Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Tim

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
TDV29
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Even voorstellen: Tim

Bericht door TDV29 »

Hoi allemaal,

Mijn partner en ik (stel begin 30) gaan al jaren binnen Europa op vakantie. Zij heeft ondertussen al voor vele jaren familie in Amerika wonen. Ondanks het aanschaf van een nieuwe woning zijn wij afgelopen zomer 3 weken lang wezen rondtrekken. Jullie raden het al, dit keer niet Europa, maar Amerika. Een wens die ik al ruim 10 jaar had. Wel tijdens de zomervakantie (slik portemonnee).

Amerika was GE-WEL-DIG. We hebben een westkust-trip gedaan: LA - Kingman - Flagstaff - Sedona - Tusayan - Page - Bryce - Zion - Las Vegas in 19 dagen. De andere twee waren reisdagen.

Reis 1:
De natuur, het hiken. We waren verliefd, wat een ervaring. We hebben het met een losse auto gedaan. Af en toe een motel waar niet anders kon en voor de rest altijd een hotel met zwembad. Ik moet hier wel kleur bekennen tov Europa onder niveau. Echter zeker geen klagen! Gastvrijheid overal een + of het nou oprecht of gespeeld is. Je merkt dat wel echt. Overal ijsmachines, echt een pre in de zomer. Vaak ook vloerbedekking (niet goed voor een allergie persoon) maar over het algemeen was het wel te doen. Vooral in Zion, Sedona en Zion (Springdale) hadden we hotels met een uitzicht dat echt niet normaal was. Het uiteten en de tips waren even wennen tov het Nederlandse systeem, maar dat was verder geen probleem. Wel 1x in Valet parking getrapt bij een Italiaans restaurant. Je mocht je auto niet zelf wegzetten. Gewoon 7 dollar voor 3 meter verder in een parkeervak. Het is maar de beleving zeggen we dan.

Wat een verschil ook tussen de plekken. LA is soort Amsterdam in het groot en wat een rust in de ''dorpen'' idee. Sedona was ik instant verliefd, maar ook Las Vegas was geweldig voor ons. Hier zit namelijk familie en dan zie je dus meer dan de Strip. De natuurparken in de buurt, de lokale bewoner en in een lokale woning. Dat was super! Wel moesten we erg aan de zwervers wennen. Donker vermeden we een beetje op de Strip na en overdag gaven we ze geen aandacht. De kraampjes in de winkelcentrums zijn wel super irritant, vooral als je paar hebt bedankt en nee als antwoord geeft. Daartegen vooral in de supermarkt een praatje met de lokale is erg oprecht.

Thuis:
Heimwee en heimwee en heimwee.. pff.

Reis 2:
Voorjaar 2026 staat ons 2e trip op de planning, omdat we familie en het land erg missen. We gaan dan 12 dagen met als planning: Las Vegas - St. George - Moab - Monument Valley - Zion - Las Vegas. We willen proberen een school te bezoeken, omdat mijn partner leerkracht is en erg nieuwsgierig.

Grtzzzz, Tim
:D
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Even voorstellen: Tim

Bericht door nwolf »

Welkom Tim!

En als je het virus eenmaal te pakken hebt wil je alleen maar vaker.
Hier vindt je genoeg adviezen en kennis om je trips nog meer voor te bereiden maar kun je ook je eigen ervaring kwijt!

Zo ben ik wel nieuwsgierig naar de hotels waar je bent verbleven bij Zion/Bryce ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Tim

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je raakt heel gemakkelijk verslaafd. :wink:
Wij vinden kamperen in de parken een geweldige manier om de overnachtingen betaalbaar te houden. Denk eraan dat het bij Moab erg druk is in de periode dat jullie willen gaan. Ik mis Valley of Fire in je opsomming; daar overnachten is erg mooi! (Zie hier en hier voor onze ervaring.)

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer