Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Hugo heeft al t/m 2023 vaccins ingeslagen voor het rijksvaccinatie programma van deze jaartallen dus reken er maar op dat je straks elk jaar aan de beurt ben voor een prikje. Of dachten jullie dat we er al waren :wink:
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door NettyJoosten »

Cobert schreef:
09 jul 2021, 12:59
https://www.nytimes.com/2021/07/08/trav ... tions.html

Interessant artikel in de New York Times d.d.8 juli. (vio Google Translate kon ik het artikel lezen zonder in te loggen)

Daar staat onder meer:
“ Op 7 juli heeft een coalitie van 24 handelsorganisaties een blauwdruk vrijgegeven voor het veilig heropenen van de grenzen, waarin de Verenigde Staten wordt opgeroepen om volledig gevaccineerde reizigers uit regio's met hoge vaccinatiegraad en lage niveaus van zorgwekkende varianten toe te laten.”

De link naar de “blauwdruk” is ook te openen. In het voorstel staat ook iets over een door de WHO goed gekeurd vaccin, volgens mij valt Astra Zeneca daar ook onder

Maar ja, het blijft een voorstel. Een antwoord hierop zou ook fijn zijn
nou laten ze dat voorstel dan maar snel aannemen, ik ben er klaar voor. En menig anderen met mij :)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Almere vak V schreef:
09 jul 2021, 11:17
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd, dat mocht we straks weer "massaal" naar de US mogen. Dat dit alleen maar kan met een vaccinatiebewijs. Wat we er ook hier met zn allen van mogen vinden.
Dat denk ik ook, helaas voor de antivaxxers.

SAS gaat vanaf september/oktober de routes naar de VS weer oppakken, ze verwachten dan kennelijk een opheffing van de travelban.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-de-vs
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Niet alleen SAS gaat uitbreiden, ook BA & Virgin. Alleen die beginnen in augustus met vliegen op bijvoorbeeld Orlando en L.A.

Van wat ik begreep zijn ze nu ook bezig om het Europese vaccinatie certificaat ( dus eigenlijk de app waarmee wij 2 weken vrij door Europa konden reizen) te integreren in het VK en de VS. Zwitserland heeft deze gisteren al geaccepteerd.

Allemaal mooie ontwikkelingen maar het beantwoord niet die ene vraag.

Wie is..

de mol..

Euhmm Ik bedoel wanneer gaan de grenzen weer open :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

ronenivonne schreef:
09 jul 2021, 06:58
Zijn er in de VS eigenlijk ook richtwaarden wanneer er eventueel extra maatregelen nodig zijn om de bevolking te beschermen? Ik heb meer het idee dat ze daar maar wat doen per staat. Zo goed gaat het helemaal niet daar hoe ik het lees. Veel verdeeldheid ook tussen de Staten.

Ik las dat in Florida de infecties ook hard aan het stijgen zijn.
En daarmee nu toch ook de ziekenhuis opnames.
Dat gaat inderdaad per staat, net als in de EU per land. Iedere staat heeft een andere aanpak maar velen willen nooit meer in lockdown. Florida is bijv. al vrij snel weer open gegaan en geen idee wat de gouverneur exact hanteerde als richtwaarden maar ze hielden de ziekenhuis opnames wel in de gaten. Eerder dit jaar heeft hij aangegeven dat vaccins werken en dat ze beschikbaar zijn voor iedereen nu, dus maskers zijn niet meer verplicht en alle andere restricties zijn er af. De laatste keer dat hij iets over COVID vermelde had hij het over "Faucism" dus dan weet je zijn huidige standpunt wel. Als het aan hem lag waren de grenzen al lang weer open.

De infecties stijgen wel weer maar is met nog geen 20.000 voor heel de US nog altijd prima. En dat is al na een maand van zomervakantie omdat die eerder beginnen. Het probleem ligt volgens mij op nationaal niveau waar Biden gewoon weinig kan winnen met het heropenen van de grenzen. Zeker als de EU weer op allerlei oranje en rode kleurtjes gaat.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
Ik ben dan ook vooral benieuwd naar waarom die besmettingen hoog zijn. Wordt er meer getest? Waar zien we de besmettingen omhoog gaan? Bij wie zien we de besmettingen omhoog gaan? Zijn die mensen gevaccineerd? Worden die mensen eigenlijk wel ziek? Komen die mensen ook in het ziekenhuis? Komen ze op een IC? Wat is de leeftijd van die mensen? En ga zo maar door. Dat hele cijfer op zich zegt me helemaal niks.
Als je de persconferentie van vanavond 19:00 u in NL gevolgd hebt, heb je eigenlijk al antwoord op al jouw vragen. :wink:

Het is precies zo gegaan zoals ik het wel verwacht had met de versoepelingen enkele weken geleden. De rem is er bij sommigen volledig af gegaan (met name de jongeren in uitgaansgelegenheden) en als ik dan in mijn omgeving hoor dat iemand zich naar binnen kon 'lullen' zonder gevaccineerd of getest te zijn 'want ze kennen mij...' dan gaan bij mij de nekharen overeind staan. :shock:

Back on topic...
Almere vak V schreef:
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd, dat mocht we straks weer "massaal" naar de US mogen. Dat dit alleen maar kan met een vaccinatiebewijs. Wat we er ook hier met zn allen van mogen vinden.
Ik ben er eerlijk gezegd altijd vanuit gegaan dat we straks pas naar Amerika kunnen reizen indien we volledig gevaccineerd zijn (incl. 2 weken wachttijd na de 2e vaccinatie). Lijkt mij ook niet meer dan logisch als Amerika hier voor zou kiezen.

Ben overigens wel benieuwd of hier Amerikagangers zijn die een reis gepland hebben/willen plannen maar die zich (om wat voor reden dan ook) niet willen laten vaccineren? Of is de vaccinatiebereidheid hier op het forum 100%? :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Op de 1ste plaats heb ik me laten vaccineren, omdat men dochter in Belgie woont met 2 kleinkinderen.
Mocht er een lockdown weer komen, met de hoop ik mag naar Belgie.

Op de 2de plaats ik kan internationaal reizen naar welk land dan ook, om zo men partner te mogen bezoeken, hij is Amerikaan en gaat/ging vaak voor werk naar buitenland.

Op de 3de plaats om mijn steentje bij te dragen aan de volksgezondheid, want ik ben ervan overtuigt het zal helpen.

Afgelopen woensdag men 2de vaccinatie gehad, dus nog paar dagen.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Wij hebben de knoop doorgehakt en wij hebben onze reis naar LA en Hawaii geannuleerd. Wij zouden op 22 juli weggaan. Als alternatief gaan we nu 16 dagen naar Aruba en vervolgens 14 dagen naar Atlanta. We vliegen op 25 augustus terug naar Aruba en de volgende dag naar Amsterdam. We vertrekken nu op 29 juli en komen op 27 augustus terug.

We hebben dus gekozenen voor de omweg om toch naar ons geliefde Amerika te kunnen gaan. Uiteraard kan alles geannuleerd worden.

De optie om van Atlanta direct naar Amsterdam te vliegen was niet te betalen.

Eric
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Heb je ook gekeken naar multi-city tickets met heen Amsterdam-Aruba en terug Atlanta-Amsterdam op hetzelfde ticket? En dan een losse enkele reis Aruba-Atlanta voor halverwege de reis?

Met 30 dagen wel een goed plan. Alvast veel plezier!
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Ja, daar hebben we naar gekeken maar dat was ongeveer 3000 euro duurder.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Dit gesprek is de moeite van het kijken misschien wel waard. Een Bloomberg-journalist stelt Buttigieg (Amerikaanse minister van Transport) een kritische vraag over de travel ban, middels een erg persoonlijk verwijt vanaf ong. 0.58 van het filmpje.

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Heel goed van de presentator die er fel op ingaat. Ik heb altijd van de VS gehouden, en ik zal het ook blijven doen, maar na de afgelopen weken waarin ik intensief het nieuws heb gevolgd en het een en ander heb meegekregen, is m’n mening over het land wel echt veranderd en dan heb ik het over dat het negatiever is geworden. Het lijkt alsof ze zelf geen idee hebben wat ze doen. De transportation secretary die gewoon zegt “our tools are imperfect” ik heb geen idee wat hij daarmee wil zeggen, maar doe er dan wat aan?! En dan hebben we het over het machtigste land in de wereld. Word je gewoon boos van. Ook ik heb een belangrijke familie gebeurtenis via een iPhone scherm moeten volgen. :cry:
I left my heart in LA
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

“Het lijkt alsof ze zelf geen idee hebben wat ze doen.”
Een beetje zoals het Nederlandse coronabeleid van de afgelopen weken dus. :lol:
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

tddft_ schreef:
10 jul 2021, 01:10
....Het lijkt alsof ze zelf geen idee hebben wat ze doen.....
Dit gevoel heb ik nou bij Nederland / Europa. Wat een chaotische bende in Nederland. Met de vaccins, de verdeling ervan, de lockdown, de opening. het politieke gefriemel... Nu weer gedeeltelijke lockdown om buitenlandse vakanties te redden terwijl binnenlandse ondernemers de nek wordt omgedraait....
Ben blij dat ik in de USA woon.

Ik kan geen grafiek vinden die Ohio (waar ik woon) en Nederland vergelijkt, dus maar de hele USA vergelijken: Dit zijn het aantal covid gevallen per miljoen inwoners.... dus een redelijke appels - appels vergelijking: Nederland: alles dicht vanaf voor de kerst. Winkelen alleen met afspraak.... USA: alle winkels gewoon open. Mond masker verplicht in sommige staten. Vrij reizen binnen de USA.... Waar er een lockdown van bepaalde ondernemingen was, volledige heropening vanaf April.... en toch veel minder covid....

https://ourworldindata.org/explorers/co ... ry=NLD~USA
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

GoBucks schreef:
10 jul 2021, 04:47
Dit gevoel heb ik nou bij Nederland / Europa. Wat een chaotische bende in Nederland. Met de vaccins, de verdeling ervan, de lockdown, de opening. het politieke gefriemel... Nu weer gedeeltelijke lockdown om buitenlandse vakanties te redden terwijl binnenlandse ondernemers de nek wordt omgedraait....
Het is altijd zo makkelijk afgeven op een land als je er zelf niet woont...

Misschien moet de Nederlandse bevolking (en vooral media) niet gelijk met het vingertje naar de politiek wijzen maar eens naar de bevolking zelf. Het is de bevolking die willens en wetens de grenzen van de maatregelen opzoekt en er zelfs overheen gaat. Zolang dat besef er niet is bij grote delen van de bevolking krijg je dit soort situaties.

Ik word er een beetje moe van dat de politiek overal de schuld van krijgt terwijl het toch door de bevolking zelf komt dat het virus (en nu de Delta variant) zich zo verspreid heeft. En dat geldt niet alleen voor Nederland maar voor de hele wereld.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Inderdaad Roland, er is in de hele wereld geen land te bedenken wat het enige juiste gedaan heeft/doet in deze pandemie, ook logisch want niemand heeft deze situatie ooit meegemaakt in de laatste tientallen jaren.
De landen die enorm strenge lockdowns hadden/hebben komen er nooit vanaf, het virus steekt elke keer weer de kop op, de landen die bijna niets deden/doen hebben enorme hoeveelheden doden te verwerken, het merendeel van de landen die daar tussenin zitten hebben met beide te maken.
Er zijn kennelijk mensen die van overheden verwachten, in deze ongekende situatie, dat ze precies weten wat ze moeten doen, nou ik kan je vertellen er is niemand die precies weet wat te doen, de ene deskundige wil meer vrijheid, de andere deskundige wil meer beperkingen (om niet te spreken van de andere 17 miljoen deskundigen die allemaal denken het precies te weten) als de overheid dan ergens een middenweg kan bewandelen doen ze volgens mij het enige juiste. En dat ze daarin fouten maken is onvermijdelijk.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Maar de gemiddelde Amerikaan is tevreden met het beleid dat in Amerika wordt gevoerd t.a.v. corona? Ik vraag dat omdat velen hier dat beleid ophemelen. Zijn er in Amerika dan geen klachten?
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

GoBucks schreef:
10 jul 2021, 04:47
tddft_ schreef:
10 jul 2021, 01:10
....Het lijkt alsof ze zelf geen idee hebben wat ze doen.....

Ik kan geen grafiek vinden die Ohio (waar ik woon) en Nederland vergelijkt, dus maar de hele USA vergelijken: Dit zijn het aantal covid gevallen per miljoen inwoners.... dus een redelijke appels - appels vergelijking: Nederland: alles dicht vanaf voor de kerst. Winkelen alleen met afspraak.... USA: alle winkels gewoon open. Mond masker verplicht in sommige staten. Vrij reizen binnen de USA.... Waar er een lockdown van bepaalde ondernemingen was, volledige heropening vanaf April.... en toch veel minder covid....

https://ourworldindata.org/explorers/co ... ry=NLD~USA
Denk dat er in verhouding veel minder getest wordt in Amerika en dat het aantal Corona positieve mensen veel hoger is als wat gevonden en gemeld wordt. Hier in NL rent iedereen met een snotneus naar de teststraat. En ook moeten we testen voor toegang. Als we dat niet meer gaan doen wordt het hier ook minder.

Waarom zou het daar anders zijn als in NL? In Florida bv is alles open, aantal positieve mensen moet heel hoog zijn.

Denk dat ze oa in Florida gewoon hun kop in het zand steken qua infecties. Dat is ook een manier natuurlijk. Of het de goede is laat ik in het midden.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ebelix schreef:
09 jul 2021, 20:14
Wij hebben de knoop doorgehakt en wij hebben onze reis naar LA en Hawaii geannuleerd. Wij zouden op 22 juli weggaan. Als alternatief gaan we nu 16 dagen naar Aruba en vervolgens 14 dagen naar Atlanta. We vliegen op 25 augustus terug naar Aruba en de volgende dag naar Amsterdam. We vertrekken nu op 29 juli en komen op 27 augustus terug.

We hebben dus gekozenen voor de omweg om toch naar ons geliefde Amerika te kunnen gaan. Uiteraard kan alles geannuleerd worden.

De optie om van Atlanta direct naar Amsterdam te vliegen was niet te betalen.

Eric
Wij zijn ook van plan om in september via deze Carribische u-bocht naar Amerika te gaan.
Laatst gewijzigd door Hans B op 10 jul 2021, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ebelix schreef:
09 jul 2021, 22:11
Ja, daar hebben we naar gekeken maar dat was ongeveer 3000 euro duurder.
Ik ben aan het zoeken naar losse tickets en kom voor de hele vliegreis op ongveer €1100 pp.
Stevige prijs, maar te doen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.