Oost Canada met kinderen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3847
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Oost Canada met kinderen

Bericht door Georgie »

Wij gaan in de herfstvakantie naar Oost Canada met de kinderen! 🍁 🇨🇦

We hebben wat extra dagen verlof van school gekregen (omdat dit via m'n werk gaat en ik bepaalde excursies nog net kan doen als we wat eerder gaan) dus we gaan 10 dagen. De planning ligt al wel vast maar ik ben nog wel op zoek naar wat leuke dingen, vooral om te doen met kinderen (7 en 4 dan). We houden altijd van boerderijen bezoeken, wandelen in de natuur, leuke dingen in de steden, dingen met eten... Een leuke sucrerie zou ik bijv ook erg leuk vinden maar is niet erg het seizoen denk ik? Wat binnen activiteiten is wellicht ook handig in dit seizoen, de herfstvakantie is erg laat.

Het reistempo ligt wel hoog, maar op die manier kan ik zoveel mogelijk zien en fotograferen voor m'n werk. It's a tough job but somebody's gotta do it. 😂

De planning:

Dag 1: Vlucht naar Toronto, auto halen en evt via een pumpkin patch farm naar Niagara-on-the-Lake. Overnachting in the Pillar and Post.
Dag 2: Niagara Falls boot tour aan de Canadese kant. Misschien de kabelbaan over de Falls heen? (iemand ervaring?) Andere leuke kinder tips? In de middag naar wat wijnhuizen voor wijnproeverijen. Overnachting weer bij de Pillar and Post in Niagara-on-the-Lake.
Dag 3: van Niagara-on-the-Lake naar Kingston rijden (evt nog een stop in Toronto bij de Distillery District). Onderweg iets leuks? Overnachting in Delta Hotel in Kingston aan de waterfront.
Dag 4: Thousand Islands Boat Tour. S avonds is er Halloween festival in Kingston, met allemaal pompoenen. Super leuk! Overnachting weer in Delta Hotel in Kingston.
Dag 5: Van Kingston naar Ottawa. Het Canadian History Museum en Childrens' Museum bezoeken. ByWard Market. Overnachting in het Lord Elgin hotel in Ottawa.
Dag 6: van Ottawa naar Mont Tremblant rijden om het bergdorpje te bekijken. Daar lunchen ergens, kabelbaan is helaas al dicht. Daarna naar Le Baluchon Eco Resort in de buurt van Saint Paulin voor overnachting.
Dag 7: Rustdagje in het eco resort of bij heel mooi weer toch nog naar één van de meren rijden in de omgeving. Hotel heeft zwembad, restaurant, mooie wandel omgeving (bever dammen!). Tweede overnachting daar.
Dag 8: van Saint Paulin naar Québec City. Montmorency Falls? In de stad rondlopen, nog wat doen? Tips? Overnachting in Québec City, Hotel Chateau Laurier. Het is die avond Halloween dus misschien gaan we zelfs kijken of we zelf kunnen trick or treat'en in een leuke wijk in Québec? Lijkt me super leuk met de kinderen! 🎃
Dag 9: nog wat in Québec doen? Of onderweg? van Québec naar Montreal. Bij goed weer bakfiets huren en rondfietsen. Tips voor de stad? Overnachting in Alt Hotel in Montreal.
Dag 10: Nog een dag in Montreal en einde van de dag naar de luchthaven voor nacht vlucht terug.

Hieronder nog een route kaartje:

Afbeelding

Zoals gezegd ligt 't al best vast maar alle leuke (met name kindvriendelijke) tips zijn welkom!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Oost Canada met kinderen

Bericht door AnnInBC »

Hele fijne vooruitzichten, maar jammer genoeg ben ik niet bekend met Oost Canada en ik heb zo een idee dat hier niet al teveel leden zitten die Oost Canada al bezocht hebben. Ik weet niet of je actief bent op Facebook, maar daar is een hele leuke Canada groep voor Nederlandstaligen waar je heel veel informatie kan vinden over Oost Canada. Zoek eens op Canada Reis Info - Voor Oost en West uit Pure Passie! Je kan er lid worden en daar ga je zeker goed geholpen worden. Je ziet maar als het wat is?
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3847
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Oost Canada met kinderen

Bericht door Georgie »

Waarschijnlijk heb je gelijk Ann. Wie weet zit er hier nog net iemand tussen en anders kan ik achteraf m'n eigen ervaring delen. Toch altijd leuk om even zo'n topic te kunnen openen!

Goede tip van de groep. Toevallig ben ik daar gisteren net lid van geworden van die groep. Ik zal m'n vraag daar eens stellen nadat ik me heb voorgesteld!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Aurora
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Oost Canada met kinderen

Bericht door Aurora »

In Niagara Falls zelf is genoeg te doen voor kinderen. Het is een soort mini attractiepark.

In Toronto zelf ook genoeg te doen. Vlakbij The Distillery district zit de St Lawrence Market, vond ik zelf erg leuk.

Kingston heb ik zelf een nacht gezeten, dus geen tips.
Laatst gewijzigd door Aurora op 09 jul 2024, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2274
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Oost Canada met kinderen

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben een nog oostelijker stuk Canada bezocht: Nova Scotia en Newfoundland (juni 2022). Heel wat anders een keer met hele mooie stukken, vooral op Newfoundland. Ook Fogo Island was bijzonder en op Nova Scotia was de Tablelands sectie in Gros Morne NP heel mooi.
Niagara Falls hebben we in de winter gezien, in februari 2023.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1011
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Oost Canada met kinderen

Bericht door Kokopelli »

Wat wij bij de Niagara Falls leuk vonden was de White Water Walk. De attractie ligt langs de Niagara Parkway, dus kom je vanzelf langs vanuit Niagara on the Lake. Hier loop je ongeveer 400 meter over een houten wandelpad vlak langs de kolkende rivier. Machtig gezicht.

De kabelbaan hebben wij niet gedaan, wel van dichtbij bekeken, ook mooi op te zien. Vanuit Canada kan je niet instappen, hij keert vlak voor de Canadese kant (waar wij stonden te kijken) weer om. Dus als je het wilt doen, moet je wel even de grens over.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1203
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Oost Canada met kinderen

Bericht door analogkid »

Wij hebben in 2012 een camper trip met kinderen gedaan in Oost Canada. We hebben er een reisverslag van gemaakt : http://reisoostcanada.blogspot.com/

Niet helemaal de route die jullie willen doen,maar wel sommige delen.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer