Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Liekevh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Rondreis Canada

Bericht door Liekevh »

Hallo allemaal,
Wij, gezin van 2 volwassenen en 2 kids van 8 en 11 gaan naar Canada in augustus 2026. De vluchten zijn al geboekt: Heen naar Vancouver aankomst 5 augustus en terug via Calgery op 23 augustus. Ik weet dat dit niet heel lang is, maar helaas kon dit niet anders.

We willen graag veel zien en zijn rondreizen gewend en we willen persee zowel naar Vancouver Island als Canada zelf in. Kortom het word een pittige reis, maar vast en zeker ook de moeite waard.

Nu twijfelen we wel nog een beetje over de route, met name hoelang we ergens moeten blijven. Ik zoek hierin wat advies.

5-7 aug Vancouver
7-9 aug Victoria
9-11 aug Ucluet (of 3 nachten)
11-13 aug Whistler
13-15 aug Wells
15-17 aug Jasper (of 3 nachten)
17-18 aug overnachting nabij gletsjers hierdoor dag erna iets meer tijd voor Emerald Lake of Lake Louise
18-21 aug Banff
21-23 aug Calgery (of 1 nacht)

Ik hoor graag jullie adviezen. We houden van een toffe grote stad maar uiteraard ook heel erg van natuur, dieren, watervallen, maar een urenlange hike zal het niet worden met de kids. Gewoon mooie korte hikes (max 2 uur) vinden we wel erg leuk. Zipline, raften, kanoeen etc ook allemaal leuk!

Alvast bedankt voor jullie advies.

Gr Lieke Hekelen
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Rondreis Canada

Bericht door paulr »

Welkom !
Oei, gelukkig geef je zélf al aan de VI én naar Calgary rijden in 2 weken eigenlijk geen goed idee is.
Kunnen we je er nog van af praten ? :D
Want, zeker met kinderen, leent Canada zich uitstekend om juist veel aktiviteiten te doen en niet teveel in de auto te zitten. Korte hikes inderdaad, maar ook whalewatchen (met een zodiac is erg leuk !), een fietstocht, wellicht ergens kanoen, een berenexcursie, kabelbaantje, etc.
Schrijf je reis bij voorkeur uit van dag-tot-dag in een excel (met reistijden). Je zult dan zien dat je op de dagen dat je onderweg bent er eigenlijk verdomd weinig tijd overblijft voor iets leuks. Ook de overtochten nemen nog wel wat tijd in beslag. E je bent (naar mijn mening) verhoudingsgewijs ook nog eens veel in de steden/stadjes, terwijl de natuur zo uitnodigend is !

van dag-dag wordt jullie schema zoiets:
5 aug aankomst Vancouver
6 aug Vancouver
7aug Vancouver- Victoria
8 aug Victoria
9 aug Victoria - Ucluelet
10 aug Ucluelet
11 aug Ucluet- Whistler
12 aug Whistler
13 aug Whistler - Wells grey
14 aug Well Grey
15- aug Well Gey - Jasper (of 3 nachten)
16 aug Jasper
17 aug Jasper of onderweg Columbia Icefield
18 aug Jasper - Banff
19 aug Banff
20 aug Banff
21 aug Banff - Calgary
22 aug Calgary
23 aug Calgary - AMS/BRU

Ik zou vooral over de volgende zaken goed nadenken en wellicht heroverwegen:
- na aankomst kun je over wegen direct de ferry naar Victoria te nemen. Vanaf de airport ben je snel in Tsawassen. Je moet toch wat tijd overbruggen voordat je gaat slapen, dus gebruik die tijd voor de overtocht. Op de ferry wat eten, aankomen in Victoria en naar bed.
- een nacht extra op VI zou mooi zijn. Nu is het vooral heen en weer reizen. De rit van Victoria naar Ucluelet gaat je éçht een hele dag kosten (ook al geeft Google Maps ''maar'' 4 uur rijden aan).
- De rit van Ucluelet naar Whistler is (te) lang. Je kan de nu onderbreken met een nacht in Vancouver (die heb je over als je direct naar Victoria gaat). Maakt de dagen een stuk aangenamer. Je kan overwegen in Noor Vancouver een overnachting te doen en van daaruit de stad in te gaan. Dan ben je de dag erna weer vlot op weg naar Whistler.
- de rit van Whistler naar Well Grey is ook een forse, maar wel te doen. Denk dat @AnnInBC wellicht anders wel een tip voor onderweg heeft.
- denk eraan dat je in de regio Jasper/Banff te maken krijgt met volle parkeerplaatsen en shuttlebussen. Het zou mooi zijn als je in die regio nog een nacht extra hebt zodat je de dagen slim kan indelen en vaak ergens juist heel vroeg of laat bent (en dan midden op de dag wat relaxen)
- Kijken goed wat er te doen in in Calgary. Wij zijn er nu een aantal keren geland en vertrokken, maar nooit de behoefte gehad de stad in te gaan.

Persoonlijk zou ik dus tóch VI (zeker met zo'n bliksembezoek) eruit laten en een rustiger schema van Vancouver naar Calgary plannen, zodat je op veel dagen juist wat leuks kunt gaan doen !
Succes met plannen maken,
Paul
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Rondreis Canada

Bericht door jojostravelusa »

Calgary is qua stad inderdaad niet heel bijzonder. Het is leuk om even over Olympic Plaza te lopen en te zien waar onze schaatshelden in 1988 gehuldigd zijn. Chinatown is niet groot, maar best aardig. Je kunt naar de Calgary Tower, hebben wij niet gedaan, dus ik kan er niks van zeggen.
Als je je tijd wilt besteden aan shoppen, dan kun je naar de Cross Iron Mills, een leuke mall.
Ik zou er even over nadenken of ik wel naar Vancouver Island zou gaan als ik maar 2 weken had. Ja, het is er mooi en leuk, maar het kost ook tijd om er te komen. Ga je toch, dan kun je onderweg naar Uculuelet nog stoppen in Duncan. Het hele dorp staat vol met totempalen en langs voetstappen op de grond kun je een tour lopen. Iets verderop ligt Chemainus. Daar hetzelfde principe, maar geen totempalen maar muurschilderingen.
Victoria is een vriendelijke stad. Uiteraard moet je het parlementsgebouw zien en ook hier is een Chinatown. Deze is niet zo groot, maar wel aardig. Fan Tan Alley is een super smal straatje.
In Whistler zijn we ook naar Olympic Plaza geweest. Ook zijn we met de gondel, de Peak Express, naar boven gegaan en hebben over de Cloudraker Skybridge gelopen. Met de Peak to Peak zijn we weer naar beneden gegaan.
In Wells Gray P.P. kun je naar de Dawson Falls en bij Ray's Farm kun je mooi wandelen. Is wel een stuk over een onverharde weg. Helmcken Falls is een andere waterval die de moeite waard is, evenals Spahats Falls.
Vanuit Wells Gray kun je naar Clearwater. Daar hebben we heel leuk geraft.
Onderweg naar Jasper kom je langs Mt. Robson Park. In Jasper zelf kun je je natuurlijk dagen vermaken. Via de Columbia Icefield Parkway rijd je naar Banff. Op de Athabasca gletsjer kun je met de Icefield Explorer naar de gletsjer. In het hoogseizoen en midden op de dag hartstikke druk, maar wellicht zijn jullie er op een gunstig moment, bv. aan het eind van de middag en is het niet zo druk, zoals toen wij er waren, maar dat was aan het eind van het seizoen.
Ook in Banff kun je meerdere dagen doorbrengen. De wandeling naar de hoodoo's bv. is heel leuk en goed te doen met kinderen

Voor onze belevenissen en misschien tips en ideeën kun je ons reisverslag bekijken.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/

In september gaan wij ook 2 weken naar Canada, maar dan doen we alleen een rondje Calgary met Banff, Jasper, Mt.Revelstoke en Glacier NP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer