Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reistip (ja alweer één)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
flopster
Amerika-ontdekker

Reistip (ja alweer één)

Bericht door flopster »

Hoi,

Ik weet dat jullie al heel veel (vaak dezelde) reistips aan mensen hebben gegeven. Maar omdat ik denk dat dit wel enigzins afwijkt van de rest vraag ook ik om jullie hulp :lol.

Ik ben 16 jaar in zit nu nog in de 5e. Ik hoop volgend jaar te slagen voor mijn examen, en als ik dit allemaal in 1 keer doe zonder te zakken heeft mijn vader mij belooft dat wij samen met zn 2e naar Amerika gaan. :lol: :lol:

Wij zijn thuis geen reizigers en het verste wat ik ook ooit ben geweest is Italie (met de auto). Dus moet je ff voorstellen hoe nieuw dat allemaal voor me is :?. Ik ben nu meer dan een half jaar helemaal Amerika gek. Dus dit was natuurlijk fantastisch nieuws voor me. Hoewel ik al duizende foto's en dergelijke van Amerika (vooral New York) heb gezien weet ik niet precies wat we kunnen verwachten.

Daarom vraag ik om jullie hulp!
Er zijn een paar dingen die ik absoluut wil zien, maar ik weet niet precies hoe lang dat allemaal duurt en wat dat kost. Is het bijvoorbeeld verstandiger om zelf te plannen of via een organisatie ofzo?

New York wil ik (ik zeg in deze post de hele tijd 'ik' en niet 'wij' omdat ik vooral mag zeggen waar we heen gaan :lol: ) absoluut zien. Is het goed te doen om eerst naar New York te vliegen, daar een dag of 3 blijven en dan naar het westen te vliegen? In het westen wil ik denk ik de 'gebruikelijke' dingen bezoeken, zoals LA ,de Grand Canyon, Las Vegas, San Francisco. Ik heb begrepen dat tussen die routes veel national parks liggen? (monument valley, death valley??) We zijn niet echt campeerders dus we willen het liefst in een hotel slapen.

Verder ben ik sinds 2 jaar een enorme Elvis-fan en een tussenstop in Memphis lijkt me dus ook helemaal geweldig.
Ik kan best begrijpen dat dit allemaal niet kan ofzo, maar daarom vraag ik ook jullie mening.

En dit alles willen we in ongeveer 2 tot 3 weken doen. Is dit mogelijk? Wat voor route raden jullie aan. We hebben geen onbeperkt budget :wink: dus we willen niet al te duur uit zijn.

Bij voorbaat dank,

Rob
New York is a diamond iceberg, floating in river water
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

De meeste vliegmaatschappijen bieden een gratis mogelijkheid aan voor een "stop-over" Je kunt dan zonder bijbetalen een tussenlanding maken ergens op de route. Ik denk wel dan je moet uitzoeken of de desbetreffende maatschappij de mogelijkheid ook kent om een tussenstop te maken in Memphis. New York lijkt me voor de meeste maatschappijen geen belemmering.

Op deze manier plan je je trip in het Zuidwesten en maak je gebruik van de tussenstops om op verschillende plekken in het oosten nog highlights te bekijken. :wink:

Gr. René
Laatst gewijzigd door rene.jager op 08 jun 2004, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Koop om te beginnen een landkaart van Amerika en stickertjes of iets dergelijks, verzamel heel veel informatie over wat je wil zien, er zijn een heleboel reisverslagen te lezen en op het forum staat ook genoeg info. Dan plak je de stickertjes op de kaart. Uiteindelijk kun je alle punten aan elkaar verbinden en dan onstaat er een route. Op internet staan verschillende routeplanners waar je de plaatsen in kan voeren, zo kun je kijken hoeveel kilometers er tussen zit.

Via een organisatie ligt alles van te voren vast en als je zelf de route bepaald ben je veel flexibeler.
Op het forum kun je lezen hoe je aan "goedkope" motels kan komen door te werken met diverse coupons of met de ANWB pas.
Plan niet te veel op één dag want er genoeg te zien onderweg waarop je niet berekend.

2 weken is misschien wel erg kort voor wat je allemaal wilt zien, als het 3 weken kan zou ik dat wel adviseren.

Wat je ook kan doen is naar een reisburo en een brochure ophalen waar
zgn fly en drive reizen in staan. Kun je je route en de kilometers vergelijken.

Even genoeg info? Succes

P.S. leuke vader heb je!
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

hoi Rob,

dat wordt een geweldige ervaring!!!! :D :shock:
ook wij gaan dit jaar en ook voor onze zoon van 16 is het allemaal de eerste keer, dus ook het vliegen.
Mochten jij en je ouders meer fotö's willen zien en eventueel mondelinge ervaring willen dan zou je eens langs kunnen komen als je wilt wij wonen in Tlburg. :lol:

groetjes Frank,Anice,Rico en Elena
Nikka
Amerika-ontdekker

je vakantie naar amerika

Bericht door Nikka »

Hallo Rob,

Ik heb geen echte tips voor jou omdat ik zelf nog nooit in amerika ben geweest.Wel wil ik er heel graag ook na mijn laatste jaar middelbaar een jaar gaan studeren.Ik ben al een heel tijdje gek van Amerika,en het is mijn grote droom om er op mijn 18de te gaan studeren.

Alvast veel succes met het plannen van jullie vakantie en veel succes met je examens.

vele groejtes
Nikka
flopster
Amerika-ontdekker

Bericht door flopster »

bedankt voor jullie reacties allemaal! ik zal het zeker onthouden! als iemand nog meer tips heeft... ze zijn welkom hoor :lol:
flopster
Amerika-ontdekker

Bericht door flopster »

weten jullie of er ook reisbureaus zijn die een rondreis door heel amerika aanbieden en niet alleen in het oosten en het westen?
flopster
Amerika-ontdekker

Bericht door flopster »

vandaag naar het reisbureau geweest... maar omdat het pas volgend jaar is kan er pas in december/januari geboekt worden. Maar we hebben de route al min of meer uitgestippeld en ik denk dat menig een (zelfs van jullie misschien :P 8) ) hier jaloers op is...:

De reis bestaat uit 2 rondreizen. 1 in het oosten en 1 in het westen. We gaan dan met een georganiseerde busreis (is dit aan te raden??):

Alseerst bliegen we van A'dam naar New York. Daar blijven we 2 dagen, om vervolgens via Philadelphia naar Washington te rijden. Ook daar blijven we 2 dagen en op de 5e dag vertrekken we via Williamsburg naar Roanoke. De 6e dag rijden van Roanoke naar Cherokee (ondertussen zien we Ridge Mountains en Great Smokey Mountains natuurlijk). De 7e dag gaat van Cherokee via de Great Smokey Mountains naar Nashville. De 8e dag gaan we van Nashville naar Memphis :lol: :lol: Kan ik eidenlijk naar Graceland :lol: :lol: De 9e dag gaan we van Memphis naar New Orleans waar we 2 dagen zullen blijven. De 11e dag gaan we van New Orleans naar Pensecola. De 12e dag gaan we naar Orlando waar we ook 2 dagen zullen verblijven. De 14e dag gaan we van Orlando naar Miami, met als tussenstop het Kennedy Space Center. De 15e dag vliegen we heeeelemaal over de States om vervolgens in LA te landen.

Daar begint dat eigenlijk het 2e deel van onze reis :lol: :lol: .
Ik begin weer bij dag 1, omdat het westelijke en oostelijke deel uit 2 geheel apparte reizen bestaat, die we doormiddel van wat plakwerk aan elkaar proberen te knippen. :lol: :lol:
De 1e dag zal er weinig tijd over zijn om iets te gaan doen in LA. Maar gelukkig blijven we er de 2e dag ook nog. De 3e dag gaan we via Anaheim naar San Diego. De 4e dag gaan we naar Scottsdale. De 5e dag gaan we van Scottsdale, via Sedona naar de Grand Canyon. De 6e dag rijden we via Monument Valley naar Lake Powell/Page. De 7e dag gaan we van Lake Powell/Page naar Bryce Canyon. De 8ste dag gaan we via Zion naar Las Vegas. De 9e dag van Las Vegas via Death Valley naar Mammoth Lakes. De 10e dag van Mammoth Lakes naar Yosemite en dag 11 gaan we naar San Francisco. De 12e dag hebben we vrij in San Francisco en dag 13 gaan we via Monterey naar Solvang. Dag 14 Solvang - Los Angels/Anaheim. Dag 15 LA - A'dam!

Als dit geen mooie tocht is, dan weet ik het ook niet meer! Wat vinden jullie ervan?
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Floppie :wink:

Dat klinkt heeeeeel leuk.

Maar wat ik persoonlijk vind over het feit dat je met de bus reist, vind ik het jammer. Met de bus heb je niet de controle. Je komt ergens aan, je maakt wat foto's en je moet alweer de bus in.
Daarom hebben wij besloten om met de auto te gaan en niks te boeken (muv de eerste dagen in LA) Zo heb je alle vrijheid.

Maar dat neemt niet weg, dat het echt een toffe reis is hoor. (ben wel een beetje jaloers :wink: )

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

flopster schreef:vandaag naar het reisbureau geweest... maar omdat het pas volgend jaar is kan er pas in december/januari geboekt worden. Maar we hebben de route al min of meer uitgestippeld en ik denk dat menig een (zelfs van jullie misschien :P 8) ) hier jaloers op is...:
Je gaat op vakantie naar de States :!: :!: Dat alleen al is reden tot jaloezie.
Succes met voorbereiden. Hopelijk haal je gedurende het komende jaar hier nog wat nuttige tips van de site.

Groeten René
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

nogal een oud onderwerp, dus ik weet niet of je hier nog wel eens naar kijkt.

De reisroutes op zich lijken mij fantastisch! :D

Maar persoonlijk zou ik niet met een bus willen reizen (als je tenminste een auto kan huren); je bent al je flexibiliteit kwijt, wat in ieder geval voor mij toch wel een deel van het Amerika-gevoel is; aan de andere kant heb je wel wat meer contacten met mede-reizigers (al vermoed ik dat dit voornamelijk iets oudere mensen zijn en weinig mensen van je eigen leeftijd, maar dit is puur een gevoel :? ).

Daarnaast vind ik het programma erg vol.
Je hebt nergens tijd om op adem te komen en ik vermoed dat je meer tijd in de bus zit dan dat je Amerika op kunt snuiven. Ik denk dat je te weinig tijd zult hebben om bijv. een wandeling langs de Grand Canyon te maken of een mooie hike in Zion of Yosemite.

Ik zou een van de 2 routes uitkiezen (+ bijv. een tussenstop in New York) en dan toch 3 weken over die route doen, in je eigen tempo! Dan hou je ook nog wat over voor de volgende keer :wink:

Hoe dan ook, heel veel plezier met je laatste voorbereidingen en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Anita

Bericht door Anita »

flopster schreef:, die we doormiddel van wat plakwerk aan elkaar proberen te knippen.
:hilarious:

Sorry, kon het effe niet laten

aan elkaar knippen... :hilarious: :hilarious:
Sorry...
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Ik sluit me aan bij Inge. Dit is wel heel erg veel voor twee tot drie weken. Op meer plaatsen zijn is niet altijd beter. Je bent veel onderweg en in elke plaats moet je dingen missen. Ik zou gewoon minder plaatsen bezoeken, maar dan in elke plaats die je wel bezoekt, langer blijven. Een georganiseerde rondreis van een week overleef je nog wel. Maar om nou je hele reis georganiseerd te gaan lijkt mij niet zo geslaagd. "Om 14:15 weer in de bus!" en dat dan vier keer per dag... liever niet.

Wat je zou kunnen doen:

- Rondreis van een week en de overige twee weken op jezelf.

- Je hele reis met een gehuurde auto rijden.

- Gebruik maken van Greyhound en Amtrak.

- Voor en na de rondreis zelf wat langer in een grote stad blijven.

Dus bijvoorbeeld: eerst paar dagen LA/SF, georganiseerde rondreis door het zuidwesten, daarna nog een paar dagen in SF/LA, je vliegt naar het noordoosten en met de trein, bus of auto bezoek je NY, DC, Boston, Philadelphia enz.. Dit is echt wel genoeg voor 3 weken!

Denk er over na zou ik zeggen.

Veel succes!

Paul.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer