Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visit Chicago in 2005!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Roland,
Fijn om alweer met een volgende reis bezig te zijn, hè? En het is zo leuk om dat van te voren op het internet allemaal uit te pluizen.
Hier een Chicago-bijdrage van mijn kant.
Vorig jaar vlogen wij op onze terugreis uit het zuid-westen (Las Vegas) naar Chicago (vliegveld O’Hare), omdat wij van daar uit, met een op het vliegveld gehuurde auto, via Indiana naar vrienden bij Dayton in Ohio gingen, om daar een aantal dagen bij hun te verblijven.
Na ons bezoek daar, zijn wij via prachtige streken (o.a. Amish Country in Indiana) teruggereden naar Chicago en hebben daar een hotel gezocht voor een paar dagen, omdat wij deze stad wilden bezichtigen.
Door een couponboekje kwamen wij terecht in het Clarion Barcelo Hotel, 5615 N. Cumberland Avenue ( http://www.choicehotels.com/ires/en-US/ ... otel=IL198 ) aan de noord-westkant van de stad, niet ver van het vliegveld. Ik spreek dan wel over 3 mijl van het vliegveld en 12 mijl van de binnenstad. Wij kozen hier bewust voor, omdat de hotels in de binnenstad erg duur zijn, evenals het parkeren.
Het hotel ligt naast de I-90 en vlakbij een afslag, dus makkelijk met de auto te bereiken. De auto kon gratis bij het hotel op de parkeerplaats staan. Per nacht betaalden wij voor een prachtige, luxe kamer met twee bedden, badkamer met bad en toilet $ 50,00, ex. tax (couponprijs). Er was een luxe warm/koud ontbijt, maar dat zat niet bij de prijs in en kostte per persoon circa $ 10,00.
Een ander pluspunt was dat het treinstation van de “Blue line” op 5 minuten loopafstand van het hotel lag en wij waren in circa 35 minuten in downtown. De trein gaat deels boven en deels onder de grond. Een bijzonder leuke ervaring. Als je wil filmen, is het leuk om helemaal voorin de trein te gaan zitten, waar je naast de bestuurder uitzicht hebt naar voren. De treinreis kostte per persoon, enkele reis $ 1,50. Kaartje op het station in een automaat te koop.
Als je van het vliegveld komt is het meen ik 2 haltes voor de uitstapplaats op Cumberland.
Ook heeft het hotel een airport-shuttle-bus.
In principe heb je dus eigenlijk geen auto nodig als je een stop-over doet. Wij hebben de auto twee dagen laten staan en de andere twee dagen hebben wij hem toch wel gebruikt, om iets meer te zien van downtown en ruim daar omheen. Op spitstijden stond het verkeer op de weg in file en deden wij er met de auto langer over, dan met de trein, om in downtown te komen.
In de binnenstad zijn genoeg restaurants en ook in de nabije omgeving van het hotel waren restaurants in alle soorten en maten.
Wij waren erg blij met dit hotel en de locatie daarvan.
In Chicago is natuurlijk genoeg te zien en te beleven om vele weken te verblijven, maar in de 4 dagen dat wij er waren hebben wij toch wel een aardige indruk gekregen van deze wereldstad.
Daarbij moet ik wel zeggen, dat wij goed weer hadden en niet de noodzaak hadden om een museum te bezoeken. Wil je dat wel, dan is een 5e dag ook makkelijk gevuld.
Veel plezier en succes met het uitstippelen van de volgende reis.
Groet, Marco.
Fijn om alweer met een volgende reis bezig te zijn, hè? En het is zo leuk om dat van te voren op het internet allemaal uit te pluizen.
Hier een Chicago-bijdrage van mijn kant.
Vorig jaar vlogen wij op onze terugreis uit het zuid-westen (Las Vegas) naar Chicago (vliegveld O’Hare), omdat wij van daar uit, met een op het vliegveld gehuurde auto, via Indiana naar vrienden bij Dayton in Ohio gingen, om daar een aantal dagen bij hun te verblijven.
Na ons bezoek daar, zijn wij via prachtige streken (o.a. Amish Country in Indiana) teruggereden naar Chicago en hebben daar een hotel gezocht voor een paar dagen, omdat wij deze stad wilden bezichtigen.
Door een couponboekje kwamen wij terecht in het Clarion Barcelo Hotel, 5615 N. Cumberland Avenue ( http://www.choicehotels.com/ires/en-US/ ... otel=IL198 ) aan de noord-westkant van de stad, niet ver van het vliegveld. Ik spreek dan wel over 3 mijl van het vliegveld en 12 mijl van de binnenstad. Wij kozen hier bewust voor, omdat de hotels in de binnenstad erg duur zijn, evenals het parkeren.
Het hotel ligt naast de I-90 en vlakbij een afslag, dus makkelijk met de auto te bereiken. De auto kon gratis bij het hotel op de parkeerplaats staan. Per nacht betaalden wij voor een prachtige, luxe kamer met twee bedden, badkamer met bad en toilet $ 50,00, ex. tax (couponprijs). Er was een luxe warm/koud ontbijt, maar dat zat niet bij de prijs in en kostte per persoon circa $ 10,00.
Een ander pluspunt was dat het treinstation van de “Blue line” op 5 minuten loopafstand van het hotel lag en wij waren in circa 35 minuten in downtown. De trein gaat deels boven en deels onder de grond. Een bijzonder leuke ervaring. Als je wil filmen, is het leuk om helemaal voorin de trein te gaan zitten, waar je naast de bestuurder uitzicht hebt naar voren. De treinreis kostte per persoon, enkele reis $ 1,50. Kaartje op het station in een automaat te koop.
Als je van het vliegveld komt is het meen ik 2 haltes voor de uitstapplaats op Cumberland.
Ook heeft het hotel een airport-shuttle-bus.
In principe heb je dus eigenlijk geen auto nodig als je een stop-over doet. Wij hebben de auto twee dagen laten staan en de andere twee dagen hebben wij hem toch wel gebruikt, om iets meer te zien van downtown en ruim daar omheen. Op spitstijden stond het verkeer op de weg in file en deden wij er met de auto langer over, dan met de trein, om in downtown te komen.
In de binnenstad zijn genoeg restaurants en ook in de nabije omgeving van het hotel waren restaurants in alle soorten en maten.
Wij waren erg blij met dit hotel en de locatie daarvan.
In Chicago is natuurlijk genoeg te zien en te beleven om vele weken te verblijven, maar in de 4 dagen dat wij er waren hebben wij toch wel een aardige indruk gekregen van deze wereldstad.
Daarbij moet ik wel zeggen, dat wij goed weer hadden en niet de noodzaak hadden om een museum te bezoeken. Wil je dat wel, dan is een 5e dag ook makkelijk gevuld.
Veel plezier en succes met het uitstippelen van de volgende reis.
Groet, Marco.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 31
- Contacteer:
Marko,markro schreef:Het hotel ligt naast de I-90 en vlakbij een afslag, dus makkelijk met de auto te bereiken. De auto kon gratis bij het hotel op de parkeerplaats staan. Per nacht betaalden wij voor een prachtige, luxe kamer met twee bedden, badkamer met bad en toilet $ 50,00, ex. tax (couponprijs). Er was een luxe warm/koud ontbijt, maar dat zat niet bij de prijs in en kostte per persoon circa $ 10,00.
Zulk soort tips zijn voor mij heel waardevol! Bedankt!
Aan zoiets had ik ook al gedacht. Zoals Jan al aangaf, en wat ik zelf ook al dacht, het parkeren is een kostbare zaak midden in een grote stad. Met de trein kun je heel goed de stad bereiken. Ik heb dat vorig jaar ook naar Boston gedaan. Toch zal ik waarschijnlijk wel een auto huren. Gewoon voor het gemak en voor als ik wat verder weg wil. Via de reisorganisaties huur je een auto trouwens voor 7 dagen. Bij minder dan 7 dagen wordt er vaak een toeslag berekend. Eerst maar eens zien of dat veel scheelt.
Ik zal er de komende 2 maanden nog eens rustig over nadenken. Eind januari wil ik de reis vastgelegd hebben.
Groet,
Roland
Dit is erg grappig. Dit hotel is bijna recht tegenover waar ik werk, ik heb er rond thanksgiving 1999 een weekje gelogeerd. ik weet dat onze "rate" daar $79,- is dus Marko heeft het goed gedaan!markro schreef:Door een couponboekje kwamen wij terecht in het Clarion Barcelo Hotel, 5615 N. Cumberland Avenue ( http://www.choicehotels.com/ires/en-US/ ... otel=IL198 ) aan de noord-westkant van de stad, niet ver van het vliegveld. Ik spreek dan wel over 3 mijl van het vliegveld en 12 mijl van de binnenstad. Wij kozen hier bewust voor, omdat de hotels in de binnenstad erg duur zijn, evenals het parkeren.
Sox zijn leuk maar Cubs zijn echt een belevenis. Als je de data vast hebt gelegd, help ik je graag met wat meer gedetailleerde planning als je daar prijs op stelt. Laat het me maar weten.
Jan
-
- Amerika-newbie
Bezoek aan Chicago 2005!
Dat is ook toeval: mijn vriend en ik bezoeken als het goed is van 15/6 tot en met 21/6 Chicago op onze reis door Amerika. De andere steden zijn San Francisco, Las Vegas en New York.
We zijn nu op zoek naar leuke en betaalbare hotels, en vooral Chicago geeft problemen. Dus alle hulp is welkom. Als iemand een goed idee heeft, dan horen we die graag. We denken zelf zo rond ¤100,- per nacht voor een 2-pk (dus ¤50,- per persoon).
En als jullie nog leuke ideeen hebben, dan zijn die ook welkom. We hebben in die tijd een auto tot onze beschikking, en houden van architectuur, design, shoppen.
We zijn nu op zoek naar leuke en betaalbare hotels, en vooral Chicago geeft problemen. Dus alle hulp is welkom. Als iemand een goed idee heeft, dan horen we die graag. We denken zelf zo rond ¤100,- per nacht voor een 2-pk (dus ¤50,- per persoon).
En als jullie nog leuke ideeen hebben, dan zijn die ook welkom. We hebben in die tijd een auto tot onze beschikking, en houden van architectuur, design, shoppen.
Hoi Jan
Visit Chicago zal voor ons niet dit jaar zijn, maar in "2008"
Dan gaan we van oost naar west de noordelijke staten bezoeken en plannen hier zo'n 5 weken voor. We hadden al hier al een deel van Chicago en omgeving voor ingepland. Ook willen we rond Washington DC en Virginia ruim de tijd nemen om plaatsen te bezoeken waar o.a. Petra ons warm voor heeft gemaakt door haar postings en blog.
Kijk maar uit met je oproep straks kan je een straat afhuren voor al die AllesAmerika-gangers :stupid:
Visit Chicago zal voor ons niet dit jaar zijn, maar in "2008"
Dan gaan we van oost naar west de noordelijke staten bezoeken en plannen hier zo'n 5 weken voor. We hadden al hier al een deel van Chicago en omgeving voor ingepland. Ook willen we rond Washington DC en Virginia ruim de tijd nemen om plaatsen te bezoeken waar o.a. Petra ons warm voor heeft gemaakt door haar postings en blog.
Kijk maar uit met je oproep straks kan je een straat afhuren voor al die AllesAmerika-gangers :stupid:
Groetjes, Nel
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
2006
Jan,
Is 2006 ook goed? Wij willen trekken van Chicago naar Las Vegas met een RV. Maar aangezien we landen in Chicago willen we een paar dagen hier blijven voor we op pad gaan.
Komt helemaal goed, wat ik lees over Chicago is zeker de moeite waard!
Monique
Is 2006 ook goed? Wij willen trekken van Chicago naar Las Vegas met een RV. Maar aangezien we landen in Chicago willen we een paar dagen hier blijven voor we op pad gaan.
Komt helemaal goed, wat ik lees over Chicago is zeker de moeite waard!
Monique
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben in 2001 naar Chicago geweest en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook even Holland Michigan te bezoeken aan de andere kant van het meer. Het reisvervalg daarvan is hier te lezen:
http://www.loekvanhelden.com/br010530.html
http://www.loekvanhelden.com/br010530.html
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heel leuk om te lezen, Loek! Mijn eerste keer in Holland, Michigan is zo'n 15 jaar geleden, mijn schoonvader (toen ouders) wonen in Muskegon op een uurtje rijden.
Er was toen wel een Dutch Village met wat winkeltjes, maar meer stelde het niet voor. Ik stond afgelopen zomer versteld, toen ik er nog eens heenging, hoe het uitgegroeid is tot een soort pretpark met klompen dansen, verschillende demonstraties en alles!
Deze zomer waren er wel een stel (flink oude) mensen, die Nederlands spraken en er waren ook een paar Nederlandse zomerhulpen. Het was best leuk om te bezoeken en onze jongste was er helemaal weg van. Helaas regende het (erg Hollands ) pijpenstelen, dus veel was gesloten.
Er was toen wel een Dutch Village met wat winkeltjes, maar meer stelde het niet voor. Ik stond afgelopen zomer versteld, toen ik er nog eens heenging, hoe het uitgegroeid is tot een soort pretpark met klompen dansen, verschillende demonstraties en alles!
Deze zomer waren er wel een stel (flink oude) mensen, die Nederlands spraken en er waren ook een paar Nederlandse zomerhulpen. Het was best leuk om te bezoeken en onze jongste was er helemaal weg van. Helaas regende het (erg Hollands ) pijpenstelen, dus veel was gesloten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Vraagje:
Volgende week ben ik een weekendje (za t/m ma avond) in Chicago. M'n vriend heeft het hotel geboekt, ong. 20 min. ten zuiden van O'Hare airport. Wat zijn leuke goedkope bezienswaardigheden in die buurt? Of kent iemand goedkope restaurants downtown? Iemand info over een brewery/brewpub?
Ik weet het, ik zou kunnen googlen maar misschien heeft een van jullie tips. Alvast bedankt!
Ik weet het, ik zou kunnen googlen maar misschien heeft een van jullie tips. Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk ben ik niet echt een stadfreak, maar Chicago heeft ook mijn (ons) hart gestolen!
Prachtige gebouwen, heel proper, machtig blauwe rivier die door de stad stroomt, mooie musea,...
Wij hebben zowat een week doorgebracht in:
Shedd Aquarium http://www.sheddaquarium.org/
(waar ik voor het eerst Beluga Whales zag)
Adler Planetarium http://www.adlerplanetarium.org/
Field Museum http://www.fieldmuseum.org/
Wij waren er toen de grote tentoonstelling rond het T-rex scelet van Sue was, onze zoon was toen nog paleontoloog-in-spe
Deze 3 dingen liggen op wandelafstand van elkaar, aan het Lake Michigan, aan een soort van groot glasplein. Ik herinner mij dat het niet zo ver van een treinstation ligt.
Een stukje verder weg (niet meer op wandelafstand!) ligt ook nog het machtige Science and Industry museum http://www.msichicago.org/
Het Ferris wheel op Navy Peer vonden we wel duur, maar toch gaf het je een geweldig goed uitzicht, en was het weer eens een unieke belevenis.
Wij zullen zeker Chicago nog terug bezoeken in de toekomst!
Prachtige gebouwen, heel proper, machtig blauwe rivier die door de stad stroomt, mooie musea,...
Wij hebben zowat een week doorgebracht in:
Shedd Aquarium http://www.sheddaquarium.org/
(waar ik voor het eerst Beluga Whales zag)
Adler Planetarium http://www.adlerplanetarium.org/
Field Museum http://www.fieldmuseum.org/
Wij waren er toen de grote tentoonstelling rond het T-rex scelet van Sue was, onze zoon was toen nog paleontoloog-in-spe
Deze 3 dingen liggen op wandelafstand van elkaar, aan het Lake Michigan, aan een soort van groot glasplein. Ik herinner mij dat het niet zo ver van een treinstation ligt.
Een stukje verder weg (niet meer op wandelafstand!) ligt ook nog het machtige Science and Industry museum http://www.msichicago.org/
Het Ferris wheel op Navy Peer vonden we wel duur, maar toch gaf het je een geweldig goed uitzicht, en was het weer eens een unieke belevenis.
Wij zullen zeker Chicago nog terug bezoeken in de toekomst!
9 -12 juni 2005 het grootste, gratis blues festival ter wereld (volgens e site dan toch)
http://www.wordtravels.com/Attractions/ ... +Festival/
i'll be there
wie van dit forum ga ik er treffen?
tot dan, isis
http://www.wordtravels.com/Attractions/ ... +Festival/
i'll be there
wie van dit forum ga ik er treffen?
tot dan, isis
Mijn absolute aanrader in Chicago voor mensen met (zelfs lichte) interesse in architectuur is Oak Park, een groene woonwijk tien mijl ten westen van het centrum van Chicago. Je kan er makkelijk heen met de metro ("elevated") of met de METRA commuter treinen. In deze wijk zijn er meer dan 20 huizen te vinden die door Frank Lloyd Wright ontworpen werden, waaronder zijn eigen huis en studio. Dit laatste is binennin te bezoeken, en er is een walking tour langs de andere huizen. Verder bevindt zich in deze wijk ook het geboortehuis van Ernest Hemingway, dat ook te bezoeken is. Oak Park is werkelijk uniek en een brok belangrijke Amerikaanse culturele geschiedenis.
Meer info op http://www.oprf.com/flw/
Meer info op http://www.oprf.com/flw/
-
- Amerikafan
Wij gaan in Oktober naar de VS en hebben een paar dagen in Chicago!!
Zijn er nog mensen hier die een aantal "MUST SEE" dingen weten die wij niet mogen missen??????
Grtz Wiseguy
Zijn er nog mensen hier die een aantal "MUST SEE" dingen weten die wij niet mogen missen??????
Grtz Wiseguy
First you have to get the MONEY, when you get the money you get the WOMEN, then when you get the women you get the POWER!!!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gunter von Hagens Körperwelten (Bodyworks) in Chicago
Kijk ook eens bij 'off topic': daar plaatste ik info over een tentoonstelling van 'geplastificeerde' lijken van Gunter von Hagens, in Chicago.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wij gaan hetwagen december (brrrrrr) naar o.a Chicago
Wij zijn zo gek om in december naar Chicago (brrrrr) , Washington DC en New York te gaan.
Heeft er iemand nog goede tips voor bezienswaardigheden en shoppen in Chicago (we hebben geen auto daar) en shoppen in Washington dc??
Weet iemand hoe je aan kaartjes kunt komen voor opnames voor Oprah in Chicago?? (via de site lukt niet) En weet iemand of het Witte Huis alweer bezocht kan worden en zo ja hoe je daarvoor aan kaartjes komt.
NY kennen we inmiddels van binnen en buiten..maar willen het toch niet overslaan zo voor de kerst.
Veel vragen en ik hoop op veel antwoorden!!
Bedankt alvast!
Heeft er iemand nog goede tips voor bezienswaardigheden en shoppen in Chicago (we hebben geen auto daar) en shoppen in Washington dc??
Weet iemand hoe je aan kaartjes kunt komen voor opnames voor Oprah in Chicago?? (via de site lukt niet) En weet iemand of het Witte Huis alweer bezocht kan worden en zo ja hoe je daarvoor aan kaartjes komt.
NY kennen we inmiddels van binnen en buiten..maar willen het toch niet overslaan zo voor de kerst.
Veel vragen en ik hoop op veel antwoorden!!
Bedankt alvast!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Shoppen in Washington zelf is beperkt. Er is Georgetown en de mall daar, maar dat is flink duur. Je kunt beter naar een van de malls net buiten de stad gaan, Pentagon City is het makkelijkst te bereiken met de Metro.
Wat betreft het Witte Huis, nee, dat kan niet bezocht worden door buitenlanders, helaas.
Wat betreft het Witte Huis, nee, dat kan niet bezocht worden door buitenlanders, helaas.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
In maart zijn alle profteams nog in voorbereiding op het seizoen in warme oorden zoals Florida en Arizona.boeffie schreef:Voor ons wordt het Visit Chicago in 2006!
Wij zijn eind maart 2006 in de US en willen dan ook Chicago een paar dagen bezoeken. Nu willen wij graag een wedstrijd van de Cubs meemaken. Weet iemand wanneer het speelschema bekend is voor het nieuwe jaar? Spelen ze überhaupt wel in maart ( )?
Monique
Het nieuwe seizoen begint altijd in het eerste weekend van april en wordt rond november/december bekend gemaakt. In 2006 zal het dus beginnen in het weekend van 1 en 2 april.
Als je Chicago een weekje later bezoekt dan je planning zou je een wedstrijd mee kunnen pikken. En als de Cubs uit spelen kun je altijd nog naar de White Sox die dan thuis zullen spelen.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1856 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 5 Reacties