Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nog geen 21

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
angel
Amerika-newbie

nog geen 21

Bericht door angel »

hoi
ik ga 13 maanden naar amerika en ik ben nog geen 21 mag ik dan in the usa roken!?
ik ben wel boven de 18 jaar!?
en het drinken van alcohol mag totaal niet! right? ook niet thuis ofzo!?

graag jullie mening!!!

thanks! :wink:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik kan je mijn mening wel geven, doch het lijkt mij beter om je te voorzien van feiten:

Roken zal geen probleem opleveren qua leeftijd: in 46 staten en het District of Columbia is de wettelijke leeftijd 18 jaar, in Alaska, Alabama en Utah is het 19 jaar. Hoe het momenteel in California geregeld is, weet misschien iemand anders hier. Begin vorig jaar was daar namelijk sprake van een verhoging van de leeftijd van 18 naar 21 jaar, of dat ook werkelijk is omgezet in een wet is mij niet bekend.

Houd er wel rekening mee dat roken hier bijna overal verboden is en dat deze bezigheid vaak beschouwd wordt als tamelijk a-sociaal.

Zover ik weet is de "legal drinking age" in alle staten 21 jaar. Als je jong bent zullen ze in de winkel, waar je alcohol wilt kopen, je ID willen zien om je leeftijd te controleren.

Wettelijk mag je ook thuis geen alcohol drinken, maar da's een beetje lastig controleren natuurlijk. :wink:

Ik hoop niettemin dat je hier een fijne tijd zult hebben en dat het een ervaring wordt die je nooit zult vergeten.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Over roken kan ik niet veel zinnigs zeggen maar ik weet dat het in alle cafés en restaurants en andere openbare gebouwen verboden is in New York. En aangzien ik niet rook heb ik daar dan ook geen last van.

Alcohol drinken onder 21 is illegaal. Bovendien controleren ze heel strikt als je alcohol probeert te kopen zowel in winkels als op café.
Maar het kan varieren. Soms vragen ze op café niets maar de volgende dag gingen we terug naar hetzelfde café en mocht 1 van ons groepje zelfs niet binnen omdat ze jonger dan 21 was.

Een tip: als je op café gaat of alcohol wil kopen (in de veronderstelling dat je meerderjarig bent) neem dan altijd uw echt - in mijn geval Belgisch- passport mee. Ik had die op het hotel gelaten voor de veiligheid en had een kopie op zak. Helaas aanvaardden ze bijna nergens de kopie als geldig.
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Ik zou adviseren (tijdens het uitgaan) je rijbewijs mee te nemen als identificatiebewijs ipv je paspoort. Het is minder rampzalig om een rijbewijs te verliezen dan een paspoort, bovendien is het formaat van een rijbewijs wat practischer...

Voor een ID-check moet je een 'photo-ID' kunnen overleggen, een rijbewijs is dat. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Portiers kijken toch al raar op als je met een buitenlands ID verschijnt, omdat ze alleen de amerikaanse rijbewijzen (creditcard formaat) gewend zijn. Dan krijgen ze vaak ook nogeens een probleem met het checken van je geboortedatum; dag, maand, jaar. In Amerika is de standaard; maand, dag, jaar.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Ik heb het over een belgisch paspoort, dus zo een harde plastic kaart van 10 bij 7 cm. Niet over de 'reispas', het rode boekje met al je gegevens in. Als toerist zou ik nooit mijn reispas meenemen. Als je dit kwijt speelt ben je ook het groene strookje dat de immigration dienst in je reispas vastniet ook kwijt. Dit heb je terug nodig om de VS te kunnen verlaten. Ik hoef je niet uit te leggen dat je hier mee redelijk wat ellende op de hals kunt halen als je dit bij het vertrek niet kan voorleggen.

Een Belgisch rijbewijs is zo een roos 3-luik in een sterk papier. Zal zo wel zijn in alle europese landen. Dit is natuurlijk minder bestand tegen water,.. zeker als het iedere keer uit je portefeuille mag halen om je id te kunnen voorleggen.

Just my 2 cents...
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

In Nederland kun je ook een internationaal paspoort laten maken bij de ANWB. Hier staat ook je pasfoto op, en verder zijn alle gegevens van je gewone rijbewijs vertaald in het Engels.
Misschien dat je dit rijbewijs mee kunt nemen als ID, want als je dit verliest maakt het niet zoveel uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer