Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Remigratie naar Nederland, schadevrije jaren meenemen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
JJ88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Remigratie naar Nederland, schadevrije jaren meenemen

Bericht door JJ88 »

Goedemiddag,
Vorig jaar in juli ben ik na 15 jaar US terug geremigreerd naar NL.
Nu heb ik onlangs een auto gekocht en de verzekering vroeg naar mijn schadevrije jaren. Volgens hen is het mogelijk om deze ook uit de US mee te nemen zolang ik het maar op papier heb staan. Bij de Amerikaanse autoverzekering konden ze mij niet verder helpen en verwezen ze me door naar DMV. Ik heb daar nu een soort bewijs van goed gedrag opgevraagd, maar ik weet niet of dat het goede formulier is.
Heeft er iemand ervaring met het meenemen van schadevrije jaren en waar ik de juiste gegevens in de US op kan vragen?

Bijvoorbaat dank.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Remigratie naar Nederland, schadevrije jaren meenemen

Bericht door BonnyR »

Totaal geen verstand van hoe mee te nemen, maar heb je niet ieder jaar premie betaald en dat op de rekening staat hoeveel korting je hebt ivm opgebouwde schadevrije jaren?? Moet toch ergens zwart op wit staan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Misschien staat dat in de VIN gegevens. Kun je online opzoeken.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Je kunt het beste je nieuwe verzekeraar vragen of ze dat document erkennen, en mogelijk zal het per verzekeraar verschillen wat ze wel en niet accepteren. Ik vermoed dat ze 'iets' aan bewijs willen zien om in het systeem een hokje aan te vinken, en dus niet op zoek zijn naar een specifiek document, anders zouden ze daarom wel gevraagd hebben.

Mocht dat niet werken dan kon ik op mijn Amerikaanse autoverzekering een overzicht vinden van mijn claims door de jaren heen 'Driving Record and Filings', en daarop staat 'There are no known accidents or occurrences for this driver'. Een uitdraai daarvan + bewijs hoe lang je klant bent geweest is misschien een optie.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

tanteto schreef:
17 okt 2024, 06:15
Misschien staat dat in de VIN gegevens. Kun je online opzoeken.
VIN is puur de gegevens van de auto en je kunt daarmee achterhalen of de auto schade heeft gehad en in welke mate, dat zegt natuurlijk niets over je schadevrije jaren want ook een ander kan tegen jou oprijden met als gevolg schade gemeld op je VIN nummer.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer