Ik heb een aantal vragen die ik zelf na wat research niet direct kon vinden. In oktober reis ik samen met mijn vriend af naar California voor 2 weken. We vliegen vanaf Amsterdam met een tussenstop op Houston en dan weer verder naar Los Angeles. Op de terugweg vliegen we van Los Angeles via Washington naar Amsterdam.
Ikzelf bezit zowel een Amerikaans als Nederlands paspoort. Nu weet ik wel dat ik met mijn NL paspoort hier op Schiphol bij de douane moet laten zien, maar moet ik deze dan ook laten zien bij het boarden? Want daar komt dan mijn volgende vraag: we moeten onze paspoort gegevens doorgeven voor de tickets en ik weet dus niet welke paspoort gegevens ik het beste erop kan zetten, mijn NL of US gegevens?
Dan zit ik nog met paspoort controle in de US. Wat is het beste om te doen? Samen met mijn vriend in de rij gaan staan of moet ik in de rij gaan staan voor US citizens? Ikzelf denk het laatste maar misschien hebben mensen hier de ervaring gehad dat een van de twee dus US paspoort had en de ander NL en dat dat geen probleem was? Nu vind ik het niet erg om alleen in de rij te staan enzo, maar leuk is anders haha.
Nu zat ik laatst in mijn US paspoort te bladeren en zag ik dat ik op mijn laatste reis (2011) dit paspoort heb laten zien op Amsterdam op de terugreis en dus een stempel van 'binnenkomst in het land' staat. Als ik dan straks mijn paspoort laat zien en ze zien dat ik nu pas weer terug ga, gaat dat problemen opleveren?
Ik hoop dat er mensen zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden!

Lauren