Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tegenlicht

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bart40
Amerikakenner

Tegenlicht

Bericht door Bart40 »

Heb ik op een ander forum ook wel eens gevraagd. Wat vonden jullie hiervan? De uitzending ging over Fox en hun manipuleren van de mensen via de tv. Vrij verontrustend vond ik wel.
Voor wie het niet heeft gezien en dat nog wil:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /19365659/

Hier kan je de aflevering online bekijken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedankt voor de link, ik ga het later zeker bekijken. En nu weet ik ook hoe het in het Engels heet (Outfoxed, daar heb ik inderdaad wel over gehoord).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb het gezien. Het gaat helaas in de commerciele media enkel om de kijkers te trekken.
Interessant artikel: http://brianx.com/newsbias.html
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Draconis
Amerika-newbie

Re: Tegenlicht

Bericht door Draconis »

Bart40 schreef:Heb ik op een ander forum ook wel eens gevraagd. Wat vonden jullie hiervan? De uitzending ging over Fox en hun manipuleren van de mensen via de tv. Vrij verontrustend vond ik wel.
Voor wie het niet heeft gezien en dat nog wil:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /19365659/

Hier kan je de aflevering online bekijken.
Khad het ook gezien ja er werd in gesteld dat als er bij bijv fox 3 republikeinen te gast waren er maar 2 democraten mochten zijn. Dit is wel jammer in mijn ogen. Sinds hierdoor de amerikaanse bevolking een verkeerd beeld krijgt van de verhoudingen in hun land. Want andere zenders namen het gewoon over.
Veni Vidi Vici
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Ben blij dat we in NL het publieke bestel hebben (met een vrij grote inbreng in het totale bestel).
Deze zijn niet verplicht een bepaalde kleur te geven aan hun mening aan de hand van externe bronnen (sponsoren, media-kartels, belangen eigenaren, etc).
Naar mijn idee moeten media objectief zijn en niet zoals FOX een sterke politieke kleur hebben.

Leon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Public Broadcasting System (PBS) is een heel goede zender en National Public Radio ook. Beiden neutraal.
Overigens zijn naar mijn mening media nooit objectief, mensen zijn niet objectief en in veel onderwerpen kruipt toch een mening, hoe subtiel ook.
Ik heb jaren in de waan geleefd, dat het journaal neutraal was, pochte daar ook altijd over tegen Amerikanen, tot ik BVN kreeg en toch duidelijke meningen naar voren zag komen in de berichtgeving.
Ik denk ook niet, dat dat bij definitie slecht is, kranten zijn tenslotte ook getint en sommige mensen krijgen daar al hun nieuws. Je moet alleen zorgen en genuanceerd beeld te krijgen, door verschillende zenders te kijken/bronnen te lezen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Tsja, ik denk dat je daar wel gelijk in hebt Petra. Zo hebben wij hier in Nederland de uiterst neutrale omroep VPRO. :hilarious:
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Inderdaad de NOS is ook gekleurd. Maar ik merkte zelf, toen ik het weblog op mijn site nog wel bijhield, dat objectief schrijven verschrikkelijk moeilijk is. Want was is nou bv een goede kop: Bush aan kop of Kerry komt dichterbij? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Draconis
Amerika-newbie

Bericht door Draconis »

freekb2 schreef:Inderdaad de NOS is ook gekleurd. Maar ik merkte zelf, toen ik het weblog op mijn site nog wel bijhield, dat objectief schrijven verschrikkelijk moeilijk is. Want was is nou bv een goede kop: Bush aan kop of Kerry komt dichterbij? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Bij fox was het nog erger bijv:

"200 dagen totdat bush herkozen word"

Dat is pas gekleurd
Veni Vidi Vici
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer