Dirk Jan schreef:Toch nog een vraag; Ik zie op mijn paieren niets over een tweede bestuurder en in de voorwaarden op internet vind ik ook niets terug. We huren de auto van SLC.
Iemand ervaring (Rob, de Hertz favoriet??)
Hier dan Roland, de Hertz favoriet
Ervan uitgaande dat je straks een Hertz#1club-lid bent, wilde ik toch nog het e.e.a. uitleggen.
Hoe heb je de auto destijds gehuurd? Als je 2 (of meer) bestuurders wilt, heb je dat bij de boeking op moeten geven omdat je dan in een ander tariefsoort valt. Bij Hotelplan is dat bijv. Tariefsoort C, bij USAReisen.de Pakket B. Heb je de auto via
http://www.hertz.nl/anwb gehuurd dan is het standaard 1 bestuurder. Ik weet (nog) niet hoe je dit laatste tijdens de boeking kunt aanpassen.
Een tweede bestuurder toevoegen in Amerika is niet zo gek duur. Max. $ 50 voor de gehele huurperiode waarbij het verschil maakt waar je de auto huurt. Haal je de auto bijv. op in Californië dan geldt er
geen toeslag voor medebestuurders! In Nevada geldt dat voor de 1e medebestuurders, ook daar wordt geen toeslag voor berekend. Wel voor de 2e, 3e enz. In alle gevallen geldt echter dat je extra bestuurders wel op moet geven. Dit i.v.m. de verzekeringen. Als de naam van de medebestuurder(s) niet op het huurcontract staan, zijn die bestuurders niet verzekerd in geval van schade. Jij huurt je auto echter in Salt Lake City en bent dus wel extra kosten kwijt als je het terplekke regelt.
HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY:, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, VEHICLE LICENSE FEE RECOVERY:, TRANSACTIETOESLAG
Ik neem aan dat de verzekering in orde is als je een standaard pakket neemt?
De belangrijkste verzekeringen zitten hierin: Een all-riskverzekering (je bent verzekerd voor de schade aan je eigen auto). Evenals een gedeelte van de afkoop van het eigen risico van alle schade aan de auto. (LDW). Verder zit hier ook een zogn. LIS (Liability Insurance Supplement) in, een aansprakelijkheidsverzekering die door de LIS een max. heeft van $ 1.000.000,00. Standaard zijn die bedragen veel lager, $ 15.000 voor letselschade per persoon, $ 30.000 voor letselschade per ongeluk, $ 10.000 voor schade aan eigendommen van derden. Door LIS op te nemen ben je dus veel beter verzekerd (lees: voor hogere bedragen).
Roland