Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Miekie: rondje San Francisco in kerstvakantie.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Miekie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Miekie: rondje San Francisco in kerstvakantie.

Bericht door Miekie »

We kwamen een aantal maanden geleden een mooie deal tegen voor tickets in de kerstvakantie naar San Francisco waar we (2 volwassenen, dochter 15 en zoon 12) mooi gebruik van hebben gemaakt. Nu zijn we een beetje aan het worstelen met de route en hoop ik dat er hier mensen zijn die ons een beetje verder op weg kunnen helpen.

In een eerdere meivakantie hebben we een rondje Los Angeles, Joshua Tree, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion en Las Vegas gedaan. Wat we nu in ieder geval nog graag willen zien is San Francisco, Highway 1 en Death Valley. Oud en nieuw in Vegas zou leuk zijn en onze dochter wil natuurlijk graag naar een outlet. Yosemite en Sequoia National Park lijkt ons ook nog heel gaaf maar ik heb gelezen dat sneeuwkettingen dan vaak verplicht zijn en dat op een huurauto niet is toegestaan. Ook heb ik niet zoveel zin om echt speciaal daarvoor sneeuwschoenen en dergelijke mee te nemen. Dus ik vraag me af of we dat echt handig is in deze periode.

Na wat wikken en wegen zijn we op onderstaande uitgekomen. Is dit een haalbaar rondje in twee weken? Alternatief zou zijn om niet helemaal tot San Diego af te zakken maar wellicht toch te kijken of we juist noordelijker gaan en toch Yosemite en wellicht Lake Tahoe meepakken. Kortom keuzes, keuzes, keuzes. :)

23 december - dag 1 -> Amsterdam - San Francisco
24 december - dag 2 -> San Francisco - San Francisco
25 december - dag 3 -> San Francisco - Monterey
26 december - dag 4 -> Monterey - Santa Barbara
27 december - dag 5 -> Santa Barbara - San Diego
28 december - dag 6 -> San Diego- San Diego
29 december - dag 7 -> San Diego - Palm Spings
30 december - dag 8 -> Palm Springs- Palm Spings
31 december - dag 9 -> Palm Springs - Las Vegas
1 januari - dag 10 -> Las Vegas - Las Vegas
2 januari - dag 11 -> Las Vegas - Las Vegas
3 januari - dag 12 -> Las Vegas - Death Valley
4 januari - dag 13 -> Death Valley - San Francisco
5 januari dag 14 -> San Francisco - Amsterdam (avondvlucht)

Ik heb alle reisverslagen al doorgespit voor reizen in dezelfde periode maar dat zijn er niet heel veel. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien dus linkjes met ervaringen zijn welkom. Ook suggesties voor leuke stops op de route horen we graag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje San Francisco in kerstvakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo, niet heel ruim maar wel te doen. Alleen die rit van Death Valley naar San Francisco op het laatst vind ik niet zo geslaagd. Ik weet niet hoe het anders kan met de tickets die he hebt, maar het lijkt me wel verstandig om met deze route de volle dag SF op het laatst te doen. Mocht er iets mislopen, dan heb je nog een dag speling.
Yosemite lijkt me prachtig in de winter. En ja, je moet dan sneeuwkettingen bij je hebben en die mogen niet op een huurauto, maar zolang de wegen sneeuwvrij zijn, is dat ook niet nodig.
Speciale schoenen zijn ook niet echt nodig, er ligt niet vaak sneeuw in de vallei. Maar goed, het blijft een gok.

Marianne
Miekie
Amerika-ontdekker

Re: Rondje San Francisco in kerstvakantie

Bericht door Miekie »

Bedankt voor de reactie! Goed punt. We zijn in alle scenario´s steeds uitgegaan van eerst een aantal dag SF. Maar we kunnen natuurlijk ook meteen dag twee de roadtrip via highway 1 starten en de dagen SF op het einde houden. Dat geeft misschien wat meer rust. En kerstavond en eerste kerstdag is ook alles dicht in SF dus is een autorit langs alle viewpoint misschien wel leuker. We gaan weer even verder puzzelen.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Miekie: rondje San Francisco in kerstvakantie.

Bericht door BonnyR »

Sneeuwkettingen en huurauto's gaan vaak niet samen ,maar als de auto ' all weather' ( of hoe dat ook heet) banden heeft is dat niet nodig. Kun je altijd even navragen bij je reservering.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien dat het per staat of park verschilt, maar voor bijvoorbeeld Yosemite zijn zeker kettingen nodig, zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tirechains.htm.

Marianne
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Je hebt gelijk @Martin & Marianne staat zelfs nadrukkelijk bij dat de ' all weather banden niet voldoende zijn.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zeker een dag extra nemen voor Death Valley, perfecte tijd qua temperatuur.
Miekie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miekie »

Bedankt voor jullie reacties!

Langer in Death Valley zouden we inderdaad wel willen. Maar ik vraag me af of we dan genoeg tijd hebben voor San Francisco. De rit ernaartoe is behoorlijk lang dus hebben we daar uiteindelijk maar echt één dag denk ik. Ik heb de aangepaste indeling hieronder gezet. Is dit zo logisch?

Als we toch SF pas op het einde doen, is het dan een idee om op dag één alvast richting Monterey te rijden? Is het stuk van SF tot Monterey ook boeiend of begint het mooiste stuk van highway 1 pas daar?

En weet iemand of er iets zonder reservering open is op kerstavond en eerste kerstdag? Als we al ergens een broodje kunnen halen is het prima.

23 december - dag 1 - Amsterdam - San Francisco
24 december - dag 2 - San Francisco - Monterey - Kerstavond
25 december - dag 3 - Monterey - Santa Barbara - Eerste kerstdag
26 december - dag 4 - Santa Barbara - San Diego
27 december - dag 5 - San Diego - San Diego
28 december - dag 6 - San Diego - Palm Springs
29 december - dag 7 - Palm Springs - Palm Springs
30 december - dag 8 - Palm Springs - Las Vegas
31 december - dag 9 - Las Vegas - Las Vegas Oud & Nieuw
1 januari dag 10 - Las Vegas - Death Valley
2 januari dag 11 - Death Valley - Death Valley
3 januari dag 12 - Death Valley - San Francisco
4 januari dag 13 - San Francisco - San Francisco
5 januari dag 14 - San Francisco - Amsterdam
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zelf Palm Springs helemaal schrappen, en een extra dag San Diego nemen, er is zoveel te zien daar, dat maar één dag gewoon te weinig is.
Van SD naar LV rij je makkelijk in een dag, met tijd genoeg voor stops onderweg.
In een dag van DeathValley naar SF is op zich wel te doen misschien, maar wel een hele lange rijdag met ruimte voor niks anders, ik zou veel liever een extra dag SF aan het begin doen dan,wat kan als je Palm Springs schrapt, en dan twee dagen nemen van DV naar SF.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het wel mooi zo, maar een dag minder Palm Springs is misschien niet gek. Joshua Tree hadden jullie al bezocht?
Met twee overnachtingen in Death Valley zou je kunnen kiezen voor 1 overnachting in Furnace Creek en dan 1 in Panamint Springs. Dat scheelt alweer op weg naar SF. Of je rijdt nog iets verder.

Marianne
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Miekie schreef:
02 jul 2023, 10:17
En weet iemand of er iets zonder reservering open is op kerstavond en eerste kerstdag? Als we al ergens een broodje kunnen halen is het prima.
Veel restaurants zijn gesloten. Maar je kunt over het algemeen altijd terecht bij een Chinees restaurant, die blijven open.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer