Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie. Hoe doen jullie het?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vakantie. Hoe doen jullie het?

Bericht door Thierry73 »

Wow.
En ik krijg al op mijn kop thuis omdat ik vlak voor de komende vakantie stiekem al een beetje met volgend jaar bezig ben in gedachten :D
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Hoe boek ik altijd mijn vakanties:

1) Bepalen waar je heen wilt gaan, met eventueel de mogelijkheid om de route om te gooien afhankelijk van de ticket prijzen(dus LA - SFO - LV of SFO - LV - LA....enzovoorts).

2) Ticket boeken, prijs is deels bepalend maar zeker ook voorkeur rechtstreeks vliegen

3) Uitspreiden van kosten hotels door elke maand via Hotwire's "name your own price" (dan betaal je direct) te boeken. Je kiest een sterren classificatie in een bepaalde regio. Werkt altijd prima bij mij EN meestal tientallen euro's goedkoper dan bij Booking.com.
Boek sowieso niet graag bij booking.com, omdat dan alle kosten tegelijk vallen in de vakantie en de CC's erg balast worden :D Erg persoonlijke keuze, want veel mensen doen het wel gewoon via Bookin.com

4) Auto uitzoeken en boeken, voorkeur heeft Alamo vanwege "skip the counter". Af en toe vind ik ze bij de balie nogal irritant door een upgrade/verzekering erdoor te willen drukken(lijkt een beetje op de tankstations hier in NL, "wilt u nog de aanbieding van de dag") :wink:
Gewoon even de bekendere site's vergelijken met elkaar waar je het goedkoopste bent en goede voorwaarden heb(gratis annuleren/extra bestuurders)

5) Eventuele extra dingen bijboeken die je zeker wilt doen, die anders bijna altijd uitverkocht zijn,bijvoorbeeld: Crown tour, als je naar NY gaat of Alcatraz als je naar San Francisco gaat.

6) Vooral veel genieten van de voorpret die je dan extra beleefd, aangezien je veel meer betrokken bent bij je vakantie, omdat je alles zelf aan het regelen bent.
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Felicitas schreef:
Arno schreef:Ik heb t/m 2053 al voor elk jaar een route uitgewerkt in Streets & Trips.
:lol: :clap:
Wat gebeurt er na 2053?
Dan vergaat de wereld :P Arno, weet jij iets wat wij niet weten :wink: Maar serieus: wauw, echt waar? Ik weet nog niet eens waar ik misschien nog wel dit jaar naartoe ga (maar ik ben misschien wel het tegenovergestelde). Maar het is dan zeker ook een groot gedeelte uit hobby?

@Vito leuk om te lezen dat m'n gedeelde ticketprijzen gewaardeerd worden! :thumbup:

Even terug naar meer ontopic en kort ivm tijdsgebrek maar...: Zelf boeken is veel leuker dan via een reisbureau! Dus doe dat zeker :thumbup:
- Zoals al meerdere mensen aangeven: bekijk vaak de topics hier, houdt skyscanner in de gaten, blijf vergelijken, boek hotels in de NP's op tijd enz.
- Voor hotels/motels/B&B's: Via tripadvisor kan je goed lezen wat voor accomodatie er allemaal is,en hoe deze beoordeeld worden. Ook kan je daar prijzen checken. Hij vergelijkt met meerdere bookingsites zoals hotels.com en venere. Ook vergelijken via bv trivago kan handig zijn. Bij hotels.com krijg je na 10 overnachtingen 1 gratis.
- En boek inderdaad zoveel mogelijk annuleerbaar. Dan kan je nog schuiven als je zou willen. Houdt goed bij wat je geboekt hebt, welke datum en tot wanneer je het kan annuleren.

Waar zouden jullie heen willen trouwens?
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

@Arno,

Je weet dat Streets & Trips discontinued is?
https://www.microsoft.com/streets/en-us/default.aspx
Gast

Bericht door Gast »

Roadtrippers.com is een prima alternatief om je routes op te slaan en te delen
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Hier ook Roadtrippers.com. Staan prima FAQ's en manuals ook op hun site.
Je kunt zelfs per reis je aantekeningen kwijt en een document printen.

Trouwens als alternatief voor skyscanner kijk ik ook op momondo.nl
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Auto huren doe ik via economycarrentals.com, deze kiest automatisch de goedkoopste aanbieder voor jou vakantie uit, voor ons was dit 2 keer alamo en 1 keer europcar. Het fijne is dat je via deze site een totaalprijs krijgt, inclusief alle eventuele extra fee's (underage drivers fee, one way rental, unlimited mileage) dus geen verassingen achteraf.

Vaak ben je voor vluchten erg goedkoop uit als je je via expedia boekt met je hotel er gelijk aan.
Sterker nog als je alleen een vlucht boekt betaal je soms meer dan als je er 2 of 3 nachten hotel bijgooit.
Zo keek ik gister bijvoorbeeld voor vluchten naar Las Vegas in september, en voor de vlucht los zou ik 700 kwijt zijn, voor de vlucht inclusief de laatste 3 nachten van de trip in het Excalibur zou ik 650 kwijt zijn. Heel apart ik weet het, maar dit scheelt je toch weer centjes.

Hotels en motels boeken hangt volledig van je eigen voorkeur af. Ik boek altijd alles vooraf omdat ik het prettig vind om reviews etcetera uitgebreid te kunnen doornemen en niet voor onaangename verassingen te komen staan. Zoiezo is het aan te raden de grote steden en parken vooraf te boeken.
Kleine steden boek ik altijd via Expedia of Booking. Voor steden als New York, Nashville, Memphis gebruik ik Priceline omdat je dan gewoon vaak goedkoper uitkomt.

Lees ook de reisverslagen die je tegenkomt op het forum, vaak staat er ook veel in over de voorbereiding. Mijn reisverslag van het zuidwesten staat de voorbereiding en kosten er ook grotendeels bij.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Vergeet www.roomkey.com niet.

Roomkey.com is opgezet door de grote hotelketens zelf om de provisieterreur van andere boekingssites te weerstaan.
Bij boeking wordt je doorgeschakeld naar de website van het betreffende hotel zelf met alle voordelen die daarbij horen.
Denk dan aan annuleringsvoorwaarden, gebruik van AAA korting en eventuele spaarprogramma's van de hotelketens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer