Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelroutes Amerika & Canada

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Hoi Carin,

Calf Creek is inderdaad een mooie wandeling.
Wij zijn daar in september 2005 geweest.
Lekkere temperatuur om te wandelen, maar de waterval en het meertje lagen in de schaduw toen we daar aankwamen en daar was het behoorlijk fris.

Groetjes,
Sonja
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

hekkie schreef:
SonjaV schreef:Zijn wij nou de enige wandelaars in dit forum? :shock: :?
Of zijn jullie nog allemaal druk bezig met het uitzoeken van de mooiste wandelingen die jullie gemaakt hebben? :lol:
Hoi Sonja,

Ik vind dit juist een super topic, maar zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen om wat van onze prachtige hikes te plaatsen. Ga ik zeker nog doen als ik tijd heb..... :wink:

Als er nog meer mooie wandelingen geplaatst worden door anderen, vind ik dit draadje zelfs een "sticky" waardig. Ik zal dit aan de andere mods voorleggen. Het beste is dan om dit topic te filteren op alleen de hikes en de opmerkingen e.d. in een ander draadje te posten, zodat je een mooi naslagwerk krijgt van bijzondere wandelingen.

Ook kun je per regio/forum een hikesticky maken. Moeten we na de feestdagen (januari is meestal een rustiger maand) maar eens op een rijtje zetten.... :wink:

Gr. Marjan
Zou leuk zijn Marian.
Hoef je niet zolang te zoeken naar mooie wandelingen. :P
hekkie schreef:Je zou het kunnen combineren met bijv. bijzondere en/of mooie autotochten (halve of hele dagtochten bijv.). Naast de reisverslagen per forum zou dit een mooie aanvulling zijn. Ook voor de website is dit uiteraard een mooie optie lijkt mij.
Had ik ook al aan gedacht.
Er zijn hier zoveel mensen die in een "SUVverd" het land doorcrossen.
Daar zitten vast hele mooie routes bij
:bump: :lol:

Groetjes,
Sonja
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

SonjaV schreef:Calf Creek is inderdaad een mooie wandeling.
Wij zijn daar in september 2005 geweest.
Lekkere temperatuur om te wandelen, maar de waterval en het meertje lagen in de schaduw toen we daar aankwamen en daar was het behoorlijk fris.
Wij waren maar wat blij dat de waterval in de schaduw lag. :)
Het was zo ontzettend warm op de trail.
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

ARCHES TRAIL

STAAT: Utah
WAAR: Red Canyon in het Dixie National Forest
AFSTAND: 0.7 mile (1.1 km) loop
HOOGTEVERSCHIL: weinig
MOELIJKHEIDGRAAD: makkelijk tot gemiddeld
KAARTJE:

Afbeelding

ROUTE NAAR TRAILHEAD:
Rij oostwaarts over Highway 12 richting Bryce Canyon.
Sla linksaf (noord) op de onverharde weg naar Casto Canyon en Losee Canyon.
Rijd door tot de parkeerplaats van het Losee Canyon trailhead met een paardenkraal links van de weg.
Parkeer hier je auto.

HIKE:
De Arches trail begint aan de overkant van de weg en wordt door een bord aangegeven.
Het pad wijst zich vanzelf.
De wandeling gaat op en neer over de hellingen.
In dit kleine gebied zijn 15 arches te zien.

Afbeelding

Hier en daar is het pad erg smal en scheef waardoor lopen en tegelijkertijd rondkijken niet mogelijk is.
Van boven af mooie uitzichten over de vallei.

Afbeelding

BIJZONDERHEDEN:
Op het pad ligt veel losse gravel. Stevige wandelschoenen zijn geen overbodige luxe.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rob schreef:Twee opmerkingen bij de hike naar Wapama Falls.
1. Er is niet zo veel parkeer gelegenheid bij de (stuw)dam.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Wij waren er eind juli en toen was het ontzettend rustig, ik denk dat er 4 auto's stonden. Ik kan me voorstellen dat het in het in mei/juni wat drukker zal zijn.
Wel ideaal om in het hoogseizoen de drukte te ontlopen.

Marianne
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Goed, daar komen ze dan :D de wandelingen die wij gemaakt hebben:

Banff national park:

Omgeving Banff
Tunnel mountian
Een gemakkelijke wandeling naar de top van Banffs kleinste berg. Prachtig uitzicht over Banff. Het kan daar heel druk zijn.
Duur: ongeveer 2 uurtjes heen en terug incl. pauze

C-level cirque
Startplaats: Lake Minnewanka bij de verlaten kolenmijn Bankhead.
Schitterende, maar pittige wandeling 8 km heen en terug met 459 meter klimmen. Een van de minst drukke trails
Duur: ongeveer 3 tot 4 uur.

Johnston Canyon tot the Inkt pots.Startplaats: parkeerterein Johnston canyon
Via Johnston canyon waar je de grootste gedeelte doorheen loopt. (heel druk) bijna aan het eind heb je de afslag naar de Inkt pots. Een prachtige wandeling naar de alpines.
Niet bijzonder zwaar 11 km heen en terug. Duur: ongeveer 4.5 uur incl pauze bij de inkt pots.
(aanrader)

Boom lake Noordkant van Kootenay national park
Mooie wandeling naar boom lake. Veel in het bos met her een der mooie vergezichten. Boom Lake is prachtig omrand met hoge bergen.
Lichte wandeling met weinig hoogteverschil. Heen en terug 10 km. Duur ongeveer 2.5 uur.

Plain of the six glaciers
Lake Louise.
Dagwandeling naar de gletsers met uitzicht op de prachtige bergen en het meer.
Niet heel zwaar maar lang. Heen en terug 14 km duur zeker 6 uur incl lunch in het kleine leuke gezellige zwitserse theehuis.
(aanrader)

Eifel lake Morraine lake (lake louise) Dagtocht
De eerste gedeelte is zwaar (heel zwaar) er komt maar geen einde aan de haarspeldbochten. Deze klim is niet voor de ongetrainden. De volgende kilometers is wat klauteren op de rotsblokken en sneeuw. Je wordt getrakteerd op geweldige (echt geweldige) uitzichten op de "ten peaks". Bij Eifel lake zijn we niet verder gegaan, maar je kunt nog naar de Wenkchemna Pass. heen en terug 12km hoogteverschil 353 meter
Onvergetelijke hike een van mooisten die ik ooit heb gemaakt.
(must do)

Dolomite pass
Icefieldsparkway tegenover Crowsfoot glacier.
De eerste gedeelte is door het bos. Her en der zijn open plekken waar je een geweldig uitzicht op de crowfoot glacier en hoe hoger je komt hoe mooier hij wordt. Halverwege maak je een flauwe bocht naar links en kom je terecht op de alpines. Dan komt Helen lake ook in zicht. Na helen Lake gaat het pad verder naar Dolomite pass. 14 km en 600 met hoogteverschil. Behoorlijk pittig. Niet druk.
Weer een onvergetelijke hike.
(must do)

Parker ridge
Ik vind dat iedereen die op Icefields parkway rijd een verplichte stop moet maken en dan naar Parker Ridge moet wandelen.
hoogteverschil 260 in 2.5 kilometer en dat is pittig. Maar man!!! wat een uitzicht over de Saskatchewan glacier.
(must do)

Wilcox Pass
Voor de mensen die de Athabasca glacier vanuit een andere hoek willen zien. Het eerste gedeelte is door het bos en zwaar. Zo gauw je op de alpines komt wordt je beloond op een prachtig uitzicht over de glacier. Je kunt de bussen over de gletser zien rijden... heel bijzonder. Hier zijn ook veel bighornsheeps te zien.
Mooie wandeling. Duur: zeker 4.5 uur.

Cavell meadows
Jasper national park.
De weg naar Mount edit Cavell is al heel bijzonder :wink: . De wandeling is mooi geweldige vergezichten niet al te zwaar. Het kan er best druk zijn, maar laat je daardoor niet verleiden. De uitzicht op de gletser is uniek. Mooie plek voor een picknick regelmatig vallen er grote stukken ijs van de gletser naar beneden.
(must do)

Five lake trail
Een avondwandeling die we altijd maken als we in Jasper zijn. Na achten is het stil in het park. Hier heb je kans om veel wildlife te zien.

Old fort point
Jasper
Leuke wandeling voor het hele gezin niet uitgesproken zwaar. Het hoogste punt is een leuke plek voor een picknick.

Maligne canyon
Mooie wandeling langs de canyon.

Bald hills
Lake Maligne
Een wandeling voor de ervaren wandelaar het is pittig.
duur: zeker 4.5 uur heen en terug. Zo'n 12 kilometer heen en terug hoogteverschil 600 meter.
(aanrader)

Iceline
DE hike in Yoho national park!
De start is bij takakkaw falls. Nu is Yoho mijn grote favoriet de bergen in Yoho zijn enorm mooi en hoog. Deze wandeling breng je naar flanken van de berg "The vice Precident" aan de overkant zie de Takakkaw falls volledig. Niet meest eenvoudigste hike.
Het is een dagtocht je kunt hem zo lang mogelijk maken. Er is een loop voor de "echte" wandelaars.
Een van de mooiste hikes die ik gemaakt heb.
(aanrader)

A walk in the past
Een leuke familie wandeling begin is op de camping "kicking horse". Aan de einde van de wandeling ligt nog een oude locomotief.
Ook voor de mensen die op Kicking Horse slapen is dit een leuke avondwandeling.
Duur: 1 tot 2 uur

Emerald Lake
Yoho park
Leuke wandeling rond het meer. Niet zwaar.
Duur ongeveer 1 tot 2 uur.

Wapta Falls
Yoho park
Lichte wandeling naar een mooie waterval.
Duur 1 tot 2 uur.

Voor zover... wordt vervolgd.
(ik heb het even snel inelkaar gezet zitten nog een hoop tikfouten in zag ik... komt goed)

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De eenvoudige, maar leuke Canyon Overlook Trail in Zion NP:

De trail begint net ten oosten van de Mt. Carmel Tunnel in Zion NP. Je loopt over een richel hoog boven the Pine Creek Narrows. Het pad is rotsachtig en ongelijk. Sommige delen zijn met hekken beveiligd. Totale lengte, heen en terug, 1 mijl. Deze trail is leuk om te doen met kinderen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Aan het eind van de trail heb je een prachtig uitzicht over Zion Canyon met in de verte de Zion switchbacks. Het uitzichtpunt is beveiligd met hekken omdat hier de rotswand loodrecht naar beneden loopt.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wandelroutes Amerika & Canada

Bericht door pyca »

Al surfend kwam ik op deze site terecht. Vele hikes worden beschreven, incl. kaarten en gps-coördinaten.
Sowieso een mooie, informatieve site. (wel in het duits)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

pyca schreef:Al surfend kwam ik op deze site terecht. Vele hikes worden beschreven, incl. kaarten en gps-coördinaten.
Wat een prachtige site. Bedankt voor de link, echt super!

Zo kwam ik hier de hike naar Yellow Rock weer tegen met een iets andere beschrijving dan wij hadden tijdens onze mislukte tocht hier naartoe.

Ook staan er zeer duidelijke kaarten van de route naar Little Finland op.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

pyca schreef:Al surfend kwam ik op deze site terecht. Vele hikes worden beschreven, incl. kaarten en gps-coördinaten. Sowieso een mooie, informatieve site. (wel in het duits)
Bedankt. Een geweldige site!
Wat opvalt:
- vooral de eerste jaren: reizen met soms gigantische rijafstanden, maar wel afgewisseld met 2 a 3 nachten op 1 plek.
- Ik tel meer dan 30 Arches voor de route die ze in 2008 hebben gepland.
- hikes met topo! National Geopgraphic kaartjes en veel GPS-coordinaten.
Johan
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

http://www.mass.gov/dcr/parks/walden/do ... p07web.pdf.

Hoop dat het linkje werkt. Leuke, niet te lange, wandeling in Massachussettes. Het heet Walden Pond en ligt vlakbij Concord.

Niet zover hiervandaan in Lincoln is het http://www.decordova.org museum. Echt een heel mooi museum met een prachtige beeldentuin.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

In Big Sur CA hebben we in 2003 een paar eenvoudige, maar mooie wandelingen gemaakt. O.a. naar de waterval (McWay falls) die op het strand uitkomt. En een mooie korte trail naar een stil strand met drijfhout in Andrew Molera State park. Ook een wandeling van een paar mijl naar een wat hoger gelegen uitzichtpunt over de streek met doorkijk naar de oceaan, maar ik weet niet meer precies in welk state park dit was. Daarbij kwamen we ook langs een waterval(letje) en moest je over stepping stones in een beek lopen.
Jl. september in Capitol Reef een korte wandeling (2 mile roundtrip) naar de Hickman Bridge. Een mooie Arch.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

FISHER TOWERS

WAAR: Moab
AFSTAND: 2,2 mijl (enkel)
HOOGTEVERSCHIL: Weinig
MOELIJKHEIDGRAAD: Moderate
KAARTJE:
Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Moab is het plm 25 mijl oostwaarts over de SR 128. Hier is rechts een dirtroad naar Fisher Towers (staat aangegeven) van ongeveer 2 mijl waarna je bij de parkinglot komt. Er is een registerbox waar je je kan registreren. Hier begint de trail naar de Fisher Towers. De trail is 2,2 mijl lang waar wij een uur over deden tot het eindpunt. We zijn wel vaak gestopt om foto's te maken.

We lopen tussen de prachtig donkerbruin/rood gekleurde rotsen naar de Fisher Towers, een aantal kolossale hoge rotsformaties die doen denken aan gigantische barokke kathedralen. Op de achtergrond hebben we steeds zicht op Castle Valley Rock (lijkt op Monument Valley) en opzij zien we in de verte het groen langs de Colorado River die slingert langs de rode rotsen van het Arches Nat. Park.

Halverwege kun je nog afslaan en naar boven klimmen naar de voet van Titan, de hoogste en grootste Tower. Wij hebben dat niet gedaan. Doe je dat wel dan ben je 3 á 4 uur nodig. Wat een view en wat een prachtige formaties zien we steeds. We blijven fotograferen. De trail is moderate, af en toe wat klimmen, dalen en klauteren. We komen 1 hiker tegen en een groepje jongelui. Verder is hier niemand. Dit is werkelijk een van de mooiste trails die ik ken in de omgeving van Moab. Op het eindpunt hebben we een hele poos gezeten om van het uitzicht en de omgeving te genieten.

Een kleine impressie...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan iedereen deze hike van harte aanbevelen. Het mooist is deze tegen zonsondergang.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Eric
Amerikakenner

Je mooiste wandeling/hike

Bericht door Eric »

Zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd naar jullie mooiste, meest speciale wandeling, lijkt me interessant om zo misschien nieuwe wandelingen te vinden.
We zoeken namelijk naar leuke wandelingen voor onze toekomstige reis. Op deze manier kan iedereen hier iets vinden.

Zal ook mijn bijdrage leveren: voor ons is de wandeling naar Havasu de mooiste wandeling, je wandelt steeds dieper in de grand canyon en nadien word je nog eens beloond met de mooie watervallen.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Galle ... supai.html

* Opmerking moderator - Marco:
Erik, het topic, dat jij startte is samengevoegd met een reeds bestaand topic over wandelingen. Zo blijft alles mooi bij elkaar.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Je mooiste wandeling/hike

Bericht door Verelle »

Wij hebben inmiddels zo veel mooie wandelingen gedaan, maar de 2 wandelingen, die ons het meeste bij zijn gebleven zijn twee wandelingen in 2006.
*Nachtwandeling in Saguaro, ranger hike naar Wasson Peak en in het maanlicht (zonder zaklampen) naar beneden gelopen, om vervolgens daarna in het maanlicht over een dirt road naar onze camping te fietsen. Opmerkelijk was hoeveel licht er nog was, je ziet de route met heel andere ogen dan als je overdag zou gaan.
*Wandeling door de canyon in Bryce na grote hoeveelheid sneeuw die 's nachts was gevallen. Toen we bij de rim aankwamen waren er wel al mensen, echter niemand was de canyon in gegaan, dus wij konden de maagdelijke sneeuw als eersten betreden. Tijdens onze wandeling brak de zon door, effect strak blauwe lucht, rode hoodoo's bekleed met een dik pak sneeuw. Af en en toe stoof de sneeuw op en daalde als kleine diamantjes neer, magische wandeling. Vlak nadat wij uit de canyon kwamen en naar onze volgende bestemming gingen, ging het bewolken en zaten we in een complete sneeuwstorm.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het onderwerp is al eens aan de orde geweest, misschien goed om samen te voegen? Misschien kan het topic een sticky krijgen?
Zie hier: viewtopic.php?f=10&t=12732&hilit=hike
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Eric schreef:Zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd naar jullie mooiste, meest speciale wandeling, lijkt me interessant om zo misschien nieuwe wandelingen te vinden.
We zoeken namelijk naar leuke wandelingen voor onze toekomstige reis. Op deze manier kan iedereen hier iets vinden.

Zal ook mijn bijdrage leveren: voor ons is de wandeling naar Havasu de mooiste wandeling, je wandelt steeds dieper in de grand canyon en nadien word je nog eens beloond met de mooie watervallen.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Galle ... supai.html

* Opmerking moderator - Marco:
Erik, het topic, dat jij startte is samengevoegd met een reeds bestaand topic over wandelingen. Zo blijft alles mooi bij elkaar.
Sorry Marco, ben niet zo handig met het zoeken precies, had zoekfunctie gebruikt hoor .. maar kwam niet echt iets tegen. Toch bedankt om deze samen te voegen.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Proficiat , ik vind dit een prachtig initiatief :dance:
Wij zijn ook fervente wandelaars en gaan zeker gebruik maken van de tips hier . Sinds kort wandelen wij met een Gps Gmaps 60CSx . Hopelijk kunnen we na ons verlof onze bijdrage hier leveren .
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Jasmino schreef:Het onderwerp is al eens aan de orde geweest, misschien goed om samen te voegen? Misschien kan het topic een sticky krijgen?
Zie hier: viewtopic.php?f=10&t=12732&hilit=hike
Aan het verzoek is gehoor gegeven, inmiddels is er in Reizen algemeen een sticky Wandelingen en Routes aangemaakt.

Aanvullingen zijn uiteraard altijd welkom en gewenst. (start hiervoor een nieuw topic, of indien de wandeling al besproken is, sluit dan in betreffend draadje aan)

Dit topic zal "ontleed" worden zodat voor alle hikes een apart draadje ontstaat.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Re:

Bericht door Isis »

SonjaV schreef:

WAAR: Highway 89
AFSTAND: Ca 0,6 mile (1 km) tot de Toadstool Hoodoo
HOOGTEVERSCHIL: Weinig
MOELIJKHEIDGRAAD: makkelijk
KAARTJE:

ROUTE NAAR TRAILHEAD:

Komende vanaf Page over Highway 89 ligt tussen mileagepost 19 en 20 aan de noordzijde (rechterkant) van de weg de parkeerplaats waar het beginpunt van de hike naar de Toadstool Hoodoo is.

Komende vanaf Kanab ligt de parkeerplaats ca 1 mile (1,6 km) oostelijk van het Paria Ranger Station. Precies daar waar de parallel aan de weg lopende stroomleidingen in een hoek van 90 graden afbuigen naar het noorden (links).
De parkeerplaats waar het beginpunt van de hike naar de Toadstool Hoodoo is ligt dan links van Highway 89.
Ik ben aan het zoeken waar dit is.. Ten opzichte van Page maar ik kan het niet vinden. Kan iemand een helpende hand toesteken?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer