Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

BahamaOne schreef:
04 aug 2026, 14:05
...of via Google Voice, wat ik nog steeds niet werkend krijg, maar misschien kan @harryh me eens helpen!), ...
Wat is je probleem precies?

Voor mij was het lastige de activatie. De code stuurt Google eigenlijk alleen naar een "echt" mobiel Amerikaans nummer, ik heb van alles geprobeerd maar kreeg steeds de melding dat het nummer wat ik opgaf niet voor de sms met de code gebruikt kon worden. Uiteindelijk heb ik Amerikaanse vrienden gevraagd of ik hun nummer mocht gebruiken. De sms code stuurden ze per WhatsApp aan mij door.

Ik heb pas geprobeerd om een nieuw GV nummer voor mijn vrouw aan te maken door mijn GV nummer op te geven voor de sms maar dat werkt ook niet.
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

Over een maandje naar de zuidelijke staten en via San Antonio omhoog weer naar Texas. Zijn daar nog providers die een beter of juist slechter bereik hebben volgens de ervaringsdeskundigen?

We gaan vooral de Google Maps gebruiken voor navigatie en opgeslagen favorieten. Verder in de hotels vooral wifi. In Azie deden we het zonder internet, nu willen we toch een keer een e-sim proberen. Airalo is niet de grote favoriet als ik het zo lees. Andere aanraders? En 10G genoeg?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat 10G meer dan voldoende is. Hoe lang g je? Wij gebruikten dit jaar in Canada in 3 weken samen nog geen 10G. En wij zaten de helft van de tijd op campings zonder wifi.
Airalo is ons 2 jaar geleden in onder andere Texas goed bevallen maar er zijn natuurlijk altijd gebieden zonder bereik. Dit jaar hebben we een buirenlandbundel gebruikt van onze eigen provider. Dat werkt heel gemakkelijk en je hebt dan altijd het beste netwerk.

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

10 GB is meer dan genoeg voor een roadtrip van 3 weken. Tenzij je non stop gaat streamen en netflixen, dan niet. Maar dat lukt je meestal toch niet in de VS want het is geen Nederland waar je van Maastricht tot Groningen super snel 5G hebt. Er zijn hele stukken met beperkt of geen bereik.

Ik gebruik de laatste jaren vooral mobimatter. Dat is een soort marktplaats van allerlei soorten esim aanbieders. Ik kies dan vaak voor aanbieders als Sparks of Next link.

Is doorgaans wat goedkoper dan airalo en je kunt er bijvoorbeeld ook op zien waar je IP routing vandaan komt. Met name IP routing via de VS is een voordeel, @harryh kiest bijvoorbeeld bewust voor Ip routing via de VS omdat je verbinding dan minder traag is en je geen geo blocking hebt. Zoek je dan in de VS de website op van een Dennys of een Texas roadhouse dan doet ie dat gewoon. Heb je een IP routing (niks anders dan dat ie denkt dat je in een ander land zit) via bijvoorbeeld Europa dan pakt ie vaak die website niet omdat ie denkt dat je in Europa zit. Met VPN is dit op te lossen. Je hebt dan bijv een IP adres uit het VK of Polen.

Technisch verhaal :lol: Lang verhaal kort: Airalo is prima maar kijk ook eens via bijvoorbeeld mobimatter want het kan goedkoper. 10 GB is voldoende voor google maps, websites bezoeken en bankzaken. En kijk naar een netwerk als verizon tov t-mobile. Die is in de wat meer afgelegen gebieden vaak net wat beter.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
goose00
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door goose00 »

Bij het vergelijken van eSims voor onze komende VS-reis (Oregon & Washington) kwam ik Tello tegen. Op papier lijkt dit een erg goeie deal: eSIM voor $25 en je krijgt 50 GB data (op het T-Mobile netwerk), een lokaal US nummer, hotspot én routing via de VS.
Toch lees ik er hier op het forum opvallend weinig over in vergelijking met andere aanbieders (Mobimatters, Airalo, Nomad etc).
Mis ik iets bijvoorbeeld qua activatie vooraf vanuit Europa of dekking tijdens een rondreis? Benieuwd naar jullie ervaringen!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@goose00 Tello biedt in principe alleen langlopende abonnementen. Geen eenmalige esims voor 10, 15 etc dagen zoals de andere providers waar in dit topic over gesproken wordt. Ze staan daarom ook niet op esimdb.com/usa.

Ik lees o.a. op Reddit wel dat het misschien mogelijk is om snel op te zeggen, maar dat zou je goed moeten uitzoeken.
En ik weet niet of je als niet US citizen zo'n abo wel kunt afsluiten.
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

Ja dat klopt, je sluit eigenlijk een abbo af dat je dan weer na 1 maand opzegt. Het is geen "vakantie" eSim.
Echter, er is toch niks mee om een abbo na een maand op te zeggen,
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Als dat zonder allerlei haken en ogen kan niet natuurlijk.

Je kunt en moet het contract dan afsluiten bij aankomst in de US, niet eerder, omdat je het gelijk moet kunnen activeren en dat kan niet buiten de US. En na afsluiten gelijk autopay uitzetten en opzeggen, dan is de looptijd precies 30 dagen.

Ik weet niet wat er nodig is om af te kunnen sluiten, dat zou je even kunnen proberen.

Voor mij persoonlijk is dit overigens niet interessant, ik heb genoeg aan 10Gb voor 30 dagen zonder mobiel nummer.
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

Dat is nuttige informatie @harryh
Ik wil na aankomst wel direct verbinding hebben en niet nog een activatieprocedure door moeten.
Dat numer is altijd wel handig omdat je dan kunt bellen in noodgeval en ook sms'en kunt ontvangen (bv bij restaurant boekingen). Vorig jaar zijn we paspoorten kwijtgeraakt en toen was een lokaal nummer heel handig.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Waarom pak je niet gewoon een esim van een van de providers die hier al lang en breed voorbij komen en waar diverse mensen goede ervaringen mee hebben? Dan weet je zeker dat het werkt. :thumbup:
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

@BahamaOne er zijn maar weinig eSim providers die alle drie (data, nummer en hotspot) bieden voor een leuke prijs. Vorig jaar gewerkt met sim kaartjes van Amazon Duitsland.
Heb jij nog een aanbeveling?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

goose00 schreef:
09 aug 2026, 22:59
er zijn maar weinig eSim providers die alle drie (data, nummer en hotspot) bieden voor een leuke prijs.
Eehh...Airalo?? Gebruik ik al enkele jaren tot mijn volle tevredenheid.

Als het hebben van een US-tel.nr. belangrijk voor je is, zou ik mij minder snel zorgen maken over de prijs.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Daar is het 53,- voor diezelfde 50GB voor 30d met bellen.
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

Ja heb besloten om Airalo te kiezen. Alleen bij het aanmaken van een account is iets misgelopen, zit al >2 uur met de dames en heren van de chat om een account aan te maken :shock: . Dat geeft weinig vertrouwen.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

goose00 schreef:
Ik gebruik mijn KPN Super unlimited+ bundel (kost mij €35 per maand). Als ik tegen een probleem aanloop dat een app of website niet wil laden in Amerika, dan gebruik ik mijn VPN.
Een Amerikaans nummer heb ik vastgelegd via de app Text + (maar daar zijn verscheidene apps voor, o.a. Google Voice) als je dat nodig hebt/vindt. Dit werkt in 99% van de gevallen: je kunt er gewoon mee bellen, texts ontvangen/versturen en bv reserveringen mee maken, apps registreren (voor bv korting bij supermarkten, winkel/resataurant ketens, benzinepompen etc.etc.).

Voordeel: het werkt vanaf het moment dat je landt in Amerika, je blijft bereikbaar op je eigen nummer, je hebt 25GB data per maand, geen gedoe met activatie, je kunt in Amerika het beste netwerk ter plekke handmatig (of automatisch) kiezen, je kunt je hotspot gebruiken.

Niet alleen KPN biedt deze bundels, ook ODIDO doet dit.

Na de vakantie zet je je abonnement weer terug naar whatever abonnement je daarvoor had. :thumbup:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

goose00 schreef:
10 aug 2026, 11:37
Ja heb besloten om Airalo te kiezen. Alleen bij het aanmaken van een account is iets misgelopen, zit al >2 uur met de dames en heren van de chat om een account aan te maken :shock: . Dat geeft weinig vertrouwen.
Succes ermee, ik ben (zeer) ontevreden over hoe hun klantenservice niet wilde helpen bij een probleem wat aan Airalo lag. En dat voor die premium prijs.
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

@harryh Inderdaad, ik herken je opmerking nu al, twee uur lang geprobeerd om een account aan te maken met een normaal mail adres. Aanmaken lukte niet (kwam geen verificatie code) en inloggen lukte ook niet. Na 2 uur en het aanleveren van screenshots en qt video en tig verschillende medewerkers, kwam het geweldige advies om het dan maar te proberen met mijn apple of google account..
Anyway, met de volgende codes kun je 15% korting krijgen: NEWTOAIRALO15 (1ste aankoop), ESIMP15 (werkt bij 2de aankoop) en 10% met AIRALOESIM10. Misschien hebben andere leden hier nog iets aan.
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

BahamaOne schreef:
10 aug 2026, 12:03
goose00 schreef:
Ik gebruik mijn KPN Super unlimited+ bundel (kost mij €35 per maand). Als ik tegen een probleem aanloop dat een app of website niet wil laden in Amerika, dan gebruik ik mijn VPN.
Een Amerikaans nummer heb ik vastgelegd via de app Text + (maar daar zijn verscheidene apps voor, o.a. Google Voice) als je dat nodig hebt/vindt. Dit werkt in 99% van de gevallen: je kunt er gewoon mee bellen, texts ontvangen/versturen en bv reserveringen mee maken, apps registreren (voor bv korting bij supermarkten, winkel/resataurant ketens, benzinepompen etc.etc.).
Ik zag wel dat mijn provider (Telenet) een zogenaamde roaming pass heeft, wel even overwogen maar dat doen we toch maar niet.
De text+ was al even geinstalleerd en geprobeerd, je krijgt dan inderdaad een US nummer maar bellen lukte toch niet want ik kreeg de melding dat uitgaande gesprekken tegen betaling waren.
Nu dan toch maar een Airalo eSim en met 15% korting is dat 45 euro voor 50GB, bellen en hotspot met dubbele dekking (T-Mobile en Verizon). Dat laatste lijkt me ook wel handig in Oregon en Washington.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

goose00 schreef:
10 aug 2026, 12:24
De text+ was al even geinstalleerd en geprobeerd, je krijgt dan inderdaad een US nummer maar bellen lukte toch niet want ik kreeg de melding dat uitgaande gesprekken tegen betaling waren.
Misschien werkt het niet omdat je niet in Amerika bent? Ik heb voor $10 mijn nummer vastgelegd, en ik kan wel bellen via die text + app (meestal doe ik dat toch via Whatsapp, Facetime Audio, of via WiFI).
Maar aangezien ik toch mijn KPN nummer gebruik kan ik daar ook lokaal mee bellen zonder extra kosten. :thumbup:
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Misschien onnodig qua herhaling maar het is nog steeds mogelijk om 30 daagse proefabo's af te sluiten bij de drie grote providers: AT&T, T-Mobile en Verizon.

Werkt allemaal via hun apps. Die kan je vast installeren hier met een US Applestore account.

Hoe ik dit gebruikt heb in het verleden is een Hide My Email adres aanmaken specifiek voor eSim trialing.
Dat gebruik ik bij de signups in die apps.

Vorig jaar nog met tevredenheid Verizon geprobeerd in Texas en New Mexico. Ik ga dit jaar T-Mobile maar eens proberen voor het rondje Zuidwesten.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 2026 NV UT CO NM AZ | 2027 GA SC FL AL MS LA | 27/50
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer