Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis love Flo: camperrondje Las Vegas april/mei.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Reis love Flo: camperrondje Las Vegas april/mei.
Lieve allemaal. Al een aantal jaar zijn we in de meivakantie naar Florida geweest, maar het blijft kriebelen om nog eens naar het westen te gaan. In de zomervakantie is dat moeilijk voor ons, daarom in de meivakantie. We hebben al een keer met een auto daar rond gereisd en met een grote camper, maar dat laatste was 14 jaar geleden.
We hebben een eerste planning gemaakt met de kennis die we nu hebben (inspiratie uit het blog van schoutenjanssen gehaald!) en ik begrijp dat er veel veranderd is sinds onze laatste keer. Willen jullie mee kijken met ons?
1. Frankfurt- Las Vegas (hotel)
2. Las Vegas (hotel)
3. Las Vegas - Valley of Fire (Camper ophalen, boodschappen doen en door rijden naar VoF)
4. Valley of Fire - Zion (onderweg Snow Canyon, daarna Kolob Canyon)
5. Zion (in Zion zelf evt 1 of 2 wandelingen)
6. Zion - Bryce (Cedar Breaks, Red Canyon, evt stoppen bij Bryce overlook, maar Bryce zelf trekt ons minder)
7. Bryce - Grand Staircase Escalante (petrified forest trail)
8. Grand Staircase- Capitol Reef
9. Capitol Reef (hier zijn we nog niet geweest, maar ik denk dat we hier wel een dag kunnen doorbrengen.)
10. Capitol Reef - Monument Valley (MV alleen voor de overnachting en zonsondergang/opkomst)
11. Monument Valley - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Sedona (Hier zijn we nog niet geweest, maar het lijkt me zo mooi. Is dan al slide rock SP open? )
13. Sedona (West fork trail, Call of the Canyon)
14. Sedona (We hebben ook nog wat rust nodig. Is Sedona een goede plek daarvoor?)
15. Sedona - Kingman (We moeten weer uit komen in Las Vegas. Is dit een goede tussenstop?)
16. Kingman - Las Vegas (Camper inleveren)
17. Vroeg in de ochtend terugvlucht.
We houden van rust en natuur en hebben de parken al bijna allemaal een keer gezien, daarom kiezen we voor wat minder bekende plekken. Als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik ze graag! Zoals je ziet hebben we erg veel tijd in Sedona. Is dit een goede plek voor rust?
Ik hoor graag jullie suggesties!
We hebben een eerste planning gemaakt met de kennis die we nu hebben (inspiratie uit het blog van schoutenjanssen gehaald!) en ik begrijp dat er veel veranderd is sinds onze laatste keer. Willen jullie mee kijken met ons?
1. Frankfurt- Las Vegas (hotel)
2. Las Vegas (hotel)
3. Las Vegas - Valley of Fire (Camper ophalen, boodschappen doen en door rijden naar VoF)
4. Valley of Fire - Zion (onderweg Snow Canyon, daarna Kolob Canyon)
5. Zion (in Zion zelf evt 1 of 2 wandelingen)
6. Zion - Bryce (Cedar Breaks, Red Canyon, evt stoppen bij Bryce overlook, maar Bryce zelf trekt ons minder)
7. Bryce - Grand Staircase Escalante (petrified forest trail)
8. Grand Staircase- Capitol Reef
9. Capitol Reef (hier zijn we nog niet geweest, maar ik denk dat we hier wel een dag kunnen doorbrengen.)
10. Capitol Reef - Monument Valley (MV alleen voor de overnachting en zonsondergang/opkomst)
11. Monument Valley - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Sedona (Hier zijn we nog niet geweest, maar het lijkt me zo mooi. Is dan al slide rock SP open? )
13. Sedona (West fork trail, Call of the Canyon)
14. Sedona (We hebben ook nog wat rust nodig. Is Sedona een goede plek daarvoor?)
15. Sedona - Kingman (We moeten weer uit komen in Las Vegas. Is dit een goede tussenstop?)
16. Kingman - Las Vegas (Camper inleveren)
17. Vroeg in de ochtend terugvlucht.
We houden van rust en natuur en hebben de parken al bijna allemaal een keer gezien, daarom kiezen we voor wat minder bekende plekken. Als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik ze graag! Zoals je ziet hebben we erg veel tijd in Sedona. Is dit een goede plek voor rust?
Ik hoor graag jullie suggesties!
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
Re: Camperrondje Las Vegas april/mei
Sedona en rust? Wij zijn twee keer in Sedona geweest. Eén keer in de zomer en een keer in maart. De omgeving is heel mooi, dat zeker, maar ik begrijp niet helemaal de hype rond dit plaatsje. Rond Moab is het minstens zo mooi. Toen we in maart 2023 in Sedona waren was het er vreselijk druk (springbreak). Aan het einde van de middag stond het verkeer helemaal vast in het centrum (veel jeeps van o.a. Pink Adventure Tours). Alle restaurants zaten ‘s avonds propvol. We konden de drukte omzeilen door een pittige lange wandeling te kiezen als dagbesteding en vroeg te eten. Voor natuur zit je in Sedona goed. Voor de rust wat minder.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis love Flo: camperrondje Las Vegas april/mei.
Hmm.. Oke, dankjewel.
Ik dacht dat het in mei misschien wat minder erg zou zijn met de drukte, maar als het in maart al zo druk is..
Heb je een suggestie waar het wel rustiger kan zijn? We gaan mede vanwege de drukte bij Moab niet naar Moab. Hoewel ik Arches zo prachtig mooi vond.
Of is het zo dat de drukte nergens meer te omzeilen is? Want dan moeten we onze plannen misschien herzien.. (toch misschien naar Orlando, lekker in een villa met eigen zwembad en de natuurparken opzoeken. Daar is het vrij rustig in april/mei.)
Toen wij 14 jaar geleden bij Horseshoe bend stonden, waren we daar helemaal alleen. Ik begrijp dat er nu dranghekken staan en tientallen mensen..
Ik dacht dat het in mei misschien wat minder erg zou zijn met de drukte, maar als het in maart al zo druk is..
Heb je een suggestie waar het wel rustiger kan zijn? We gaan mede vanwege de drukte bij Moab niet naar Moab. Hoewel ik Arches zo prachtig mooi vond.
Of is het zo dat de drukte nergens meer te omzeilen is? Want dan moeten we onze plannen misschien herzien.. (toch misschien naar Orlando, lekker in een villa met eigen zwembad en de natuurparken opzoeken. Daar is het vrij rustig in april/mei.)
Toen wij 14 jaar geleden bij Horseshoe bend stonden, waren we daar helemaal alleen. Ik begrijp dat er nu dranghekken staan en tientallen mensen..
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het een prachtige route!
Het is inderdaad wel druk op veel plaatsen maar ik denk dat je ook nog wel de drukte kunt omzeilen, zeker als je wat langere wandelingen gaat maken, of de wat minder bekende delen van de parken opzoekt. In een park als Arches valt het tegenwoordig wel mee met de drukte omdat ze werken met een timed entry reservering.
Wij waren vorig jaar eind april in het zuidwesten. We hebben toen de West Fork Trail gedaan maar we hadden toen wel ontzettend veel geluk met het vinden van een parkeerplaats. Met een camper zal dat erg lastig of onmogelijk worden vrees ik. Misschien heb je voor deze trail en de omgeving van Flagstaff, Grand Canyon, Lee's Ferry en Zion en Valley of Fire en Snow Canyon iets aan ons 2024-verslag. Voor Capitol Reef en MV zie ons 2019-verslag. Wij hadden toen ook twee nachten Capitol Reef. Vergeet niet de wandeling naar de Lower Calf Creek fall.
Is het de bedoeling om dit jaar al te gaan? Het vinden van campings zal lastig worden, in de parken zal het niet meer lukken om iets te vinden. Wat ligt er al vast?
Ben je op tijd om de camper in te leveren als je van Kingman komt?
Marianne
Het is inderdaad wel druk op veel plaatsen maar ik denk dat je ook nog wel de drukte kunt omzeilen, zeker als je wat langere wandelingen gaat maken, of de wat minder bekende delen van de parken opzoekt. In een park als Arches valt het tegenwoordig wel mee met de drukte omdat ze werken met een timed entry reservering.
Wij waren vorig jaar eind april in het zuidwesten. We hebben toen de West Fork Trail gedaan maar we hadden toen wel ontzettend veel geluk met het vinden van een parkeerplaats. Met een camper zal dat erg lastig of onmogelijk worden vrees ik. Misschien heb je voor deze trail en de omgeving van Flagstaff, Grand Canyon, Lee's Ferry en Zion en Valley of Fire en Snow Canyon iets aan ons 2024-verslag. Voor Capitol Reef en MV zie ons 2019-verslag. Wij hadden toen ook twee nachten Capitol Reef. Vergeet niet de wandeling naar de Lower Calf Creek fall.
Is het de bedoeling om dit jaar al te gaan? Het vinden van campings zal lastig worden, in de parken zal het niet meer lukken om iets te vinden. Wat ligt er al vast?
Ben je op tijd om de camper in te leveren als je van Kingman komt?
Marianne
Ja, moeilijk adviseren, want we vonden Sedona en omgeving wel heel mooi. Maar dan moet je je verwachtingen bijstellen wat betreft ‘rust’.
Een rustig en toch nog redelijk authentiek plaatsje vind ik bijvoorbeeld Kanab. Of misschien een dagje rust in Kodachrome Basin State Park? We hebben nooit met een camper rondgereden, dus zelf geen ervaring, maar de camping daar ligt prachtig en je kan er leuke kortere wandelingen doen.
Een rustig en toch nog redelijk authentiek plaatsje vind ik bijvoorbeeld Kanab. Of misschien een dagje rust in Kodachrome Basin State Park? We hebben nooit met een camper rondgereden, dus zelf geen ervaring, maar de camping daar ligt prachtig en je kan er leuke kortere wandelingen doen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Dat blijkt niet uit je routedaarom kiezen we voor wat minder bekende plekken

Hoewel je overal wel mensen tegenkomt bij de bekende en minder bekende plekken, zijn de meeste mensen over het algemeen niet bereid of in staat om meer dan 5km te lopen ergens heen. Dus als jullie dat wel kunnen, dan ben je al snel de massa's kwijt steeds.
-
- Amerika-ontdekker
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik heb in de route de bekende parken gezet. zodat het herkenbaar is. @thebruins Heb je suggesties voor minder bekende plekken? Heel graag!!!
Kodachome willen we inderdaad ook naartoe. Daar zou inderdaad ook een camping moeten zijn.
Maar nu komt het.. Het is voor dit jaar en we hebben nog helemaal niets vast liggen. Geen tickets, camper, campings of andere dingen. Ik weet een jaar van tevoren niet waar ik op vakantie wil en we beslissen meestal in december waar we dat jaar naartoe gaan.
Betekent dit dat het onmogelijk gaat worden om campings te vinden? Bijv in stateparks? Ik weet dat we vorige keer ook wel eens op een parkeerplaats bij een hotel, Walmart of restaurant konden staan. Is dat nog steeds zo?
We gaan inderdaad voor de wandelingen, maar willen niet de eerste km tussen de mensen lopen.
Ik ben een introvert en raak snel overvoerd door te veel mensen.
Ik heb in de route de bekende parken gezet. zodat het herkenbaar is. @thebruins Heb je suggesties voor minder bekende plekken? Heel graag!!!
Kodachome willen we inderdaad ook naartoe. Daar zou inderdaad ook een camping moeten zijn.
Maar nu komt het.. Het is voor dit jaar en we hebben nog helemaal niets vast liggen. Geen tickets, camper, campings of andere dingen. Ik weet een jaar van tevoren niet waar ik op vakantie wil en we beslissen meestal in december waar we dat jaar naartoe gaan.
Betekent dit dat het onmogelijk gaat worden om campings te vinden? Bijv in stateparks? Ik weet dat we vorige keer ook wel eens op een parkeerplaats bij een hotel, Walmart of restaurant konden staan. Is dat nog steeds zo?
We gaan inderdaad voor de wandelingen, maar willen niet de eerste km tussen de mensen lopen.
Ik ben een introvert en raak snel overvoerd door te veel mensen.

Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je hebt nog een paar dagen tijd voor vroegboekkortingen (tot 31 januari) bij bijvoorbeeld https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... biedingen/
Maar je kunt ook eens zoeken bij topics over campers en kamperen voor andere aanbieders. Er er zijn hier vast betere ervaringsdeskundigen die nog wel in de lucht komen
Maar je kunt ook eens zoeken bij topics over campers en kamperen voor andere aanbieders. Er er zijn hier vast betere ervaringsdeskundigen die nog wel in de lucht komen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens kijken hoe het nu met de beschikbaarheid is van campings in bijvoorbeeld Valley of Fire, Snow Canyon en Kodachrome. Tussen Zion en Bryce kun je naar Bauer kijken.
Als je de verslagen van forumlid Trails hebt gelezen heb je toch wel een aardig idee gekregen van hoe je de drukte kunt ontwijken?
Kijk ook eens naar de verslagen van onze reizen die ik al noemde en bepaal dan voor je zelf wat je wel en niet nog prettig vindt.
Marianne
Als je de verslagen van forumlid Trails hebt gelezen heb je toch wel een aardig idee gekregen van hoe je de drukte kunt ontwijken?
Kijk ook eens naar de verslagen van onze reizen die ik al noemde en bepaal dan voor je zelf wat je wel en niet nog prettig vindt.
Marianne
leuke uitdaging, voor dit jaar nog...
Maar... uiteraard is het druk, maar in april/mei toch minder dan vanaf ca medio juni. Wij hebben in juni 2 jaar geleden Sedona bezocht en konden (vroeg in de ochtend) bij bijv. Devils Bridge trailhead zelfs 2 campers kwijt. Was uiteraard rond een uur of 06.30, maar daar ontbijten en dan wandelen: later wil je niet zijn vanwege de warmte. Slick Rock waren we een jaar of 10 geleden al eens, maar toen al achterlijk druk !
Moab en dan Arches en Canyonlands hebben we nooit als erg druk ervaren (zeker niet na invoering timed entry).
Ik ben bang dat je, in alle maanden en zeker in west usa áltijd drukte gaat ervaren. Maar goed, waar is dat tegenwoordig niet zo in toeristische gebieden in de wereld. Of accepteren, of naar plekken gaan die minder interessant zijn lijkt me...
Maar... uiteraard is het druk, maar in april/mei toch minder dan vanaf ca medio juni. Wij hebben in juni 2 jaar geleden Sedona bezocht en konden (vroeg in de ochtend) bij bijv. Devils Bridge trailhead zelfs 2 campers kwijt. Was uiteraard rond een uur of 06.30, maar daar ontbijten en dan wandelen: later wil je niet zijn vanwege de warmte. Slick Rock waren we een jaar of 10 geleden al eens, maar toen al achterlijk druk !
Moab en dan Arches en Canyonlands hebben we nooit als erg druk ervaren (zeker niet na invoering timed entry).
Ik ben bang dat je, in alle maanden en zeker in west usa áltijd drukte gaat ervaren. Maar goed, waar is dat tegenwoordig niet zo in toeristische gebieden in de wereld. Of accepteren, of naar plekken gaan die minder interessant zijn lijkt me...
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat we dit weekend alles gaan boeken.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
-
- Amerika-ontdekker
Top! Dat zijn de tips die ik zoek. We zijn vroege vogels (vooral in de USA), dus dat gaat wel lukken.
We zijn overigens al een paar weken de prijzen in de gaten aan het houden van de tickets en campers en ik denk dat het boeken daarvan geen uitdaging zal worden. Dit weekend ga ik me buigen over mogelijke campings. Ik moet wel zeggen dat ik het niet fijn vind om alles vast te hebben liggen, dus veel zal ik niet vooruit boeken, maar we vinden het dan ook geen probleem om af en toe op een parkeerplaats te overnachten.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt met rvparky.com ter plekke kijken welke campings vrij zijn. Maar als je nu iets ziet in de staatsparken zou ik dat toch alvast reserveren. Het is altijd eenvoudiger om iets te annuleren dan om nog iets te moeten zoeken. In Valley of Fire bijvoorbeeld is het wel heel fijn om in het park te staan; je kunt dan ook al heel vroeg aan een wandeling beginnen. Als je buiten het park overnacht moet je wachten tot zonsopkomst voordat je het park binnen mag.
In Capitol Reef is Fruita erg mooi om te staan. Ik vermoed dat die wel is volgeboekt, maar daar zou je een alert voor in kunnen stellen. Het is een fijne plek als je een paar dagen rust zoekt.
Marianne
In Capitol Reef is Fruita erg mooi om te staan. Ik vermoed dat die wel is volgeboekt, maar daar zou je een alert voor in kunnen stellen. Het is een fijne plek als je een paar dagen rust zoekt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel Marianne!!!
De tickets en camper zijn inmiddels geboekt. Nu het leuke gedeelte!
Valley of Fire kunnen we met vrij veel zekerheid plannen, dus dat is een goede tip, dankjewel!!
Ik heb al vaker van fruita gehoord, en omdat jij die camping nu ook noemt ga ik toch eens kijken of dat nog lukt.
Oehhh, ik heb er zo'n zin in!!
Edit: @Martin & Marianne Ik kijk net op de site van valley of fire. Er zijn 2 campgrounds waar ik uit kan kiezen; Atlatl of Arch rock. Welke zou jij aanbevelen?
De tickets en camper zijn inmiddels geboekt. Nu het leuke gedeelte!
Valley of Fire kunnen we met vrij veel zekerheid plannen, dus dat is een goede tip, dankjewel!!
Ik heb al vaker van fruita gehoord, en omdat jij die camping nu ook noemt ga ik toch eens kijken of dat nog lukt.
Oehhh, ik heb er zo'n zin in!!
Edit: @Martin & Marianne Ik kijk net op de site van valley of fire. Er zijn 2 campgrounds waar ik uit kan kiezen; Atlatl of Arch rock. Welke zou jij aanbevelen?
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden in eerste instantie geboekt in Arch Rock. Dat leek de mooiste camping. Maar later hebben we dat toch gewijzigd in Altlatl Rock vanwege de voorzieningen (op Arch Rock zijn alleen fault toilets). Als je met een camper bent zijn die voorzieningen natuurlijk minder belangrijk, dus dan zou je voor Arch Rock kunnen kiezen.
Let er op dat er een overkapping is boven de picknicktafel, die zijn er niet bij elke site.
Wij hebben veel plaatsen gekozen op basis van de video's van Cactus Atlas (zie https://www.cactusatlas.com/videos/) - vooral omdat hij aandacht heeft voor tent-plaatsen. Maar hij geeft een mooi overzicht van de campings.
Marianne
Let er op dat er een overkapping is boven de picknicktafel, die zijn er niet bij elke site.
Wij hebben veel plaatsen gekozen op basis van de video's van Cactus Atlas (zie https://www.cactusatlas.com/videos/) - vooral omdat hij aandacht heeft voor tent-plaatsen. Maar hij geeft een mooi overzicht van de campings.
Marianne
ik snap de gedachte van ''vrijheid'' als je niks boekt, maar tóch zou ik overwegen om wél bepaalde campgrounds in parken te boeken. Het is zóveel leuker dan een parkeerplaats van de Wallmart. Áls het al in sommige plaatsen mag, op parkeerplaatsen overnachten. Of uitkomen op een dure commerciele camping of eerst nog een eind rijden voor je ergens bent om te wandelen.
Zo denk ik dat Fruita, Watchman, Mather en iets in Sedona (volgens mij verboden ergens te gaan staan en schreeuwend dure commerciele campings) te boeken. Zoals gezegd: annuleren kan vaak tegen relatief weinig kosten en op je gehele reis daar bijv 100 usd voor ''reserveren'' kan geen kwaad...
Paul
Zo denk ik dat Fruita, Watchman, Mather en iets in Sedona (volgens mij verboden ergens te gaan staan en schreeuwend dure commerciele campings) te boeken. Zoals gezegd: annuleren kan vaak tegen relatief weinig kosten en op je gehele reis daar bijv 100 usd voor ''reserveren'' kan geen kwaad...
Paul
-
- Amerika-ontdekker
Thanks Marianne, ik ga de filmpjes eens bekijken.
Paul, dankjewel voor je gedachte. Daar zit natuurlijk wel wat in. Als je een reservering niet ziet als iets wat vast staat, maar iets wat altijd nog veranderd kan worden dan is het natuurlijk geen probleem. Plus, ik heb al verschillende campings gezien die inderdaad zó mooi zijn. Daar wil je gewoon graag wakker worden. Dankjewel, ik denk dat we toch wat meer gaan plannen dan.
Paul, dankjewel voor je gedachte. Daar zit natuurlijk wel wat in. Als je een reservering niet ziet als iets wat vast staat, maar iets wat altijd nog veranderd kan worden dan is het natuurlijk geen probleem. Plus, ik heb al verschillende campings gezien die inderdaad zó mooi zijn. Daar wil je gewoon graag wakker worden. Dankjewel, ik denk dat we toch wat meer gaan plannen dan.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
Wij reizen al wat jaartjes met een camper door de USA (en Canada). We hebben nog geen enkele keer álle campings bezocht die we gereserveerd hadden. Soms om dat we toch ergens langer wilden blijven (en daarna dus ietsje sneller naar een volgende plek om weer ''on track'' te zijn en niet echt alles om te gooien). Maar vaker vanwege het weer of andere zaken: Yellowstone gesloten vanwege overstromingen, Highway 1 net voordat we eroverheen wilden weer eens een landslide, slecht weer in de buurt van mnt Rainier, terwijl het 40 km verderop 15 graden (met zon!) warmer was, etc. Kortom, plannen maken is leuk en goed (en daar kan je maanden mee bezig zijn, hahaha), maar plannen wijzigen is nog veel belangrijker en (soms) leuker 

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn ook heel flexibel, ondanks dat we alles thuis tot in detail uitpluizen en alle campings reserveren. Maar het komt vaak genoeg voor dat we onderweg toch een andere route bedenken of dat er een hurricane in de weg zit of bosbranden of ander soortig gedoe waar je geen invloed op hebt. Dan gooien we ter plekke de boel om en duimen we dat we zoveel mogelijk van de gereserveerde kosten weer terugkrijgen, maar soms moet je gewoon je verlies nemen omdat het daar toch allemaal net wat anders is dan je je thuis kunt voorstellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2880 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 26 Reacties