Ik wil graag dit jaar in september met mijn vriend naar het Westen van Amerika en ben bezig om een rondje te plannen.
We zijn nog niet gebonden aan exacte data en hoeveelheid dagen.(beste na 4 september ivm Memorial Day drukte) Rond de drie weken is de planning. Ik wil in ieder geval Yellowstone zien, daar ben ik nog niet geweest. Daar (en in sommige andere parken) willen we kamperen, vanwege het steeds kouder wordende weer wil ik zo snel mogelijk naar Yellowstone en daarna de rest van het rondje doen.
Ik ben eerder al eens in het zuidwesten geweest: Las Vegas- Death Valley - Zion - Bryce - Grand Canyon - Yosemite - Sequoia- Monterey - LA - San Francisco. Dat was prachtig! ik ben vooral gevallen voor Utah met haar rode gesteentes, canyons, badlands, hoodos etc en wil daar meer van zien.
Dit is een concept rondje, niet waar we overnachten maar van plekken die ik graag wil zien. De richting/start van het rondje ligt aan welke airport we beginnen.
Zion 2 nachten
Bryce 2 nachten
Coyote Buttes – Buckskin Gulch – White Pocked 1 nacht
Antelope Canyon 1 nacht
Keuze: Glen Canyon/ Leprechaun Canyon (wat is hier in de buurt) – Crack Canyon – Little Wild Horse Canyon. Ligt ook aan dirt road begaanbaarheid – 1 nacht
Monument valley – 1 nacht
Needles overlook
Moab en arches 2 nachten
Canyonlands NP 1 nacht
Flaming gorge – 1 nacht
Grand teton – 2 nachten
Yellowstone – 4 nachten
Grand teton – 1 nacht
= 19 nachten
Nog 3 nachten om terug naar airport te komen
Ik heb hierbij een aantal vragen:
1. Kijkend naar dit rondje, welk vliegveld raden jullie aan? Denver of Las Vegas? Ik dacht zelf het te laten afhangen van de beste prijs voor vlucht en autohuur. Als we voor Denver gaan wil ik graag Rocky Mountain NP en Boulder meepakken. (+2 nachten)
2. Ik zou graag onderweg 2-3 canyons bezoeken maar ik heb in reisverslagen gelezen dat sommigen via een dirt road te bereiken zijn. Dat vinden we een beetje spannend. Bestaan er canyons op de route waar je niet over een dirt road hoeft? Zo niet, welke canyons raden jullie die het best begaanbaar zijn? (minste hoogte diepte/kuilen en andere obstakels op de weg hebben)
3. Eigenlijk staat er teveel in dit lijstje. Ik denk dat sommige bezienswaardigheden misschien wel een beetje op elkaar lijken? Welke zouden jullie skippen?
4. Mijn vriend is fan van UFO's/aliens. Omgeving Roswell doen we niet aan, te ver uit de route. Zijn er in Utah ook plekken die hiermee te maken hebben? Zijn andere interesse gaat uit naar dinosaurussen. Ik heb gelezen over Dinosaur land Vernal – Dinosaur national monument of Potash road vlakbij Moab. Ik vind het nog lastig te zien wat het verschil is tussen deze plekken, wat daar is te zien. Een plek waar voetafdrukken zijn zou hij helemaal gaaf vinden. Iemand nog een tip op onze route?
Verder wou ik nog kwijt dat ik al vanaf mijn zestiende (nu net dertig!) al regelmatig rondsnuffel op dit forum en met plezier reisverslagen lees maar dit is mijn eerste 'echte post' en dat vind ik erg leuk! En Marianne mocht je dit lezen... jullie reisverslagen, wauw!

Groeten,
Denise