Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarschuwing aangaande doorlopende reisverzekering Centraal Beheer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Waarschuwing aangaande doorlopende reisverzekering Centraal Beheer

Bericht door vana »

namarie schreef:Ze ging dit even nakijken en ze gaf aan dat ze in het systeem zag dat deze eis was vervallen. Het werd echter niet gewijzigd in de polisvoorwaarden want dit was te duur (??). Het kwam er dus op neer dat wel in de polisvoorwaarden stond, maar dat het niet klopte.
Misschien heeft Tros Radar inmiddels contact opgenomen met CB en hebben ze het snel in het systeem veranderd. :mrgreen:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

haha het wordt steeds gekker daar in Apeldoorn,
die 4000 ontslagen bij de gehele Achmea groep, daaronder was zeker ook de, "polis-voorwaarden-aanpasser-typist"

PS:ik heb nog geen reactie van Tros-radar
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Tis eigenlijk ook belachelijk al die polisvoorwaarden. Ik keek naar mijn polis......56 bladzijdes......dat ze dat maar eens aanpassen en duidelijker maken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Nog nooit aanspraak op reisverzekering/reisdekking aanvullende zorgverzekering gedaan, totdat.......

Vorig jaar:
Voet gebroken in Yellowstone NP/USA
Als eerste gebeld met OHRA, mijn zorgverzekeraar.
Die gaf aan alleen de kosten van de medische onderzoeken in de kliniek te vergoeden.
Dus ongeveer 350 euro van hen vergoed gekregen voor onderzoek, röntgenfoto en "walker"/loopschoen.

Maar ik wilde ook naar huis, want nog drie weken in USA blijven met gebroken voet was geen optie.
De repatriëring is geheel door de reisverzekering geregeld en vergoed.
D.w.z. rolstoelvervoer op twee luchthavens, een businessclass ticket voor mij (alle (ticket)kosten voor mijn man, die gelukkig met mij mee ging naar huis ;) moesten door onszelf betaald worden), alle hotelovernachtingen voor een week, eten en drinken, benzine- en telefoonkosten (omdat er niet eerder plaats was op een vlucht, moesten we nog een week ter plaatse blijven).

In eerste instantie werd ik afgescheept met de helft van het bedrag waar ik volgens mij recht op had.
Na acht (8!!) maanden strijd heb ik uiteindelijk alle kosten vergoed gekregen, maar dat ging niet zonder slag of stoot.

Ik zal nooit met enkel een aanvullende zorgverzekering op reis gaan naar de USA.
16x USA / 30 staten
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Misschien even interessant om te vermelden wie de reisverzekeraar was, het was kennelijk nog al een gedoe om alles vergoed te krijgen.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Liz schreef:De repatriëring is geheel door de reisverzekering geregeld en vergoed.

Ik zal nooit met enkel een aanvullende zorgverzekering op reis gaan naar de USA.
Toch vallen deze kosten (volgens de voorwaarden van Centraal Beheer) niet onder de module medische kosten van de reisverzekering, maar onder hulpverlening, en die zit in de basisdekking van de doorlopende reisverzekering. (artikel 17.1 en 17.9)

De medische kosten worden bij een goede aanvullende zorgverzekering (dus met werelddekking en vergoeding kostprijs) door je zorgverzekering gedekt.

Overigens is het denk ik altijd de vraag wanneer een reisverzekering wel of niet die repatriering zal willen betalen bij ziekte en ongevallen.
Want wanneer heb je recht op repatriering? Bij een gebroken pink? Een gebroken voet? Een gebroken been? Een gebroken rug?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

annet2009 schreef: De medische kosten worden bij een goede aanvullende zorgverzekering (dus met werelddekking en vergoeding kostprijs) door je zorgverzekering gedekt.
Ik heb een goede aanvullende zorgverzekering met werelddekking/vergoeding kostprijs en toch werd ik doorverwezen naar mijn reisverzekering, die deze kosten uiteindelijk ook vergoed heeft. Jij praat misschien over hoe het zou moeten gaan (theorie), ik praat over hoe het gegaan is (praktijk).

Overigens is het denk ik altijd de vraag wanneer een reisverzekering wel of niet die repatriering zal willen betalen bij ziekte en ongevallen.
Want wanneer heb je recht op repatriering? Bij een gebroken pink? Een gebroken voet? Een gebroken been? Een gebroken rug?
Op deze beslissing hebben wij moeten wachten. Ze proberen eerst alles om je niet terug te hoeven halen. Toen ik aangaf dat ik niet meer verder kon is besloten om ons op het vliegtuig naar huis te zetten.
16x USA / 30 staten
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Harry schreef:Misschien even interessant om te vermelden wie de reisverzekeraar was, het was kennelijk nog al een gedoe om alles vergoed te krijgen.
Reisverzekeraar AON (London) via onze tussenpersoon KNMV, die ook wel wat steken heeft laten vallen.
Mondial Assistance heeft prima geholpen om vluchten/vervoer/rolstoelvervoer te regelen.

Heb gedurende de strijd boeket bloemen ontvangen en duizenden excuses.
Leuk, maar ik had liever het geld, dat ik uiteindelijk na 8 maanden ook heb gekregen.
Maar zoals gezegd: als ik niet zelf er achteraan was gegaan was ik er bekaaid afgekomen.
16x USA / 30 staten
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Liz schreef:
annet2009 schreef: De medische kosten worden bij een goede aanvullende zorgverzekering (dus met werelddekking en vergoeding kostprijs) door je zorgverzekering gedekt.
Ik heb een goede aanvullende zorgverzekering met werelddekking/vergoeding kostprijs en toch werd ik doorverwezen naar mijn reisverzekering, die deze kosten uiteindelijk ook vergoed heeft. Jij praat misschien over hoe het zou moeten gaan (theorie), ik praat over hoe het gegaan is (praktijk).
Familie van mij heeft afgelopen jaar toch gewoon alle medische kosten (hechten, foto's, CT etc) die in de USA waren gemaakt vergoed gekregen van de zorgverzekering, zonder enige tussenkomst van een reisverzekering, dus ik heb het niet alleen over de theorie.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Wij zijn echt heel tevreden met onze ANWB reisverzekering.
We hebben doorlopende werelddekking met extra medische kosten. Toen onze dochter tijdens onze laatste reis een longontsteking kreeg en 2 nachten in het ziekenhuis moest blijven hoefde we alleen maar de ANWB alarmlijn te bellen en verder regelen ze alles. Het enige wat wat lang duurde was een bevestiging naar het ziekenhuis dat ze alles zouden vergoeden.
De ANWB heeft zelf contact opgenomen met de zorgverzekering waar we alleen een basis verzekering hadden en de zorgverzekering heeft de Nederlandse tarieven voor zijn rekening genomen en de ANWB de rest.
Het enig wat we hoefde te doen was een brief naar de zorgverzekering terug sturen met alle rekeningen van het ziekenhuis verder is alles buiten ons om tussen de 2 verzekeringen geregeld!!!!!!
Echt super tevreden!!!!!!

Gr. Laura
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

annet2009 schreef:Familie van mij heeft afgelopen jaar toch gewoon alle medische kosten (hechten, foto's, CT etc) die in de USA waren gemaakt vergoed gekregen van de zorgverzekering, zonder enige tussenkomst van een reisverzekering, dus ik heb het niet alleen over de theorie.
Zou het kunnen dat de zorgverzekering dit rechtstreeks heeft geregeld met de reisverzekering, zonder tussenkomst van jullie familie? Zo is dat bij ons namelijk wel gegaan een aantal jaren geleden. In 2011 belandde ik ook in het ziekenhuis voor een behandeling, en die werd destijds door het ziekenhuis rechtstreeks verrekend met de zorgverzekering in NL, indrukwekkend. Ik toen nooit een rekening gezien. En de zorgverzekering heeft het opgenomen met de reisverzekering voor het gedeelte dat niet gedekt werd door hen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Jasmino schreef:Zou het kunnen dat de zorgverzekering dit rechtstreeks heeft geregeld met de reisverzekering, zonder tussenkomst van jullie familie? Zo is dat bij ons namelijk wel gegaan een aantal jaren geleden. In 2011 belandde ik ook in het ziekenhuis voor een behandeling, en die werd destijds door het ziekenhuis rechtstreeks verrekend met de zorgverzekering in NL, indrukwekkend. Ik toen nooit een rekening gezien. En de zorgverzekering heeft het opgenomen met de reisverzekering voor het gedeelte dat niet gedekt werd door hen.
Nee, in dit geval had diegene helemaal geen reisverzekering. Hij heeft telefonisch toestemming gevraagd en gekregen van de verzekeringsmaatschappij, het bedrag voorgeschoten (het ging hier om meer dan $10.000) en achteraf alles teruggehad (zonder enige discussie of problemen).

Zelf heb ik elders een zorgverzekering, waar ik elk jaar een apart vel met instrukties bij krijg voor als ik medische hulp in de USA nodig heb, met een adres en telefoonnummer in de USA die ik in dat geval moet inschakelen (zij regelen dan rechtstreeks met het ziekenhuis de betaling). Gelukkig nog nooit nodig gehad, dus in dit geval gaat het wel om de 'theorie'.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

lovely_laura schreef:Wij zijn echt heel tevreden met onze ANWB reisverzekering.
Goed om te horen. Heb al een tijdje het idee om een doorlopende reisverzekering te nemen en zal die van de ANWB dan eens bekijken. Ik neem aan dat naast medische kosten in het buitenland ook andere zaken verzekerd zijn, zoals diefstal of verlies van goederen of annulering van overnachtingen door omstandigheden?
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

RiverCola schreef:
Goed om te horen. Heb al een tijdje het idee om een doorlopende reisverzekering te nemen en zal die van de ANWB dan eens bekijken. Ik neem aan dat naast medische kosten in het buitenland ook andere zaken verzekerd zijn, zoals diefstal of verlies van goederen of annulering van overnachtingen door omstandigheden?
Ik ken de verzekering van ANWB niet, maar je moet denk ik even goed lezen wat is inbegrepen. Bij reisverzekeringen zijn zijn medische kosten en annuleringskosten vaak aparte modules. Bagage, ongevallen en hulpverlening is meestal standaard inbegrepen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

RiverCola schreef:

Ik vind de ANWB erg duur. Ik heb jarenlang een doorlopende reisverzekering en annueleringsverzekering via de ANWB gehad maar ben overgestapt naar de SNS bank.
De voorwaarden zijn vrijwel gelijk maar bij de SNS ben ik zo'n € 90 per jaar goedkoper uit.

Hier kun je de verschillende verzekeringen vergelijken.
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Je hebt bij de ANWB inderdaad de basis met wat extra mee te verzekeren pakketten. Wij hebben alleen gekozen om medische kosten en bagage als extra pakket te nemen omdat we nogal pech vogels zijn. Maar we hebben geen annulering verzekering, geld/sport spullen en extra reis rechtsbijstand erbij afgesloten.
We betalen nu 80 euro per jaar. met annulering is hij geloof ik 145 euro.
Er is nu trouwens wel een 10% korting actie.

Gr. Laura
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Toevallig (zonder dit topic gelezen te hebben) vandaag een doorlopende reis- en annuleringsverzekering afgesloten bij de ANWB. Met ledenkorting en de 10 % actie zijn zij op dit moment echt het voordeligst met de meest uitgebreide verzekering, ook in vergelijking met SNS. Heb voorwaarden en tarieven vergeleken op zowel Independer als de verzekeringssite.
Dirkhof
Amerika-ontdekker

Bericht door Dirkhof »

Goed, ik heb dus rechtstreeks naar Centraal Beheer gemaild, en het antwoord op papier laten zetten. Ik heb ze attent gemaakt op deze site, met een link naar dit onderwerp. Ze waren er denk ik wel blij mee. Eerst ben ik gebeld, daarna kreeg ik een mailreactie. Dat is mooi, want daarmee ligt het meteen vast. Ik ga nog even nadenken of het voldoende is, maar hier alvast de schriftelijke reactie op mijn vraag of bij hun doorlopende reisverzekering wel of niet een aanvullende ziektekostenverzekering nodig was:

"Om medische kosten buiten Europa te kunnen meeverzekeren op de Reisverzekering, heeft u geen aanvullende ziektekostenverzekering meer nodig"
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ik heb inmiddels ook begrepen dat er een wijziging in beleid heeft plaatsgevonden,
alleen op dit momenten staat er nog steeds op hun website als wervende reclame text:
Wat betalen wij op de dekking ‘Medische kosten’?
De dekking ‘Medische kosten’ is een aanvulling op het basispakket van uw zorgverzekering. U bent overal op de wereld goed verzekerd voor medische kosten. U krijgt namelijk een vergoeding voor alle medische kosten die u maakt. Wij betalen alles wat u niet van de basisverzekering terugkrijgt. Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Ook dan kan deze dekking nuttig zijn. Omdat uw zorgverzekering niet altijd alles betaalt van wat de behandeling echt kost. Vraag het na bij uw zorgverzekeraar

Maar in de voorwaarden nog steeds:
Wat is verzekerd?
Artikel 1
1.1 Voorwaarde voor vergoeding
Om voor vergoeding in aanmerking te komen in de landen van de Europese Unie (België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Litouwen, Letland, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden), Zwitserland, de landen van de Europese Economische Ruimte (Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) en de landen waarmee Nederland een verdrag heeft voor medische zorg (Bosnië-Herzegovina, Kaapverdië, Kroatië, Macedonië, Marokko, Servië en Montenegro, Tunesië en Turkije), dient de verzekerde rechten te kunnen ontlenen aan een in Nederland gesloten Basiszorgverzekering. Voor de overige landen in
de wereld dient een aanvullende zorgverzekering te zijn afgesloten.

Ik ben blij dat ik ge-switched ben naar een verzekeraar die hierin wat stelliger is.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

verwarrend, zeg!
ik heb ook al een tijdje een doorlopende polis bij hen, maar geen aanvullende verzekering .... ik ga hier volgende week zeker eens achteraan! Bedankt voor de tip ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer