Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geboren in USA: amerikaans paspoort nodig?
Re: Geboren in USA: amerikaans paspoort nodig?
In het kort: het is een Amerikaanse wet 

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dan ga ik maar even met de ambassade bellen...
Officieel is het dus wel degelijk een verplichting, maar in de praktijk zal er geen haan naar kraaien als je met je Belgisch of Nederlands paspoort de USA binnenkomt... Heb dit in het verleden meermaals gedaan. Op het moment dat jij je paspoort aanbiedt bij immigrations zien zij nergens in hun systeem dat jij ook de Amerikaanse nationaliteit hebt.
Tenzij je eerder op een Amerikaans paspoort binnen bent gekomen en vingerafdrukken hebt moeten laten nemen.. dat is dus nu nog niet, maar ze willen het ook doorvoeren dat Citizens vingerafdrukken moeten laten afnemen bij binnenkomst en dan zullen ze de overeenkomst echt wel zien denk ik.dujardin schreef:Op het moment dat jij je paspoort aanbiedt bij immigrations zien zij nergens in hun systeem dat jij ook de Amerikaanse nationaliteit hebt.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja, 14 jaar geleden... Maar toen was het nog niet zo met de vingerafdrukken enzo. Maar m´n moeder gaat het consulaat bellen v/d week, want nu weten we het dus niet meer. 

Goed plan
. Ik moet zeggen dat nu onze zoon een amerikaans paspoort heeft aangevraagd hij ineens veel meer belangstelling heeft gekregen voor de mogelijkheden die dit met zich meebrengt. (stages, werken, backpacken etc. zonder de rompslomp van visa).

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja dat voordeel zag ik ook al meteen haha. Wel handig, ga lerarenopleiding Engels doen en wil in mijn laatste jaar stage lopen in de USA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2366 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties