Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dikke: advies rondje SF-SLC (inclusief Yellowstone NP).
Reis Dikke: advies rondje SF-SLC (inclusief Yellowstone NP).
Goedemiddag allen,
In 2019 hebben wij samen met onze kids (toen 10 en 12) een rondje SF-LV-LA gedaan inclusief de klassieke parken.
Mijn vrouw en ik hebben in 2022 een rondje LV-LV gedaan inclusief MOAB en vermits we iets leuks te vieren hebben, willen we eind juli 2025 graag nog een keer terug gaan met z'n vieren. We willen zeker MOAB aan de kids kunnen laten zien en uiteraard mogen GT en YS dit keer niet ontbreken.
Voor de volledigheid alvast iets meer duiding bij de huidige route :
* Yosemite slagen we deze reis over
* Death Valley bezoeken we op weg van Mammoth Lakes naar LV
* Voor de kids zijn een aantal grote steden wel noodzakelijk. Ze zijn intussen weliswaar wat ouder maar hebben graag deze afwisseling.
Een eerste ingeving was om te starten en eindigen in LV maar daar kom ik zelf niet uit.
Op basis van de vele input die hier op het forum al werd gegeven en de info die ik heb opgesnord in de reisverslagen van een paar heel actieve forumleden heb ik alvast onderstaande rondje voor mezelf uitgewerkt.
In mijn volledige overzicht heb ik eveneens alle afstanden en ik weet dat we een tweetal dagen iets langer moeten rijden maar dat vind ik niet zo heel erg. We kunnen overigens maximaal 23 nachten gaan ivm vakantiebeperking van onze werkgevers en willen als de tarieven voor de vluchten meevallen ook nog twee nachten Chicago meepikken om daar familie te bezoeken.
1 BXL/AMS - SF
2 SF - SF
3 SF - Mariposa
4 Mariposa - Mammoth Lakes
5 Mammoth Lakes - LV
6 LV - LV
7 LV - GC
8 GC - Mexican Hat
9 Mexican Hat - Mexican Hat
10 Mexican Hat - MOAB
11 MOAB - MOAB
12 MOAB - MOAB
13 MOAB - Vernal
14 Vernal - Jackson
15 Jackson - Jackson
16 Jackson - Old Faithful
17 Old Faithful - Old Faithful
18 Old Faithful - Old Faithful
19 Old Faithful - Old Faithful
20 Old Faithful - SLC
21 SLC - BXL/AMS
Ben oprecht benieuwd naar jullie feedback, alternatieven, input, ...
In 2019 hebben wij samen met onze kids (toen 10 en 12) een rondje SF-LV-LA gedaan inclusief de klassieke parken.
Mijn vrouw en ik hebben in 2022 een rondje LV-LV gedaan inclusief MOAB en vermits we iets leuks te vieren hebben, willen we eind juli 2025 graag nog een keer terug gaan met z'n vieren. We willen zeker MOAB aan de kids kunnen laten zien en uiteraard mogen GT en YS dit keer niet ontbreken.
Voor de volledigheid alvast iets meer duiding bij de huidige route :
* Yosemite slagen we deze reis over
* Death Valley bezoeken we op weg van Mammoth Lakes naar LV
* Voor de kids zijn een aantal grote steden wel noodzakelijk. Ze zijn intussen weliswaar wat ouder maar hebben graag deze afwisseling.
Een eerste ingeving was om te starten en eindigen in LV maar daar kom ik zelf niet uit.
Op basis van de vele input die hier op het forum al werd gegeven en de info die ik heb opgesnord in de reisverslagen van een paar heel actieve forumleden heb ik alvast onderstaande rondje voor mezelf uitgewerkt.
In mijn volledige overzicht heb ik eveneens alle afstanden en ik weet dat we een tweetal dagen iets langer moeten rijden maar dat vind ik niet zo heel erg. We kunnen overigens maximaal 23 nachten gaan ivm vakantiebeperking van onze werkgevers en willen als de tarieven voor de vluchten meevallen ook nog twee nachten Chicago meepikken om daar familie te bezoeken.
1 BXL/AMS - SF
2 SF - SF
3 SF - Mariposa
4 Mariposa - Mammoth Lakes
5 Mammoth Lakes - LV
6 LV - LV
7 LV - GC
8 GC - Mexican Hat
9 Mexican Hat - Mexican Hat
10 Mexican Hat - MOAB
11 MOAB - MOAB
12 MOAB - MOAB
13 MOAB - Vernal
14 Vernal - Jackson
15 Jackson - Jackson
16 Jackson - Old Faithful
17 Old Faithful - Old Faithful
18 Old Faithful - Old Faithful
19 Old Faithful - Old Faithful
20 Old Faithful - SLC
21 SLC - BXL/AMS
Ben oprecht benieuwd naar jullie feedback, alternatieven, input, ...
Laatst gewijzigd door Dikke op 04 aug 2024, 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Dikke: advies rondje SF-SLC (inclusief Yellowstone NP).
Het is een mooie route. Je zegt dat je Yosemite overslaat maar wat doe je dan als je van Mariposa naar Mammoth Lakes rijdt? En wat is de bedoeling op dag 3? Wil je dan nog iets in SF doen? Ik zou het wat anders indelen want je hebt niet veel tijd op het stuk tussen Mammoth Lakes en Death Valley. Iets meer tijd voor het oostelijke deel van de Sierra's en voor Death Valley zou wel mooi zijn.
Ik neem aan dat je de GC al eerder hebt bezocht. Wat zijn de plannen daar nu? En ga je naar de North of South RIm?
Wat is de bedoeling van de volle dag Mexican Hat? Normaal gesproken zou één overnachting daar voldoende zijn.
Heb je Old Faithful (met één l) al vastgelegd? Waarom alleen Old Faithful en niet ook iets aan de oostkant van het park?
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2017 deden we iets vergelijkbaars met onze dochters. Die waren toen al iets ouder dan die van jullie maar ze waren verontwaardigd dat wij in eerdere vakanties niet meer gewandeld hadden. De belangstelling van jongeren kan dus veranderen.
Kijk ook eens in ons 2015- en 2019-verslag voor het stuk tussen Yosemite en Las Vegas.
Marianne
Ik neem aan dat je de GC al eerder hebt bezocht. Wat zijn de plannen daar nu? En ga je naar de North of South RIm?
Wat is de bedoeling van de volle dag Mexican Hat? Normaal gesproken zou één overnachting daar voldoende zijn.
Heb je Old Faithful (met één l) al vastgelegd? Waarom alleen Old Faithful en niet ook iets aan de oostkant van het park?
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2017 deden we iets vergelijkbaars met onze dochters. Die waren toen al iets ouder dan die van jullie maar ze waren verontwaardigd dat wij in eerdere vakanties niet meer gewandeld hadden. De belangstelling van jongeren kan dus veranderen.
Kijk ook eens in ons 2015- en 2019-verslag voor het stuk tussen Yosemite en Las Vegas.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoe bedoel je dit? Kom je met Las Vegas als beginpunt niet uit met je route? Waar loopt het vast? Ook vanuit Las Vegas is Death Valley natuurlijk prima te bezoeken in 1 of meerdere dagen.
In hoeverre is San Francisco een must als grote stad? Je zou bijv. ook in Los Angeles kunnen beginnen. Lijkt mij voor de kinderen wellicht nog leuker dan San Francisco.
Of wat dacht je van Phoenix? Niet zozeer vanwege de stad maar meer omdat het een prima startpunt is om de reis te beginnen. In Phoenix en Tucson zijn overigens ook genoeg leuke bezienswaardigheden te vinden. Vanuit Phoenix rijd je binnen een dag naar de Grand Canyon bijv. Daarna richting Las Vegas. Of Mammoth Lakes dan handig ligt is de vraag en ik weet niet in hoeverre die in de reis opgenomen moet worden.
Kortom, er zijn genoeg mogelijkheden om je reis te beginnen maar hangt ook een beetje af wat voor jullie een must is om te bezoeken.
Succes met de planning!
Roland
Dag 3 halen we 's ochtends eerst de wagen op want die hebben we niet nodig in SF. Via Tioga Pass naar Mammoth Lakes en een wandeling maken in Yosemite staan wel op het programma maar we voorzien liever geen bijkomende nachten voorzien voor Yosemite gezien we GT en YS echt willen doen dit keer. We kunnen eventueel wel de nacht van Mexican Hat tussen ML en DV zetten.Martin & Marianne schreef: ↑03 aug 2024, 16:17Het is een mooie route. Je zegt dat je Yosemite overslaat maar wat doe je dan als je van Mariposa naar Mammoth Lakes rijdt? En wat is de bedoeling op dag 3? Wil je dan nog iets in SF doen? Ik zou het wat anders indelen want je hebt niet veel tijd op het stuk tussen Mammoth Lakes en Death Valley. Iets meer tijd voor het oostelijke deel van de Sierra's en voor Death Valley zou wel mooi zijn.
Hebben we inderdaad al bezocht en gaan dit keer voor de South Rim.Martin & Marianne schreef: ↑03 aug 2024, 16:17Ik neem aan dat je de GC al eerder hebt bezocht. Wat zijn de plannen daar nu? En ga je naar de North of South RIm?
Mexican Hat als uitvalsbasis om MV te bezoeken maar intussen heeft mijn echtgenote al gezegd dat we deze nacht elders kunnen zetten.Martin & Marianne schreef: ↑03 aug 2024, 16:17Wat is de bedoeling van de volle dag Mexican Hat? Normaal gesproken zou één overnachting daar voldoende zijn.
Aangezien we onze vluchten nog niet hebben kunnen boeken, heb ik Old Faithful (aangepast in originele postMartin & Marianne schreef: ↑03 aug 2024, 16:17Heb je Old Faithful (met één l) al vastgelegd? Waarom alleen Old Faithful en niet ook iets aan de oostkant van het park?

2 dagen westkant en 2 dagen oostkant lijken me inderdaad een betere optie.
Ik heb al vele van jullie verslagen gelezen en zal de verslagen die jij aangeeft nog een keer volledig doornemenMartin & Marianne schreef: ↑03 aug 2024, 16:17Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2017 deden we iets vergelijkbaars met onze dochters. Die waren toen al iets ouder dan die van jullie maar ze waren verontwaardigd dat wij in eerdere vakanties niet meer gewandeld hadden. De belangstelling van jongeren kan dus veranderen.

Alvast bedankt voor de hulp. Ik ga er verder mee aan de slag.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker al iets vastleggen in Yellowstone. Annuleren is gratis tot 30 dagen voor aankomst.
Het is goed om in de gaten te houden of er weer een toegangsreservering nodig is voor Yosemite volgend jaar. Die heb je ook nodig als je de Tioga Pass rijdt.
Je zou wellicht wel verder kunnen rijden op dag 3. Bijvoorbeeld tot Groveland. Of rij naar Oakhurst en neem de volgende ochtend de Mariposa Grove mee als jullie nog geen sequoia's hebben gezien. Voor de dag naar Mammoth Lakes zou je eens hier kunnen kijken. Wij vonden de wandeling naar de Pothole Dome erg leuk.
Marianne
Het is goed om in de gaten te houden of er weer een toegangsreservering nodig is voor Yosemite volgend jaar. Die heb je ook nodig als je de Tioga Pass rijdt.
Je zou wellicht wel verder kunnen rijden op dag 3. Bijvoorbeeld tot Groveland. Of rij naar Oakhurst en neem de volgende ochtend de Mariposa Grove mee als jullie nog geen sequoia's hebben gezien. Voor de dag naar Mammoth Lakes zou je eens hier kunnen kijken. Wij vonden de wandeling naar de Pothole Dome erg leuk.
Marianne
Alvast bedankt voor de input Roland. Ook met deze info ga ik nu eerst even verder mee aan de slag.Coyote schreef: ↑04 aug 2024, 07:39Telkens ik LV als uitvalsbasis neem kom ik precies een aantal dagen te kort maar zal nogmaals een route uitzetten en hier een keer posten om dan van een aantal experts zoals jij wat feedback te bekomen![]()
De kids (maar ook wij ouders) vonden eerlijk gezegd SF veel leuker en fijner om te bezoeken dan LA dat zij 'overroepen' kwalificeren. Vandaar de keuze voor SF.
Zal ook deze piste zeker nog een keer bekijken. Mammath Lakes is geen must maar leek ons wel fijn op weg naar LV.Coyote schreef: ↑04 aug 2024, 07:39Of wat dacht je van Phoenix? Niet zozeer vanwege de stad maar meer omdat het een prima startpunt is om de reis te beginnen. In Phoenix en Tucson zijn overigens ook genoeg leuke bezienswaardigheden te vinden. Vanuit Phoenix rijd je binnen een dag naar de Grand Canyon bijv. Daarna richting Las Vegas. Of Mammoth Lakes dan handig ligt is de vraag en ik weet niet in hoeverre die in de reis opgenomen moet worden.
Succes met de planning!
Thx !!!
Roland
Oh goede tip. Ik ben al een aantal keer gaan kijken maar vond niet onmiddellijk dat dit mogelijk was zonder kosten.Martin & Marianne schreef: ↑04 aug 2024, 09:18Ik zou zeker al iets vastleggen in Yellowstone. Annuleren is gratis tot 30 dagen voor aankomst.
Ik hoorde van kennissen dat de toegangsreservering allicht zal blijven maar ze hebben me niet verteld dat deze ook voor de Tioga Pass geldt intussenMartin & Marianne schreef: ↑04 aug 2024, 09:18Het is goed om in de gaten te houden of er weer een toegangsreservering nodig is voor Yosemite volgend jaar. Die heb je ook nodig als je de Tioga Pass rijdt.

Nog iets om zeker rekening mee te houden dus ...
Ook dit voorstel zal ik vandaag een keer onder de loep nemen. Oakhurst is ook al een keer op het lijstje gekomen maar op basis van wat je hierover zegt, lijkt dit dan ook weer een goed alternatief.Martin & Marianne schreef: ↑04 aug 2024, 09:18Je zou wellicht wel verder kunnen rijden op dag 3. Bijvoorbeeld tot Groveland. Of rij naar Oakhurst en neem de volgende ochtend de Mariposa Grove mee als jullie nog geen sequoia's hebben gezien. Voor de dag naar Mammoth Lakes zou je eens hier kunnen kijken. Wij vonden de wandeling naar de Pothole Dome erg leuk.
Ga nu eerst even aan de slag met de feedback van jou en Roland en meld me weer als ik hiermee iets verder ben gekomen.
Marianne
[/quote]
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Road ligt ook in Yosemite, dus ja, daarvoor geldt de toegangsreservering ook, dat is altijd al zo geweest. Zie ook www.nps.gov/yose.
Als je in Wawona overnacht in plaats van Oakhurst heb je geen toegangsreservering nodig.
Zie voor de annuleringsvoorwaarden van Xanterra hier:
https://www.yellowstonenationalparklodg ... ervations/
Succes!
Marianne
Als je in Wawona overnacht in plaats van Oakhurst heb je geen toegangsreservering nodig.
Zie voor de annuleringsvoorwaarden van Xanterra hier:
https://www.yellowstonenationalparklodg ... ervations/
Succes!
Marianne
Dag Marianne,
Bedankt voor je laatste bericht. Op basis hiervan gaan we inderdaad in de komende dagen of weken toch alvast logies in YS boeken.
Intussen heb ik ook nog een alternatieve route LV-LV waarbij we ook YS en Moab kunnen aandoen.
De verslagen zijn alleszins een enorm grote hulp voor ons !!!
Groeten
Wout
Bedankt voor je laatste bericht. Op basis hiervan gaan we inderdaad in de komende dagen of weken toch alvast logies in YS boeken.
Intussen heb ik ook nog een alternatieve route LV-LV waarbij we ook YS en Moab kunnen aandoen.
De verslagen zijn alleszins een enorm grote hulp voor ons !!!

Groeten
Wout
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je nog dagen of zelfs weken wachten? De goedkoopste kamers zijn snel weg.
Marianne
Marianne
Boeking vastgelegd intussen 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:

Ik neem aan dat je wel op meerdere locaties gaat overnachten en niet alleen bij OF?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 241 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-