Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis S.Adriaenssens: 1ste keer USA.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis S.Adriaenssens: 1ste keer USA.
Samen met mijn vrouw en onze 22-jarige dochter zouden we graag eind september/begin oktober naar het zuidwesten van de USA trekken.
Momenteel heb ik onderstaande planning opgesteld.
dag 1: vlucht naar Las Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: Las Vegas
dag 4: huurwagen ophalen en vertrekken naar Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
dag 6: Monument Valley - Page
dag 7: Page
dag 8: Page - Bryce Canyon
dag 9: Bryce Canyon - Las Vegas (of is er een alternatief mogelijk om via een andere route naar Death Valley te gaan?)
dag 10: Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
dag 11: Ridgecrest - San Diego
dag 12: San Diego - familiebezoek
dag 13: San Diego - familiebezoek
dag 14: San Diego - Los Angeles Disneyland
dag 15: Disneyland
dag 16: Los Angeles
dag 17: Los Angeles
dag 18: Los Angeles
dag 19: Universal Studio's
dag 20: vertrek naar huis vanaf LA
Wij zijn geen hikers dus ik denk niet dat het echt nodig zal zijn meerdere overnachtingen in/rond de parken in te plannen.
En mijn vouw is een echte stadsmus, dus 1 dag LA zit er al helemaal niet in.
Hierbij ligt ons reisschema al redelijk vast maar ik sta open voor suggesties en verbeteringen.
Momenteel heb ik onderstaande planning opgesteld.
dag 1: vlucht naar Las Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: Las Vegas
dag 4: huurwagen ophalen en vertrekken naar Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
dag 6: Monument Valley - Page
dag 7: Page
dag 8: Page - Bryce Canyon
dag 9: Bryce Canyon - Las Vegas (of is er een alternatief mogelijk om via een andere route naar Death Valley te gaan?)
dag 10: Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
dag 11: Ridgecrest - San Diego
dag 12: San Diego - familiebezoek
dag 13: San Diego - familiebezoek
dag 14: San Diego - Los Angeles Disneyland
dag 15: Disneyland
dag 16: Los Angeles
dag 17: Los Angeles
dag 18: Los Angeles
dag 19: Universal Studio's
dag 20: vertrek naar huis vanaf LA
Wij zijn geen hikers dus ik denk niet dat het echt nodig zal zijn meerdere overnachtingen in/rond de parken in te plannen.
En mijn vouw is een echte stadsmus, dus 1 dag LA zit er al helemaal niet in.
Hierbij ligt ons reisschema al redelijk vast maar ik sta open voor suggesties en verbeteringen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 1ste keer USA
Willen jullie niet naar Zion? En willen jullie helemaal geen wandelingen maken? Wat wil je danin de parken doen? En waarom twee nachten Page?
Voor LA is 1 dag misschien wat weinig maar nu heb je er wel veel tijd voor uitgetrokken. Wat zijn jullie plannen daar?
Marianne
Voor LA is 1 dag misschien wat weinig maar nu heb je er wel veel tijd voor uitgetrokken. Wat zijn jullie plannen daar?
Marianne
-
- Amerika-newbie
Re: Reis S.Adriaenssens: 1ste keer USA.
Natuurlijk zullen wij er wel wandelingen maken. Maar wat ik bedoel is dat wij geen wandelingen van 6-7 uur zullen plannen.
In Grand Canyon zullen wij bijvoorbeeld gebruik maken van de shuttlebussen en tussendoor eens van de ene naar de andere halte wandelen.
Zion ziet er ook mooi uit maar op de één of andere manier trekt Bryce mij iets meer aan en we willen ons programma ook niet overvol maken. Vandaar dat we ook 2 dagen uittrekken in Page. Vanuit Page willen we een uitstapje boeken naar de Antelope Canyon en dan verder nog naar Horseshoe bend, Glen Canyondam en Lake Powell.
Voor LA hebben we nog niet veel plannen maar we doen alles liever op ons gemakje. Daar waar anderen rushen van de ene uithoek naar de andere om alles op 1 dag gezien te hebben, doen wij het liever iets rustiger aan.
In Grand Canyon zullen wij bijvoorbeeld gebruik maken van de shuttlebussen en tussendoor eens van de ene naar de andere halte wandelen.
Zion ziet er ook mooi uit maar op de één of andere manier trekt Bryce mij iets meer aan en we willen ons programma ook niet overvol maken. Vandaar dat we ook 2 dagen uittrekken in Page. Vanuit Page willen we een uitstapje boeken naar de Antelope Canyon en dan verder nog naar Horseshoe bend, Glen Canyondam en Lake Powell.
Voor LA hebben we nog niet veel plannen maar we doen alles liever op ons gemakje. Daar waar anderen rushen van de ene uithoek naar de andere om alles op 1 dag gezien te hebben, doen wij het liever iets rustiger aan.
Laatst gewijzigd door S.Adriaenssens op 06 jan 2025, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch echt een dag LA offeren om een overnachting in Death Valley te plannen. Zo zonde om daar doorheen te rijden in een halve dag.
-
- Amerika-newbie
Of anders een overnachting in death valley ipv Ridgecrest. Dan vertrekken we 's morgens vanuit Las Vega. Dan kunnen we de rest van de dag volledig in Death Valley doorbrengen en 's anderendaags doorrijden naar San Diego. Is dat ook een optie?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt er ook voor kiezen om de dagen Las Vegas na Bryce te plannen. Probeer in elk geval het weekend daar te vermijden.
Wandelingen van 6-7 uur zijn natuurlijk wel erg lang. Maar er zijn voldoende leuke en korte dayhikes. Vooral Zion heeft leuke wandelingen. Ik zou daar toch eens naar kijken: je rijdt er immers doorheen.
Kijk voor wat mogelijkheden daar eens op mijn wandelsite en in ons 2024-verslag. Wij hadden toen ook een overnachting in Death valley. Dat is ook een aanrader.
Voor LA is een goede planning belangrijk. Het is een ontzettend uitgestrekte stad. Zonder een duidelijk plan daar zou ik toch echt eens kijken of je niet ergens anders wat meer tijd kunt doorbrengen.
Marianne
Wandelingen van 6-7 uur zijn natuurlijk wel erg lang. Maar er zijn voldoende leuke en korte dayhikes. Vooral Zion heeft leuke wandelingen. Ik zou daar toch eens naar kijken: je rijdt er immers doorheen.
Kijk voor wat mogelijkheden daar eens op mijn wandelsite en in ons 2024-verslag. Wij hadden toen ook een overnachting in Death valley. Dat is ook een aanrader.
Voor LA is een goede planning belangrijk. Het is een ontzettend uitgestrekte stad. Zonder een duidelijk plan daar zou ik toch echt eens kijken of je niet ergens anders wat meer tijd kunt doorbrengen.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo zou ik het zeker doen. San Diego-DV is goed te doen in een dag, zeker als je bij Panamint Springs Resort zou overnachten.S.Adriaenssens schreef: ↑06 jan 2025, 22:03Of anders een overnachting in death valley ipv Ridgecrest. Dan vertrekken we 's morgens vanuit Las Vega. Dan kunnen we de rest van de dag volledig in Death Valley doorbrengen en 's anderendaags doorrijden naar San Diego. Is dat ook een optie?
Als je op tijd uit LV vertrekt kan je via Shoshone rijden en dan de Jubilee Pass nemen naar DV. Je komt dan via de mooiste route DV in, Je kan aardig wat dingen bekijken dan en dan via de 190 naar Panamint. Heb je een aardig volle dag waarop je een mooie indruk krijgt van DV.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 934 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties