Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

college

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
karlijn
Amerika-newbie

college

Bericht door karlijn »

owja endan nog een vraagje........ weet iemand of het mogelijk is om een paar maandjes misschien naar een reall american college te gaan??
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Hoi Karlijn,

Het is mogelijk een een semester/jaar naar een college in Amerika te gaan. Je kunt dit zelf regelen of via een organisatie, volgens mij is het wel lastig om dit allemaal zelf te regelen.
Eén organisatie waarvan ik weet dat ze een college-programma hebben is yfu (http://www.yfu.nl), volgens mij kom je dan op een community college.
Een college in Amerika is wel veel duurder als hier in Nederland, dus daar moet je wel rekening mee houden.
In ieder geval veel succes!

Groetjes, Michelle
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Als je kijkt op http://www.wilweg.nl kun je heel veel basisinformatie vinden. Ook kun je veel bruikbare links vinden naar organisaties en sites met specifieke informatie ivm bv visums, financien, etc.
Ook heeft elke hogeschool en universiteit meestal een balie of kantoortje van mensen die je veel kunnen vertellen over de mogelijkheden van het studeren in het buitenland. Soms is dit wel goed bruikbaar, soms weten ze niet zoveel. Ook zijn er regelmatig dagen waarop de verschillende organisaties uitleg en presentaties geven op universiteiten waar je veel informatie kunt krijgen. In Nijmegen is dit meestal 1 keer in de maand tijdens de herfst.
Veel succes!
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer