Allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties! Daar doe je het toch grotendeels voor.
Rob schreef:...voor 2005 staat onze route al vast maar voor een daarop volgende trip denk ik dat het noordwesten een aantal mooie lokaties heeft om te bezoeken.
Het noordwesten is echt heel mooi. Het was de eerste keer dat ik daar kwam. Als het aan mij ligt, zeker niet de laatste keer. Ik voelde mij daar gelijk "thuis". Trouwens, ook het noorden van Californië is prachtig. Ook daar wil ik graag nog een keer naar toe, mede vanwege het deels mislukte bezoek aan Lassen Volcanic NP. Het mooiste gedeelte van dit park heb ik nu nog niet kunnen zien.
Marjan schreef:Al die dagen dat we met z'n drieën hebben opgetrokken, samen hebben gereisd, dingen hebben bekeken, gezamelijke maaltijden enz., hebben Jan en ik allebei van genoten en bewaren we hele goede herinneringen aan. Gedurende onze lange trip van 6 weken, waren deze ontmoetingen hele leuke onderbrekingen.
Nogmaals hartelijk dank voor de gezellige tijd
Ook van mijn kant is het heel goed bevallen Marjan, ondanks dat we elkaar nog maar net kenden. Ik heb veel gehad aan jullie inbreng. Toppie!! :doublethumb:
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wendy schreef:Als ik lees over de gebieden waar wij ook geweest zijn, dan is alles zo herkenbaar en als ik lees over de gebieden waar wij nog niet geweest zijn, dan "wil ik dat ook".
Dat heb ik dus ook Wendy. Als ik in andere reisverslagen lees over gebieden waar ik zelf ook geweest ben, zie ik alles weer voor me. Lees ik over gebieden waar ikzelf nog niet geweest ben, dan heb ik ook de drang om die een volgende keer te bezoeken.
René schreef:Leuk om te lezen dat je met hetzelfde "probleem" te maken kreeg als wij, om dicht bij het Hollywood-sign te komen. Ergens halverwege de berg kun je niet verder. Heb je een prima uitzicht, maar toch.... je wil eigenlijk nog wat dichterbij komen.
Ja, dat was inderdaad jammer. Terwijl ik toch echt van te voren uitgezocht had hoe ik er dichterbij kon komen. Streets & Trips ging hier dus even de mist in...
De stad Los Angeles is mij trouwens heel goed bevallen. Achteraf had ik hier nog wel 1 of 2 dagen langer willen blijven. Vaak lees je dat mensen deze stad zo snel mogelijk ontvluchten. Als je echter zoekt, zijn er genoeg leuke en interessante bezienswaardigheden. Mocht ik tijdens mijn volgende trip Los Angeles weer aandoen, dan wil ik eens zien of ik dan ook wat langer in deze stad kan blijven.
René schreef:Het lijkt me ook een prachtige route die je hebt gemaakt. Grotendeels alleen! Mis je het niet dat je onderweg die enorme indrukken niet met een reisgenoot kunt delen?
Een kameraad van mij maakt ook altijd verre reizen in z'n eentje (hij is vlieger bij KLM) maar hij ziet er juist tegenop om naar Amerika te gaan vanwege de eenzaamheid. Dat is de reden dat hij zelf graag naar Nieuw Zeeland gaat, vanwege de backpackerscultuur. Hoe ervaar jij dit?
In eerste instantie had ik de reis ook zo gepland om helemaal alleen te maken. Het toeval wilde dat ik Marjan (en haar man) via AllesAmerika.com ontmoette. Omdat we niet zover bijelkaar vandaan wonen, hebben wel elkaar op een middag opgezocht en zijn we plannen gaan maken omdat we in dezelfde periode naar Amerika zouden gaan.
Al sinds 2000 (met uitzondering van 2001) reis ik alleen door Amerika. Ik krijg vaker de vraag waarom ik alleen door Amerika trek. Persoonlijk heb ik daar helemaal geen moeite mee. Ik kan doen en laten wat ik wil...

Juist omdat ik mij zo "thuis" voel in Amerika, heb ik nooit het gevoel "alleen" te zijn. Het enige nadeel dat je zou kunnen noemen is inderdaad het niet kunnen delen van je reiservaringen. Gelukkig zijn er vandaag de dag leuke forums op internet waar ik naar hartelust mijn ervaringen kan delen. Ook het maken van een reisverslag helpt daarbij.
Bovendien, mijn ouders, broers en zussen hebben ook allemaal wel wat met Amerika. Iedereen is er al één of meerdere keren geweest. Mijn oudste zus heeft er zelfs bijna twee jaar gewoond en vorige week heb ik mijn andere zus afgehaald van Schiphol, nadat zij met haar vriend en zoontje (9 maanden overigens) 3,5 week gekampeerd en rondgetrokken hebben in het noordwesten van Amerika.
Wat de foto's betreft, daar ga ik binnenkort mee aan de slag om een leuke collectie op internet te zetten. Alle 1300 (!) is toch wat te veel van het goede...

Helaas zijn ook een aantal wat minder goed gelukt, mede vanwege de bewolking, o.a. Mount St. Helens en San Francisco. Maar eens zien wat ik allemaal op mijn site zet.
Groet,
Roland