Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JohanR91: zuidwest april/mei 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JohanR91
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JohanR91: zuidwest april/mei 2023.

Bericht door JohanR91 »

Ik ben samen met een vriend van plan 4 weken door het zuidwesten van Amerika te toeren in april/mei 2023. We hebben een flink schema in elkaar gezet (met erg veel pretparken in de laatste week, want fans). Volgens mij hebben we met de meeste zaken rekening gehouden, maar zijn er volgens jullie nog zaken die wij over het hoofd hebben gezien? We zitten nu op een bedrag van $6500,- pp volgens de eerste schattingen:

- Vlucht: Rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar San Francisco heen en via LAX terug naar Amsterdam: 900pp;
- Autohuur: Via Drive-USA of Sixt ongeveer $2000 voor die periode, we leveren de auto vlak voor Disney in omdat we zo goed als on-site zitten;
- Zo goed als alle hotels lijken ontbijt erbij te hebben zitten, kom je dan met $40,- per dag aan eten uit?
- Voor de uitjes rekenen we ongeveer $1500,- de man aangezien we nogal wat pretparken bezoeken en her en der een fastpass/Genie+ gaan gebruiken;
- Voor de verwachte hotels zitten we nu op ongeveer $120 de nacht, soms meer, soms minder. Vooral LA lijkt aan de prijs te zijn in verhouding.

Afbeelding

Waar ik nog wel mee zit is de autohuur, credit card en eventuele status match voor hotels. Ik vind het een erg lastig bos, dus hebben jullie daarin nog must-have tips? Ik begrijp bijvoorbeeld dat een AMEX Platinum erg interessant is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis JohanR91: zuidwest april/mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het valt me op dat jullie soms veel tijd uittrekken voor een park, zoals bij Bryce, maar voor andere parken dan weer de minimale tijd uittrekken. Sequoia is een erg groot park - zeker vergeleken met Bryce - en er alleen doorheen rijden doet het park echt tekort.
Ook van Capitol Reef ga je weinig zijn op doorreis naar Cortez. Ik zou daar zeker een overnachting plannen.

Verder valt het op dat jullie vaak ver van de parken overnachten. Dat zal met het budget te maken hebben? Als de 120 dollar per kamer is, is dat een nette prijs. Maar misschien is het niet gek om zo hier en daar wat meer uit te geven zodat je minder reistijd en parkeerkosten (Springdale!) hebt. Wil je echt goedkoop overnachten ga dan met een tent kamperen; dan zit je voor heel weinig geld op de mooiste locaties.
Merced en dan Mariposa begrijp ik niet. Waarom Merced? En ik zie iets over een trein? Huur je de auto meteen na aankomst in SF? Op dg 5 ben je alleen aan reistijd al 3 uur kwijt.

Ik zou zelf Cortez vergeten (het kan nog winters zijn in die omgeving in april/mei) en na Bryce een overnachting doen in Capitol Reef en dan via de mooie UT95 naar Monument Valley. Ook Page is een bezoek waard (Antelope Canyon, Horseshoe Bend).
Bij MV is het mooiste om er bij zonsondergang/-opkomst te zijn. Overnachten in het park is prijzig (tenzij je gaat kamperen) maar je zou naar Mexican hat kunnen kijken. En doe daar de Wild Cat trail, dat vonden wij schitterend om te doen (zie hier ons verslag).
Voor de GC heb je in het park de Bright Angel Lodge als betaalbare mogelijkheid. Op en neer van Flagstaff vind ik geen goede optie. Kijk voor accommodatie in het park op https://www.grandcanyonlodges.com.

Verder is het erg jammer om in die tijd van het jaar Death Valley over te slaan; dat zou ik wel proberen in te passen. Misschien in Yosemite naar de Mariposa Grove voor de sequoia's en Sequoia NP overslaan?

Is die 40$ voor het eten pp? Dat moet dan wel lukken denk ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer