Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis lammie: advies gevraagd van Yellowstone naar San Diego
Reis lammie: advies gevraagd van Yellowstone naar San Diego
Goedemiddag allen,
vorig jaar hebben wij een rondje zuidwest gedaan en heel veel aan dit forum gehad. (LA, Kingman, GC, Page, Bryce, Zion, LV, Yosemite, SF). Dit jaar heb ik alles gepland voor Maleisie, maar zoals het er nu naar uitziet gaat deze reis geannuleerd worden. Over 24 uur krijgen we het definitieve bericht van de reisagent.
We hebben dus 2 keuzes, helemaal niet op vakantie gaan, of last minute de plannen omgooien. We hadden sowieso al de planning om nog een keer terug te gaan naar Amerika, aangezien er nog een aantal dingen waren die we zeker (nog een keer) wilden doen. Maar omdat het nu mogelijk zo last minute wordt, heb ik geen tijd meer om alles uitgebreid te onderzoeken en te gaan lezen, en vraag ik daarom om hulp.
Wij hebben ruim 2,5 week de tijd en zouden in ieder geval graag het volgende willen doen (het is wel midden in de zomervakantie:
Yellow stone, Grand Teton, Monument Valley, Las Vegas, LA en San Diego.
We zouden dan kunnen vliegen op SLC, en terug vanaf LA. We willen gemiddeld maar 4 uur rijden per dag, gerekend zonder stops.
Wat zou de ideale route zijn? Wat moeten we zeker niet missen?
Ik weet dat ik hier heel veel kan lezen etc, maar helaas lukt dit niet meer om allemaal te doen, omdat we snel moeten schakelen als de vlucht geannuleerd wordt. Dus excuses daarvoor alvast.
vorig jaar hebben wij een rondje zuidwest gedaan en heel veel aan dit forum gehad. (LA, Kingman, GC, Page, Bryce, Zion, LV, Yosemite, SF). Dit jaar heb ik alles gepland voor Maleisie, maar zoals het er nu naar uitziet gaat deze reis geannuleerd worden. Over 24 uur krijgen we het definitieve bericht van de reisagent.
We hebben dus 2 keuzes, helemaal niet op vakantie gaan, of last minute de plannen omgooien. We hadden sowieso al de planning om nog een keer terug te gaan naar Amerika, aangezien er nog een aantal dingen waren die we zeker (nog een keer) wilden doen. Maar omdat het nu mogelijk zo last minute wordt, heb ik geen tijd meer om alles uitgebreid te onderzoeken en te gaan lezen, en vraag ik daarom om hulp.
Wij hebben ruim 2,5 week de tijd en zouden in ieder geval graag het volgende willen doen (het is wel midden in de zomervakantie:
Yellow stone, Grand Teton, Monument Valley, Las Vegas, LA en San Diego.
We zouden dan kunnen vliegen op SLC, en terug vanaf LA. We willen gemiddeld maar 4 uur rijden per dag, gerekend zonder stops.
Wat zou de ideale route zijn? Wat moeten we zeker niet missen?
Ik weet dat ik hier heel veel kan lezen etc, maar helaas lukt dit niet meer om allemaal te doen, omdat we snel moeten schakelen als de vlucht geannuleerd wordt. Dus excuses daarvoor alvast.
Laatst gewijzigd door lammie op 18 apr 2026, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: advies gevraagd van yellow stone naar san diego
Je geeft aan dat je weinig tijd hebt maar je hoeft niet direct over 24 uur te boeken toch? Wellicht handig om toch zelf een paar uurtjes te vinden om vooral zelf te kijken wat voor jou zou werken als route. Ik heb heel kort een opzetje gemaakt uit verveling. Hier kan de rest vast weer op schieten.
Dag 1: Schiphol → SLC
Dag 2: SLC → Yellowstone (6,5 uur rijden)
Dag 3: Yellowstone → Yellowstone
Dag 4: Yellowstone → Yellowstone
Dag 5: Yellowstone → Yellowstone
Dag 6: Yellowstone → Grand Teton (1 uur rijden)
Dag 7: Grand Teton → Grand Teton
Dag 8: Grand Teton → Provo (5 uur rijden)
Dag 9: Provo → Moab (3 uur rijden)
Dag 10: Moab → Moab
Dag 11: Moab → Monument Valley (2,5 uur rijden)
Dag 12: Monument Valley → Las Vegas (6 uur rijden)
Dag 13: Las Vegas → Las Vegas
Dag 14: Las Vegas → San Diego (5 uur rijden)
Dag 15: San Diego → San Diego
Dag 16: San Diego → Los Angeles (2 uur rijden)
Dag 17: Los Angeles → Los Angeles
Dag 18: Los Angeles → Vertrek
Dag 1: Schiphol → SLC
Dag 2: SLC → Yellowstone (6,5 uur rijden)
Dag 3: Yellowstone → Yellowstone
Dag 4: Yellowstone → Yellowstone
Dag 5: Yellowstone → Yellowstone
Dag 6: Yellowstone → Grand Teton (1 uur rijden)
Dag 7: Grand Teton → Grand Teton
Dag 8: Grand Teton → Provo (5 uur rijden)
Dag 9: Provo → Moab (3 uur rijden)
Dag 10: Moab → Moab
Dag 11: Moab → Monument Valley (2,5 uur rijden)
Dag 12: Monument Valley → Las Vegas (6 uur rijden)
Dag 13: Las Vegas → Las Vegas
Dag 14: Las Vegas → San Diego (5 uur rijden)
Dag 15: San Diego → San Diego
Dag 16: San Diego → Los Angeles (2 uur rijden)
Dag 17: Los Angeles → Los Angeles
Dag 18: Los Angeles → Vertrek
- Bijlagen
-
- image.png (16.58 KiB) 910 keer bekeken
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
dank je wel. Ik heb zeker nog een paar uurtjes, maar wil de vlucht zo snel mogelijk vast leggen, en daarvoor is het wel zo handig dat is zo snel mogelijk de ideale route heb. Vorige jaar had ik de vluchten al geboekt en had ik beter iets anders kunnen doen. En zoals ik zei, we gaan al over 3 maanden, en moet dan ook nog uitzoeken waar te overnachten, wat precies waar te doen, etc. De tickets zijn nog wel betaalbaar , maar sommige hotels zullen niet meer beschikbaar zijn. yellow stone zal namelijk niet meevallen denk ik, en gaan ook geen hotels boeken van een paar honderd euro per nacht.
En ik moet ook nog even schakelen als dit het plan gaat worden. want heb weken voorbereiding maleisie erop zitten
En ik moet ook nog even schakelen als dit het plan gaat worden. want heb weken voorbereiding maleisie erop zitten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd van Yellowstone naar San Diego
@lammie Dit is een vraag voor het andere zuidwesten-forum; dat gaat immers over reisroutes. De moderators zullen het wel verplaatsen.
Ik vind de route van Wouter Jan al heel mooi. Je zou in plaats van Moab ook als tussenstop tussen Grand teton en Monument Valley naar Capitol Reef kunnen kijken. Van Torrey naar MV rij je dan via de mooie UT95, en je kunt dan onderweg naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
Tussen MV en Las VEgas zou je een tussentop in Kanab kunnen doen. Dan heb je ook nog tijd om door Zion te rijden en daar misschien een wandeling te gaan doen.
Maar voor we meer tips gaan geven is het goed om aan te geven waar jullie van houden. En waarom maar 4 uur rijden op een dag? Is het niet fijner om eens een langere rijdag te hebben als er niets te doen is onderweg, en dan meer tijd op plaatsen waar wel veel te zien is?
Om welke data gaat het, of kun je daarin nog schuiven? Het zal niet gemakkelijk zijn om in Yellowstone (dit schrijf je aan elkaar) nog iets betaalbaars te vinden, en in Grand Teton zal dat ook een uitdaging zijn.
Marianne
Ik vind de route van Wouter Jan al heel mooi. Je zou in plaats van Moab ook als tussenstop tussen Grand teton en Monument Valley naar Capitol Reef kunnen kijken. Van Torrey naar MV rij je dan via de mooie UT95, en je kunt dan onderweg naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
Tussen MV en Las VEgas zou je een tussentop in Kanab kunnen doen. Dan heb je ook nog tijd om door Zion te rijden en daar misschien een wandeling te gaan doen.
Maar voor we meer tips gaan geven is het goed om aan te geven waar jullie van houden. En waarom maar 4 uur rijden op een dag? Is het niet fijner om eens een langere rijdag te hebben als er niets te doen is onderweg, en dan meer tijd op plaatsen waar wel veel te zien is?
Om welke data gaat het, of kun je daarin nog schuiven? Het zal niet gemakkelijk zijn om in Yellowstone (dit schrijf je aan elkaar) nog iets betaalbaars te vinden, en in Grand Teton zal dat ook een uitdaging zijn.
Marianne
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik snap je urgentie. Sowieso balen dat de oorspronkelijke reis niet door gaat!
Qua route kan het. Ik zou als eerste voor Yellowstone, Grand Teton, Monument Valley, LV, SD en LA gaan kijken wat er beschikbaar is rondom de periode dat je weg gaat, en kijken of je daar mee kan leven qua beschikbaarheid en prijs. Want ik denk dat dat je grootste probleem gaat zijn. Het zal of allemaal volgeboekt zijn of erg prijzig, of ver uit de buurt van waar je wilt zijn.
Als je daar uit bent kun je je route heel concreet gaan maken en kijken waar je hoelang wilt spenderen. Dan kunnen andere wellicht ook helpen je route nog concreter te maken. Maar dat kan wellicht ook nog wel na het boeken van een vlucht. Zorg dat je in iedergeval zo snel mogelijk iets (annuleerbaars) boekt zodra je weet waar je wanneer bent. Zeker voor de Nationale Parken.
Qua route kan het. Ik zou als eerste voor Yellowstone, Grand Teton, Monument Valley, LV, SD en LA gaan kijken wat er beschikbaar is rondom de periode dat je weg gaat, en kijken of je daar mee kan leven qua beschikbaarheid en prijs. Want ik denk dat dat je grootste probleem gaat zijn. Het zal of allemaal volgeboekt zijn of erg prijzig, of ver uit de buurt van waar je wilt zijn.
Als je daar uit bent kun je je route heel concreet gaan maken en kijken waar je hoelang wilt spenderen. Dan kunnen andere wellicht ook helpen je route nog concreter te maken. Maar dat kan wellicht ook nog wel na het boeken van een vlucht. Zorg dat je in iedergeval zo snel mogelijk iets (annuleerbaars) boekt zodra je weet waar je wanneer bent. Zeker voor de Nationale Parken.
2014: New York en DC
Begrijp ik goed dat de reis vanuit de reisorganisator wordt geannuleerd?
27 States so far...
@ cor, nee het wordt dan door ons geannuleerd. dit omdat de overstap ineens heel erg lang wordt en kunnen het geld dan terug krijgen.
maar ze doen binnen 24 uur nog een nieuw voorstel( of niet)
Ik ga eerst maar even kijken waar ik precies in yellowstone naar toe wil om dan te bepalen welke accommodatie hier het beste bij past/ beschikbaar is.
maar ze doen binnen 24 uur nog een nieuw voorstel( of niet)
Ik ga eerst maar even kijken waar ik precies in yellowstone naar toe wil om dan te bepalen welke accommodatie hier het beste bij past/ beschikbaar is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: advies gevraagd van yellowstone naar san diego
Het is verstandiger om eerst naar accommodatie te kijken in Yellowstone en daar je bezoek op in te richten. Kijk per nacht en boek meteen iets als je iets betaalbaars ziet. Betaalbaar is hier trouwens nog steeds rond de 200 dollar. De goedkoopste lodges zijn die bij Roosevelt, Old Faithful Lidge en Snowlodge en Lake Lodge. Je kunt honderden dollars besparen door te gaan kamperen.
Kijk voor lodges en campings op www.yellowstonenationalparklodges.com.
Het mooiste is om minimaal 1 overnachting bij Old Faithful te dien. Verder maakt het niet zoveel uit.
Marianne
Kijk voor lodges en campings op www.yellowstonenationalparklodges.com.
Het mooiste is om minimaal 1 overnachting bij Old Faithful te dien. Verder maakt het niet zoveel uit.
Marianne
Re: advies gevraagd van yellowstone naar san diego
Wij (2 volwassenen en 2 tieners) doen ook Yellowstone en Grand Teton deze zomer (eind juli). Ik heb in Feb (annuleerbare) hotel overnachtingen geboekt in Cody (170 USD per nacht), West Yellowstone (259 USD per nacht) en Jackson Hole (386 USD per nacht).
De prijzen zijn sindsdien alleen maar gestegen (vooral in West Yellowstone en Jackson Hole). Ik zoek wel naar 8+ beoordelingen (Booking.com standaard) met zwembad (voor de tieners). 7+ zonder zwembad is iets goedkoper.
De prijzen zijn sindsdien alleen maar gestegen (vooral in West Yellowstone en Jackson Hole). Ik zoek wel naar 8+ beoordelingen (Booking.com standaard) met zwembad (voor de tieners). 7+ zonder zwembad is iets goedkoper.
Re: Reis lammie: advies gevraagd van Yellowstone naar San Diego
dag marianne,
Wij nemen geen kampeerspullen mee, dus kamperen is voor mij geen optie. dan zou ik alles voor 1 of 2 nachten moeten aanschaffen en weer weg doen. Ik neem aan dat er geen ingerichte tenten zijn of wel?
maar als ik iets vind in roosevelt, old faithfull lodge of snowlodge, dan zit ik ook op de goede plek om vanuit daaruit iets te doen in yellowstone?
want ook dat heb ik natuurlijk allemaal nog niet uitgezocht....
ik begrijp dat ik dus het best aan de westkant kan zitten?
Wij nemen geen kampeerspullen mee, dus kamperen is voor mij geen optie. dan zou ik alles voor 1 of 2 nachten moeten aanschaffen en weer weg doen. Ik neem aan dat er geen ingerichte tenten zijn of wel?
maar als ik iets vind in roosevelt, old faithfull lodge of snowlodge, dan zit ik ook op de goede plek om vanuit daaruit iets te doen in yellowstone?
@glorious. Ik weet dat het in de parken prijzig is, maar omdat ik me er nog niet in heb kunnen verdiepen, weet ik nu ook helemaal niet waar ik precies moet zijn. dus vind het lastig om hotels te zoeken als ik nog niet weet waar ik precies moet zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen altijd een klein koepeltentje mee, dat past makkelijk in onze koffer. Je hoeft dan alleen maar een luchtbed en slaapzakken aan te schaffen. Ik neem aan dat je toch wel meerdere nachten in Yellowstone blijft? Met 4 nachten bespaar je al snel 6 tot 700 dollar.
Old Faithful is qua ligging mooi omdat je dan vroeg in de ochtend en tegen de avond langs de geisers daar kunt lopen. Dan is het nog niet zo druk, en je hebt dan ook de gelegenheid om geisers te bekijken die niet zo stipt uitbarsten als de Old Faithful. Maar daarnaast is iets aan de oostkant ook prima, ik noemde al Roosevelt en Lake Lodge. Canyon is mooi centraal, maar heel prijzig. Je gaat sowieso meerdere delen van het park bezoeken, je kunt het beste op meerdere locaties overnachten. En nogmaals, beschikbaarheid en prijs zijn nu belangrijker dan wat je precies gaat bezoeken.
Er zijn altijd veel annuleringen dus je moet heel regelmatig kijken (dagelijks) wat er vrij komt. Kijk op de site dan bij flexibele data, dan krijg je een overzicht voor de hele maand. Boek iets odra er iets is, je kunt tot 30 dagen voor aankomst gratis annuleren.
In 2015 zijn wij 5 nachten in Yellowstone geweest, op meerdere locaties. Wij hebben toen ook veel wandelingen gemaakt en niet alleen de dingen die je een eerste keer zeker moet doen. Kijk eens naar onze planning en ons verslag van die reis. Misschien heb je ook iets aan ons 2017-verslag, toen hebben wij twee nachten gekampeerd en twee nachten OF gedaan.
En zie hier voor een kaart van het park (ik switch altijd naar brochure map, in plaats van standard map, in de linkerbovenhoek).
Zoals ik al in een eerder bericht al vroeg is het goed om even aan te geven waar jullie van houden; dat bepaalt immers hoeveel tijd je overal nodig hebt. En wil je LA ook bezoeken of is dat alleen voor de terugvlucht?
wil je overal voldoende tijd dan is het ook niet gek om San Diego over te slaan. Je zou dan in Las Vegas kunnen eindigen. Of kijk eens naar een rondje LV, dat is qua vluchten en autohuur misschien interessanter.
Marianne
Old Faithful is qua ligging mooi omdat je dan vroeg in de ochtend en tegen de avond langs de geisers daar kunt lopen. Dan is het nog niet zo druk, en je hebt dan ook de gelegenheid om geisers te bekijken die niet zo stipt uitbarsten als de Old Faithful. Maar daarnaast is iets aan de oostkant ook prima, ik noemde al Roosevelt en Lake Lodge. Canyon is mooi centraal, maar heel prijzig. Je gaat sowieso meerdere delen van het park bezoeken, je kunt het beste op meerdere locaties overnachten. En nogmaals, beschikbaarheid en prijs zijn nu belangrijker dan wat je precies gaat bezoeken.
Er zijn altijd veel annuleringen dus je moet heel regelmatig kijken (dagelijks) wat er vrij komt. Kijk op de site dan bij flexibele data, dan krijg je een overzicht voor de hele maand. Boek iets odra er iets is, je kunt tot 30 dagen voor aankomst gratis annuleren.
In 2015 zijn wij 5 nachten in Yellowstone geweest, op meerdere locaties. Wij hebben toen ook veel wandelingen gemaakt en niet alleen de dingen die je een eerste keer zeker moet doen. Kijk eens naar onze planning en ons verslag van die reis. Misschien heb je ook iets aan ons 2017-verslag, toen hebben wij twee nachten gekampeerd en twee nachten OF gedaan.
En zie hier voor een kaart van het park (ik switch altijd naar brochure map, in plaats van standard map, in de linkerbovenhoek).
Zoals ik al in een eerder bericht al vroeg is het goed om even aan te geven waar jullie van houden; dat bepaalt immers hoeveel tijd je overal nodig hebt. En wil je LA ook bezoeken of is dat alleen voor de terugvlucht?
wil je overal voldoende tijd dan is het ook niet gek om San Diego over te slaan. Je zou dan in Las Vegas kunnen eindigen. Of kijk eens naar een rondje LV, dat is qua vluchten en autohuur misschien interessanter.
Marianne
wij willen wel iets zien en een beetje wandelen. maar 1of 2 wandelingen zijn genoeg. we reizen met 2 tieners.
Vorig jaar hebben we 1 nacht in curry village geslapen. op dag van aankomst hebben we dingen gedaan en 1 trail gelopen, de volgende dag een stukje gereden en een trail naar sequia bomen gedaan en daarna door naar SF.
veel mensen zouden zeggen veel te kort, klopt het kan zeker langer, en is er is nog veel meer te doen maar wij vonden het prima. Voor yellowstone stel ik me voor om 1 dag de upper loop te doen en de andere dag de lower loop. en daarna weer door....
Ook hier zullen mensen zeggen dat het veel te kort is maar ik denk voor ons voldoende.
In LA willen we nog een aantal dingen zien waar we de vorige keer geen tijd voor hebben gehad.
San Diego lijkt me een leuke stad om te zien en wil ik vanuit daar naar het vliegdekschip.
ik ga ook even naar jullie planning kijken marianne.
Vorig jaar hebben we 1 nacht in curry village geslapen. op dag van aankomst hebben we dingen gedaan en 1 trail gelopen, de volgende dag een stukje gereden en een trail naar sequia bomen gedaan en daarna door naar SF.
veel mensen zouden zeggen veel te kort, klopt het kan zeker langer, en is er is nog veel meer te doen maar wij vonden het prima. Voor yellowstone stel ik me voor om 1 dag de upper loop te doen en de andere dag de lower loop. en daarna weer door....
Ook hier zullen mensen zeggen dat het veel te kort is maar ik denk voor ons voldoende.
In LA willen we nog een aantal dingen zien waar we de vorige keer geen tijd voor hebben gehad.
San Diego lijkt me een leuke stad om te zien en wil ik vanuit daar naar het vliegdekschip.
ik ga ook even naar jullie planning kijken marianne.
Mocht je geen accommodatie in Yellowstone zelf kunnen vinden, je kan eventueel ook een cabin op een camping net buiten het park huren. Bijvoorbeeld KOA West Yellowstone de meest basic voor $131. KOA Cody East Yellowstone vanaf $87. Zij hebben ook tipi's voor $100. Moet je wel je eigen linnen/slaapzak meenemen. Beiden hebben een zwembad, en bij elke site is een vuurkorf om lekker fikkie te steken. En Cody heeft een hele rits cabins, kunnen de tieners mooi in hun eigen cabin.
27 States so far...
dag je wel corv. dan ga ik daar ook even naar kijken.
is dat ook een logische verblijfplaats voor de upper en lowerloop?
is dat ook een logische verblijfplaats voor de upper en lowerloop?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt op googlemaps eens kijken hoe ver het rijden is vanaf Cody. Het mooiste is om in het park te overnachten, dat scheelt natuurlijk veel in reistijd. Jullie reizen dus met 4 personen? Dat is ook wel goed om te weten.
Ik zou minimaal 3 nachten uittrekken voor Yellowstone, dan heb je 1 dag voor het noordelijke deel, en 1 nacht voor de onderste lus.. Meer is ook niet verkeerd, zelfs als je helemaal niet gaat wandelen. Je bent echt wel wat tijd kwijt met het lopen over de board walks, het wachten tot een geiser uitbarst, het zoeken naar een parkeerplaats en het in de rij staan voor een beer of bizon.
Wij hebben in 2004 overnacht in een KOA-cabin in Cody, zie hier. Ik zou dat hooguit voor 1 of 2 nachten doen. Je kunt ook kijken naar Cooke City/Silvergate.
Marianne
Ik zou minimaal 3 nachten uittrekken voor Yellowstone, dan heb je 1 dag voor het noordelijke deel, en 1 nacht voor de onderste lus.. Meer is ook niet verkeerd, zelfs als je helemaal niet gaat wandelen. Je bent echt wel wat tijd kwijt met het lopen over de board walks, het wachten tot een geiser uitbarst, het zoeken naar een parkeerplaats en het in de rij staan voor een beer of bizon.
Wij hebben in 2004 overnacht in een KOA-cabin in Cody, zie hier. Ik zou dat hooguit voor 1 of 2 nachten doen. Je kunt ook kijken naar Cooke City/Silvergate.
Marianne
Helemaal eens met Marianne. 'Je bent echt wel wat tijd kwijt met het lopen over de board walks, het wachten tot een geiser uitbarst, het zoeken naar een parkeerplaats en het in de rij staan voor een beer of bizon'. We reden vanaf KOA West aan rond 6.30 meen ik. Is niet zover naar de West entrance, maar er liep vrijwel direct een bizon in de berm. En dan staat het verkeer direct vast. Doorgereden naar Old Faithful waar we mazzel hadden dat ie toen we op het bankje gingen zitten in 5 minuten ging spuiten. Maar je kan ook lang moeten wachten. Ik was met mijn moeder van 78 die herstellende was van een gebroken bovenbeen, dus we hebben niet gehiked. Wel de Scenic drives gereden, en verschillende boardwalks gedaan, en korte stops. Uiteindelijk via het oosten naar KOA Cody gereden waar we tegen schemer aankwamen. Dit was eind september, weet niet hoe het in juli daar is. Was de tijd tekort, misschien. Maar ivm omstandigheden kon het niet anders, en we hadden het voor geen goud willen missen.
27 States so far...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik een 'vaste plek', dus meerdere nachten, in Canyon Village erg prettig. Je zit dan in het midden aan de oostkant. Vanuit daar kun je mooi de ene dag de bovenste lus doen en de ander dag de onderste lus. Inmiddels al 3x zo gedaan, steeds voor 3 nachten. Als alternatief zou Roosevelt Lodge Cabins ook kunnen al zit je dan een stuk noordelijker. Maar ook dat heb ik al 2x gedaan door er 3 nachten te verblijven en de ene dag de onderste lus en de andere dag de bovenste lus te doen.lammie schreef: ↑19 apr 2026, 11:46maar als ik iets vind in roosevelt, old faithfull lodge of snowlodge, dan zit ik ook op de goede plek om vanuit daaruit iets te doen in yellowstone?
Ik vind Canyon Village en Roosevelt Lodge Cabins een stuk betaalbaarder dan Old Faithful waar je echt de hoofdprijs betaalt. Ik sta overigens wel altijd voor dag en dauw op. Heb mijn eigen ontbijt in de cabin (ook handig om belegde broodjes als lunch mee te nemen) en vertrek al heel vroeg, liefst als het net licht wordt. Voordeel is dat het dan nog rustig op de wegen en parkeerplaatsen is. Bij Old Faithful heb ik nog nooit moeite gehad een parkeerplek te vinden. Die is erg groot dus het moet al raar lopen wil die helemaal vol zijn. Zal vast wel eens gebeuren maar heb ik nog nooit meegemaakt. Op andere plekken kun je het wel treffen dat parkeerplaatsen vol zijn. Daarom vertrek ik ook altijd heel vroeg in de ochtend.
Aan de westkant zou ik niet weten waar je zou moeten zitten. Bedoel je West Yellowstone buiten het park? Dat zou ik nooit al basisplek voor Yellowstone NP kiezen. Je bent dan echt veel tijd kwijt om het park in te komen 's ochtends. Het zou bijv. nog wel kunnen als dat je eerste en laatste nacht is en de nacht ertussen in Yellowstone NP zelf verblijft. Op die manier kun je prima de 2 lussen rijden.
Overigens wens ik je succes met het vinden van accommodatie in Yellowstone NP zelf. Wat dat betreft ben je al aan de late kant als het nog voor deze zomer is.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Old Faithful is niet per definitie duurder; de prijzen daar variëren heel erg. Zo heb je bij de Snow Lodge een frontier cabin voor 180 dollar. In de Inn is een kamer in de Old House 237(en in de Lodge heb je een cabin voor 144 dollar.
Bij Canyon beginnen de prijzen bij 431 dollar. (Alle prijzen ex tax.)
Meerdere nachten op dezelfde locatie kan prettig zijn, maar dan wordt het nagenoeg onmogelijk om iets te vinden. Je kunt echt het beste per nacht kijken. Je gaat er toch op uit elke dag,, hou de meeste spullen in je auto, dan is het ook niet erg als je de volgende dag ergens anders overnacht. Ook wel prettig wat betreft het eten; wij zijn wel snel uitgekeken op de restaurants in het park en als je op eerdere locaties zit heb je nog wat variatie.
Zoals ik al anagaf is het niet gek om nu (en dan bedoel ik echt nu) iets vast te leggen als je iets geschikts ziet; annuleren kan immers altijd nog.
Ik zie nu in juli bij OF wel wat mogelijkheden:
Marianne
Bij Canyon beginnen de prijzen bij 431 dollar. (Alle prijzen ex tax.)
Meerdere nachten op dezelfde locatie kan prettig zijn, maar dan wordt het nagenoeg onmogelijk om iets te vinden. Je kunt echt het beste per nacht kijken. Je gaat er toch op uit elke dag,, hou de meeste spullen in je auto, dan is het ook niet erg als je de volgende dag ergens anders overnacht. Ook wel prettig wat betreft het eten; wij zijn wel snel uitgekeken op de restaurants in het park en als je op eerdere locaties zit heb je nog wat variatie.
Zoals ik al anagaf is het niet gek om nu (en dan bedoel ik echt nu) iets vast te leggen als je iets geschikts ziet; annuleren kan immers altijd nog.
Ik zie nu in juli bij OF wel wat mogelijkheden:
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1424 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne