Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Ik denk dat ik plan B maar ga uitwerken voor vakantie deze zomer :sadcry:
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gerben Steeg »

:sadcry:
Ik zie China bij Level 1, maar andersom komen Chinezen niet de US binnen..
Gr, Gerben
la-wineke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door la-wineke »

https://www.mcclatchydc.com/news/politi ... 81633.html

"Biden is not expected to relax restrictions introduced during the COVID-19 pandemic during a trip to Europe that starts this week, multiple people in contact with senior U.S. officials said. An official at the CDC confirmed that changes to the policy are not imminent"

Het ziet er zo langzamerhand toch echt niet meer goed uit.
Wat te doen met onze geboekte reis 24 juli...
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Goede oude tijd. Kan iemand binnen de administratie deze tweet aan hem laten zien ter herinnering? :sadcry:

I left my heart in LA
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

la-wineke schreef:
09 jun 2021, 09:14
https://www.mcclatchydc.com/news/politi ... 81633.html

"Biden is not expected to relax restrictions introduced during the COVID-19 pandemic during a trip to Europe that starts this week, multiple people in contact with senior U.S. officials said. An official at the CDC confirmed that changes to the policy are not imminent"

Het ziet er zo langzamerhand toch echt niet meer goed uit.
Wat te doen met onze geboekte reis 24 juli...
Tja als je alles negatief bekijkt , er gaat echt wel iets gebeuren zijn al verschillende gesprekken gaande ....
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Ja, idd. Je kan er op meer manieren naar kijken (gaat het hier om de hele korte termijn zoals June, of gaat het om Mid July, of... etc etc). Biden gaat hier toch echt vragen over krijgen in Brussel. En feit is dat de vaccinaties als een turbo door gaan en cijfers in meeste landen steeds beter worden. Alleen dat recente nieuws over de Delta variant in de UK en de toename vd besmettingen daar 'is een beetje jammer'..
Gr, Gerben
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Mijn gezond verstand zegt 4 juli...

https://t.co/5VSeYDIrmf
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Het zou de Amerikanen niet vreemd zijn om met enig gevoel voor heroïsme dit de koppelen aan hun Independence Day.
Symboliek is altijd al belangrijk geweest.

Ik hoop dat er iéts van komt. Ik zit op een punt (en ik reis dan nog pas eind september af) dat ik gewoon wil weten waar ik aan toe ben. Als je de grenzen nog een jaar of twee wil toehouden, zeg het ons dan gewoon...
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Precies dit dus. Hoe moeilijk kan het zijn. Ook als ze dicht blijven enorm balen, maar dan kan ik bezig met een alternatief. Nu blijf ik hoop houden voor 30 juli. 4 juli zou idd een mooie datum kunnen zijn :lol: Doet me denken aan de toespraak in de film indepedence day :lol:
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Jupiter05 »

tddft_ schreef:
09 jun 2021, 12:21
Mijn gezond verstand zegt 4 juli...

https://t.co/5VSeYDIrmf

Ja maar zou toch wel fijn zijn als ze dat dan niet pas op 3 juli aankondigen. Dan denk ik kom op Biden, schop onder de kont, geef een beetje duidelijkheid..pfffff Dat suffe terughoudende beleid, wat daar dan toch ook achter mag zitten. Met vaccineren was hij goed bezig en erg vooruitstrevend, maar daarmee is dan ook meteen alles gezegd.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik begrijp ook die aanhoudende onduidelijkheid niet (geldt ook voor andere landen overigens).
Als je volledig gevaccineerd bent: wáarom zou je dan nog steeds nergens welkom zijn
Wat is dan het nut van vaccineren? Als we elkaar dan daarna blijkbaar nog als gevaarlijk beschouwen?

Waarom zeggen landen niet gewoon: wie gevaccineerd is, is sowieso welkom.
Hoe lang willen ze de hele wereldeconomie op reisgebied nog stilleggen?
Plus: het virus is al overal... ik zie het verschil evengoed niet meer tussen wandelen in het Vondelpark of wandelen in Central Park. Dat is imo even (on)gevaarlijk. ((even met uitzondering van landen zoals India)
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Timothy555 schreef:
09 jun 2021, 12:33
Het zou de Amerikanen niet vreemd zijn om met enig gevoel voor heroïsme dit de koppelen aan hun Independence Day.
Symboliek is altijd al belangrijk geweest.

Ik hoop dat er iéts van komt. Ik zit op een punt (en ik reis dan nog pas eind september af) dat ik gewoon wil weten waar ik aan toe ben. Als je de grenzen nog een jaar of twee wil toehouden, zeg het ons dan gewoon...
Ze gaan de grenzen echt niet 2 jaar dichthouden anders hadden ze dit meteen al verteld. Vorig jaar als ik me niet vergis rond eind mei hadden ze al gemeld dat de grenzen dat jaar niet meer open gingen!! Zie het positief .... het gebeurt binnenkort wel.... europe/ uK zijn niet de enige die lopen te pushen ... canada is ook aan het pushen aan beide kanten ....
etismo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door etismo »

Wij vertrekken 4 juli om 7u in de ochtend vanuit Brussel....ik vrees het ergste. :|
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Wij 9 juli vanuit Bremen en dan via Schiphol naar San Francisco. Ik houd goede hoop!
JVA78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVA78 »

woutervg schreef:
07 jun 2021, 11:12
JVA78 schreef:
07 jun 2021, 10:35

Jijzelf zou volgens mij ook meekunnen, maar je moet dan wel een B2 visum aanvragen
Ik zie nergens terug dat ik een visum aan zou moeten vragen. Het lijtk alsof het gewoon op een ESTA moet kunnen, zolang ik maar kan aantonen dat ik zijn vader ben.
Dit klopt waarschijnlijk theoretisch, maar op aanraden van de US Embassy in Brussel om problemen te vermijden heb ik een B2 visum aangevraagd. Op dat visum staat letterlijk dat ik niet onder de desbetreffende 'Presidential Proclamation' val.

Ter info: ik heb iemand geweigerd zien worden die niet voldoende bewijs mee had dat ze een direct relative was. Dit was weliswaar in juli 2020, maar ik geef het toch maar mee. Ik zou er niet te licht over gaan.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Timb schreef:
09 jun 2021, 12:40
Precies dit dus. Hoe moeilijk kan het zijn. Ook als ze dicht blijven enorm balen, maar dan kan ik bezig met een alternatief. Nu blijf ik hoop houden voor 30 juli. 4 juli zou idd een mooie datum kunnen zijn :lol: Doet me denken aan de toespraak in de film indepedence day :lol:
Ik denk dat het een logistiek dingetje is wat ze nog concreet moeten uitwerken op een "global level".
Het is heel makkelijk om te roepen "iedereen die gevaccineerd is mag er weer in", maar hoe ga je dat controleren?
We kunnen het in ons kleine landje zelf al niet eens worden of er wel/niet een stempel mag in het "gele boekje".
Ga er dan maar aan staan om een registratie(app) te introduceren die wereldwijd wordt geaccepteerd.
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Ahahha de site om ESTA aan te vragen ligt eruit :lol: :lol:

Zal wel komen door de aankondiging van gister...

Blij dat mijn vervanging al in april heb aangevraagd en binnen 10 min approval had
Diemie13
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Diemie13 »

Is er dan iets veranderd aan de ESTA door de covid-situatie? Wij hebben die van ons reeds in januari 2020 aangevraagd en ze vervallen op 17 januari 2022. We gaan (hopelijk) in september/oktober naar daar. Blijven die ESTA dus gewoon gelden voor onze reis of moeten we nieuwe aanvragen?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nee hoor, er is niets aan de esta veranderd.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer