Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aansluiting op reis Florida

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Oliviasvader
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Aansluiting op reis Florida

Bericht door Oliviasvader »

Goedemiddag,

Wij zullen de hele maand november in Florida verblijven met ons gezin (M29, V28, V17 (Schoonzusje) en V1,5 (dochtertje)

In eerste instantie hadden wij een relaxte trip gepland in Florida: 9 dagen Clearwater, 1 week Crystal Cove, een paar dagen Miami en 10 dagen Orlando. We zouden telkens op iedere plek in een villa met zwembad verblijven, zodat we ook kunnen relaxen met de kleine en leuke uitstapjes kunnen maken.

Clearwater is helaas zweer zwaar getroffen, dus willen we deze locatie schrappen. Tevens krijg ik te horen dat Crystal Cove niet heel bijzonder is, derhalve zijn we nu aan het kijken voor een andere invulling.

Zijn er wellicht andere staten die de moeite waard zijn om te bezoeken? Mag met de auto, of met het vliegtuig (voorkeur 2-3 uur, dus bijv. NO of Houston zou kunnen). We zouden onze reis dan bijvoorbeeld als volgt kunnen inrichten:

Start: Miami, 3-4 dagen
Vlucht vanaf Miami of Orlando naar andere staat (alle suggesties zijn welkom!)
Verblijf andere staat plm 2 weken
Retour Orlando
Verblijf Orlando 10 dagen

Zouden jullie dit adviseren, of toch in Florida blijven?
sandpatt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Aansluiting op reis Florida

Bericht door sandpatt »

Savannah en Charleston zijn op auto-afstand en erg de moeite.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Als ik zie in het verslag van forumlid Oldersom hoeveel leuke dingen zij ondernemen tijdens hun verblijf (van een paar weken) in een villa in de buurt van Orlando, en je eigenlijk op zoek bent naar een relaxvakantie, zou ik me geloof ik tot dat beperken.

Misschien wel leuk om via de Oostkust van Miami naar het Noorden te rijden. Bijvoorbeeld St. Augustine is erg leuk om te bezoeken, maar ook bijvoorbeeld Kennedy Space Center om onderweg ook 'nog wat' te bezoeken.

Of doe bijvoorbeeld een paar Keys aan, lekker snorkelen, naar het strand, van alles te doen. Tussen de Oostkust en regio Orlando zijn ook een paar hele mooie springs/state parks waar je manatees kunt zien en gewoon kunt genieten van prachtige natuur.

Kortom: ik zou je aan je originele plan houden maar dan via de andere kust en misschien uiteindelijk wat langer in een villa in Orlando voor het relaxte.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Denk eens aan de andere kustlijn van Florida, shoppen in de enorme mall in Fort Lauderdale, bezoek aan Daytona circuit en strand waar je met de auto op mag rijden, bezoek aan het oude stadje en het fort in St'Augustine. Bezoek aan de Budweiser fabriek in Jacksonville en verder is er genoeg te doen in de omgeving Orlando als je van pretparken houdt maar ook diverse leuke malls.

Florida heeft daarnaast ook nog diverse natuurgebieden.

Persoonlijk zou ik ook niet vliegen van Miami naar Orlando maar lekker langs de kust rijden.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ik zou ook een maand in Florida blijven, maar ik weet niet hoe jullie kindje is met autorijden? Mijn kinderen zijn geen groot fan en echte bedslapers (met toen wij gingen nog een middagdutje) dus dan kom je niet ver. Maar als dat geen probleem is / je schoonzusje ook af en toe oppast kun je vanaf een villa bij Orlando enorm veel leuke tripjes ondernemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer