Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

US airways vliegen oke?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
olagina
Amerika-newbie
Contacteer:

US airways vliegen oke?

Bericht door olagina »

Hallo Allemaal,
wij vliegen op 12 juni voor twee weken naar de USA.
Nu is mijn vraag:
Is Us airways Oke om mee te vliegen?
Zelf zijn we al met delta geweest en met united, maar met Us airways nog niet

gr Olaf & Gina
olagina
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb een keer met US airways gevlogen. Op zich een prima airline. Geen enorme luxe, maar het voldoet en het eten is ook te doen. Personeel was vriendelijk en netjes.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
olagina
Amerika-newbie
Contacteer:

Us airways

Bericht door olagina »

Thanks dit stelt me al gerust.
olagina
nikki79
Amerika-ontdekker

Bericht door nikki79 »

Wij vliegen dit jaar ook voor het eerst met US Airways op 13 juni naar Phoenix :D

Ik ben benieuwd hoe het is eerder alleen met KLM gevlogen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Twee keer mee gevlogen,en eerlijk gezegd,de binnenlandse vluchten waren perfect,met mooi nieuw materiaal,maar de vluchten naar Amerika en terug......oude troep,letterlijk.
Zelfs op de heenweg 5 uur vertraging door een defect vliegtuig (dat kan overal natuurlijk) en dat was volgens ons ook echt de oudste Boeing ter wereld.... :wink: Zo oud en gammel dat het weer leuk was.

De bagagebakken trilden open,en een vreselijk vies vliegtuig,maar wel vriendelijk personeel,goed eten,en de vertraging werd perfect opgevangen met gratis eten,drinken,overnachting,telefoonkaarten en de volgende dag eerste klas omgeboekt.

Maar even ter geruststelling,ook over andere maatschappijen zal je dit soort verhalen krijgen als je er naar vraagt.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

1 x met us-airways gevlogen. Ik vond dat ik wat krapper zat dan bij andere maatschappijen, maar verder een goede maatschappij
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

Hoi,

Heb één keer met US Airways een vlucht geboekt, maar dat was een vlucht gezamelijk met United, dus met een vliegtuig van United gevlogen. Dat was echt superrelaxed, totaal geen problemen. Enige ervaring met vlucht van US Airways zelf heb ik niet.

Greetz Tom
olagina
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door olagina »

nikki79 schreef:Wij vliegen dit jaar ook voor het eerst met US Airways op 13 juni naar Phoenix :D

Ik ben benieuwd hoe het is eerder alleen met KLM gevlogen.
Dat is grappig wij dus een dag eerder. We zullen zien en als ik de reacties hoor gaat het reuze meevallen
olagina
olagina
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door olagina »

Pete.Z schreef:Twee keer mee gevlogen,en eerlijk gezegd,de binnenlandse vluchten waren perfect,met mooi nieuw materiaal,maar de vluchten naar Amerika en terug......oude troep,letterlijk.
Zelfs op de heenweg 5 uur vertraging door een defect vliegtuig (dat kan overal natuurlijk) en dat was volgens ons ook echt de oudste Boeing ter wereld.... :wink: Zo oud en gammel dat het weer leuk was.

De bagagebakken trilden open,en een vreselijk vies vliegtuig,maar wel vriendelijk personeel,goed eten,en de vertraging werd perfect opgevangen met gratis eten,drinken,overnachting,telefoonkaarten en de volgende dag eerste klas omgeboekt.

Maar even ter geruststelling,ook over andere maatschappijen zal je dit soort verhalen krijgen als je er naar vraagt.
Dat is afwachten dus, ik hoop op nieuw matriaal dan
olagina
olagina
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door olagina »

EvdB schreef:1 x met us-airways gevlogen. Ik vond dat ik wat krapper zat dan bij andere maatschappijen, maar verder een goede maatschappij
Mijn man is vrij lang dus dat kan nog wel een klein probleempje worden
thanks voor je reactie
olagina
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

olagina schreef:
EvdB schreef:1 x met us-airways gevlogen. Ik vond dat ik wat krapper zat dan bij andere maatschappijen, maar verder een goede maatschappij
Mijn man is vrij lang dus dat kan nog wel een klein probleempje worden
thanks voor je reactie
De ruimte viel me niet tegen eigenlijk,ik had niet de indruk dat bv KLM ruimere stoelen heeft.

In ieder geval proberen om goeie stoelen te reserveren,bij een nooduitgang bijvoorbeeld.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Voor mij nooit geen US airways meer. Wij van de VS terug naar NL en werden alle vier verspeid over het vliegtuig geplaatst. Minimaal 5 rijen verschil. 2 kinderen 1 van 6 en 1 van 10.Ik was overigens ruim op tijd met inchecken, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Ik vraag of het niet geregeld kon worden dan een ouder en een kind bij elkaar konden. Maar op een onbeschofte wijze werd mij duidelijk gemaakt dat ik niet zo zeuren moest. Toen ik bleef aandringen werd ik bijna het vliegtuig uit gezet. Ik vroeg alleen maar of ze niet konden kijken of er plaatsen geruild konden worden zodat mij kinderen in elk in de nuurt van een ouder konden zitten. Nadat mijn jongste het op een janken zetten omdat ze niet bij een van ons kon zitten kwam de piloot en die regelde het in no time. Ik werd de rest van de vlucht geen blik waardig gekeurd.
Rond uit onbeschoft.

Nee voor mij nooit meer.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Nou ja, de piloot was wel ok dus :wink:

Wel belachelijk dat ze dan jonge kinderen rustig alleen laten zitten :?
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

peet schreef:Voor mij nooit geen US airways meer. Wij van de VS terug naar NL en werden alle vier verspeid over het vliegtuig geplaatst. Minimaal 5 rijen verschil. 2 kinderen 1 van 6 en 1 van 10.Ik was overigens ruim op tijd met inchecken, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Ik vraag of het niet geregeld kon worden dan een ouder en een kind bij elkaar konden. Maar op een onbeschofte wijze werd mij duidelijk gemaakt dat ik niet zo zeuren moest. Toen ik bleef aandringen werd ik bijna het vliegtuig uit gezet. Ik vroeg alleen maar of ze niet konden kijken of er plaatsen geruild konden worden zodat mij kinderen in elk in de nuurt van een ouder konden zitten. Nadat mijn jongste het op een janken zetten omdat ze niet bij een van ons kon zitten kwam de piloot en die regelde het in no time. Ik werd de rest van de vlucht geen blik waardig gekeurd.
Rond uit onbeschoft.

Nee voor mij nooit meer.

Dit komt dagelijks voor over de gehele wereld bij alle maatschappijen. Heeft vooral te maken met het soort ticket wat je hebt aangeschaft. Promotietickets of tickets uit de lagere prijsklasse hebben nu eenmaal de laagste prioriteit qua "Seating". Dat zie je steeds vaker. Vaak kan je niet on-line inchecken en als je dan netjes ruim van te voren bij de check-in komt, kan het dus voorkomen dat je totaal verspreidt door het vliegtuig zit. De plaatsen zijn dan al vergeven aan andere passagiers met hogere "Seating rechten" zoals Frequent Flyers, jaartickets etc. Dan is ruilen met andere passagiers de enige optie. Vaak, met behulp van de crew, komt dat allemaal wel goed en kan je toch nog bij elkaar zitten.

Neemt niet weg dat de crew jullie wel wat behulpzamer had kunnen zijn en zeker niet onbeschoft hoefde te gedragen. Zo verlies je dus klanten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Dit was namelijk de duurste ticket die ik ooit betaald heb naar de VS. (900 eurie p.p.) Geen promoticket of iets dergelijk. Ik ben inmiddels al heel wat keren heen en weer gevlogen met vele maatschappijen en nog nooit bij andere maatschappijen zoiets gezien of meegemaakt. Ik geloof best dat het bij andere maatschappijen ook zal voorkomen, maar voor mij heeft U.S. Airways afgedaan. Nog niet eens zo zeer om het feit dat men ons raar ingedeeld had maar de manier waarop men (niet) bereid was iets voor je te doen.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Zoals ik schreef Peet; "Zo verlies je dus klanten".

Een beetje maatschappij zal vaak alles proberen om je bij elkaar te zetten. Ik kijk nergens meer van op. Wat ik schreef over de zgn "Seatpriority" is pure werkelijkheid. Geen idee waarom jij met je (inderdaad) dure tickets zo bent behandeld.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik wil het gedrag van US Airways totaal niet goedpraten (elke klant moet hetzelfde respect krijgen, ongeacht de ticketprijs!) maar 900 dollar is niet zo extreem duur in sommige tijden van het jaar. Ik heb laatst bij BA ook 900+ dollar betaald, waarmee ik in een fareclass zit die nog niet hoog genoeg is om tot BA executive club (airmiles) toe te kunnen treden..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Nee, daar heb je nog gelijk in ook ! Maar ook voor deze prijs mag je wel wat service verwachten...toch ?

900 USD (USD) = 667.17 EUR (EUR)

1 USD = 0.7413 EUR
1 EUR = 1.3489 USD
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

De prijs zou er bij mij niet toe doen. Feit is dat je onbeschoft bent behandeld. Feit is ook dat er andere keuzes zijn om een transatlatische vlucht te maken. In een voorkomend geval zou ik dus ook nooit meer US Airways vliegen ( of welke maatschappij dan ook). Net zoals ik niet meer naar een restaurant ga waar ik slecht wordt behandeld, of een winkel, etc...

BTW. Ik heb geen klachten hoor over US airways. Vergelijkbaar met de andere US maatschappijen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

GoBucks schreef:De prijs zou er bij mij niet toe doen. Feit is dat je onbeschoft bent behandeld. Feit is ook dat er andere keuzes zijn om een transatlatische vlucht te maken. In een voorkomend geval zou ik dus ook nooit meer US Airways vliegen ( of welke maatschappij dan ook). Net zoals ik niet meer naar een restaurant ga waar ik slecht wordt behandeld, of een winkel, etc...
Daar ben ik het ook helemaal mee eens! Ik wilde alleen aangeven dat 900 dollar vaak nog gewoon tot de low fare rates wordt gerekend :wink:
Als ik zo behandeld zou zijn zou ik precies hetzelfde reageren :)
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer