Wij melden ons ook voor een rondreis door het zuidwesten

We beginnen onze reis met een tussenstop in New York. Van daaruit willen we naar Las Vegas vliegen, maar dat staat nog niet helemaal vast. Daar willen we onszelf één avondje vermaken, en dan met een kampeerbusje (waarschijnlijk van Escape Campervans) de prachtige natuur verkennen. We eindigen in LA. De vluchten AMS->JFK en LAX->AMS zijn geboekt, de binnenlandse vlucht nog niet.
We vinden steden leuk om te zien, maar als dorpsmensen vinden we het na een paar dagen ook wel leuk geweest

Dit is onze voorlopige planning, gebaseerd op het voorbeeldrondje:

Mijn absolute favoriet tijdens mijn vorige bezoek was Zion. Daar wil ik graag lekker veel tijd hebben. Ik ga proberen om een plekje op Watchman Campground te scoren. Verder is de Grand Canyon een must. Bryce wil ik ook graag zien. Death Valley gaat natuurlijk gruwelijk heet zijn, maar dat heeft ook wat

Mijn planning is, zoals jullie zien, nog niet helemaal af. Hebben jullie misschien ideeën voor de volgende vraagstukken?
- Is Las Vegas inderdaad een logisch startpunt? Een voordeel voor ons is dat we een nachtje in zo'n absurd hotel kunnen slapen, zonder dubbele lasten, voordat we het kampeerbusje gaan huren.
- Qua route is het logischer van Page eerst naar Bryce te gaan en dan Zion, maar dan valt het bezoek van Zion in het weekend. Daarom heb ik het omgedraaid. Is dat logisch?
- De rit van van Bryce naar Death Valley is erg lang. Het is denk ik leuker om halverwege te overnachten. Is een camping bij Mt Charleston, bij Las Vegas, leuk?
- Er is nog een dag niet ingevuld. Ik weet eigenlijk niet waar die het best tot zijn recht zou komen. Hebben jullie ideeën?
- Ergens twijfel ik over Yosemite. Het is natuurlijk erg mooi, maar ik vond het de vorige keer wat "Europees" / Zwitsers. Dat laatste is natuurlijk geen belediging, maar goed, het voelde minder uniek Amerikaans. Ergens twijfel ik om vanaf Death Valley de Sherman Pass te rijden, en dan in Sequoia National Forest te overnachten. Dat zal veel rustiger zijn. Tegelijk ben ik ook bang om de populairste bestemming te schrappen, en zit je dan met een relatief saaie rit door Central Valley om naar de kust te komen. Hebben jullie hier een mening over?