn de bonussen wanneer je je aanmeld voor een AMEX Flying Blue kaart weer omhoog gegaan naar een mooi aantal miles als je een kaart aanvraagt met een referral link. Voor een AMEX FB Gold krijg je nu 22000 miles, wanneer je binnen 3 maanden 500 euro uitgeeft en natuurlijk het eerste jaar gratis. Bij de AMEX FB Platinum gaat het om dezelfde 22000 miles wanneer je binnen 3 maanden 500 euro uitgeeft, maar dan krijg je de kaart het eerste jaar met 50% korting. Die 22000 miles zijn zelfs nu het Flying Blue programma wat meer miles vraagt voor een reward ticket goed voor een retourtje in Europa wanneer je goed zoekt.
Mocht je een referral link willen stuur gerust een pb, of vraag het een ander forumlid die jij extra miles gunt :) .

Edit: links verwijderd
Laatst gewijzigd door Pineapplestate op 10 sep 2018, 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan »

Het zou wel fijn zijn als mensen erbij zetten dat de links die ze geven, ook henzelf een flink aantal miles oplevert.
Want nu is het gewoon een verkooppraatje verpakt als forum tip.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Eens. Kijk, die kaarten hebben best wat voordelen. Niet voor iedereen, maar als je aardig wat uitgeeft aan een reis kan het al snel interessant worden. De FB kaarten zijn erg interessant als je de extra XP's kunt gebruiken om status te bereiken. De gewone kaarten zijn vooral interessant voor de extra's zoals lounge access, travel vouchers en verzekeringen.

De welkomstbonussen helpen natuurlijk ook om het interessant te maken. Aanvragen via een referal levert in sommige gevallen extra voordelen op, maar is in ieder geval nooit nadelig. Het levert daarnaast ook een bonusje op voor degene wiens referal je gebruikt. Dus: waarom niet, zeker als iemand de moeite neemt om te helpen bij de keuze. Maar openheid is daarbij natuurlijk wel belangrijk. Als ik iemand mijn referal geef vertel ik het er altijd bij, inclusief een bedankje als het zover komt. Maar als een kaart voor iemand niet geschikt is zal ik ook de eerste zijn om dat te zeggen.

Er is nog een kanttekening: Amex waardeert het als je klanten aanbrengt, maar niet als je de links openlijk post. Dat staat ook expliciet in de voorwaarden. Doe je het toch, dan kan het je de bonuspunten als referer kosten, dus het is het risico niet waard. Wat mij betreft zou het hier vooral over informeren moeten gaan, waarbij het initiatief om een referal te gebruiken bij een potentiele aanvrager ligt. Wel goed om te laten weten dat die mogelijkheid er is en dat het de aanvrager extra voordeel kan opleveren, daar moeten we ook niet krampachtig over doen. Want anders steekt Amex die bonus zelf in zijn zak, dat is ook zonde. Precies zoals bij de booking.com referals.
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

roelb schreef:Of probeer een jaartje Platinum. Je mag mij natuurlijk altijd om een referal vragen per PB ;-).
Even geïnformeerd bij Amex, dat jaartje Platinum wilde ik best proberen. Ik verdien te weinig. Althans, ik verdien het wel maar krijg het niet.
Dus ik blijf nog maar even bij de FB Amex Gold. Ook niet erg.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ruudzaan schreef:Het zou wel fijn zijn als mensen erbij zetten dat de links die ze geven, ook henzelf een flink aantal miles oplevert.
Helemaal mee eens! :thumbup:

Vind dat er de laatste dagen wel heel veel reclame door bepaalde personen voor dit soort cards wordt gemaakt.

Denk niet dat het forum hier aan moet en wil meewerken!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

@coyote : helemaal mee eens!

Vooral erger ik me aan de mensen die maar een paar berichten hier plaatsen en zich beperken tot alleen kortingscodes van bv Booking.com maar zie ook bv het bericht van @pineapplestate: alleen maar bedoeld om zichzelf te verrijken.

Kan daar niet eens iets aan gedaan worden moderators?
Dat vaste leden van het forum die een bepaalde status hebben door het aantal bijdragen op dit forum eens een link plaatsen vind ik prima, maar er komen hier veel te veel mensen die alleen een link posten om er zelf beter van te worden.
De berichten van die mensen zouden wat mij betreft gemodereerd/verwijderd mogen worden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ Terpies: ik merk dat verschillende berichten al gemeld zijn bij de moderators. Denk (en hoop) dat ze later wel met een 'statement' komen. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ruudzaan schreef:Het zou wel fijn zijn als mensen erbij zetten dat de links die ze geven, ook henzelf een flink aantal miles oplevert.
Ik snap wat je bedoeld
Om het modisch te zeggen " dit is een win - win situatie.
De nieuwe kaarthouder heeft een groot voordeel.
Degene via wiens link je je hebt aangemeld heeft als voordeel dat ie hetzelfde aantal miles krijgt.
Op dit moment 22.000.

Met jouw woorden "een verkooppraatje " ben ik het niet eens.
Die nieuwe kaarthouder kan immers zonder enige kosten een jaar lang van de kaartvoordelen gebruik maken.
Hij / Zij hoeft daar geen cent in te investeren.
Waar is de "verkoop " ?
En Ruudzaan aan de essentie van jouw kritiek wordt in de link tegemoetgekomen.
Kijk maar : http://www.americanexpress.nl/introduce ... XLINK=MYCP

" U bent geintroduceerd voor De Flying Blue - American Express Gold Card
Vraag aan via deze link, zodat zowel u als uw vriend de bonuspunten ontvangen, zodra u bent goedgekeurd. Voorwaarden van toepassing."

Ik heb het op dit forum met name gehad over beperking van kosten bij autohuur en hotelreservering.
De voordelen die de American Express Flying Blue gold card biedt overstijgt het tientjes niveau bij hotelkamers en het 100 eur. nivo bij autohuur vele malen.
Waarbij ik mij mn op de Goldcard richt omdat je na het tweede jaar de kosten a 170 ook prima uit kunt halen.
Bij de platinum card vind ik dat veel moeilijker berekenbaar
En het gaat mij om het directe voordeel wat ik zichtbaar wil maken, zodat ook anderen daar hun voordeel bij hebben.

The proof of the pudding is in the eating
Laatst gewijzigd door bedeve op 09 sep 2018, 15:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ruudzaan schreef:Ik heb ook de Amex FB Silver.
Mijn advies aan jou is over te stappen naar de Gold card.
Dat kost je 95 Euro meer dan je nu per jaar betaalt.
De reis /annulerings verzekering van de Gold card is zo veel beter dan die in de Silver card dat daar die 95 Eur meerwaarde helemaal gerechtvaardigd is.

Geen "verkooppraatje " , ik heb de 19 pagina's verzekerings voorwaarden van de Gold card uitgeprint, dat zelfde gedaan met de voorwaarden van 2 andere reizxverzekeraars en die aan de keukentafel woord voor woord met elkaar vergeleken.
En dat wel 3 keer !
( En vervolgens mijn eigen ANWB verzekering opgezegd.)
Stuur mij een PB !
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Kan me niet vinden in jouw stelling.
Denk niet dat de mensen waar je op doelt ook maar 1 reisje minder maken als er wel of niet via hun
Tips een amex kaart aangeschaft wordt.
Normaal worden er 6000 Miles verkregen en nu 22000. Dit is een behoorlijk verschil waar we op gewezen worden.
Zonder de referal link geen Miles en gratis gold kaart.

Door de vele adviezen, antwoorden op allerlei vragen, etc. van deze zeer ervaren reizigers zijn velen mede forummers beter Voorbereid, gerust gesteld en vooral veel goedkoper uit qua autohuur etc.
Zie het als payback time voor hun vele belangeloze bijdragen :clap: :thumbup: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jwensammy op 09 sep 2018, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer