Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisbureau vs zelfboeken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Reisbureau vs zelfboeken

Bericht door Coyote »

Tantelotje schreef:
22 mei 2026, 11:27
Volgens mij ging de vraag over boeken via een reisbureau vs. zelf boeken. En vervolgens naar 'onze' ervaringen daarmee.
Ik vond dat TO vaak 'Booking.com' aanhaalde in de bovenstaande berichten. Dus vandaar mijn vraag, gaat dit over reisbureau vs. zelf boeken of is de eigenlijke vraag over Booking.com? :wink:

@iamColaboy Tja, een ieder boekt zijn/haar reis op zijn eigen manier. En je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Ik kan er maanden van genieten om alles zelf te regelen en daar tijd en energie in te steken. Ook het checken van de geboekte motels is een 'hobby' :wink: van mij en levert alles bij elkaar toch een leuk bedrag op steeds. :D

En wat betreft gemoedsrust, ik heb liever de touwtjes zelf in handen bij calamiteiten. Of dat nou een klein wisse wasje is of een grote calamiteit. Om een voorbeeld te noemen: tijdens mijn reis naar Canada in 2021, wilde ik inchecken voor een nacht bij een motel dat ik gereserveerd had met betaling ter plaatse. Toevallig werd er net een Nederlands stel voor mij geholpen die ook 'alles hadden laten regelen'. Probleem was echter dat het motel de betaling van de overnachting niet had ontvangen. Daar sta je dan... In Nederland slaapt iedereen nog dus op dat moment terugvallen op de reisorganisatie lukt niet. Ze konden hoog of laag springen maar zonder betaling kwamen ze het motel niet in. Nee, dan heb ik het liever zelf in de hand. 8)

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reisbureau vs zelfboeken

Bericht door dennis112 »

Het zelf alles in de hand hebben is het grootste voordeel ja. Bij een reisbureau denk je een vangnet te hebben bij problemen maar dat is meer schijn, zoals hierboven aangegeven wordt zijn die vaak al aan het slapen en dus niet bereikbaar op moment dat jij einde van de middag bij een hotel aankomt en de problemen misschien ervaart.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer