Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV aanvraag

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Qtpie93
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

DV aanvraag

Bericht door Qtpie93 »

Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum en hoop beroep te kunnen doen op jullie kennis en ervaring met DV aanvragen.

Ik zou nu voor het eerst een aanvraag doen, uiteraard vanaf wanneer het mogelijk is maar wil me al voorbereiden.

Ik ben geboren in India en verhuisd naar België als ik 5 was. Hierdoor kom ik dus eigenlijk niet in aanmerking om een aanvraag te doen. Ik heb al heel lang de Belgische nationaliteit via mijn vader die politiek asiel had gekregen.

Uit mijn huwelijk met mijn ex man, heb ik 2 kinderen die beiden in België geboren zijn. Hun papa is in Frankrijk geboren en naar België verhuisd toen hij 5 was. Zijn moeder is een Belgische en zijn vader was Frans.

Denken jullie dat deze info voldoende is om toch de aanvraag te doen onder de noemer 'uitzondering'?

Ik heb familie wonen in de States en ga heel vaak op vakantie daar. Nu mijn kinderen ouder worden en ik hier buiten mijn ouders geen familie heb, willen ze vaker bij hun familie zijn. Ze willen zo graag verhuisen.

Benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes
Dutchess
Amerika-expert

Re: DV aanvraag

Bericht door Dutchess »

Ik interpreteer de regels als volgt:

Als je niet meer getrouwd bent, dan heeft het geboorteland van je ex-man geen enkele invloed op jouw eventuele aanvraag.

Wat betreft jouw ouders: je zou eventueel voor een uitzondering in aanmerking komen (dus hun geboorteland kunnen gebruiken) als zij (1) niet in India geboren zijn, en (2) ze niet officieel in India woonden toen jij daar geboren werd (over het algemeen woonden ze er niet officieel als ze b.v. tijdelijk daar studeerden of een tijdelijke baan hadden, of op vakantie waren). Geldt die situatie niet, dan kom je niet in aanmerking voor een uitzondering op die basis.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV aanvraag

Bericht door Nagini »

Dutchess heeft gelijk, je kunt je niet inschrijven voor de Diversity lottery op basis van het geboorteland van je ex-man of kinderen. Als je beide ouders ook India als nationaliteit hadden en daar geboren zijn, zal het erg moeilijk zijn om aan de uitzondering te voldoen. Dat is meestal meer voor mensen die bijvoorbeeld op een militaire basis zijn geboren of terwijl hun ouders als missionaris in een ander land waren.

Heb je broers of zussen in de VS? Als zij American citizens zijn kunnen zij je sponsoren voor een greencard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer