Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Eefje80: Meivakantie 2025 Vegas-LA met tieners
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis Eefje80: Meivakantie 2025 Vegas-LA met tieners
Hallo! 2025 heeft voor ons een extra lange meivakantie en ik wil die graag gebruiken voor een tripje naar het zuidwesten met mijn man en 2 zoons van 11 en 14.
Man en ik zijn er 2x eerder geweest voor we kinderen hadden.
Voor ons zijn de musts: Vegas, La, Death Valley, Grand Canyon.
We houden niet zo van pretparken… winkelen, hiken en musea vinden we wel leuk.
Ik heb nu een voorlopige planning in gedachte die er alsvolgt uitziet… maar ik twijfel een beetje. Is het niet teveel rode rotsen, moeten we niet iets meer zee/groen/cultuur voor de afwisseling? Hebben we genoeg mogelijkheden om onze tieners actief bezig te houden?
18 april - aankomst Las vegas
19 april -las Vegas
20 april - Zion
21 april - Zion
22 april - Bryce
23 april - Moab
24 april - Moab
25 april - Moab
26 april -monument valley
27 april - Grand canyon
28 april -Kingman
29 april - Death valley
30 april-Santa Monica
1 mei-Santa Monica
2 mei-Santa Monica
3 mei- naar huis
We zouden ook ipv Moab en Monument valley over Page kunnen gaan en dan extra tijd ergens aan zee doorbrengen. San Diego misschien?
Man en ik zijn er 2x eerder geweest voor we kinderen hadden.
Voor ons zijn de musts: Vegas, La, Death Valley, Grand Canyon.
We houden niet zo van pretparken… winkelen, hiken en musea vinden we wel leuk.
Ik heb nu een voorlopige planning in gedachte die er alsvolgt uitziet… maar ik twijfel een beetje. Is het niet teveel rode rotsen, moeten we niet iets meer zee/groen/cultuur voor de afwisseling? Hebben we genoeg mogelijkheden om onze tieners actief bezig te houden?
18 april - aankomst Las vegas
19 april -las Vegas
20 april - Zion
21 april - Zion
22 april - Bryce
23 april - Moab
24 april - Moab
25 april - Moab
26 april -monument valley
27 april - Grand canyon
28 april -Kingman
29 april - Death valley
30 april-Santa Monica
1 mei-Santa Monica
2 mei-Santa Monica
3 mei- naar huis
We zouden ook ipv Moab en Monument valley over Page kunnen gaan en dan extra tijd ergens aan zee doorbrengen. San Diego misschien?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Eefje80: Meivakantie 2025 Vegas-LA met tieners
Hallo, welkom (terug) op het forum!
Mooie route zo! Je zou eventueel al op dag 2 kunnen gaan rijden; je bent dan vroeg wakker vanwege het tijdverschil. Zeker als je daarna naar Utah gaat, dan is het tijdverschil feitelijk maar 8 uur in plaats van 9 uur. Een dag eerder uit Las Vegas vertrekken betekent ook dat je daar niet in het (dure) weekend zit. Las Vega kun je dan bezoeken tussen de Grand Canyon en Death Valley; je rijdt er dan toch langs.
Ik vind het lastig om te zeggen of het te veel rode rotsen zijn. In Zion heb je het nodige groen, en de parken zijn allemaal wel heel verschillend. Parken als Yosemite of Sequoia zijn lastig in te plannen. Je zou wel Moab kunnen overslaan voor meer tijd aan de kust. Dan zou je zelfs kunnen overwegen on in SF te beginnen en via de kust naar LA te rijden. het wordt wat gehaaster, maar het kan net:
18-apr-25 vr naar - San Francisco
19-apr-25 za San Francisco
20-apr-25 zo San Francisco - Monterey
21-apr-25 ma Monterey - Pismo Beach
22-apr-25 di Pismo Beach - Santa Monica
23-apr-25 wo Santa Monica
24-apr-25 do Santa Monica
25-apr-25 vr Santa Monica - Death Valley
26-apr-25 za Death Valley - Zion
27-apr-25 zo Zion
28-apr-25 ma Zion - Bryce
29-apr-25 di Bryce - Page
30-apr-25 wo Page - Grand Canyon
1-mei-25 do Grand Canyon - Las Vegas
2-mei-25 vr Las Vegas
3-mei-25 za Las Vegas
Ik zou het zelf ook niet gek vinden om wat meer tijd uit te trekken op het stuk tussen Bryce en Moab. ALs je Moab laat vallen heb je tijd voor Capitol Reef en voor Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. Vooral die laatste zal voor de kinderen leuk zijn. En dan via de mooie UT95 naar Monument Valley. Je kunt dan ook nog Page toevoegen voor een van de slotcanyons. Of maak een tocht op Lake Powell of de Colorado.
Vergeet ook niet om een bezoek te brengen aan Valley of Fire; je kunt er in de buurt overnachten of meteen de dag na aankomst vroeg naar het park gaan en dan doorrijden naar Zion. In onderstaande route zit je net na het weekend in Zion, daar zou ik zeker het weekend vermijden (zie ons 2024-verslag voor Zion in het laatste weekend van april, en ook voor onder andere Valley of Fire).
18-apr-25 vr naar - Las Vegas
19-apr-25 za Las Vegas - Valley of Fire/Zion
20-apr-25 zo Valley of Fire/Zion - Zion
21-apr-25 ma Zion
22-apr-25 di Zion - Bryce
23-apr-25 wo Bryce - Capitol Reef
24-apr-25 do Capitol Reef - Monument Valley
25-apr-25 vr Monument Valley - Page
26-apr-25 za Page
27-apr-25 zo Page - Grand Canyon
28-apr-25 ma Grand Canyon - Las Vegas
29-apr-25 di Las Vegas - Death Valley
30-apr-25 wo Death Valley - Santa Monica
1-mei-25 do Santa Monica
2-mei-25 vr Santa Monica
3-mei-25 za Santa Monica
Tijd voor San Diego is ook niet gek. Daar zou ik dan wel 3 nachten voor uittrekken.
Wat zijn de plannen in LA?
Marianne
Mooie route zo! Je zou eventueel al op dag 2 kunnen gaan rijden; je bent dan vroeg wakker vanwege het tijdverschil. Zeker als je daarna naar Utah gaat, dan is het tijdverschil feitelijk maar 8 uur in plaats van 9 uur. Een dag eerder uit Las Vegas vertrekken betekent ook dat je daar niet in het (dure) weekend zit. Las Vega kun je dan bezoeken tussen de Grand Canyon en Death Valley; je rijdt er dan toch langs.
Ik vind het lastig om te zeggen of het te veel rode rotsen zijn. In Zion heb je het nodige groen, en de parken zijn allemaal wel heel verschillend. Parken als Yosemite of Sequoia zijn lastig in te plannen. Je zou wel Moab kunnen overslaan voor meer tijd aan de kust. Dan zou je zelfs kunnen overwegen on in SF te beginnen en via de kust naar LA te rijden. het wordt wat gehaaster, maar het kan net:
24-apr-25 do Santa Monica
25-apr-25 vr Santa Monica - Death Valley
26-apr-25 za Death Valley - Zion
27-apr-25 zo Zion
28-apr-25 ma Zion - Bryce
29-apr-25 di Bryce - Page
30-apr-25 wo Page - Grand Canyon
1-mei-25 do Grand Canyon - Las Vegas
2-mei-25 vr Las Vegas
3-mei-25 za Las Vegas
Ik zou het zelf ook niet gek vinden om wat meer tijd uit te trekken op het stuk tussen Bryce en Moab. ALs je Moab laat vallen heb je tijd voor Capitol Reef en voor Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. Vooral die laatste zal voor de kinderen leuk zijn. En dan via de mooie UT95 naar Monument Valley. Je kunt dan ook nog Page toevoegen voor een van de slotcanyons. Of maak een tocht op Lake Powell of de Colorado.
Vergeet ook niet om een bezoek te brengen aan Valley of Fire; je kunt er in de buurt overnachten of meteen de dag na aankomst vroeg naar het park gaan en dan doorrijden naar Zion. In onderstaande route zit je net na het weekend in Zion, daar zou ik zeker het weekend vermijden (zie ons 2024-verslag voor Zion in het laatste weekend van april, en ook voor onder andere Valley of Fire).
18-apr-25 vr naar - Las Vegas
19-apr-25 za Las Vegas - Valley of Fire/Zion
20-apr-25 zo Valley of Fire/Zion - Zion
21-apr-25 ma Zion
22-apr-25 di Zion - Bryce
23-apr-25 wo Bryce - Capitol Reef
24-apr-25 do Capitol Reef - Monument Valley
25-apr-25 vr Monument Valley - Page
26-apr-25 za Page
27-apr-25 zo Page - Grand Canyon
28-apr-25 ma Grand Canyon - Las Vegas
29-apr-25 di Las Vegas - Death Valley
30-apr-25 wo Death Valley - Santa Monica
1-mei-25 do Santa Monica
2-mei-25 vr Santa Monica
3-mei-25 za Santa Monica
Tijd voor San Diego is ook niet gek. Daar zou ik dan wel 3 nachten voor uittrekken.
Wat zijn de plannen in LA?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je uitgebreide reactie! We gaan eens even een familievergadering houden over jouw suggesties !
Scenic routes door de natuur hoeven niet zo met onze kids, die zitten in de auto dan alleen op hun telefoon. Ik wil ze echt actief meenemen de natuur in om ze los te weken van dat ding
Ik denk dat we in 2,5 week of SF-LA moeten doen met tijd voor de kust, of LA-Vegas, maar een combi lijkt me best wel druk/onrustig. En Yosemite lijkt me dan niet de beste tijd qua temperatuur ook.
Mijn oudste zoon wil heel graag in LA de standaard “instagram-plekken” zien. Hollywood sign, Mulholland Drive, Venice beach, Pier van Santa Monica. Ik weet zelf niet of ik er heel blij van wordt, maar het is een soort worst die ik hem voor kan houden om eerst in die weken ervoor al die wandelingen met ons te doen. En misschien vind ik het wel prachtig, Miami beach vond ik tegen de verwachtingen in ook echt heel leuk. Shoppen is ook een belangrijk ding wat daar nog moet en wellicht een basketball wedstrijd.
Ik zoek eigenlijk nog iets van wildlife, als we toch voor de rode rotsen-route gaan. In Florida hebben we genoten van de crocs en de manatees . Ik weet eigenlijk niet wat de evenknie daarvan zou zijn in het zuid-westen.
Scenic routes door de natuur hoeven niet zo met onze kids, die zitten in de auto dan alleen op hun telefoon. Ik wil ze echt actief meenemen de natuur in om ze los te weken van dat ding

Ik denk dat we in 2,5 week of SF-LA moeten doen met tijd voor de kust, of LA-Vegas, maar een combi lijkt me best wel druk/onrustig. En Yosemite lijkt me dan niet de beste tijd qua temperatuur ook.
Mijn oudste zoon wil heel graag in LA de standaard “instagram-plekken” zien. Hollywood sign, Mulholland Drive, Venice beach, Pier van Santa Monica. Ik weet zelf niet of ik er heel blij van wordt, maar het is een soort worst die ik hem voor kan houden om eerst in die weken ervoor al die wandelingen met ons te doen. En misschien vind ik het wel prachtig, Miami beach vond ik tegen de verwachtingen in ook echt heel leuk. Shoppen is ook een belangrijk ding wat daar nog moet en wellicht een basketball wedstrijd.
Ik zoek eigenlijk nog iets van wildlife, als we toch voor de rode rotsen-route gaan. In Florida hebben we genoten van de crocs en de manatees . Ik weet eigenlijk niet wat de evenknie daarvan zou zijn in het zuid-westen.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben het even besproken en iedereen is unaniem voor je route vanaf San Francisco!! Gaaf dat we dan toch highway one mee kunnen nemen, die hebben we zelf ook nog nooit gedaan. En dan hebben we iets minder rode rotsen en dat is wel prima eigenlijk, tegenwoordig lopen we iets minder warm voor heftige hikes dan vroeger.
Ik wou nog wel wat eraan schaven.. we zouden ook Las Vegas tussen Death Valley en Zion kunnen doen, dan wordt dat een iets minder lange reisdag. Ik denk dat we misschien ook wel 1 dag minder Santa Monica kunnen doen als we de dag ervoor niet echt een lange reisdag hebben vanuit Pismo
24-apr-25 do Santa Monica - Death valley
25-apr-25 vr Death Valley - Las Vegas
26-apr-25 za Las Vegas
27-apr-25 zo Las Vegas - Zion
28-apr-25 ma Zion
29-apr-25 di Zion - Bryce
30-apr-25 wo Bryce - Page
1-mei-25 do Page - Grand Canyon
2-mei-25 vr Grand Canyon - Kingman (oid)
3-mei-25 za Las Vegas middag/avondvlucht naar huis
Ik wou nog wel wat eraan schaven.. we zouden ook Las Vegas tussen Death Valley en Zion kunnen doen, dan wordt dat een iets minder lange reisdag. Ik denk dat we misschien ook wel 1 dag minder Santa Monica kunnen doen als we de dag ervoor niet echt een lange reisdag hebben vanuit Pismo
25-apr-25 vr Death Valley - Las Vegas
26-apr-25 za Las Vegas
27-apr-25 zo Las Vegas - Zion
28-apr-25 ma Zion
29-apr-25 di Zion - Bryce
30-apr-25 wo Bryce - Page
1-mei-25 do Page - Grand Canyon
2-mei-25 vr Grand Canyon - Kingman (oid)
-
- Amerika-ontdekker
Ik zit toch te denken… nu hebben we las vegas weer in een weekend zitten… en minder relaxed om daar niet te eindigen denk ik. En we kunnen denk ik ook wel een dagje minder Los Angeles.
Maar als ik een dag weghaal in Los Angeles heb ik Zion weer in een weekend. Ik zou dit kunnen doen… ziet iemand daar nadelen in?
25-apr-25 vr Death Valley - Kingman
26-apr-25 za Kingman - Grand canyon
27-apr-25 zo Grand Canyon -Page
28-apr-25 ma Page - Bryce
29-apr-25 di Bryce - Zion
30-apr-25 wo Zion
1-mei-25 do Zion - las Vegas
2-mei-25 vr Las Vegas
Maar als ik een dag weghaal in Los Angeles heb ik Zion weer in een weekend. Ik zou dit kunnen doen… ziet iemand daar nadelen in?
25-apr-25 vr Death Valley - Kingman
26-apr-25 za Kingman - Grand canyon
27-apr-25 zo Grand Canyon -Page
28-apr-25 ma Page - Bryce
29-apr-25 di Bryce - Zion
30-apr-25 wo Zion
1-mei-25 do Zion - las Vegas
2-mei-25 vr Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had in je vorige route toch ook maar 1 dag LA? Minder lijkt me niet zinvol.
Las Vegas in het weekend is duur, maar Zion in het weekend is druk. Ik had in mijn eerste reactie daar al iets over geschreven. Heb je ons verslag bekeken? Kijk ook eens naar Valley of Fire; wij vonden dat heel erg de moeite waard. En alleen al daarom zou ik na DV eerst richting VoF gaan (het kan zijn dat in mei sommige trail gesloten zijn).
Met SF en de kust erbij heb je veel variatie maar het is ook wel druk. Zelf zou ik de route met Capitol Reef erg mooi vinden. En die mooie routes zijn wellicht niet zo aan de kinderen besteed maar er is zeker wel iets te doen onderweg. Heb je naar Little wild Horse Canyon gekeken? En stop even bij Little Egypt. En loop langs de UT12 naar de Lower Calf Creek Fall.
Als je in SF begint kun je wellicht ook volstaan met 1 overnachting langs de kust, dat geeft je elders iets meer rust.
Ik heb de route met Capitol Reef nog eens uitgeschreven en een overnachting bij VoF (Northshore Inn) toegevoegd. De weekenden gaan aardig goed zo. Met een nacht minder LA zou je een extra dag Page kunnen doen.
18-apr vr naar Las Vegas
19-apr za Las Vegas - Valley of Fire
20-apr zo Valley of Fire - Zion
21-apr ma Zion - Zion
22-apr di Zion - Bryce
23-apr wo Bryce - Capitol Reef
24-apr do Capitol Reef - Monument Valley
25-apr vr Monument Valley - Page
26-apr za Page - Grand Canyon
27-apr zo Grand Canyon - Las Vegas
28-apr ma Las Vegas - Las Vegas
29-apr di Las Vegas - Death Valley
30-apr wo Death Valley - Santa Monica
1-mei do Santa Monica - Santa Monica
2-mei vr Santa Monica - Santa Monica
3-mei za Santa Monica
Kijk ook eens in ons 2024-verslag voor de Grand Canyon, en Death Valley. En Snow Canyon.
Marianne
Las Vegas in het weekend is duur, maar Zion in het weekend is druk. Ik had in mijn eerste reactie daar al iets over geschreven. Heb je ons verslag bekeken? Kijk ook eens naar Valley of Fire; wij vonden dat heel erg de moeite waard. En alleen al daarom zou ik na DV eerst richting VoF gaan (het kan zijn dat in mei sommige trail gesloten zijn).
Met SF en de kust erbij heb je veel variatie maar het is ook wel druk. Zelf zou ik de route met Capitol Reef erg mooi vinden. En die mooie routes zijn wellicht niet zo aan de kinderen besteed maar er is zeker wel iets te doen onderweg. Heb je naar Little wild Horse Canyon gekeken? En stop even bij Little Egypt. En loop langs de UT12 naar de Lower Calf Creek Fall.
Als je in SF begint kun je wellicht ook volstaan met 1 overnachting langs de kust, dat geeft je elders iets meer rust.
Ik heb de route met Capitol Reef nog eens uitgeschreven en een overnachting bij VoF (Northshore Inn) toegevoegd. De weekenden gaan aardig goed zo. Met een nacht minder LA zou je een extra dag Page kunnen doen.
18-apr vr naar Las Vegas
19-apr za Las Vegas - Valley of Fire
20-apr zo Valley of Fire - Zion
21-apr ma Zion - Zion
22-apr di Zion - Bryce
23-apr wo Bryce - Capitol Reef
24-apr do Capitol Reef - Monument Valley
25-apr vr Monument Valley - Page
26-apr za Page - Grand Canyon
27-apr zo Grand Canyon - Las Vegas
28-apr ma Las Vegas - Las Vegas
29-apr di Las Vegas - Death Valley
30-apr wo Death Valley - Santa Monica
1-mei do Santa Monica - Santa Monica
2-mei vr Santa Monica - Santa Monica
3-mei za Santa Monica
Kijk ook eens in ons 2024-verslag voor de Grand Canyon, en Death Valley. En Snow Canyon.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt voor je reactie weer. In mijn eerste post stonden nog 2 dagen LA, later hebben we er 1 van gemaakt.
Wij zijn zelf al eerder in Capitol Reef , Canyonlands en Little wild Horse canyon geweest. Wij vonden het prachtig, maar ik ben toch bang dat het voor mijn pubers allemaal wat teveel is als ik het allemaal achter elkaar plak.
Valley of fire hebben we nog niet gezien, dat lijkt me zeker gaaf om heen te gaan! Ik ga kijken naar de andere tips die je noemt.
Mijn jongste houdt ook nog wel van natuur en wildlife spotten, maar de oudste is vooral van de steden, de dikke autos en de grote gebouwen. Die wordt niet gelukkig van 2 weken rode rotsen. En ik zoek dan toch een beetje een compromis.
Komende weken gaan we naar Noord-Toscane en we gaan daar ook wat hikes doen. Ik denk dat ik het daar even van af laat hangen, hoe goed dat dat gaat. En een schema maken van wat we willen doen in LA, hoeveel tijd we echt nodig hebben.
Wij zijn zelf al eerder in Capitol Reef , Canyonlands en Little wild Horse canyon geweest. Wij vonden het prachtig, maar ik ben toch bang dat het voor mijn pubers allemaal wat teveel is als ik het allemaal achter elkaar plak.
Valley of fire hebben we nog niet gezien, dat lijkt me zeker gaaf om heen te gaan! Ik ga kijken naar de andere tips die je noemt.
Mijn jongste houdt ook nog wel van natuur en wildlife spotten, maar de oudste is vooral van de steden, de dikke autos en de grote gebouwen. Die wordt niet gelukkig van 2 weken rode rotsen. En ik zoek dan toch een beetje een compromis.
Komende weken gaan we naar Noord-Toscane en we gaan daar ook wat hikes doen. Ik denk dat ik het daar even van af laat hangen, hoe goed dat dat gaat. En een schema maken van wat we willen doen in LA, hoeveel tijd we echt nodig hebben.
Wij zijn afgelopen meivakantie van Denver - Moab - Capitol Reef - Bryce - Zion - LV - LA gereisd. Was ook een erg mooie route. Met tieners lijkt omgeving Moab me ook juist heel leuk omdat je daar ook veel actiefs kunt doen. Fietsen in Zion was een van de hoogtepunten van de reis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht