Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel zakgeld?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeet :shock: Dus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

a4plus schreef:Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeet :shock: Dus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.
Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!
Entrees kunnen behoorlijk oplopen maar het is moeilijk om daar iets algemeens over te zeggen.

Marianne
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Martin & Marianne schreef:
a4plus schreef:Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeet :shock: Dus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.
Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!
Entrees kunnen behoorlijk oplopen maar het is moeilijk om daar iets algemeens over te zeggen.

Marianne
50 Dollars is 18 Gallon is 70 liter x 1 op 7 = 500 km op een dag, niet echt bijzonder. Ik wel eens met een Ford Mustang 's morgens en 's avonds staan tanken :shock:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!
Daar redt ik het niet eens mee, als ik ga tanken stopt de meter meestal pas als het maximale bedrag $ 75 of $ 100 is bereikt.
Wordt dit jaar nog meer denk ik, de tank van een A-Class is een stuk groter dan van een C-class :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Rob schreef:
Martin & Marianne schreef:Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!
Daar redt ik het niet eens mee, als ik ga tanken stopt de meter meestal pas als het maximale bedrag $ 75 of $ 100 is bereikt.
Wordt dit jaar nog meer denk ik, de tank van een A-Class is een stuk groter dan van een C-class :lol:

Was even van een gemiddelde wagen uitgegaan maar den k dat veel mensen zich vooral verekenen op de benzine want het is wel lekker goedkoop vergeleken met Nederland, maar de auto's slurpen meer en je maakt veel kilometers.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tank met mijn Silverado gewoon voor ongeveer 50 Dollars en betaal met een Nederlandse creditcard, valt de schade nog mee, tank is natuurlijk niet meer zo vol als enkele maanden geleden, dus ook proberen minder kilometers te maken.
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

Ik had het over 150 Euro en niet 150 Dollar.
En ik vergeet te melden dat dat zonder benzine is. Daar is een apart budget voor van ca. 500 Euro.
Laatst gewijzigd door Woodside op 25 apr 2007, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

a4plus schreef:
Martin & Marianne schreef: Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!

Marianne
50 Dollars is 18 Gallon is 70 liter x 1 op 7 = 500 km op een dag, niet echt bijzonder. Ik wel eens met een Ford Mustang 's morgens en 's avonds staan tanken :shock:
Wij rijden ca. 6000 km.
Dat wil volgens bovenstaande berekening zeggen dat ik ca. 12 keer voor $50 moet tanken. En dus niet elke dag.
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Woodside schreef:
Ik had het over 150 Euro en niet 150 Dollar
Dat krijg je als je een tijdje in Texas woont, je gaat rekenen in Dollars. Mijn berekening was ook gebaseerd op de benzineprijzen in Texas, in California is de benzine vaak 80 cent per gallon duurder, maar de Euro staat nu op 1.36 dus heft elkaar een beetje op, maar ook 150 euro per dag is krap.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Woodside schreef:
Ik had het over 150 Euro en niet 150 Dollar.
.
150 Euro is $200.00 Dollar. .. als je voor de benzine een extra budget hebt ... dan valt het best wel mee die 200 per dag.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Denk ook dat het makkelijk kan, maar is goed voor mensen te weten dat benzineprijzen aardig in je budget inhakken. Ook is het afhankelijk in welke Staat je zit, California is veel duurder dan Florida etc. Ik ben het typ wat niet naar restaurants gaat en het geld wat ik bespaar uitgeef aan t-shirts :D veel Harley-shirts!!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

a4plus schreef: veel Harley-shirts!!
ik snap die mensen niet die een Harley kopen :banghead:

Betalen ze zoveel geld voor een stuk techniek en de betrouwbaarheid van de jaren 40. :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:
a4plus schreef: veel Harley-shirts!!
ik snap die mensen niet die een Harley kopen :banghead:

Betalen ze zoveel geld voor een stuk techniek en de betrouwbaarheid van de jaren 40. :lol:
Dat moet je straks in Sturgis tegen al die brede Harley-riders zeggen :D
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

a4plus schreef:
Dat moet je straks in Sturgis tegen al die brede Harley-riders zeggen :D
ik heb veel vrienden hoor :lol:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Ik geloof dat wij op 100 dollar per dag zitten voor 2 personen. Toegangskaartjes etc. zijn voor de meeste dingen al betaald dus dat scheelt. Moet alleen nog even checken of we al kaartjes hebben voor de nationale parken (zal wel niet)

Ervaring leert alleen dat we altijd veel meer kwijt zijn natuurlijk, maar we willen het eerst eens met 100 dollar per dag zien te redden :roll:

We reizen met een type (qua grootte) Pontiac G6. Weet niet of die auto's veel slurpen aan benzine, maar dat zien we dan wel weer :)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ZeroXX schreef:Ik geloof dat wij op 100 dollar per dag zitten voor 2 personen. Toegangskaartjes etc. zijn voor de meeste dingen al betaald dus dat scheelt. Moet alleen nog even checken of we al kaartjes hebben voor de nationale parken (zal wel niet)

Ervaring leert alleen dat we altijd veel meer kwijt zijn natuurlijk, maar we willen het eerst eens met 100 dollar per dag zien te redden :roll:

We reizen met een type (qua grootte) Pontiac G6. Weet niet of die auto's veel slurpen aan benzine, maar dat zien we dan wel weer :)
zou maar snel de parken gaan bezoeken, de prijzen schieten de komende jaren omhoog, zie ook http://www.usatoday.com/news/nation/200 ... -fee_N.htm
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

a4plus schreef:
ZeroXX schreef:Ik geloof dat wij op 100 dollar per dag zitten voor 2 personen. Toegangskaartjes etc. zijn voor de meeste dingen al betaald dus dat scheelt. Moet alleen nog even checken of we al kaartjes hebben voor de nationale parken (zal wel niet)

zou maar snel de parken gaan bezoeken, de prijzen schieten de komende jaren omhoog, zie ook http://www.usatoday.com/news/nation/200 ... -fee_N.htm
Ja eind juli zijn we er ongeveer. Moet eerst nog informeren of die toegangsprijzen al verrekend zijn.

Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Wij zien afgelopen zomer weer met zn 4ren geweest, (4 vrienden) Wat wij altijd gedaan hebben op reis in de usa (nu inmiddels 3 keer) is dat iedereen om de beurt geld uitgeeft. We maakten geen pot maar schreven gewoon op wat iedereen uitgaf. Na een week ff optellen en kijken wie er ff wat meer en wie wat minder uit moest gaan geven :)

werkte altijd prima. Wij gaven denk ik zo'n 100 dollar per dag per persoon uit. Dat was voor benzine (trailblazer) overnachtignen, eten, drank en entrees. Liefst slapen wij in een niet al te groot dorp met een leuk motel (50 tot 100$ per nacht) lekker uit eten in lokaal restaurantje (liefst geen keten) meestal weer 100 dollar voor 4 man en daarna de kroeg in wat vaak ook 50 tot 100 dollar per avond is.

Kan niet wachten tot in augustus :)
can't wait to travel again.....
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Onze begroting zit ongeveer op dezelfde lijn als veel mensen hier:

Motels $70 (€50)
Brandstof $20 (gemiddeld 230 km per dag)

Eten (2 personen):
Ontbijt $12 (Zit soms bij het Motel in)
Lunch $12 (Lunchen ook geregeld 'uit de kofferbak')
Diner $60

Boodschappen $20
Entree $8 ($80 voor NPP en musea e.d)

TOTAAL: +/- $200 per dag voor 2 personen
Voor de hele trip dus 28 x $200 = $5.600

PS.
* Souveniers zijn hier niet meegerekend. :roll:
** Autohuur en vluchten zijn al betaald dus niet meegerekend.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bertorelli schreef:Onze begroting zit ongeveer op dezelfde lijn als veel mensen hier:

Motels $70 (€50)
Brandstof $20 (gemiddeld 230 km per dag)

Eten (2 personen):
Ontbijt $12 (Zit soms bij het Motel in)
Lunch $12 (Lunchen ook geregeld 'uit de kofferbak')
Diner $60

Boodschappen $20
Entree $8 ($80 voor NPP en musea e.d)

TOTAAL: +/- $200 per dag voor 2 personen
Voor de hele trip dus 28 x $200 = $5.600

PS.
* Souveniers zijn hier niet meegerekend. :roll:
** Autohuur en vluchten zijn al betaald dus niet meegerekend.

84 Dollars per dag voor eten????? Jullie eten wel erg graag en duur :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer