Ik herken alle mensen die een rode onderbroek aan hebben onder hun jeans !

Super gezegd, Bramster! We zitten hier in Mexico met heel wat nationaliteiten (al heb ik nog geen Nederlanders ontdekt). De luide stemmen zijn hier van Canadezen, maar daarentegen sprak ik een aantal Canadezen, die zich plaatsvervangend schaamden voor hun landgenoten. Goh, mensen zijn zomaar mensen. Er zijn luide en minder luide, mensen die zich modebewust kleden (ja, geloof het maar, ook veel Amerikanen en Canadezen, al verschilt de mode misschien met die van Europa) en mensen, die het niet kan schelen hoe ze eruit zien. Ook "mode" is trouwens aan culturele smaak onderhevig. Hier zul je niet snel een man in een capri broek zien lopen. Dat wordt wel gewoon als Europese mode geaccepteerd en niet het als belachelijk afgedaan. Alleen omdat het in jouw land geen gewoonte is, maakt iets ook niet meteen raar en niet iedereen in dat land volgt dezelfde gewoontes.Bramster schreef:Leuke van dat herkennen is dat als je ze niet herkend (welke nationaliteit dan ook) je meestal nooit te weten krijgt dat je ze dus niet herkend hebt.
Ik herken alle mensen die een rode onderbroek aan hebben onder hun jeans !
Grappig dat je dat zegt, toevallig heb ik hier nou al een aantal keren NL vrienden over de vloer gehad die vonden dat "Amerikanen" zich zo slecht kleedden en zo'n slechte smaak hadden. Ik vond dat nogal een bekrompen gedachte, want NLers staan nou echt niet echt mondiaal bekend om hun modebewustzijn. Maar goed, smaken verschillen, maar om nou te zeggen dat omdat het anders is, het ook meteen maar slecht of lelijk is ook weer zo wat. En dan woon ik ook nog eens in een gebied waar veel homo's en rijkere jonge yuppen wonen en kleding is dus juist in mijn omgeving iets waar op gelet wordt.Petra/VS schreef:mensen die zich modebewust kleden (ja, geloof het maar, ook veel Amerikanen en Canadezen, al verschilt de mode misschien met die van Europa) en mensen, die het niet kan schelen hoe ze eruit zien. Ook "mode" is trouwens aan culturele smaak onderhevig. Hier zul je niet snel een man in een capri broek zien lopen. Dat wordt wel gewoon als Europese mode geaccepteerd en niet het als belachelijk afgedaan. Alleen omdat het in jouw land geen gewoonte is, maakt iets ook niet meteen raar en niet iedereen in dat land volgt dezelfde gewoontes.
Sorry hoor, Ik moet zeggen dat ik dit een heel normaal gesprek vond totdat je rare antwoorden ging geven. Zoals je het hierboven hebt opgeschreven vind ik het zeer onfatsoenlijk overkomen. Kennelijk wil je helemaal niet dat mensen weten hoe het met Holland/Netherlands/Dutch zit.Ceristimo schreef:"I noticed your accent, so I'm curious: Where are you from?"
"Holland, actually."
"Michigan?"
"No no no, Europe."
"There's a Holland in Europe?"
"You might have heard of it. We have a city called Amsterdam?..."
"Ooooh...Is that in...Holland?"
"Maybe The Netherlands rings a bell?"
"Ooh, right, the Netherlands. Yeah. Is that part of Germany?"
"No, it's actually a country."
"Oh, right...So uh, what kind of language do you speak then? Do they speak French there?"
".....Yes, yes we do. And most people in The Netherlands live in mills, and walk around on wooden shoes, and like 75% is addicted to drugs."
"Wow, I didn't know."
"Well, now you do..."
Nadat ik vervolgens langdurig zat te grijnzen viel het kwartje/10 eurocent muntje/quarter dollar coin en kon hij er de humor wel van inzien...Bramster schreef:
Sorry hoor, Ik moet zeggen dat ik dit een heel normaal gesprek vond totdat je rare antwoorden ging geven. Zoals je het hierboven hebt opgeschreven vind ik het zeer onfatsoenlijk overkomen. Kennelijk wil je helemaal niet dat mensen weten hoe het met Holland/Netherlands/Dutch zit.
Inderdaad, Nederlanders dringen overal voor. Geef ik al Nederlander onmiddellijk toe. Ik vind het een verademing als in de VS of de UK ben dat iedereen keurig op zn beurt wacht.Petra/VS schreef:Natuurlijk niet. Maar als ik zou schrijven, dat ik Nederlanders er altijd uitpik, omdat ze constant voordringen, zou ik het halve forum over me heen krijgen. Waarom over luide stemmen of oude vrouwen in korte broeken schrijven, als zijnde specifiek voor een bepaald volk, terwijl dat ook bij andere volken vaak voorkomt.
Hahaha...Katja schreef:Op een vliegveld pik je meestal zo de vlucht naar Amsterdam eruit omdat daar iedereen door elkaar staat (bij voorkeur zo dat anderen er niet meer normaal langs kunnen) terwijl de andere rijen gewoon geordend zijn.