Ik kan je mijn mening wel geven, doch het lijkt mij beter om je te voorzien van feiten:
Roken zal geen probleem opleveren qua leeftijd: in 46 staten en het District of Columbia is de wettelijke leeftijd 18 jaar, in Alaska, Alabama en Utah is het 19 jaar. Hoe het momenteel in California geregeld is, weet misschien iemand anders hier. Begin vorig jaar was daar namelijk sprake van een verhoging van de leeftijd van 18 naar 21 jaar, of dat ook werkelijk is omgezet in een wet is mij niet bekend.
Houd er wel rekening mee dat roken hier bijna overal verboden is en dat deze bezigheid vaak beschouwd wordt als tamelijk a-sociaal.
Zover ik weet is de "legal drinking age" in alle staten 21 jaar. Als je jong bent zullen ze in de winkel, waar je alcohol wilt kopen, je ID willen zien om je leeftijd te controleren.
Wettelijk mag je ook thuis geen alcohol drinken, maar da's een beetje lastig controleren natuurlijk.
Ik hoop niettemin dat je hier een fijne tijd zult hebben en dat het een ervaring wordt die je nooit zult vergeten.
gr. Redneck