Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco naar Yosemite NP via Tioga Pass.
-
Janssen_R
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
San Francisco naar Yosemite NP via Tioga Pass.
Beste allen,
Over enkele weken starten wij onze reis vanaf San Francisco. Na een overnachting daar zullen we in de ochtend richting Yosemite NP rijden, waar we 2 nachten verblijven in Curry Village. Ik heb veel goede verhalen gelezen over de Tioga Pass, echter rijden wij na bezoek Yosemite via Monterey de Highway 101 af richting LA. We komen dus in principe niet aan de 'oostkant' van Yosemite NP.
Ik vroeg mij af of het de moeite waard is om een omweg te nemen via het noorden en dan alsnog via Lee Vining/Tioga Pass richting Curry Village te rijden? Ik rijd veel voor werk dus de lange rit (ca. 7 uur t.o.v. 4 uur) is wat dat betreft geen probleem.
De afweging die we dus moeten maken is of we een omweg nemen om de Tioga Pass te bewonderen óf dat we direct naar Curry Village rijden en wellicht nog een korte hike doen.
Wat zouden jullie adviseren?
Dank alvast voor de reacties.
Over enkele weken starten wij onze reis vanaf San Francisco. Na een overnachting daar zullen we in de ochtend richting Yosemite NP rijden, waar we 2 nachten verblijven in Curry Village. Ik heb veel goede verhalen gelezen over de Tioga Pass, echter rijden wij na bezoek Yosemite via Monterey de Highway 101 af richting LA. We komen dus in principe niet aan de 'oostkant' van Yosemite NP.
Ik vroeg mij af of het de moeite waard is om een omweg te nemen via het noorden en dan alsnog via Lee Vining/Tioga Pass richting Curry Village te rijden? Ik rijd veel voor werk dus de lange rit (ca. 7 uur t.o.v. 4 uur) is wat dat betreft geen probleem.
De afweging die we dus moeten maken is of we een omweg nemen om de Tioga Pass te bewonderen óf dat we direct naar Curry Village rijden en wellicht nog een korte hike doen.
Wat zouden jullie adviseren?
Dank alvast voor de reacties.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: San Francisco naar Yosemite NP via Tioga Pass.
Het is een mooie weg, maar om daar voor om te gaan rijden zou ik niet zo snel doen. Het mooiste is natuurlijk om via de Tioga Pass en de 385 en Death Valley naar Las Vegas te rijden. Maar jullie hebben een andere keuze gemaakt, dus dan zou ik dat zo optimaal mogelijk doen. Een volle dag voor de vallei en misschien nog een Sequoia grove is wel het minimum wat je nodig hebt.
Marianne
Marianne
-
Janssen_R
- Amerika-ontdekker
Ja, dat ben ik met je eens. Toen ik het vanochtend nogmaals bekeek vond ik het toch ook wel een grote omweg. Als je al zolang in de auto hebt gezeten heb je waarschijnlijk ook geen zin meer om nog ergens uit te stappen bij Tioga Road zelf. We vliegen uiteindelijk terug vanaf Vegas, waardoor we niet door Death Valley rijden en niet de route kunnen rijden die jij aanbeveelt. Wellicht dat we er dan toch voor kiezen om die middag na aankomst nog een wandeling te maken.
Is er nog een korte hike die jij adviseert waar je in de middag nog mee kunt starten (uurtje of 2/3)? We willen de dag erna de Four Mile Trail doen.
Dank voor je reactie! En ook dank voor al je andere bijdrages aan dit forum - ik heb er veel aan gehad bij het plannen van onze reis.
Is er nog een korte hike die jij adviseert waar je in de middag nog mee kunt starten (uurtje of 2/3)? We willen de dag erna de Four Mile Trail doen.
Dank voor je reactie! En ook dank voor al je andere bijdrages aan dit forum - ik heb er veel aan gehad bij het plannen van onze reis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doe je ook de Panorama Trail of alleen de 4MT heen en weer? Als je niet de PT doet zou je de Mist Trail kunnen doen. Je kunt ook via Oakhurst het park binnen rijden en een bezoek brengen aan de Mariposa Grove. Dat zou ook kunnen op weg van Curry Village naar Monterey.
Het is ook nie gek om de middag te gebruiken voor een wandeling door de vallei. Ook niet gek om even uit te zoeken hoe he bij het startpunt van de 4MT komt.
Uitzichtpunten als Valley View en Tunnel View zijn ook mooi om even mee te nemen net als de korte wandeling naar Bridalveil Fall.
Ik neem aan dat je de 1 neemt en niet de 101 vanaf Monterey?
Marianne
Het is ook nie gek om de middag te gebruiken voor een wandeling door de vallei. Ook niet gek om even uit te zoeken hoe he bij het startpunt van de 4MT komt.
Uitzichtpunten als Valley View en Tunnel View zijn ook mooi om even mee te nemen net als de korte wandeling naar Bridalveil Fall.
Ik neem aan dat je de 1 neemt en niet de 101 vanaf Monterey?
Marianne
-
Janssen_R
- Amerika-ontdekker
Ik zoek mijn hikes altijd op via Alltrails, de Four Mile Trail die daar staat is deze: https://www.alltrails.com/trail/us/cali ... trail?u=m/. De website van Yosemite is daar niet heel eenduidig in, of ik kijk verkeerd. Ik neem aan dat dit niet inclusief de Panorama Trail is? Dan is het wellicht een goed idee de Mist Trail te doen.
Al lees ik nu op de website van het park dat deze deels gesloten is (?): https://www.nps.gov/places/000/mist-tra ... ilhead.htm. We zijn er 20 september. Hier moet ik nog maar eens even goed induiken dan.
En om je vraag te beantwoorden: ik bedoel inderdaad de Highway 1, de Pacific Coast Highway.
Al lees ik nu op de website van het park dat deze deels gesloten is (?): https://www.nps.gov/places/000/mist-tra ... ilhead.htm. We zijn er 20 september. Hier moet ik nog maar eens even goed induiken dan.
En om je vraag te beantwoorden: ik bedoel inderdaad de Highway 1, de Pacific Coast Highway.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat daar genoemd staat is de 4MT heen en terug. Kijk voor de wandelingen in het park ook eens op mijn wandelsite of op www.yosemitehikes.com.
Wij deden zelf de 4 4MT in 2013. Zie hier voor ons verslag.
Zie hetzelfde verslag bij de dag erna voor een stuk van de Mist Trail. Het stuk wat wij deden is wel open als ik het goed zie.
De waterval is nu wel een stuk minder indrukwekkend.
Marianne
Wij deden zelf de 4 4MT in 2013. Zie hier voor ons verslag.
Zie hetzelfde verslag bij de dag erna voor een stuk van de Mist Trail. Het stuk wat wij deden is wel open als ik het goed zie.
De waterval is nu wel een stuk minder indrukwekkend.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 6164 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-