Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vancouver Island (5 nachten)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bizzey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vancouver Island (5 nachten)

Bericht door bizzey »

Hi allemaal!

Mijn man en ik reizen aankomende september naar de US en Canada. We hebben de rest van de reis al vast staan maar komen niet helemaal uit onze route op Vancouver Island.

04-09 Seattle - Victoria (Vancouver Island)
05-09 Victoria - ??
06-09 ?? - Campbell river
07-09 Campbell River Bear/ Whale watching
08-09 Campbell River - ??
09-09 Ferry naar Vancouver - Clearwater (welke ferry is het handigst?)

We hadden flink onderschat hoe snel de tours uitverkocht raken en op dit moment is volgens mij alleen 7 september nog beschikbaar. Ik denk dat het fijn is om de dag voor en de nacht na de tour in Campbell River te slapen aangezien het een lange dag is. Ook heb ik meerdere leuke dingen gevonden op de weg naar Port Alberni, is het leuk om daar te overnachten en misschien de nacht in Victoria te skippen? Ook ben ik niet helemaal zeker welke Ferry naar Vancouver het beste is om te nemen aangezien de rit naar Clearwater best flink is.

Hebben jullie misschien nog tips voor onze route en misschien andere tour operators? Onze interesses zijn wandelen en Wildlife maar in leuke dorpjes kunnen wij ons ook prima vermaken!

Thanks,
Lizzy
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vancouver Island (5 nachten)

Bericht door Moose91 »

Wil je per se naar Campbell River om daar de tour te doen? En wil je daar een berentour, walvistour of allebei doen?

Er zitten in Victoria namelijk ook voldoende aanbieders van walvistours. Wij zijn in 2023 met een zodiac van Eagle Wing het water opgegaan en hadden een prachtige ervaring: walvissen, orka's, zeehonden en zeearenden kwamen we volop tegen. Ik zie bij Eagle Wing maar ook bij andere aanbieders in Victoria ruim voldoende plekken om een walvistour te boeken in de periode dat jullie daar zijn. Zelf vind ik de tour per zodiac het leukst: snel, wendbaar, laag bij het water en minder mensen.

Tijdens dezelfde roadtrip deden we ook Campbell River aan voor een zwarte berentour. Die deden wij bij Eagle Eye Adventures, die ook walvistochten aanbieden. Zij hebben ook ruime beschikbaarheid in jouw periode voor walvistochten. De zwarte berentochten stoppen volgens mij ergens midden juni omdat de beren dan landinwaarts trekken.
In september zijn de grizzlytochten opgestart. Ik zie bij bijvoorbeeld Homalco Tours (een indiginous operator vanuit Campbell River) ook voldoende plekken tijdens jullie periode.

Een gecombineerde walvis/berentour is er in die periode volgens mij niet. Tijdens onze berentocht in 2023 kwamen we op de terugweg overigens wel nog walvissen tegen en namen ze uitgebreid de tijd om de tour te verlengen en iedereen de kans te geven walvissen te zien. Maar over het algemeen ligt de nadruk op of beren of walvissen. En, hoewel het wat kost, zou ik zeker adviseren om twee aparte tours te doen. De omgeving is fantastisch en je komt zoveel moois tegen.

Dus, qua planning mogelijk zoiets:

05-09 Victoria - Victoria (walvistocht)
06-09 Victoria - Campbell River
07-09 Campbell River (berentocht)
08-09 Campbell River - Campbell River
09-09 Campbell River - Clearwater

Ik weet niet hoe laat je in Victoria arriveert vanaf Seattle. Als dat vroeg is, heb je nog lekker een middag om de stad te verkennen. Het is een leuke stad met veel Britse invloeden en leuke plekjes. Fisherman's Wharf, waar Eagle Wing vertrekt met zijn tours, is erg gezellig.
Mocht je wat later arriveren, dan kun je ook kiezen om de volle dag Campbell River in te ruilen voor Victoria, afhankelijk van wat jullie leuker lijkt. Rond Campbell River is in ieder geval genoeg leuks te doen: op de volle dag zou je door Strathcona Provincial Park kunnen rijden en wandelen. Heerlijk rustig.

Het voordeel van deze opzet is dat je ruimte hebt als er onverhoopt een tour geannuleerd wordt, bijvoorbeeld vanwege het weer. Mocht dat in Victoria gebeuren, kun je op de ochtend van de reisdag op herkansing (als er plek is) en in Campbell River heb je nog een volle dag als achtervang mocht de tour niet doorgaan. Veel touroperators geven ook walvisgarantie: mocht je tijdens je tour niets zien, kun je op herkansing. Ook daarvoor geldt natuurlijk dat dat op basis van beschikbaarheid is, maar daar heb je in deze opzet enige ruimte voor.

Voor de terugtocht naar het Canadese vasteland kun je het best de ferry vanaf Nanaimo pakken, dat is een goede anderhalf uur vanaf Campbell River.
Overigens wel jammer dat je van 9 september een grote reisdag van hebt gemaakt. Want:
- Dik anderhalf uur rijden naar de ferry terminal
- Daar wil je 45-60 minuten van tevoren zijn, ook als je gereserveerd hebt
- Een overtocht van dik anderhalf uur
- Een reis van vijf uur naar Clearwater, nog zonder stops

Dit kost je zo'n tien uur. Dat is echt heel veel. En dan is de snelste route ook nog eens niet de mooiste. Staat dit deel al helemaal vast? Zo niet, overweeg om dan de ferry naar Vancouver te pakken en vanaf daar de Sea-to-Sky highway te rijden naar Whistler. Dat halveert je reistijd en je komt op de Sea-to-Sky langs prachtige plekken en mooie provincial parks. Whistler is een leuk bergdorpje waar ik de Blackcomb Gondola aan kan bevelen. In Whistler zou ik dan overnachten, zodat je de volgende dag rustig kunt doorreizen naar Clearwater. Dat is dan nog steeds zo'n vijf uur, maar dat is beter te doen dan de tien uur die je in deze planning nodig hebt. De route over de 99 richting Clearwater is ook nog eens prachtig.
Maar misschien ga je op de terugweg wel via Whister, of hebben jullie dat bewust geskipt. Wat mij betreft wel iets om nog eens goed te heroverwegen.
bizzey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door bizzey »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Moose!

Wij willen graag grizzly's zien vandaar dat wij een tour zoeken vanuit Campbell river. De Homalco tours lijkt veel beschikbaarheid te hebben maar bij door klikken lijkt dat toch niet zo te zijn. Onze focust ligt voor deze tour dus zeker op beren maar online lezen wij dat in de lange tijd die je op zee bent je ook vaak walvissen ziet.

Is de route zo eventueel beter?

05-09 Victoria - Victoria (walvistocht)
06-09 Victoria - Campbell River
07-09 Campbell River (berentocht)
08-09 Campbell River - Nanaimo
09-09 Nanaimo - Clearwater

Hierdoor slaan we de reistijd van 1,5uur naar de ferry over. Ik weet dat het nog steeds een erg lange dag is maar helaas zitten wij vast aan onze vrije dagen.
Moose91
Amerika-ontdekker

Bericht door Moose91 »

Ah ja, ik zie het nu op de website van Homalco. Wat irritant.
Je zou ook nog Campbell River Whale Watching kunnen bekijken. Bieden ook grizzly tours aan en hebben beschikbaarheid op de zevende. Heb er zelf geen ervaring mee, maar anderen wellicht wel.

De nacht voor de overtocht vast in Nanaimo zitten is een prima idee. Je kunt dan altijd nog een groot deel van de dag in CR doorbrengen en later op de dag rustig naar Nanaimo rijden. Er zijn op jouw reisdag afvaarten om 6:15 (rond 8u in Vancouver) en 8:40 (rond 10u20 in Vancouver). Dan kun je wat langer blijven liggen 's ochtends en wordt het iets minder gehaast.

Succes en veel plezier!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Je zit net in het Labour Day weekend in Canada en dat is het laatste verlengde weekend voordat de scholen hier terug beginnen na de zomer vakantie. Velen van de lokale bevolking geniet dan ook nog even van die laatste paar dagen zomervakantie en gaan er dan ook op uit. Zorg er zeker voor dat je de ferries op voorhand boekt, zodat je niet in lange wachtrijen staat om mee te kunnen.

Mijn suggesties zijn de volgende voor dat stukje route: Ik zou van Victoria naar Port Renfrew gaan, mooi stukje kust met vele mooie stranden die de moeite zijn om bij te stoppen. In Sooke heb je de Sooke Potholes en onderweg langs de kust naar Port Renfrew heb je prachtige plaatsen zoals China Beach, Mystic Beach, Sandcut Beach, Sombrio Beach en Botanical Beach (deze is bekende voor mooie getijde plassen bij laagtij). Je vindt daar ook nog de Sooke Potholes op dat stuk. Neem voor deze rit een hele dag uit, zodat je genoeg tijd hebt om op verschillende plaatsen te stoppen.

05-09 Victoria - Port Renfrew
06-09 Port Renfrew - Campbell river
07-09 Campbell River Bear/ Whale watching
08-09 Campbell River - Parksville (half uurtje van de ferry terminal)
09-09 Ferry naar Vancouver - Clearwater (ferry van Departure Bay in Nanaimo naar Horseshoe Bay in West Vancouver)

Voor whale watching/beren tours:
Campbell River Whale Watching and Adventure Tours: https://campbellriverwhalewatching.com/tours/
Homalco Wildlife and Cultural Tours: https://homalcotours.com/
Discovery West Adventures: https://www.discoverywest.ca/adventures/
Aboriginal Journeys Whale and Wildlife Adventure Tours: https://www.aboriginaljourneys.com/

En er zijn nog wel wat meer te zoeken, kijk eens op Google en daar kan je ook kijken naar de recenties.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij deden altijd beroep op Eagle Eye Adventures, gerund door 2 sympathieke Nederlanders, Jos en Rentia. Ze bieden zowel beren- als walvisexcursies aan.
Hier vind je onze blog van Vancouver Island: https://kalaman0032sept2018.blogspot.com/
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij beginnen in september onze 6 weken Canada ook met 5 nachten op Vancouver Island.
We blijven eerst 3 nachten bij Victoria. Oudste dochter heeft daar een jaar gestudeerd en omdat zij met ons meereist willen we die omgeving eerst zien/doen. Zij heeft in haar studiejaar een whale watching tour gedaan vanuit Victoria.
Daarna gaan we voor 2 nachten naar Nanaimo. Onderweg en daar in de buurt is al meer dan genoeg te zien en te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer