Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jerome2: Denver - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jerome2
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Jerome2: Denver - Las Vegas

Bericht door Jerome2 »

Goedemiddag,

Niet nieuw op dit forum maar het is een tijdje geleden.
In Juni 2027 willen mijn vriendin en ik mijn ouders meenemen naar Amerika.
Zij willen dit al een tijdje en het lijkt me zelf ook mooi in het kader van 'Nu het nog kan'.

We willen vooral natuurparken aandoen en zo min mogelijk de steden.
Mijn ouders houden van wandelen, fietsen en dat soort dingen.
Wij vinden dit natuurlijk ook mooi hoor. ;)
De afstanden willen we het liefst zo kort mogelijk houden en het mag ongeveer 17 tot 20 dagen duren.
Daardoor ben ik ook mede door mijn eigen ervaring van 3 reizen in Amerika op de onderstaande route gekomen.
Deze kan zeker nog verlengd of veranderd worden.
Graag zou ik van jullie horen hoe jullie over de onderstaande route denken en of jullie nog toevoegingen of betere ideeën hebben

Bestemming:
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver - Glenwood Springs
Dag 4: Glenwood Springs - Grand Junction
Dag 5: Grand Junction - Moab
Dag 6: Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab - Torrey
Dag 9: Torrey
Dag 10: Torrey - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Springdale (ZION)
Dag 13: Springdale
Dag 14: Springdale
Dag 15: Springdale - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Amsterdam

De langste afstand die we hier dus afleggen zal ongeveer 250km zijn per dag.
Daarnaast zullen we een paar dagen in Moab en Springdale blijven en blijven we dus 2 nachtjes in Torrey, Bryce en Las Vegas.
We willen veelal vroeg al Airbnb's gaan boeken zodat we zo min mogelijk in hotels hoeven te verblijven.
Hebben jullie hier misschien ook nog tips voor op deze route? Of een mooie clamping of iets dergelijks.
Daarnaast is het misschien na Denver ook nog leuk om een dag of 2 naar het Rocky Mountain national park te gaan?
Of het idyllische plaatsje Aspen aan te doen?

Ik hoor jullie tips/opmerkingen/aanmerkingen graag!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jerome.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Denver - Las Vegas

Bericht door paulr »

Welkom !
Prima route...
Natuurlijk is het inderdaad leuk om RMNP proberen er in te krijgen. Erg mooi ! En een leuk contrast met alle rode stenen op je route. Lukt dat niet dan kan ik in de Rockies eerder Vail of Breckenridge aanraden. Ik denk qua ''ydillisch'' iets leuker: Vail is een soort Oostenrijks dorpje, Breckenridge meer een mijnwerkers/westerndorp. Zowel in winter als zomer vinden wij dit iets leuker dan het mondaine Aspen.
Voor Bryce raden we meestal maar 1 nacht aan, maar 2 kan ook. Als je er 2 doet heb je meer tijd voor de mooie UT12 van Torrey naar Bryce. Maar met 1 nacht kun je prima aan het einde van de dag langs de rim wandelen en de volgende ochtend de Queens Garden - Navajo Loop doen en dan door naar Zion... Zou je 1 nacht mee uitsparen die je evt voor RMNP kan inzetten.
En lees je even goed in wat je in Denver wilt doen. Wij zijn er vaak geland en vertrokken, maar hebben nooit behoefte gehad de stad in te gaan. Je bent de dag na aankomst vroeg wakker, ook juist leuk om dan al naar RMP (als je dat er in gaat passen) of al richting Breckenridge/Vail te gaan. Leuke stop langs de I-70 trouwens: Georgetown (op ca 1 uur naar het westen vanuit Denver).
Oja, vergeet op dag 5 (GJ-Moab) niet af te slaan bij Cisco zodat je de fraaie 128 naar Moab neemt !
Veel plezier met voorbereiden !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jerome2: Denver - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je geeft aan dat je zo veel mogelijk natuur en zo min mogelijk steden aan wilt doen. Dan begrijp ik de keuze voor een volle dag Denver niet. En ja, zeker Rocky Mountain NP meenemen! Juni is misschien wat vroeg daarvoor maar normaal gesproken zullen de wegen en paden wel sneeuwvrij zijn dan. Je zou ook kunnen overwegen om de route om te draaien.
Hou voor Arches en Rocky Mountain NP rekening met de timed entry reservering.

Als je in Denver begint zou ik proberen zeker iets meer van Colorado mee te nemen. Kijk eens in ons 2013-verslag en 2019-verslag om wat ideeën op te doen. Als je ouders van fietsen houden kan ik de Mineral Belt Trail in Leadville aanraden. Wij fietsten die in 2017 en 2019.
Voor Zion kun je ook ons 2024-verslag eens bekijken.

Wat betreft Bryce: daar zou 1 nacht zeker voldoende kunnen zijn. Wat zijn jullie plannen daar? Wil je veel tijd voor de Ut12 uittrekken dan is het wel prima zo.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Eens met Paul en Marianne, as usual zou ik bijna zeggen :lol: . Ik heb me eens verdiept in wat er in Denver te zien is en dat bleek erg weinig, dus ik zou er geen dag verliezen die je ergens anders mooier kunt besteden.
Voor Bryce is 1 overnachting inderdaad genoeg.
Jerome2
Amerika-newbie

Bericht door Jerome2 »

Goedemiddag Paul en Marianne,

Nog bedankt voor de jullie tips deze heb ik meegenomen de afgelopen weken bij het aanpassen van de reis.
Tevens jullie verslagen gelezen Marianne, erg leuk!

De volle dag Denver hebben we er afgehaald en we zijn van plan om direct richting Leadville te gaan voor 2 dagen.
Zo kunnen we daar de fietsroute gaan doen en de highlights daar in de buurt bezoeken.
Tevens kunnen we even rustig bijkomen van de lange vlucht welke mijn ouders nog nooit hebben gemaakt.
De dag erna richting Black Canyon Park om daar in de middag te zijn en de volgende dag doorrijden naar Grand Junction via de Grand Mesa Scenic Byway.

Daarna door naar Moab waar we 3 nachten zijn alvorens we 2 nachten in Torrey willen verblijven.
Als we dan doorrijden naar Escalante willen we de Lower Calf Creek Falls Trail gaan lopen en zo hebben we ook langer de tijd voor de high way 12.
De volgende dag lekker Bryce Canyon bezoeken en wandelen en het einde van de dag ergens onderweg naar Zion gaan slapen.
Iemand een idee wat een mooie plek/plaats is omdat te doen. Zo vermijden we dus het slapen in Bryce Canyon zelf.

Dan 3 nachten Zion omdat ik dat gewoon het mooiste park vindt en het heerlijk vind om daar te zijn.
Afsluitend in Las Vegas en weer terug naar huis vliegen.

Welke tijd zouden jullie aanraden om dit te gaan doen? Ik heb heb het nu gepland vanaf 1 Juni ongeveer maar dit kan ook September worden.
Iemand hier de voor en nadelen van deze tijd gaan?

Daarnaast hebben jullie nog tips voor Airbnb's of leuke glampings waar we met zijn 4en gezellig kunnen zitten?

In ieder geval al bedankt voor de tips die ik van jullie heb ontvangen!

Hieronder nog even de aangepaste route zoals ik hem nu heb aangepast.

Bestemming:
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Leadville
Dag 3: Leadville
Dag 4: Leadville - Montrose (black canyon park)
Dag 5: Montrose - Grand Junction
Dag 6: Grand Junction - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Torrey
Dag 10: Torrey
Dag 11: Torrey - Escalante
Dag 12: Escalante - ....? (tussen bryce en zion)
Dag 13: ...- Springdale
Dag 14: Springdale
Dag 15: Springdale
Dag 16: Springdale - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Amsterdam

Sta nog steeds open voor tips of verbeteringen hoor;)

B.T.W. ik heb de Rocky Mountains voor nu er even uitgelaten omdat we dan echt veel meer KM's zouden gaan maken en dat wou ik het liefst voorkomen.
Voor nu komen de kilometers in totaal op 1500km dus dat vinden we prima.

Jeroen
Jerome2
Amerika-newbie

Bericht door Jerome2 »

Nog 1 vraag trouwens..

Zouden jullie de route op deze manier rijden of zouden jullie beginnen in Las Vegas en eindigen in Denver?
Of maakt het qua beleving geen verschil?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Prima route, lekker rustig zo...
Ik ben fan van reizen in juni: lange dagen, nog sneeuw op de bergtoppen (mooi contrast) en lekkere temperatuur, minder kans op bosbranden. Maar andere vinden juist september weer prima (zou niet weten waarom, maar goed :D ).
Dan de keuze voor de route: in juni, starten in Las Vegas, dan heb je de bergen op het einde ivm het weer. En ja... In september juist andersom, want dan heb je meeste kans op lekker weer in de Rockies (vanaf half september wordt er toch weer wat frisser). Maar wellicht heb je vanaf half september wel meer kans op mooie gele en rode bomen...
Kijk zeker bij Moab eens naar appartementen/huisje. Dan kan je ook eens in de tuin een BBQ gebruiken en soms met een zwembadje (is daar wel lekker). 15 jaar geleden eens iets op ca 400m vanaf de hoofdstraat gezeten, maar kan zo niet meer precies herinneren en vinden welke dat was. Ook wel lekkers om eens niet in een hotel te hoeven verblijven...
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hier ook een fan van juni. Zeker als je kampeert, dan is het heerlijk om lange dagen te hebben.
Ik vind september ook mooi, ik heb het idee dat de kleuren van de rode rotsen dan warmer zijn.

Rocky Mountain NP is toch niet zo ver extra rijden? Ik zou liever naar RMNP dan naar de Black Canyon. Een volle dag Leadville kan, maar bijkomen van de vlucht lijkt me niet echt nodig, wij hebben daar nooit behoefte aan.

Voor Bryce zou ik zeker een overnachting in of vlakbij het park nemen; juist de vroege en late uren in het park zijn prachtig, met een laagstaande zon.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Leadville is een leuk plaatsje, maar ligt wel op ruim 3000 meter hoogte. In 2014 sliepen wij de dag na aankomst in Leadville. Je kan dan wat last krijgen van hoofdpijn omdat je nog niet aan de hoogte gewend bent. Van Leadville naar Montrose is de route via de fraaie Cottonwood Pass tussen Buena Vista en Almont een aanrader. Veel mooier dan via Poncha Springs. Zie ook onze verslagen van 2016 en 2025 voor het Colorado gedeelte.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren in 2006 in Leadville, nadat we bij Twin Lakes paardgereden hadden, wat erg mooi was. Prachtige uitzichten bovenop de berg. In Leadville hebben we een heerlijke burger gegeten bij Wild Bill's. Er stond buiten helemaal een rij te wachten. Ze bestaan nog steeds trouwens.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... lakes.html
Jerome2
Amerika-newbie

Bericht door Jerome2 »

Goedemiddag allen,

Bedankt voor jullie reacties die me toch aan het denken hebben gezet.
Gisteren en vandaag daar eens even mee gepuzzeld en ben tot de volgende opzet gekomen.
Waarvan ik nu denk, dit is hoe ik het voor me zag! mede dankzij jullie hulp.

Hebben jullie nog verbeteringen voor onderstaande plekken?
Enige plekje waar ik over twijfel is Glenwood Springs maar de Hanging Lake Trailhead lijkt me mooi om eens te zien.
Misschien is de tussenstop in Boulder overbodig? Toch lees ik ook veel dat je de tijd moet nemen voor de route tussen Bryce en Torrey.

Laat maar even weten ik ben weer benieuwd!

Dag WAAR
1 Amsterdam → Las Vegas
2 Las Vegas (verblijf)
3 Las Vegas → Springdale
4 Springdale (Zion NP)
5 Springdale (Zion NP)
6 Springdale → Bryce Canyon City
7 Bryce Canyon → Boulder (UT)
8 Boulder → Torrey (Route 12)
9 Torrey (Capitol Reef NP)
10 Torrey → Moab
11 Moab (Arches / Canyonlands)
12 Moab (omgeving)
13 Moab → Glenwood Springs
14 Glenwood Springs → Estes Park
15 Estes Park (Rocky Mountain NP)
16 Estes Park (Rocky Mountain NP)
17 Estes Park → Denver → Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die tussenstop in Boulder lijkt me niet echt nodig maar dat is natuurlijk afhankelijk van je plannen in Bryce en onderweg. Een zonsopkomst bij Bryce is de moeite waard, en een wandeling naar beneden ook. En de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall ook. Maar tenzij je nog meer plannen hebt, heb je nog voldoende tijd voor de rit naar Torrey. Kijk eens hier voor onze rit van Bryce naar Torrey.

Je kunt overwegen om de eerste nacht Estes Park te veranderen in Grand Lake. Op die manier heb je ruim de tijd voor de Trail Ridge Road. Zie voor die verdeling ons 2019-verslag.

Wel jammer dat Leadville is gesneuveld; het zou mooi zijn om een andere route dan de I70 te nemen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 jan 2026, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien de nacht in Boulder laten vallen en een nacht Monument Valley toevoegen tussen Torrey en Moab? Een schitterende route. Zie ons verslag van de route in omgekeerde richting.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goede tip om via Monument Valley te rijden. De ut95 is een prachtige route. Je kunt daarvoor ook ons 2013-verslag eens bekijken. Zie hier.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer