Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke vliegmaatschappij en waarom.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Keuze

Bericht door nieuwenoord »

daarvan zou ik dan liever nog een keer met vakantie gaan
Helena,

Dat is een heel persoonlijke keuze denk ik. Wat heb je waar voor over en waar liggen je prioriteiten? Wij kiezen hier heel bewust voor en dat iemand anders dat te veel vindt, begrijp ik best. Wij hebben het er duidelijk wel voor over.

Groetjes,
Monique
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Het is inderdaad een persoonlijke keuze en ook wij hebben voor bepaalde dingen wel wat meer geld over. Wij kiezen voor een rechtstreekse vlucht met KLM terwijl andere maatschappijen meestal geodkoper zijn. Ook op hotels hebben we nooit bezuinigd. Wij houden wel van een beetje luxe en hebben daar graag iets meer voor over. Slechte hotels kunnen echt mijn vakantie bederven.
Carola
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Luxe

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben het helemaal met je eens Carola. Ik merk dat sommigen er een sport van maken om zo goedkoop mogelijk uit te zijn met dingen. Natuurlijk is het soms ook wel noodzakelijk.

Maar als je het je kan veroorloven en je geniet ervan (dat is ook héél persoonlijk) is een beetje luxe erg lekker. Ik vind het geen enkel probleem om 6 weken in een camper rond te trekken, maar dan moet het wel een ruime zijn mét een groot bed :lol: En zo stel ik wel mijn voorwaarden, anders hoeft het niet zo nodig.

Maar aan de andere kant: wij genieten van hele kleine dingen, geven niks om pretparken (de kinderen ook niet), dus daar geven we geen cent aan uit. Shows, mwah, mooi, maar wij struinen net zo lief rond in Vegas. En zo zijn er meer voorbeelden van zaken waarin wij weer vrij sober zijn.

Maar afgelopen weekend bijvoorbeeld zaten we in Londen om onze huwelijksdag te vieren, in het Waldorf Hilton. Het wás een betaalbaar arrangement, maar wel met alle égards en verwennerij die bij zo'n vijfsterrenhotel horen. Geweldig, ik heb ervan genoten!

En ja, ik ben heel eerlijk: mij zie je niet in een klein tentje. Mijn lijf kan dat niet aan en ik ben er nooit kapot van geweest. En dat business class vliegen heeft óók te maken met het feit dat wij gewoon veel te krap zitten in die kleine stoeltjes en dat we allebei door lichamelijke problemen daar ook heel veel ellende van kunnen hebben.

Groetjes,
Monique
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Precies!

Iedereen moet het op zijn eigen wijze doen, op de manier die hij of zij het prettigst vindt en zich kan veroorloven. Ik ben er inmiddels al lang achter, dat de prioriteiten voor een heleboel mensen volkomen anders liggen, hetgeen maar goed is ook.

Zelfs voor ons tweeën (Jan en ik) liggen de prioriteiten al verschillend. Zo kickt hij bijv. op een mooie grote auto, liefst 4x4. Hij wil altijd zo goedkoop mogelijk met alles, maar als het om een auto gaat, maakt de prijs hem ineens niets meer uit, om maar iets te noemen.

Wat bepaalde luxe betreft, ben ik degene die dat juist niet wil. Ik wil niet in dure hotels o.i.d. in de vakantie. Ik ben al lang blij dat ik mij dan niet hoef op te tuigen en op moet maken en er lekker gemakkelijk bij kan lopen. Thuis, ook door mijn werk, moet ik altijd al in de "plooi". Dat is ook de reden dat ik kamperen (ook met een klein tentje) zo leuk vind. Ik hoef dan nl. niks, voor mijn gevoel en kan volledig mijzelf zijn.
Incidenteel een keer je optutten, op stap gaan of naar een sjieker eetgelegenheid, vind ik wel leuk hoor.

Wat het vliegen betreft, vind ik sowieso tegenwoordig een lange vlucht niet leuk meer. Onze prioriteit gaat uit naar meer beenruimte, maar we letten ook op de prijs (moet wel helaas..... :wink: ) We vliegen graag met United, omdat het meestal wel lukt om een upgrade te krijgen naar Economy Plus, maar dit jaar vliegen we Delta vanwege het goedkopere ticket.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

O Marjan, ik moet er echt niet aan denken: slapen in zo'n klein tentje.
Ik ben benieuwd hoe ons die camper gaat bevallen want als we in Europa een stacaravan huren ben ik blij dat ik thuis weer wat meer ruimte heb.
Hoop dat dat in Amerika zal meevallen, we hebben een CS30 (slide out) gehuurd.
Carola
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

FCRMteB schreef:O Marjan, ik moet er echt niet aan denken: slapen in zo'n klein tentje.
Dat is nu ook precies wat wij alleen maar doen in dat tentje: SLAPEN.... :wink:
En wel op een schitterend ruim airbed, waar menig hotelbed niet aan kan tippen. Voor de rest heb ik die tent nergens voor nodig. Ik zit er niet in, heb geen bagage erin, alleen maar om te slapen. We leven buiten en dat vinden we het mooie er van.
Ik ben benieuwd hoe ons die camper gaat bevallen want als we in Europa een stacaravan huren ben ik blij dat ik thuis weer wat meer ruimte heb.
Hoop dat dat in Amerika zal meevallen, we hebben een CS30 (slide out) gehuurd
.

Dit jaar gaan wij dus ook voor het eerst met een camper, een 28 ft, en ik ben ook zeer benieuwd hoe ons dat bevalt. Wij hebben hier in Nederland 2 jaar een caravan gehad, maar dat is niets voor ons. Is mij allemaal veel te benauwd op zo'n bank binnen te zitten. Ik zit liever buiten op een luie stoel. Je moet alleen mooi weer hebben, anders is er niets aan. Dus kamperen we nooit meer in Nederland en in Amerika gaan we bij evt. slecht weer in een hotel.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Wij vliegen in april met United, een 767-330 ER, waarvan wordt gezegd dat we eigen schermpjes hebben i.p.v. één groot filmscherm.
(Nagekeken op Seat Guru)

Maar vorig jaar vlogen met precies hetzelfde type vliegtuig van Delta en hadden we helemaal geen eigen schermpjes. Wel een groot scherm halverwege het vliegtuig, maar daar konden wij vanaf onze plaatsen niets op zien.

Weet iemand hier misschien hoe dat precies zit ?
Zou er dan toch verschil zitten in dezelfde typen vliegtuigen ?
16x USA / 30 staten
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Liz,

het is maar net wat een luchtvaartmaatschappij in het vliegtuig laat bouwen. Bij United heb je in de Boeing 767-300 ER inderdaad eigen schermpjes.

Met dit type vliegtuig vloog ik in 2002 via Chicago met United naar Los Angeles.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Hillz schreef:
Coyote schreef: Hillz,

soms is er inderdaad geen touw aan vast te knopen. EUR 300 is wel een heel groot verschil. Vlieg je wel in dezelfde periode? Dat kan nl. al heel veel verschil maken.

Roland
Hey Roland,

Het betreft idd dezelfde periode. Dit jaar wil ik rond begin / half juli. Vorig jaar was dat eind juli / begin augustus. Toendertijd een rechtstreekse vlucht bij vliegwinkel.nl geboekt. Helaas kom ik nu van een koude kermis thuis. :roll:

airline prijzen werken op een hele andere manier dan bioscoopkaartjes of diepvriesgroenten. natuurlijk heeft tijd er mee te maken (en begin-half juli vs eind juli/begin augustus kan net in 2 verschillende perioden vallen), maar het heeft er ook mee te maken wanneer je een ticket koopt. een ticket voor dezelfde vlucht kan 1 jaar voor vlucht 600 euro kosten, 6 maanden voor vlucht 400, 3 maanden voor vlucht 200, 1 maand voor vlucht opeens weer 500, 2 dagen voor vlucht 300 en de dag van de vlucht opeens weer 600. ik gooi maar gewoon wat bedragen in de lucht, maar om duidelijk te maken dat het niet altijd handig/nodig is om zo vroeg mogelijk te boeken, omdat het geen duidelijke regel is. dan heb je nog het feit dat prijs van tickets kan verschillen tussen kopen bij airline direct en kopen bij reisburo. dan kan het goedkoper zijn bij het ene reisburo dan bij het andere omdat zij bepaalde relaties hebben met de airline. enzovoort enzovoort. petra kan hier vast nog wel wat aan toevoegen vanuit haar reiswerkervaring.

maar ik zou zograag een keer een survey zien van een willekeurige vlucht en dan wat de mensen op die vlucht betaald hebben. dat verschilt zoveel aan de hand van al de genoemde variabelen.

blijven zoeken. als ik een reis boek, kijk ik gedurende een periode elke dag meerdere malen per dag en soms zie je een nieuwe goedkopere prijs opkomen.

succes
SEEING IS BELIEVING
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik heb net gisteren, voor mijn trip naar Oregon, geboekt bij de KLM.

Eigenlijk vind ik het een beetje eng om al zo vroeg te boeken, vooral omdat er niet geannuleerd/gewijzigd kan worden (kan natuurlijk altijd annuleren, maar dan ben ik alles kwijt).
Toch maar gedaan, ik volgde al een paar weken de prijzen op de KLM site en zag de groene vakjes (goedkoopste tarief) steeds minder worden, nu al, met nog 8 maanden te gaan (zal wel met Thanksgiving te maken hebben). Heb nu een ticket, incl. alles voor € 649.--, rechtstreekse vlucht naar Seattle en dan met Horizon door naar Medford (klein vliegtuigje, best wel eng).

Wat me trouwens opviel was, dat rechtstreeks bij KLM, via internet, boeken iets goedkoper was dan bijv bij Vliegwinkel.nl. Prijs ticket praktisch hetzelfde, alleen de kosten goedkoper.

En zo kreeg ik gisterenavond mijn e-ticket al toegemaild (en nu maar hopen dat de prijzen niet omlaag gaan :lol: )

De eerste jaren, zo'n 20 jaar geleden, vlogen we meestal met MartinAir. Was altijd een stuk goedkoper dan de KLM, maar wel met beroerde vertrektijden (soms 's nachts om een uur of 3 uit Seattle). Toen het prijsverschil minder werd, zijn we met KLM gaan vliegen. Wij hebben dus steeds voor rechtstreeks vluchten gekozen.
Vorig jaar voor het eerst niet rechtstreeks, maar met de Lufthansa via Frankfurt en ik moet zeggen, het viel niet tegen. Vond de verzorging van Lufthansa duidelijk beter dan de KLM.
Naar het Verre Oosten zijn we een paar keer met China Airlines en Malaysian Airlines gevlogen en dat was bijzonder goed.

gr, Ineke
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik krijg net een offerte onder ogen van een rechtstreekse vlucht met KLM naar New York. Ik moet zeggen dat gezien de hoge tarieven momenteel, mij de prijs nog wel mee valt voor een rechtstreekse vlucht incl. alle toeslagen.

Heenreis: donderdag 07 september
>Amsterdam - New York (JFK) 13.30 - 15.25 KL 641
>Terugreis: maandag 25 september
>New York (JFK) - Amsterdam 18.20 - 07.45 KL 642 # # = Aankomst dinsdag
>26 september 07.45

>Vlucht 2 x EUR 410,-
>Luchthavenbelasting 2 x EUR 73,-
>Brandstoftoeslag 2 x EUR 104,-

Is een totaalprijs van EUR 587,-

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hmmm dat is toevallig net mijn vertrek datum....
Ik vertrek ook 7 september, maar dan naar Amsterdam (via Newark)
Grappig.
Kijk ook es bij http://www.dreizen.nl. Bij de familie die naar hier is gekomen en ik nu zelf naar daar, is hij vaak de goedkoopste. Plus je kan goed zien wat voor extra kosten erbij komen. Luchthaven belasting en brandstoftoeslag.
Groetjes Petra
Staceybeesie
Amerika-expert

Heb net even voor je gekeken bij Dreizen....

Met Delta naar JFK komt op 371,- Euro per ticket incl toeslagen.

En met KLM naar Newark op 384,- Euro per ticket incl. toeslagen.

beiden rechtstreeks. Scheelt behoorlijk denk ik :wink:

Of is de prijs die jij noemt voor twee tickets?
Dan is het wel een koopje :shock:
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

Staceybeesie schreef:Heb net even voor je gekeken bij Dreizen....

Met Delta naar JFK komt op 371,- Euro per ticket incl toeslagen.

En met KLM naar Newark op 384,- Euro per ticket incl. toeslagen.

beiden rechtstreeks. Scheelt behoorlijk denk ik :wink:

Of is de prijs die jij noemt voor twee tickets?
Dan is het wel een koopje :shock:
Voor welke periode is dat?
Staceybeesie
Amerika-expert

7 september tot 25 september zoals hier boven.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hillz schreef:Voor welke periode is dat?
Het gaat hier om september.

En Petra, ik heb ook even een check gedaan bij D-reizen en het klopt wat je hier geschreven hebt. Erg goedkope tickets dus.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Vandaag maakte NWA bekend dat ze extra gaan berekenen voor stoelen met meer beenruimte, dus de gangpad stoelen en de stoelen bij de exits. $15 toeslag. Virgin doet dit ook al en rekenen zelfs $75 toeslag... :roll:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Nou, dat is lekker.
Als je met zijn drieën bent, zit er altijd minimaal een persoon aan het gangpad, of je moet drie middenstoelen achter elkaar vragen....lekker gezellig.
De volgende stap is uiteraard $ 20,00 voor een raamplaats, en vanaf 1 januari moet je zowieso een zitplaats toeslag gaan betalen.
Boycotten die maatschappijen !!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

het is te hopen dat ze niet gaan doen als wat ze vandaag in het nieuws melden voor een duits hotel.
hoe zwaarder de persoon des te meer moesten ze gaan betalen en dat riekt volgens mij toch richting discriminatie.
erika
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Ik vind deze draad erg interessant. Natuurlijk is het een kwalijke zaak als de vlieg maatchappijen je extra gaan berekenen om bij je reis partner te mogen zitten. Ook is de service in de laatste paar jaar erg naar beneden gegaan bij verschillende maatschappijen. Op binnenlandse vluchten krijg je vaak niet eens meer een maaltijd, ook als je totale reistijd lang is.

Ik zelf vlieg het liefste Southwest Airlines als ik binnen de VS vlieg. De tickets zijn vaak het goedkoopst, de service is als beschreven (lees: erg weinig), en ze vliegen meestal op tijd. Ik mis ook dat gezeur bij andere airlines niet dat als ik op het internet boek dat ik dan toch ergens anders moet zitten (en soms niet bij mijn reispartner) als ik eenmaal op het vliegveld aankom.

Als je naar inflatie kijkt is het zo dat vliegtickets eigenlijk het minste omhoog gegaan zijn in de laatste 20 jaar. Tuurlijk is de prijs van het vliegen omhoog gegaan, maar niet net zoveel als bv. de prijs van een brood of een nieuwe auto. Ik kan me herinneren dat 10 jaar geleden ik rond de $500 of $600 betaalde voor een ticket AMS-SFO , en nu is dat niet zoveel meer. St. Louis is iets anders, maar goed da's materiaal voor een andere draad. :(

Ik heb dit artikel gevonden van de amerikaanse consumenten gids. Die zijn (net als in Nederland toch wel?) erg betrouwbaar in het onderzoek dat ze doen, en de rapporten die ze uitbrengen.
Hun conclusie is dat we minder betalen, maar ook veel minder service krijgen. http://www.consumerreports.org/cro/cons ... rlines.htm

Wat vinden jullie: Zou je meer willen betalen om betere service te krijgen? Ik weet dat velen van jullie dat inderdaad doen door in economy plus of business class te vliegen, maar hoe denkt de rest er over?

Margaret
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer