Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SofieH: juli 2024 Phoenix - San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SofieH
Amerika-newbie

Reis SofieH: juli 2024 Phoenix - San Francisco.

Bericht door SofieH »

Dag allen,

Wij zijn bezig met de planning van onze trip naar het zuidwesten van Amerika volgende zomer en hierbij graag jullie advies. We (2 volwassenen en 2 grote tieners van 18 en 16) zouden een auto huren en deels in hotels/motels willen verblijven, maar op een aantal plekken ook willen kamperen. Ik hoor graag welke plekken op onze route een aanrader zijn om te kamperen en waar het niet te warm is? Zelf dacht ik aan Capitol Reef en Yosemite/Mammoth Lakes.
Verder twijfel ik of we te veel tijd spenderen in Grand Canyon en Bryce en we die dagen beter ergens anders kunnen spenderen?

Onze planning zoals die er nu uitziet:
Dag 1: aankomst in Phoenix + ophalen auto
Dag 2: Phoenix - Sedona
Dag 3: Sedona - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6 : Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Arches
Dag 8: Arches
Dag 9: Arches - Capitol Reef
Dag 10: Capitol Reef - Bryce
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 17: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite - Carmel/Monterey
Dag 20: Carmel Monterey - San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco - terugvlucht

Tot slot, er ligt nog niks vast, dus we kunnen nog schuiven.

Bedankt!

Sofie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis SofieH: juli 2024 Phoenix - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Mooie route zo, en leuk dat je ook wilt kamperen.
Ik zou dat inderdaad in Yosemite en Capitol Reef doen, en in Bryce kan het ook prima want daar is het niet zo heet als in bijvoorbeeld Zion of Moab.
In Monument Valley zal het wel heet zijn maar het is een geweldige plek om met de tent te staan. Zie daarvoor ons 2019-verslag ( ook voor Capitol Reef).

Ik denk dat kamperen bij de Grand Canyon ook goed te doen is wat de temperatuur betreft.

Bryce en de Grand Canyon zouden ook met een dag minder kunnen. Voor Moab is een extra dag wel mooi, of doe een extra dag Capitol Reef. Dan heb je ook tijd om onderweg een bezoek te brengen aan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
Voor Yosemite is een extra dag ook niet gek, anders is er niet genoeg tijd om ook naar de Mariposa Grove en Glacier Point te gaan. Of misschien is de Panorama Trail iets voor jullie?
In plaats van Mammoth Lakes zou je een camping bij June Lake kunnen doen.

Het is nog niet zo ver, maar verdiep je op tijd in het reserveren van een camping in Yosemite. Een of twee maanden van te voren oefenen is aan te raden.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:

Ik zou ook een nacht extra in Moab plannen voor tenminste Arches N.P., het Island in the Sky gedeelte van Canyonlands N.P. en Dead Horse Point S.P. Je zou daarvoor een overnachting bij Bryce kunnen gebruiken. Daar heb je aan één overnachting wel genoeg.
Afhankelijk van de plannen bij Grand Canyon N.P. zou je daar ook een overnachting kunnen uitsparen. Zoals Marianne al zegt, kun je die dan bij Capitol Reef N.P. plannen om voldoende tijd te hebben voor Goblin Valley S.P. en Little Wild Horse Canyon.

Ik ben benieuwd waarom jullie voor Phoenix als startplaats kiezen. Jaren geleden was dat een populaire plaats om een rondrit te beginnen, maar de laatste jaren zie ik dat nauwelijks nog.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
SofieH
Amerika-newbie

Bericht door SofieH »

Dankjewel voor de reacties!
Uit de reacties blijkt dat we 2 nachten kunnen herverdelen over 3 mogelijke locaties: Arches, Captiol Reef en Yosemite. We zullen nog even goed moeten bekijken wat we waar precies willen zien en dan een afweging maken....

@Martin & Marianne : Ik begrijp dat er voor Yosemite een apart/specifiek reserveringssysteem is voor de campings. Is dit voor de andere parken ook elke keer anders of gaat de boeking telkens 6 maanden voor de overnachtingsdatum open?

@Old Faithful : Er is geen heel bijzondere reden om vanuit Phoenix te vertrekken. Ik dacht dat het wel leuk zou kunnen zijn om naast San Francisco en Las Vegas nog van een andere stad even de sfeer op te snuiven. Bij een lus vanuit San Francisco moeten we toch meer afstand overbruggen. We twijfelden erover om vanuit Las Vegas te vertrekken en dan richting Grand Canyon te gaan en midden op de reis (na Zion) Las Vegas opnieuw aan te doen. Ik weet niet in welk opzicht dat beter zou zijn?

Groetjes,

Sofie
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wellicht laten afhangen van vlucht en autohuur mogelijkheden en kosten ? Wij landen altijd graag op LAS omdat je snel “buiten staat” (gisteren op SFO bijvoorbeeld weer bijna een uur in de rij gestaan…). En je kan rechtstreeks vanaf AMS kan vliegen, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dat inderdaad laten afhangen van de kosten. Starten in Las Vegas kan ook prima. Dan is het leuk om die eerste nacht bijvoorbeeld bij Fremont street te overnachten, en als je er dan later langskomt aan de Strip.

De meeste campings in de parken zijn 6 maanden van te voren te reserveren. Check voor de campings de NPS-sites, en zie voor de reserveringen www.recreation.gov.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer