Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eindelijk naar NY feb 2012

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
fam stok
Amerika-ontdekker

Eindelijk naar NY feb 2012

Bericht door fam stok »

Hallo mede forumleden,

Mijn naam is Toon , eindelijk is het dan zover in feb. 2012 gaan ik en mijn vrouw eindelijk naar NY.

was dit eigenlijk de planning om in nov 2011 te doen kwam mijn wederhelf wat dagen te kort :oops:
maar laat ik nou een mail binnen krijgen van een vakantieveiling voor een een 5daagse stedentrip NY
wij dachten he dit moet een teken ziin dus hoppa even bieden en gewonnen.

inmiddels hebben we de reis geboekt bij Jan doets hierbij maar gelijk een extra nacht geboekt dus
nu gaan we maandag 5 feb weg en komen 11:55 am aan op newark airport

Wij logeren in het hotel Metro aan 35 st vlakbij macy's
dus we zaten te denken om maar de airtrain te pakken en dan de trein naar penn station
en dan misschien een klein stukje lopen?

misschien de dag van aankomst al wat ontdekken

na wat speurwerk hier op het forum veel ideeen op gedaan bijv

Time square, Ground zero, wall street , brooklyn bridge, central park, UN building, Empire state building,
top of rock , Circle line, NY city pass?

en dan zelf wat dingen zoals een echt brandweer station, hard rock cafe woodburry outlet, macy's, 21 century,
veel lopen en de metro/bus.

wij vliegen op een vrijdag om 18:15 terug vanaf newark

morgen even de esta regelen alvast en nog wat dingen uitzoeken zoals waar ik livestrong spullen kan kopen bijv.
mochten er nou nog mensen zijn die wat extra tips of sightseeing tips hebben wees niet bescheiden maar knal het maar neer :thumbup:

groetjes Toon
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Eindelijk naar NY feb 2012

Bericht door Lilo »

Hoi,

Je kan een metrocard voor 1 week kopen voor 29$. Je mag dan zoveel de metro in en uit als je zelf wil.
Op 5th Avenue is Niketown, hier is veel te koop van Livestrong en natuurlijk de laatste nieuwe Nikedingen.
Het American Museum of natural history is een aanrader, zelfs voor iemand die niet van musea houdt.
Met de Staten Island ferry, die gratis is, kom je voorbij het Vrijheidsbeeld. Aangekomen op staten island pak je gewoon de eerste ferry terug.
Je kan met een bus naar de Woodbury outlets of met je eigen wagen. Je bent hier wel een hele dag zoet. Voor mij is het shoppingheaven!

Veel plezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Super dat jullie naar NY gaan! Het is handiger wanneer je een specifieke vraag stelt, dan kan iedereen daar op reageren. Voor de algemene tips zou ik het Noordoosten forum goed afspeuren, er is al zoveel gezegd!
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

2 tips voor de avonden:

- tickets NBA basketball (Knicks) via Stubhub. Ik zie dat de Lakers en Orlando in die periode in NYC tegen de Knicks spelen (Lakers-Knicks is wel duurder dan Orlando-Knicks). Ik weet niet of de link het zo doet maar hier heb ik het gevonden: http://www.stubhub.com/new-york-knicks- ... orTab=2742

- Wij vonden dit heel erg leuk: http://www.manhattancomedy.com/. Kost 15 dollar, maar wij vonden toen overal 50% coupons op internet. Lijkt qua opzet op Whose line is it anyway. Is een kleine zaal en de show duurt ongeveer 90 minuten.

Veel plezier alvast!
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
fam stok
Amerika-ontdekker

Bericht door fam stok »

hoi ,

nou bedankt alvast heb er al weer wat dingen uit kunnen halen bijv de basketbal wedstrijd
weet alleen nog niet of dit gaat lukken aangezien het de dag van aankomst en vertrek is :cry:

greetz
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Als je besluit gaan naar een NBA-wedstrijd, houd dan wel in de gaten of de spelersstaking voorbij is die nu nog gaande is!
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij gaan ook naar New York in februari! Ik ben ook vooral benieuwd hoe het weer dan is. Het kan goed koud zijn, dus wij maken een planning voor binnen en buiten.

Wij hebben overigens kaartjes voor de NY Rangers in MSG gekocht (via stubhub). Was eigenlijk liever naar NBA gegaan, maar The Knicks spelen uit als wij er zijn. Maar ijshockey lijkt me ook geweldig! Verder zou ik aanraden alvast kaartjes te reserveren voor het 9/11 memorial, als je daar heen wilt.

Wij twijfelen nog welk museum te bezoeken. MONH hebben we al gezien en we twijfelen tussen The Met en MOMA. En natuurlijk pakken we nog een Broadway musical mee.

Veel plezier met het plannen!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
fam stok
Amerika-ontdekker

Bericht door fam stok »

kijk aan ja koud zal het zeker zijn maar ja daar kunnen we tegen kleden :P

Ja ijshockey is ook erg gaaf ben zelf in canada naar 3 wedstrijden geweest super gewoon
heb ook even gekeken maar ja maandag om 01:00pm als ik het goed zag das dan weer
jammer als je vliegtuig om 11:55 land :roll:

en museums denk dat er wel 1 of 2 zijn die we willen zien(Monh/Guggenheim) ga er nog even voor zitten
en een musical ja zou wel leuk zijn maar ja ga eerst even kijken welke en of we nog tijd hebben 's avonds
of dat we niet te moe zijn hahaha
maar dan ga ik denk ik kaartjes daar kopen heb al div dingen gelezen over div stands waar je ze kan kopen.

Maar het 9/11 memorial is dat ook een museum? of zo of alleen het monument?

jullie ook alvast een fijne reis en bedankt voor het advies

greetz
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

het Memorial is een (prachtig) monument. Het is gratis, maar omdat er nog steeds aan de nieuwe torens gebouwd wordt, is de toegang beperkt en moet je van tevoren reserveren.
Er is ook een soort 'museum' in de buurt, dat kost wel een paar $ maar is zeer indrukwekkend. En natuurlijk een bezoek aan St Paul's Chapel...waar iedereen even tot rust kon komen tijdens de enorm zware bergingswerkzaamheden...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
fam stok
Amerika-ontdekker

Bericht door fam stok »

Zo de ESTA is ook geregeld dus we gaan weer verder met plannen :thumbup: :thumbup:

bedankt meyem St Paul's Chapel. komt ook op het lijstje maar reserveren boor het memorial
waar zou je dit kunnen reserveren.

want ja als je er dan toch ben dan maar gelijk goed doen toch.

gr Toon
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

fam stok schreef:...maar reserveren voor het memorial,
waar zou je dit kunnen reserveren?
911memorial visitor-passes

Succes
fam stok
Amerika-ontdekker

Bericht door fam stok »

ja dank u
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Deze link zat vandaag bij mijn mail:
https://app.e2ma.net/app/view:CampaignP ... be94bc0471
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
dagmar74
Amerika-ontdekker

Bericht door dagmar74 »

Hoe koud is koud in februari?? Ik las rond het vriespunt?? Iemand ervaring?
Zitten namelijk sterk te overwegen om ipv herfstvakantie in de voorjaarsvakantie naar New York te gaan.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Februari kan koud zijn in New York. Van gewoon koud tot heel koud. Als je geluk hebt valt het mee maar als je pech hebt ligt er meters sneeuw.
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Kijk ook eens op de site van de New York pass (http://www.newyorkpass.com/).

Hier staan zo goed als alle bezienswaardigheden van NY op en door zo'n pas te kopen kun je overal gratis naar binnen! Je kunt een pas voor meerdere dagen kopen dus probeer een beetje in te plannen wat je op welke dag wil bezichtigen. En zoals hierboven reeds genoemd zou ik zeker de Metrocard aanschaffen die is ook echt ideaal!
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Mocht er nou een metertje sneeuw liggen en het -15 zijn, dan is de NY Public Library ook een aanrader (heb ik mij laten vertellen). Ik las dat er 87 afdelingen verspreid over NY zijn, dus het is even kijken welke: Fifth Avenue in Manhattan is de meest bekende en mooiste om te bezoeken.

Afbeelding
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Zowel van buiten als van binnen een prachtig gebouw:

Afbeelding
fam stok
Amerika-ontdekker

Bericht door fam stok »

Hallo mensen,

Nou mijn vragen pagina maar af te sluiten we zijn weer terug in het land :crybaby:

New York was echt super het is ons vervolgt af gegaan;

Dag 1: vlucht van ams naar newark ,vanaf newark met de trein naar Penn station
vandaar uit gelopen naar het hotel wat 10min zou moeten zijn werd 40min
wahahaha liep gelijk verkeerd door alle indrukken maar werd snel verholpen met de kaart
in de hand maar gelijk over Times Square gelopen .
Aankomst hotel snel alles op de kamer gezet en lekker aan de wandel richting NYU universiteit
even lekker in het Washington Square park gezeten toen om te NYU gelopen en op 6th av
op de metro gestapt gelijk even 2 week kaarten gekocht super de metro service in NY
's avonds buiten de deur gegeten.

Dag 2: zeer vroeg op hahaha zoals zovelen aangezien de NY Giants de super bowl hadden gewonnen werd
het schema iets omgegooid voor de parade op broadway in lower manhatten hup op de metero gestapt
richting recton str we zouden daar 2 kennissen ontmoeten die waren ook toevallig in de stad dus kwam mooi
uit erg leuk om mee te maken zoiets, na de parade zijn we richting de hudson river gelopen langs pier 17
wilden we eerst wat gaan eten maar ja zoveel mensen op de been dat ging hem niet worden lekker makkie aan
gelopen richting Battery park .
Halverwege hebben we het toch gedaan de vrouwen achter gelaten want die durfden hihihi dus wij met ze tweeën
in de helikopter voor 20min , wat een ervaring is dat zeg en zeker met dat mooie weer ohhhh wat gaaf zeg.
uit eindelijk de dames opgehaald en lekker gewandeld door battery park richting ground zero .
hierna nog even 21 century bezocht :P nog even langs wall str en richting canal str gelopen hier sliepen onze vrienden
wij de metro in en op naar het hotel even de beentjes wat rust geven .
'S avonds eerst naar de Top of the rocks geweest wat een mooi en heerlijk uitzicht en een toppertje
aansluitend wat gegeten met onze vrienden bij het hard rock cafe Times square. hierna naar het hotel gewandeld en jawel om 00;00
nog wat gewinkeld :oops:

Dag 3:Eerst even ontbeten in het hotel te voet naar grand central station gelopen even lekker rond gehangen zo langs het chrysler building
gelopen richt de UN daar een rondleiding genomen echt wat een ervaring goeie indrukken van gekregen echt speciaal.
zo nu eerst wat eten toen we wat gegeten hadden zeiden we nu eerst maar eens een taxi ritje want ja moet je toch gedaan hebben
he wahaha vond het zelf niet echt iets speciaals ... wij aangekomen aan de zuid oost kant van central park hiervandaan het park
schuin over gestoken richting strawberry fields voor de imagine plek toch wel iets speciaals vanuit hier naar het American museum
of natural history ook erg indrukwekkend en wat groot zeg maar toch volbracht hier vandaan op de metro gestapt en richting hotel
gegaan voor wat rust lekker gegeten bij de Koreaan beneden en nog even gewinkeld bij macy's om de hoek.

Dag4:zijn we op de metro gestapt naar 110 st east om zo vervolgens lekker te slenteren door central park zo langs het guggenheim
beneden aangekomen zijn we Broadway opgelopen daar gelijk tickets gekocht voor de Lion king 's avonds 0800pm hierna lekker
over TS gelopen gezeten M&M bezocht Toy's r'us geweest lekker de toerist uit gehangen hahaha
lekker mak aan richting het hotel en nog even macy's bezocht voor wat dingen!!
's avonds eerst even eten en toe de musical gedaan

Dag5:De dag van vertrek jammer hoor wilde toch nog wel wat langer blijven maar ja aan alles komt een eind maar we hadden nog tot 14:30
dus hop hop de metro in richting brooklyn bridge want ja daar moesten we nog even overheen lopen vandaar naar de ferries nog even
langs het vrijheidsbeeld varen hierna nog even naar het world financial building bezocht voor de wintertuin nog even wat mooie foto's
gemaakt van ground zero de tijd begon een beetje te dringen dus met de metro naar het hotel om de spullen op te halen en vervolgens
via de juiste korte weg :P richting maddison square garden te lopen om op de trein te stappen richting newark 18:21 boarding
8:00 geland Amsterdam

Ik wil iedereen even bedanken voor de adviezen die we hebben gekregen en ja wij zijn om en verliefd op New York dus ben alweer bezig voor Augustus wahahahahahahaha jahoor dus wie weet maar ja dan hebben we mooi de tijd voor de kleine puntjes van new york en sommige dingen in een wat rustiger tempo te bewonderen want ja je wil toch zoveel mogelijk zien in een te korte tijd ik vind dat wij het toch aardig hebben gedaan zo maar de volgende keer gaan we de rest doen want er is nog zoveeeeeeeeeel!!!!!!

bey bey Toon en Tessa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer